Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nový britský thriller pojednává o osmičlenné skupině lidí, kteří musí zodpovědět otázku v osmdesáti minutovém časovém limitu. Překvapení kandidáti zjišťují, že na jejich papírech není napsána žádná otázka, čímž se situace dosti komplikuje. Prostory, ve kterých se film odehrává, jsou velmi skromné, a thriller tak umožňuje divákům nahlédnout hlouběji do psychiky postav. Je zřejmá inspirace filmovou sérií SAW. (goodnic)

(více)

Recenze (231)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Na filmy s podobným námětem se vždy velmi těším a málokdy mě vyloženě zklamou, neboť alespoň část stopáže dokáže zajímavé téma využít snad každý z nich. Nejinak tomu bylo u Examu, první půlhodinku jsem se vyloženě bavil - postavy se chovaly, tak jak bych se v podobné situaci asi choval i já, jejich nápady měly hlavu a patu. Pak se to však zlomilo a film se vydal po strašně vykonstruované cestičce, jen proto aby měl blíže k thrilleru než k zábavnému dramatu. Geniální thriller s propracovanou psychologií postav? Možná tak prvních 30 minut, dál ani omylem. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Variace na KOSTKU posunutá od hororu k thrilleru. Další charakterově pestrá skupina s všehoschopnými alfa samci i mimoni vržená do uzavřeného prostoru, která si místo s rovnicemi hraje hlavně se světly (až je to trochu legrační) a celý film si pak hraje s psychologií skupiny i jednotlivce. Není to špatné, ale kdovíjak strhující taky ne. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Nečekala jsem, že budu mít možnost vidět další moc zajímavej kousek z klaustorofobického prostředí, který možná mnohé zklamal, ale mě rozhodně ne. Nekonalo se žádné odbíhání uvařit si třeba kafe a podobně, jak mě to výběrové řízení chytlo a nepustilo až do konce. A přitom bylo docela předvídatelný, že při množství osmi adeptů musí nutně dojít k určité selekci a to bylo právě to, na co jsem vždycky čekala a jaký to bude způsob, co každého jednotlivce vyřadí. A to nemluvím o té otázce, která po celou dobu poletovala ve vzduchu a byla tím hlavním vyřazovacím činitelem. Taková komorní psychologická Rubikova kostička s kterou si celou dobu pohráváte, abyste ve výsledku byli spokojení, když to do sebe v závěru bezvadně zapadne. 80% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tak tu máme subžánr jednomístnostních/prostorových thrillerů, které mají modulovat modely změn psychiky malé skupinky lidí vystavené nějaké mezní situaci. Potud v pořádku. Celovečerní debut Stuarta Hazeldinea však spíše moduluje takové chování, které se odchyluje od toho, čemu můžeme říkat reálné. Takovýhle typ filmu má smysl pouze v případě, když si divák může říci - ano, takhle nějak by se to mohlo stát...a jak bych se na místě hrdinů asi choval já? Stuart Hazeldine je možná nadaný režisér, ale napříště by se měl zbavit nutkání adaptovat své scénáře. Po (při troše shovívavosti) slibném a originálním začátku se totiž jeho scénář zvrhne do naprostého konstruktu, přičemž věrohodný je snad jen fakt, že herci mluví anglicky. :-) Režisér a samozvaný scénárista se přitom ale zjevně inspiroval v legendárním Stanfordském vězeňském experimentu, na který však narouboval tolik svého, že se pak v jednom snímku potká postmoderní Albert Schweizer s postavami z Lost, navíc to celé vypadá spíše jako Hranice nemožného. Jestliže chcete fungující drama daného subžánru, pak bych doporučoval strhující Telefonní budku, anebo thriller Pohřbený. Možná je to tím, že tam je v uzavřeném prostoru hrdina zcela sám. Anebo tím, že jejich scénáře nenapsal Stuart Hazeldine... ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

8 kandidátov, 1 miestnosť, 80 minút, 1 neznáma otázka. V jednoduchosti je často krása. Nápad s typologicky odlišnými ľudmi v jednej miestnosti síce nie je úplne nový ale spracovaním obstojí. Scenár diváka spočiatku necháva tápať a až s pribúdajúcim časom odhaľuje viac nielen o kandidátoch, ale aj o o spoločnosti, ktorá tento test pripravila, či okolistom prostredí v ktorom sa film odohráva. Postupné stupňovanie napätia tak funguje a hoci záveru chýba väčšia údernosť, zároveň je sympatické, že nehrá vyložene na efekt. Hlbšie zamyslenie nad samotným konceptom dokonca do istej miery odôvodňuje aj správanie postáv a posúva túto minimalistickú psychologickú konverzačku niekde inde.70% ()

Galerie (23)

Zajímavosti (1)

  • Ve scéně, kdy bere Černý (Chukwudi Iwuji) pistoli strážnému, bere mu Glock. Když mu ji však bere Bílý (Luke Mably), jde o pistoli Sig Sauer. Poté je z pistole zase Glock. 

    (Caaslav)

Reklama

Reklama