poster

Vlk z Wall Street

  • USA

    The Wolf of Wall Street

  • Slovensko

    Vlk z Wall Street

  • Velká Británie

    The Wolf of Wall Street

Životopisný / Komedie / Drama / Krimi

USA, 2013, 180 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ***

    Že bývalý makléř a nynější motivátor zařve do mikrofonu: „Jó! Zasranej prodej zkurvenejch filmovejch práv! Vytáčejte! Nikdo nezavěsí dřív, než ten na druhé straně něco nekoupí, nebo nezemře", Scorsese začne vytáčet a vy ten telefon zvednete, to ještě pochopím. Nechápu však ty, jenž si ty penny stocks od něj koupí.. I přes frontální útok na nízké pudy je paralela s Americkým gangsterem zřejmá (cílevědomý nápad, vzestup z ničeho, velkosvět peněz, vyšetřování, pád a koneckonců i krysí finále), korektností pohrdající Scorsese je pořád svébytný autor s citem pro „pohnuté“ lidské osudy (scéna s účinky prošlé medikace je nezapomenutelná), ale co si počít s filmem, jehož trailer je dostačujícím výtažkem bezmála 180 minut hedonistických stereotypů? Odchodem McConaugheyho, co to krásně shrnul, pro mě Wolf of Wall Street vnitřně umřel. Honění a opojný kokain. Honění za penězi těch druhých a opojení mocí, kterou přináší. Viděl jsem další úspěšný obchod Jordana Belforta. Tlesk, tlesk, tlesk, čururu na blbé pošťáky choulící se v odpadkovém koši.. To si, Olivere, netušil, jak bude tvůj opus o žralokovi jménem Gordon Gekko inspirativní, že ne? Chtěls donutit k zamyšlení a přitom jsi vzal vlky za packu a dovedl je ke stádu ovcí..(9.6.2014)

  • Bluntman
    *****

    VLK Z WALL STREETU je na jednu stranu nadšeně přijímán jako režisérův návrat na pomyslný vrchol, když je přirovnáván k jeho taktéž biografickým vyprávěním o gaunerech v CASINU a MAFIÁNECH, ale na tu druhou je odmítán jako oslava bakchanálií a neetického způsobu života protagonisty Jordana Belforta. Obojí (jak přirovnávání, tak odsudek kvůli dezinterpretaci) ale není na místě, protože na nejdelší Scorseseho epice jsou nejpozoruhodnější odchylky jak v kontextu tvorby amerického spratka, tak od norem hollywoodské kinematografie._____ Odlišnost od dvou výše zminěných kultovních počinů a zároveň ústřední sjednocující princip spočívá v rozporu mezi tím, jak jsou věci prezentovány na venek, a tím, jak se skutečně mají. V prologu vidíme reklamu na financováním se zabývající firmu Stratton Oakmont, jež je představena jako spolehlivá, stabilní a proklientsky orientovaná, aby bylo následně odhaleno, že není vše takové, jaké se zdá být. S nastoleným konfliktem se systematicky pracuje i nadále: když je vyprávění omezeno na ústřední postavu Belforta, ale přitom obsahuje i vševědoucí pasáže (např. vsuvky s agentem FBI); když je zpochybňována spolehlivost přepsáním dříve viděného (barva auta, jízda s mozkovou obrnou); když nám "hrdina" odpírá určité informace, ale přitom značně sebeuvědomělé vyprávění skočí v čase vpřed či vzad, aby tuto mezeru vyplnilo (např. vzpomínky na minulou noc při hádce s manželkou či po probuzení se v letadle); když se noříme hlouběji do percepčních prožitků Belforta, ale přitom je vychýlený stav vědomí kolektivní, protože odpovídá i ostatním postavám, či slyšíme úvahy nejenom jeho, ale i dalších (tětička, švýcarský bankéř)._____ "Vtip" je následující: Vyprávění o vzestupu a pádu skupiny mafiánů a gangsterů bylo velmi klasicky vystavěno a postavy v něm procházely vývojem. Obraz makléřského selfmademana a motivačního mluvčího se jednoduchému schématu vzpírá (body zvratu jsou iluzorní, protože jsou rozpoznatelné pouze podle komentáře mimo obraz a klíčové sekvence směřující vyprávění dál byly z části obsaženy v prologu v rámci flashforwardů) a Belfort zůstává stejným šmejdem od první do poslední minuty. Nastolená ironie, spočívající v popsaném rozporu, je přitom tím jediným, co prochází proměnou a dává najevo morální stanovisko. Z počátku je patrný zjevný protiklad, s postupujícími minutami ale docházi ke splývání obou - fikční i inscenované nonfikční - reprezentací (např. Belfortovo zatčení při natáčení reklamy). Ponechává se tak na divákovi, aby rozlišil mezi jednotlivými rovinami reprezentace a vyložil si kritiku nefungujícího kapitalistického systému demokracie po svém. P. S. I půl roku od uvedení je VLK Z WALL STREET nejlepším filmem tohoto roku, ale jeho Blu-ray verze bohužel nemá povedený authoring a provedení stellboku je problematické, o pouhé trojici bonusů ani nemluvě.(19.1.2014)

  • sportovec
    ****

    Nesporně nadprůměrné dílo nesené především mimořádným di Capriovým výkonem v hlavní úloze si vynucuje srovnání se sice ne dokonalým, ale mravně a hodnotově zakotveným dílem Costy Gavrase KAPITÁL. Oba týmy se shodnou v jednom: že americký kapitalismus předhání ten evropský mírou bezohlednosti a sebestřednosti zaměňované za individuální svobodu. U Gavrase alespoň vytušíme, kolik slušných lidí toto defraudantství ve velkém přivedlo na mizinu a doslova si můžeme sáhnout na kulturní vyprázdněnost jeho vyhraněného nositele (Masaryk by řekl kulturní chudobu); dohlédneme však i na ty, kteří jsou oproti hlavnímu hrdinovi věcnou alternativou, protože ještě nestačili rezignovat na slušnost a altruismus (nesobectví). U VLKA takovou oporu jen hledáme. A vadila-li u LINCOLNA délka, není zcela jasné, proč mnohem rozvleklejší a v poslední čtvrtině viditelně drhnoucí scénář VLKA přivádí většinu komentátorů naopak k nadšení. Neutrální pohled tu navíc vyznívá jako faktická podpora hlavního hrdiny, jakkoliv (chceme-li zůstat nezaujatými) umožňuje i alternativní názor na řádění firmy, která neměla nikdy vzniknout. Islandský státní bankrot, který během jednoho roku změnil díky bankovním spekulacím kvetoucí zem v synonymum krize a katastrofálního propadu, naznačuje, že scény VLKA, v nichž dominuje opojení penězi i ostatními drogami, psal - jak se kdysi velmi neobratně vyjadřovalo - sám život.(27.1.2014)

  • J*A*S*M
    *****

    Nejzásadnější americký film od The Social Network. Amorální není tenhle film. Amorální je jeho hlavní postava a současná společnost jako celek. Svým chováním odpuzující zmrd a zločinec, který sice skončil ve vězení (na směšně krátkou dobu), bez přátel a s dluhy, ale nyní si stejně relativně normálně žije, přičemž se stále najdou zástupy podnikavců, kteří ho berou za svůj vzor a dychtivě poslouchají jeho motivační přednášky. Sám Scorsese sice hlavní postavu z přijatelných morálních pozic nekomentuje (jak by taky komentoval, když je Belfort vypravěčem), za tři hodiny stopáže si ale soudný divák dokáže udělat obrázek sám. Rozverná komedie se tak díky konfrontaci s divákem mění na dost sžíravou satiru. Výborná svižná zábava s dost temným postdiváckým dozvukem. Se stim smiř.(16.1.2014)

  • bestlama
    *****

    Na začátek musím konstatovat fakt, že ten dement, co dělal titulky by si zasloužil dekapitaci. První ostravská projekce za mnou. Při vstupu a nahlašování mého kódu se mi rozklepaly kolena a doufal jsem, že na mě slečna u vstupu vykřikne: "Ach!! To jsi ty! Můžu se s tebou vyfotit a dáš mi autogram?" No, nevěřili byste........ nic takového se nestalo. Malinko rozmrzelý a zklamaný jsem teda pokračoval dál, usrkával colu od Dáji a těšil se na tu exhibici napomádovaných, přechytralých a pojebákovaných debilů. Musím uznat, že to vše proběhlo v klidu a neměl jsem sebemenší problém někomu jebnout heverem po ksichtu a napravit mu zkřivený výraz frajerství. Takže jsem si sedl, odložil hever z nohavice a doufal, že zmrdi bez jediného hodnocení a komentu, co se přiživili na premiéře začnou žlutě světelkovat a já vezmu hever. No nic, zase nic. Tentokrát děkuji, že jsem nemusel trapně čumět na půlhodinové reklamy. U filmu buď budete s tužkou B1 v prdeli sedět a hloubavě přemýšlet, co je to za užvaněnou píčovinu anebo se budete bavit od začátku do konce. Až na přepálenou stopáž 3 hodiny!!! jsem neměl sebemenší problém udržet moč, stolici a dokoukat to. To, co se z počátku jeví jako dokumentární opus o zfetovaném debilovi, kterému charakter zničí peníze se mění na perfektní komedii, která se přežene přes survival drama až vyvrcholí tíživým dramatem. Na stará kolena by i jeden řekl, že je DiŠtikio perfektní herec a já měl chuť na konci filmu zatleskat jeho hereckému výkonu, který je podle mě nejlepší v jeho kariéře. Pokud čekáte drama o machinaci peněz na Wall Street a nějaké zamyšlení nad tím, proč akcie klesly o 0,2 procenta pro firmu na pubertální pupínky, tak jste asi špatně vybrali film. Protože to je neskutečná nálož drog, kurev, chlastu, párty, zkurvených kurev a motivačních proslovů s kokainem u nosu, jakou jsem ještě neviděl. Scorsese se na stará kolena vypracoval a je škoda, že prudérní kritici snímek nepustí na Oscary. Na 3 hodiny sice milion 500 tisíc užvatlaných vět, ale pokud víte, co čekat, tak vám to asi vadit nebude. Scéna s drogami v country clubu je naprosto jedna z nejvíc komediálních scén posledních let a to už i já Bestlama jsem fakt neudržel hubu a musel ze začít nahlas smát.(10.1.2014)

  • - Skutečný Jordan Belfort byl v době uvedení filmu rozvedený a měl dvě děti. (Lucasion)

  • - Margot Robbie přiznala, že v jedné scéně dala omylem daleko větší facku Leonardovi DiCapriovi, než by doopravdy chtěla. Herečka následně přiznala, že se po dotočení této scény bála, aby ji kolega dokonce nezažaloval. (cihlenka)

  • - Spoiler: Scéna, ve které se "sjetý" Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) snaží dostat do svého ferrari, byla ve skutečnosti improvizací a natočila se tedy hned napoprvé. Otevření dveří nohami byl DiCapriův nápad, při kterém si nakonec namohl svaly na zádech. (Nine)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace