
Vlk z Wall Street
-
The Wolf of Wall Street
-
Vlk z Wall Street
-
The Wolf of Wall Street
Životopisný / Komedie / Drama / Krimi
USA, 2013, 180 min
Životopisný / Komedie / Drama / Krimi
USA, 2013, 180 min
Pethushka
Kdykoliv si vzpomenu na Vlka z Wall Street, mám děsnou chuť mluvit sprostě. Takže mě pro jednou omluvte, když řeknu, že Leonardo je ku*va dobrej herec, co v Americe po tomhle výkonu nemá konkurenci. Sice nemám v oblibě filmy o drogách, ale tady z nich prostě udělali něco víc. Jen mě mrzí, že se tam nezdržel o trochu déle Matthew McConaughey, protože ta jeho pošahanost fakt neměla chybu. Tenhle film je závislost! 5*(6.2.2014)
kiddo
Podívejte se na svou mámu, na člověka vedle vás, na sebe do zrcadla, a když se budete dívat dostatečně pozorně a dlouho, spatříte – možná hned pod povrchem, možná někde hluboko, nerealizovaného, popřeného nebo zkroceného – Jordana Belforta. Scorsese se prostřednictvím hlavní postavy přezíravě vysmívá jakýmkoli ideálům, které o sobě coby pokušením málokdy stíhaní příslušníci civilizované společnosti chováme, a bez příkras a hladivého výhledu na jakékoli vykoupení ukazuje přesně tu amorální oportunistickou kurvu, kterou v sobě na té úplně nejzvířečtější rovině máme naprosto všichni. Ideální film do základních škol a komedie roku. Edit: proč mě vůbec překvapuje vzrůstající množství komentářů pobouřeně kritizujících skutečnost, že Scorsese s obecenstem nezachází jako s hloupými školáčky, kteří potřebují didaktické kázání o tom, jaká je hlavní postava očividný grázl, jinak by snad mohli coby správní tupouni dojít k závěru, že bezskrupulozní odírání druhých je zcela v pohodě. Kdo by si byl pomyslel, že přístup "divák není vymaštěný debil" by mohl být negativním rysem.(10.1.2014)
TeeAge
|| Scenár: Terence Winter / Predloha: Jordan Belfort - The Wolf of Wall Street | Hudba: Howard Shore | Produkcia: Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio, Riza Aziz, Joey McFarland, Emma Tillinger Koskoff | Distribúcia: Paramount, Universal | Štúdio: Red Granite Pictures, Sikelia Productions, Emjag Productions | Rozpočet: 100 miliónov $ | Tržby: 392,000,694 $ || Film o skutočnom človeku, ktorý vďaka svojmu talentu zbohatol na základe podvodov na vlastných zákazníkoch. To mu ale nestačilo. Po len trojročnom väzení sa po prepustení stal balvanom pre podobne zmýšlajúcich, ľudí okrádajúcich psov, ktorím za peniaze dával prednášky. To však nebolo dostatočným biznisom, takže o svojich svinstvách napísal knihu, ktorá sa stala best-sellerom (pretože psov je stále viac), a div sa svet, táto predloha geniálne poslúžila ako scenár pre nomináciami ovenčený, morálne skazený epos. Tri za to, že DiCaprio túto sviňu stvárnil fakt elitne, predvádzajúc najlepšie herecké scény plátna vôbec. Na päty mu bude šlapať tento rok jedine Christian Bale so Špinavým trikom a McConaughey s Dallas Buyers Club. Ak sa obavy naplnia, podobný prístup k filmovej tvorbe bude stále častejším javom, a mne sa bude stále častejšie stávať, že sa v kine nebudem cítiť dobre. Byť za každú cenu šokovaný sprostosťou a odvážnosťou filmu? O tom to pre mňa nie je. Ps: Nikdy predtým som nevidel trojhodinový film bez štipky posolstva a dobrého vkusu 50% | Videno v CinemaCity - Slovanský dům - sál 2, 17.1.2014, Praha | Je až neuveriteľné, ako málo vie povedať 180 minútový film. Čistá nuda, ktorú viem obdivovať len pre jej vycibrenú schopnosť reflektovať skutočnosť skazenosti peňažného sektoru. DiCaprio herecky z inej dimenzie. Scéna so sci-fi búrkou na stredozemnom mori vedie na zozname filmových nezmyslov roka. 40% | Blu-Ray, THX, HU DTS |(2.2.2014)
Bluntman
VLK Z WALL STREETU je na jednu stranu nadšeně přijímán jako režisérův návrat na pomyslný vrchol, když je přirovnáván k jeho taktéž biografickým vyprávěním o gaunerech v CASINU a MAFIÁNECH, ale na tu druhou je odmítán jako oslava bakchanálií a neetického způsobu života protagonisty Jordana Belforta. Obojí (jak přirovnávání, tak odsudek kvůli dezinterpretaci) ale není na místě, protože na nejdelší Scorseseho epice jsou nejpozoruhodnější odchylky jak v kontextu tvorby amerického spratka, tak od norem hollywoodské kinematografie._____ Odlišnost od dvou výše zminěných kultovních počinů a zároveň ústřední sjednocující princip spočívá v rozporu mezi tím, jak jsou věci prezentovány na venek, a tím, jak se skutečně mají. V prologu vidíme reklamu na financováním se zabývající firmu Stratton Oakmont, jež je představena jako spolehlivá, stabilní a proklientsky orientovaná, aby bylo následně odhaleno, že není vše takové, jaké se zdá být. S nastoleným konfliktem se systematicky pracuje i nadále: když je vyprávění omezeno na ústřední postavu Belforta, ale přitom obsahuje i vševědoucí pasáže (např. vsuvky s agentem FBI); když je zpochybňována spolehlivost přepsáním dříve viděného (barva auta, jízda s mozkovou obrnou); když nám "hrdina" odpírá určité informace, ale přitom značně sebeuvědomělé vyprávění skočí v čase vpřed či vzad, aby tuto mezeru vyplnilo (např. vzpomínky na minulou noc při hádce s manželkou či po probuzení se v letadle); když se noříme hlouběji do percepčních prožitků Belforta, ale přitom je vychýlený stav vědomí kolektivní, protože odpovídá i ostatním postavám, či slyšíme úvahy nejenom jeho, ale i dalších (tětička, švýcarský bankéř)._____ "Vtip" je následující: Vyprávění o vzestupu a pádu skupiny mafiánů a gangsterů bylo velmi klasicky vystavěno a postavy v něm procházely vývojem. Obraz makléřského selfmademana a motivačního mluvčího se jednoduchému schématu vzpírá (body zvratu jsou iluzorní, protože jsou rozpoznatelné pouze podle komentáře mimo obraz a klíčové sekvence směřující vyprávění dál byly z části obsaženy v prologu v rámci flashforwardů) a Belfort zůstává stejným šmejdem od první do poslední minuty. Nastolená ironie, spočívající v popsaném rozporu, je přitom tím jediným, co prochází proměnou a dává najevo morální stanovisko. Z počátku je patrný zjevný protiklad, s postupujícími minutami ale docházi ke splývání obou - fikční i inscenované nonfikční - reprezentací (např. Belfortovo zatčení při natáčení reklamy). Ponechává se tak na divákovi, aby rozlišil mezi jednotlivými rovinami reprezentace a vyložil si kritiku nefungujícího kapitalistického systému demokracie po svém. P. S. I půl roku od uvedení je VLK Z WALL STREET nejlepším filmem tohoto roku, ale jeho Blu-ray verze bohužel nemá povedený authoring a provedení stellboku je problematické, o pouhé trojici bonusů ani nemluvě.(19.1.2014)
Rob Roy
Myslím si, že tři hodiny komedie/satiry bez toho, aby se vám film na konci nějak/jakkoli emocionálně odměnil je prostě vražedný a trochu sobecký a nejde to utáhnout. Vtipný je, že snad nejemocionálnější scéna je někde uprostřed filmu - ta s tetou Emmou na lavičce. Jinak bez výhrad, velkej film, kterej si ještě asi střelím znova.(10.1.2014)