poster

Vlk z Wall Street

  • anglický

    The Wolf of Wall Street

  • slovenský

    Vlk z Wall Street

Životopisný / Komedie / Drama / Krimi

USA, 2013, 180 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    *****

    Sex, drogy, alkohol, prachy. děvky. zdá se, že práce burzovního makléře je pro mně jako stvořená. Chválit tady Leův herecký výkon je stejný, jak chrstnout hrneček vody do moře. Tady už fakt žádný kecy nemaj cenu, já to prostě drahý Leo vidím na předávku zlatýho plešounka a pak zase hajdy zpátky před kameru. Totéž se dá říct o Martym, vemte všechyn jeho dosavdní filmy znásobte to nejlepší z nich deseti a pak se kvalitou možná přiblížite k Vlkovi z Wall Street......No, ok trošku přeháním, ale jak jinak vas mám přinutit zvednout ty vaše líný prdele a poslat je do kina, aby se spolu se zbytekem vašeho já oddali totálně dokonalý filmařině, výborným hereckým výkonům a do posledního zkurvenýho písmenka vymazleným dialogům. Já jsem totiž takovej váš hodnej strejda a pokud jde o zážitky z filmů, myslím to s vámi dobře. Tak šup do kina chátro jedna nezbedná ať konečně zažijete pořádnej filmovej orgáč.(10.1.2014)

  • T2
    ***

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $116,900,694Tržby Celosvetovo $392,000,694Tržby za predaj Blu-ray v USA $15,492,542 //počet predaných kusov 718,197Tržby za predaj DVD v USA $16,624,258 //počet predaných kusov 715,857║ opulentná povrchná zábavka Martina Scorseseho, ktorá nezasiahne tak ako by mala, herecky DiCaprio valí a dosť to utiahne na svojich pleciach, na škodu je že zaujímavý McConaughey sa tam mihne len na chvíľu lebo úseky kde sa objavil mali skutočný náboj, kdež to jeho takpovediac náhrada Jonah Hill je už rovnako otarvaný herec ako Jack Black, len priemer aj keď slušne zrežírovaný ale čakal som od ospevovaného filmu ďaleko ďaleko viac /60%/(23.1.2014)

  • Zeck
    ****

    Brilantní bláznivá komedie, ve které salvy smíchu střídají salvy stolice z dokonalého herectví Leonardka, když předvádí zfetovanou "mozkovou obrnu" a nechává si strkat hořící svíčky do prdele od Mistress Venice. Dokonale jsem se po celou stopáž bavil a dokonale jsem se po celou stopáž smál, cíl je tedy splněn? Pro Belforta rozhodně! Nejenom, že naprosto bez svědomí v reálném životě okrádal stovky tisíc převážně chudých lidí, kteří jen díky němu skončili pod mostem. Nejenom, že si žil jako král, on ještě vyvázl de facto bez trestu, napsal si o svém kokainovém podnikání knihu, vydělal prachy a nechal si natočit tuto monstrózně sebeheroizující a přehnanou autobiografii, ve které okradené odsune na periferii veškerého zájmu, aby v plné kráse ukázal opět sám sebe jako vtipného a v podstatě neškodného zlodějička a naivku, který ztělesňuje tak trochu pokřiveného Robina Hooda burzovního "obchodu". Ta "spodina", kterou opovrhoval a okrádal? Ta nemá ve tříhodinové stopáži ani roli komparzu, zkrátka neexistuje. Čas se ovšem mnohokrát najde pro jeho monology, ve kterých se uboze (a úspěšně) snaží obhájit a přesvědčit diváky, že: "musím zacílit na bohaté", případně desetiminutové proslovy, ve kterých žvatlá o tom, jak mu hrozně záleží na tom, aby se měl každý stejně dobře jako on. Belfort tedy nejenom celý svůj pseudopodnikatelský život okrádal chudinu, on pro ní o tom ještě natočil film, přičemž ho ona na oplátku vytleskala vestoje. Ani gram heroinu vyvolávajícího morální otázky, jen špinavý crack a debilní fízl, který si dovolí kurvit divákovi zábavu zatčením jeho hlavního hrdiny, aby na konci filmu smutně koukal do ztracena s nevyřčenou větou: "Proč jsem probůh nebyl jako on?". To je důvod, proč tento film, ačkoliv si ho po filmařských stránkách zaslouží ABSOLUTNĚ, nedostane tu vyjebanou pátou hvězdu ani kdyby mi za pět minut Belfort přistál na zahradě, zaplatil mi kokainem a nechal mě nakazit HIV od jeho žhavé manželky! 84%(26.5.2014)

  • Cival
    *****

    Strhující bohoslužba za kapitalismus, nesmírně komplexní freska, a přitom originální, živelné a překvapující drama, které místy sbíhá k čisté komedii. Nejlepší Scorsese od Casina - v takový majstrštyk jsem po uslintaném Hugovi ani v nejmenším nedoufal. A DiCaprio je tu neskutečný a jen potvrzuje svou výjimečnost.(21.12.2013)

  • Matty
    ****

    Leonardo DiCaprio prochází proměnou v Matthewa McCounaugheyho v biografii, která se zalyká sama sebou. Na to, jak dlouho a rychle Vlk z Wall Street mluví, toho ve výsledku řekne překvapivě málo. Podobně jako Velký Gatsby, jiná loňská snaha prozkoumat sebedestruktivní potenciál kapitalismu, taky Vlk mne bavil více formou než obsahem. ___ Ústřední téma mužské frustrace z neschopnosti dosáhnout vrcholu a udržet se na něm už Scorsese zpracoval několikrát (nejsugestivněji zřejmě v Zuřícím býkovi). Jiný je především tón, míra excesu a větší důraz na rituální rozměr divošského chování. Sex, drogy a chlast získaly společného jmenovatele v dolarových bankovkách, za něž si lze koupit kohokoliv a cokoliv. Film peníze neodsuzuje – a je otázkou, zda by jej v takovém případně dnes někdo bral vážně. Naopak upřímně připouští, že si za ně lze dopřát hory slasti. Mnohoznačná poslední scéna agenta Denhama (usmívá se?), společně s Belfortovou první manželkou jediného morálně konajícího člověka, nechává na našem úsudku, zda je šťastný, nebo lituje, že nekývnul na Belfortovu nabídku. (Denham působí jako bytost z jiného, lidského světa také díky utlumenému herectví Kylea Chandlera.) Do podobné „rozhodni se sám“ pozice nás Scorsese staví vícekrát, třeba i během pomalu kultovního Belfortova plazení se do lamborghini. Scéna není „zevtipňována“ hudbou nebo dobře načasovaným střihem. Jde o několik statických záběrů bez hudebního doprovodu. Nejsme vedeni k tomu, abychom se protagonistovi smáli, pouze se to tak nějak očekává. ___ Etuda s lamborghini, nezapomenutelná zejména díky fyzickému výkonu DiCapria, který dává vzpomenout na Jerryho Lewise a jiné mistry těla, při druhém zhlédnutí zároveň zesílila mé podezření, že Scorsese neměl úplně jasný koncept, jak jednotlivé části filmu natočit a poskládat dohromady. Vyjma uvedené scény totiž víceméně platí, že čím méně je film cool, tím vážněji bychom jej měli brát. Prudké nájezdy kamery, „raušové“ nadhledy, zpomalený nebo zrychlený pohyb, hlasitá hudba (jejíž výběr je řízen tím, zda zrovna sledujeme bakchanálie nebo třeba další úspěch na burze) – to všechno jsou indikátory, že vyprávění má plně ve své moci Belfort. Ten se ovšem od prologu (bílé, nikoli červené Ferrari) projevuje jako vypravěč nespolehlivý, neříkající buď pravdu, nebo alespoň ne celou pravdu. Opakovaně jej jiné postavy nebo samotné filmové vyprávění musí uvést na pravou míru, říct, co se skutečně stalo (S/M večer, řádění v letadle, návrat z Country Clubu). Scény bez hudby a Belfortova chvástavého komentáře, řešené standardní technikou záběru-protizáběru, jsou k počínání „hrdiny“ svým obsahem často kritičtější a vzniká dojem, že získáváme fakta v čistší podobě, nepřefiltrovaná Belfortovou optikou. Jenže Belfort se občas ve „svých“ scénách dopouští toho, čemu se nestranný (a nepřítomný) filmový vypravěč vyhýbá – shazuje sám sebe (jedenáctivteřinová soulož, sebeironická citace Browningových Zrůd). Má jít o překvapující porušení pravidel (jakým je později propůjčení voice overu jiným vypravěčům, Saurelovi a tetě Emmě), nebo jde o důkaz, že film ve své opulentní neukázněnosti žádná pravidla nerespektuje? ___ Poskládání zápletky z různě šílených příhod ovšem není tak nahodilé, jak by se mohlo zdát. Vyprávění ubíhá stále vpřed díky rytmicky dobře promyšlenému uvádění nových postav a odhalování nových informací nebo díky prohlubování motivů upozorňujících na nápadný (a DiCapriem excelentně zahraný) kontrast mezi Jordanem, který měl ambice a pletený svetr a Jordanem, který má všechno. Ať už Vlk z Wall Street jasný koncept má, nebo nemá (jakože nejspíš má, ač jsem jej ani napodruhé neobjevil), ať už je jeho exploatování ženského těla sexistické, nebo ne (jakože nejspíš ano, protože jako zbraň svých vnad využívá pouze Naomi), zůstává nový Scorseseho film zábavně provokativní černou komedií (nebo hororovým muzikálem?), která po celé tři hodiny pulzuje neskutečnou (maskulinní) energií a sympaticky se nám nesnaží podsouvat žádná mravoučná moudra o škodlivosti peněz, egoismu a různých podobách nestřídmosti. 85%(9.1.2014)

  • - Rána, kterou Brad (Jon Bernthal) uštědří Donniemu (Jonah Hill), je skutečná. Dokonce Bernthal praštil svého kolegu tak silně, že mu zlomil umělou zubní protézu, kterou herec kvůli své roli nosil, a ta mu následně i vyletěla z úst. Režisér Martin Scorsese neváhal ihned natáčet, jak Jonahu Hillovi opuchá tvář. (Nine)

  • - Spoiler: Skutečný Jordan Belfort svého společníka nechránil jako jeho postava ve filmu. Když se do Stratton Oakmont vrhla FBI, "napráskal" nejen jeho, ale mnoho dalších ze svého okolí. Tímto jednáním si zajistil krátký trest. Odseděl si 22 měsíců místo čtyř let a dle filmu „zachráněný" kolega dostal 39 měsíců "natvrdo". (Posheidon)

  • - Jonah Hill prohlásil, že udělá vše proto, aby scény působily autenticky. Když měl spolknout zlatou rybku, strčil si do pusy živou. Chtěl ji i spolknout, ale proti tomu se ohradila společnost bojující za práva zvířat. (reflecto)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace