poster

Vlk z Wall Street

  • USA

    The Wolf of Wall Street

  • Slovensko

    Vlk z Wall Street

  • Velká Británie

    The Wolf of Wall Street

Životopisný / Komedie / Drama / Krimi

USA, 2013, 180 min

Režie:

Martin Scorsese

Předloha:

Jordan Belfort (kniha)

Scénář:

Terence Winter

Kamera:

Rodrigo Prieto

Hrají:

Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Margot Robbie, Matthew McConaughey, Kyle Chandler, Rob Reiner, Jon Bernthal, Jon Favreau, Jean Dujardin, Joanna Lumley, Cristin Milioti, Christine Ebersole, Shea Whigham, Katarina Cas, P.J. Byrne, Kenneth Choi, Brian Sacca, Henry Zebrowski, Ethan Suplee, Jake Hoffman, Bo Dietl, Aya Cash, Rizwan Manji, Stephanie Kurtzuba, J.C. MacKenzie, Ashlie Atkinson, Thomas Middleditch, Stephen Kunken, Edward Herrmann, Jordan Belfort, Ted Griffin, Robert Clohessy, Natasha Newman-Thomas, Sandra Nelson, Welker White, Danny Flaherty, Ashley Blankenship, Madison McKinley, Aaron Lazar, Steve Witting, Michael Nathanson, Dan Bittner, Ward Horton, Bret Shuford, Steven Boyer, Danny A. Abeckaser, Matthew Rauch, Michael Izquierdo, Donnie Keshawarz, Johnathan Tchaikovsky, Sebastian Tillinger, Chris Riggi, José Ramón Rosario, Dan Daily, Ben Van Bergen, Michael Devine, Jeremy Bobb, Sharon Jones, Emily Tremaine, Giselle Eisenberg, Ashley Springer, Remy Bennett, Catherine Curtin, Paul Urcioli, Michael Bryan French, Armen Garo, Louis Vanaria, Peter Youngblood Hills, Brendan Griffin, Victor Verhaeghe, Bekah Mulberg, Ari Barkan, Julian Brand, Bryan Burton, Kelsey Deanne, Maria Di Angelis, Rosemary Howard, Marisa Hunter, Spike Jonze, Chris Kerson, Nicole Rutigliano, Sibyl Santiago, Madeleine Wade, David Wenzel, Darren Whitfield, Joe Zaso, Alex Van Zeelandt, Fran Lebowitz
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Douglas
    *****

    Podle mého je sice u Vlka z Wall Street nabíledni srovnání se slavnými opusy Martina Scorseseho Mafiáni (1990) a Casino (1995), ovšem toto srovnání lze následovat nejen v pozitivním definování Vlka z Wall Street jako podobného oběma zmíněným, nýbrž i v negativním definování Vlka z Wall Street jako jim nepodobného. Tato nepodobnost mu pak snad může zajistit pozitivnější přijetí i mimo okruh filmových fanoušků, skrze tuto nepodobnost jej lze kritizovat jako významově problematický, a zároveň se dá skrze tuto nepodobnost hodnotit jako velmi odvážné umělecké dílo. Více v mé analýze zde, pokud by to někoho zajímalo.(18.1.2014)

  • Faidra
    ****

    Martyho bych nepodezírala, že se takhle odváže, a jízda je to řádně našlapaná, byť poněkud stereotypní a po nějaké době už jsem si přišla spíš jak na pařbě ve Vegas než mezi vrahy z Wall Streetu. Jednou za čas je to osvěžující a vítám, že namísto mravokárného ukazováku pro blbečky se tu zdvihá vedlejší prst. Byť to ve výsledku vychází stejně jako tři hodiny originálního sexu bez orgasmu, pro což se u nás v Sudetech vžilo označení "zbůhdarma promrdanej čas."(28.1.2014)

  • Marigold
    ***

    Asi nemám rád filmy, kde je Leo hodně bohatej a poživačnej, faktem je, že až na pár fórků stylu Pařba ve Vegas mi to celé přišlo jako opulentní zkoksovaný karneval, skrývající docela relevantní (a naštěstí hodně tlumené) podobenství o zhoubné přitažlivosti prodané propisky a křiklavý paradox zpocených koulí v metru, opsaný elegantně v posledních minutách. Cením si toho, že Scorsese přijímá perspektivu hráče (a ne kritika systému) a netlačí diváka do znechucení - Belfort je pak samozřejmě odpudivě přitažlivý mediátor světa spekulací. Ty metafory brokerské komunity jako pravěkého kmene / sekty jsou nicméně zbytečně okaté (i když extravaganza je to pohledná). Pozoruhodná je i očividná "amorálnost" filmu, který vlastně s klidem tvrdí, že podobný styl života je svým způsobem cool - a Scorsese má samozřejmě recht, kdyby nebyl, neměl by Vlk co žrát. Nejlepší na celém filmu je v tomto ohledu zhruba 5 minut, které umručí do hypnotického rytmu brokerský šaman McConaughey. Nemám v jádru, co bych tomu vytkl, sjeté noty to přehraje sebejistě a bez chyb, prostě mi to jen nic svou frenetickou kadencí neřeklo. Trochu podobný problém "otupělosti sarkasmem", jaký jsem měl s angažovanějším Gavrasovým Kapitálem. Vlk alespoň to, co všichni tak trochu víme o spekulativní povaze kapitalismu, říká drze, s úšklebkem, přiznaně nespolehlivě a bez zbytečných rétorických frází. A vůbec vás nezatěžuje zbytečně složitými detaily, taky proč, když za rohem čeká další snížek. Ale pořád mu to trvá 3 hodiny, ve kterých jsem nenašel dost stimulů. Samozřejmě kromě koksu, štětek a těch svinskejch zpomalovacích pilulí...(12.1.2014)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Terence Winter / Predloha: Jordan Belfort - The Wolf of Wall Street | Hudba: Howard Shore | Produkcia: Martin Scorsese, Leonardo DiCaprio, Riza Aziz, Joey McFarland, Emma Tillinger Koskoff | Distribúcia: Paramount, Universal | Štúdio: Red Granite Pictures, Sikelia Productions, Emjag Productions | Rozpočet: 100 miliónov $ | Tržby: 392,000,694 $ || Film o skutočnom človeku, ktorý vďaka svojmu talentu zbohatol na základe podvodov na vlastných zákazníkoch. To mu ale nestačilo. Po len trojročnom väzení sa po prepustení stal balvanom pre podobne zmýšlajúcich, ľudí okrádajúcich psov, ktorím za peniaze dával prednášky. To však nebolo dostatočným biznisom, takže o svojich svinstvách napísal knihu, ktorá sa stala best-sellerom (pretože psov je stále viac), a div sa svet, táto predloha geniálne poslúžila ako scenár pre nomináciami ovenčený, morálne skazený epos. Tri za to, že DiCaprio túto sviňu stvárnil fakt elitne, predvádzajúc najlepšie herecké scény plátna vôbec. Na päty mu bude šlapať tento rok jedine Christian Bale so Špinavým trikom a McConaughey s Dallas Buyers Club. Ak sa obavy naplnia, podobný prístup k filmovej tvorbe bude stále častejším javom, a mne sa bude stále častejšie stávať, že sa v kine nebudem cítiť dobre. Byť za každú cenu šokovaný sprostosťou a odvážnosťou filmu? O tom to pre mňa nie je. Ps: Nikdy predtým som nevidel trojhodinový film bez štipky posolstva a dobrého vkusu 50% | Videno v CinemaCity - Slovanský dům - sál 2, 17.1.2014, Praha | Je až neuveriteľné, ako málo vie povedať 180 minútový film. Čistá nuda, ktorú viem obdivovať len pre jej vycibrenú schopnosť reflektovať skutočnosť skazenosti peňažného sektoru. DiCaprio herecky z inej dimenzie. Scéna so sci-fi búrkou na stredozemnom mori vedie na zozname filmových nezmyslov roka. 40% | Blu-Ray, THX, HU DTS |(2.2.2014)

  • Bluntman
    *****

    VLK Z WALL STREETU je na jednu stranu nadšeně přijímán jako režisérův návrat na pomyslný vrchol, když je přirovnáván k jeho taktéž biografickým vyprávěním o gaunerech v CASINU a MAFIÁNECH, ale na tu druhou je odmítán jako oslava bakchanálií a neetického způsobu života protagonisty Jordana Belforta. Obojí (jak přirovnávání, tak odsudek kvůli dezinterpretaci) ale není na místě, protože na nejdelší Scorseseho epice jsou nejpozoruhodnější odchylky jak v kontextu tvorby amerického spratka, tak od norem hollywoodské kinematografie._____ Odlišnost od dvou výše zminěných kultovních počinů a zároveň ústřední sjednocující princip spočívá v rozporu mezi tím, jak jsou věci prezentovány na venek, a tím, jak se skutečně mají. V prologu vidíme reklamu na financováním se zabývající firmu Stratton Oakmont, jež je představena jako spolehlivá, stabilní a proklientsky orientovaná, aby bylo následně odhaleno, že není vše takové, jaké se zdá být. S nastoleným konfliktem se systematicky pracuje i nadále: když je vyprávění omezeno na ústřední postavu Belforta, ale přitom obsahuje i vševědoucí pasáže (např. vsuvky s agentem FBI); když je zpochybňována spolehlivost přepsáním dříve viděného (barva auta, jízda s mozkovou obrnou); když nám "hrdina" odpírá určité informace, ale přitom značně sebeuvědomělé vyprávění skočí v čase vpřed či vzad, aby tuto mezeru vyplnilo (např. vzpomínky na minulou noc při hádce s manželkou či po probuzení se v letadle); když se noříme hlouběji do percepčních prožitků Belforta, ale přitom je vychýlený stav vědomí kolektivní, protože odpovídá i ostatním postavám, či slyšíme úvahy nejenom jeho, ale i dalších (tětička, švýcarský bankéř)._____ "Vtip" je následující: Vyprávění o vzestupu a pádu skupiny mafiánů a gangsterů bylo velmi klasicky vystavěno a postavy v něm procházely vývojem. Obraz makléřského selfmademana a motivačního mluvčího se jednoduchému schématu vzpírá (body zvratu jsou iluzorní, protože jsou rozpoznatelné pouze podle komentáře mimo obraz a klíčové sekvence směřující vyprávění dál byly z části obsaženy v prologu v rámci flashforwardů) a Belfort zůstává stejným šmejdem od první do poslední minuty. Nastolená ironie, spočívající v popsaném rozporu, je přitom tím jediným, co prochází proměnou a dává najevo morální stanovisko. Z počátku je patrný zjevný protiklad, s postupujícími minutami ale docházi ke splývání obou - fikční i inscenované nonfikční - reprezentací (např. Belfortovo zatčení při natáčení reklamy). Ponechává se tak na divákovi, aby rozlišil mezi jednotlivými rovinami reprezentace a vyložil si kritiku nefungujícího kapitalistického systému demokracie po svém. P. S. I půl roku od uvedení je VLK Z WALL STREET nejlepším filmem tohoto roku, ale jeho Blu-ray verze bohužel nemá povedený authoring a provedení stellboku je problematické, o pouhé trojici bonusů ani nemluvě.(19.1.2014)

  • P.J. Byrne

  • - Na začátku filmu zazní: "Býci. Medvědi. Nebezpečí na každém kroku." Ve skutečnosti jde o burzovní pojmy, kdy býčí trend představuje vzrůstající cenu a medvědí trend klesající. (Rejfa)

  • - Z důvodu častého zobrazení sexu a šňupání kokainu byl filmu původně udělen rating NC-17 představující nejvyšší stupeň závadnosti. Aby dostal přijatelnější rating R, musely být některé scény vystřiženy či jinak upraveny. (mr.hack)

  • - Margot Robbie hovoří o natáčení erotické scény v dětském pokoji: „Byli jsme připraveni k natáčení, když kolem nás technici připravovali osvětlení a já jsem posunula Leovu hlavu na jednu stranu a řekla mu, že mi stínil. Bylo na něm vidět, že nevěří tomu, co se právě stalo, že jsem mu řekla, aby mi uhnul a fyzicky ho posunula. Myslím, že už mu hodně dlouhou dobu nikdo nic takového neřekl. Vypadal extrémně šokovaný, ale bylo to docela vtipné.“ (busev)