poster

Vlk z Wall Street

  • USA

    The Wolf of Wall Street

  • Slovensko

    Vlk z Wall Street

  • Velká Británie

    The Wolf of Wall Street

Životopisný / Komedie / Drama / Krimi

USA, 2013, 180 min

Režie:

Martin Scorsese

Předloha:

Jordan Belfort (kniha)

Scénář:

Terence Winter

Kamera:

Rodrigo Prieto

Hrají:

Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Margot Robbie, Kyle Chandler, Jon Bernthal, Matthew McConaughey, Jean Dujardin, Cristin Milioti, Rob Reiner, Jon Favreau, Shea Whigham, Justin Wheelon, Aya Cash, Michael Nathanson, Ethan Suplee, Katarina Cas, Joanna Lumley, J.C. MacKenzie, Ashlie Atkinson, Dan Bittner, Robert Clohessy, Christine Ebersole, P.J. Byrne, Matthew Rauch, Rosemary Howard, Jordan Belfort, Spike Jonze, Sandra Nelson, Bret Shuford, Nicole Rutigliano, Jake Hoffman, Ashley Blankenship, Ward Horton, Madison McKinley, Donnie Keshawarz, Remy Bennett, Kenneth Choi, Stephen Kunken, Ben Van Bergen, Henry Zebrowski, Julian Brand, Thomas Middleditch, Danny A. Abeckaser, Maria Di Angelis, Danny Flaherty, Rizwan Manji, Jeremy Bobb, Giselle Eisenberg, Louis Vanaria, José Ramón Rosario, Emily Tremaine, Steve Witting, Catherine Curtin, Michael Izquierdo, David Wenzel, Sharon Jones, Michael Bryan French, Aaron Lazar, Darren Whitfield, Johnathan Tchaikovsky, Stephanie Kurtzuba, Ashley Springer, Welker White, Bo Dietl, Steven Boyer, Armen Garo, Chris Kerson, Madeleine Wade, Victor Verhaeghe, Kelsey Deanne
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Leonardo DiCaprio prochází proměnou v Matthewa McCounaugheyho v biografii, která se zalyká sama sebou. Na to, jak dlouho a rychle Vlk z Wall Street mluví, toho ve výsledku řekne překvapivě málo. Podobně jako Velký Gatsby, jiná loňská snaha prozkoumat sebedestruktivní potenciál kapitalismu, taky Vlk mne bavil více formou než obsahem. ___ Ústřední téma mužské frustrace z neschopnosti dosáhnout vrcholu a udržet se na něm už Scorsese zpracoval několikrát (nejsugestivněji zřejmě v Zuřícím býkovi). Jiný je především tón, míra excesu a větší důraz na rituální rozměr divošského chování. Sex, drogy a chlast získaly společného jmenovatele v dolarových bankovkách, za něž si lze koupit kohokoliv a cokoliv. Film peníze neodsuzuje – a je otázkou, zda by jej v takovém případně dnes někdo bral vážně. Naopak upřímně připouští, že si za ně lze dopřát hory slasti. Mnohoznačná poslední scéna agenta Denhama (usmívá se?), společně s Belfortovou první manželkou jediného morálně konajícího člověka, nechává na našem úsudku, zda je šťastný, nebo lituje, že nekývnul na Belfortovu nabídku. (Denham působí jako bytost z jiného, lidského světa také díky utlumenému herectví Kylea Chandlera.) Do podobné „rozhodni se sám“ pozice nás Scorsese staví vícekrát, třeba i během pomalu kultovního Belfortova plazení se do lamborghini. Scéna není „zevtipňována“ hudbou nebo dobře načasovaným střihem. Jde o několik statických záběrů bez hudebního doprovodu. Nejsme vedeni k tomu, abychom se protagonistovi smáli, pouze se to tak nějak očekává. ___ Etuda s lamborghini, nezapomenutelná zejména díky fyzickému výkonu DiCapria, který dává vzpomenout na Jerryho Lewise a jiné mistry těla, při druhém zhlédnutí zároveň zesílila mé podezření, že Scorsese neměl úplně jasný koncept, jak jednotlivé části filmu natočit a poskládat dohromady. Vyjma uvedené scény totiž víceméně platí, že čím méně je film cool, tím vážněji bychom jej měli brát. Prudké nájezdy kamery, „raušové“ nadhledy, zpomalený nebo zrychlený pohyb, hlasitá hudba (jejíž výběr je řízen tím, zda zrovna sledujeme bakchanálie nebo třeba další úspěch na burze) – to všechno jsou indikátory, že vyprávění má plně ve své moci Belfort. Ten se ovšem od prologu (bílé, nikoli červené Ferrari) projevuje jako vypravěč nespolehlivý, neříkající buď pravdu, nebo alespoň ne celou pravdu. Opakovaně jej jiné postavy nebo samotné filmové vyprávění musí uvést na pravou míru, říct, co se skutečně stalo (S/M večer, řádění v letadle, návrat z Country Clubu). Scény bez hudby a Belfortova chvástavého komentáře, řešené standardní technikou záběru-protizáběru, jsou k počínání „hrdiny“ svým obsahem často kritičtější a vzniká dojem, že získáváme fakta v čistší podobě, nepřefiltrovaná Belfortovou optikou. Jenže Belfort se občas ve „svých“ scénách dopouští toho, čemu se nestranný (a nepřítomný) filmový vypravěč vyhýbá – shazuje sám sebe (jedenáctivteřinová soulož, sebeironická citace Browningových Zrůd). Má jít o překvapující porušení pravidel (jakým je později propůjčení voice overu jiným vypravěčům, Saurelovi a tetě Emmě), nebo jde o důkaz, že film ve své opulentní neukázněnosti žádná pravidla nerespektuje? ___ Poskládání zápletky z různě šílených příhod ovšem není tak nahodilé, jak by se mohlo zdát. Vyprávění ubíhá stále vpřed díky rytmicky dobře promyšlenému uvádění nových postav a odhalování nových informací nebo díky prohlubování motivů upozorňujících na nápadný (a DiCapriem excelentně zahraný) kontrast mezi Jordanem, který měl ambice a pletený svetr a Jordanem, který má všechno. Ať už Vlk z Wall Street jasný koncept má, nebo nemá (jakože nejspíš má, ač jsem jej ani napodruhé neobjevil), ať už je jeho exploatování ženského těla sexistické, nebo ne (jakože nejspíš ano, protože jako zbraň svých vnad využívá pouze Naomi), zůstává nový Scorseseho film zábavně provokativní černou komedií (nebo hororovým muzikálem?), která po celé tři hodiny pulzuje neskutečnou (maskulinní) energií a sympaticky se nám nesnaží podsouvat žádná mravoučná moudra o škodlivosti peněz, egoismu a různých podobách nestřídmosti. 85%(9.1.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Jsem šťasten, že mi informovaný zdroj potvrdil mé podezření, že žádný makléř netuší, kterým směrem se budou pohybovat ceny akcií, protože ho zajímá jen vlastní provize, honění a drogy. Jen mne mírně znepokojuje to, kolik vyfešákovaných příživníků se na tomto vymyšleném byznyse dokáže napakovat. A v tom mám největší problém, protože sledovat sjetého týpka, kterak velkoryse rozhazuje cizí peníze mne sice bavilo, ale upřímně jsem mu přál jen to nejhorší. A on žádného dvoumetrového černouška s půlmetrovým klackem za taťku nedostal a to mne mrzí. Nicméně mne snímek donutil k zamyšlení, zda ze mne peníze opravdu udělají lepšího člověka. Tak mi jich hodně pošlete, abych to zjistil. Výzkum by se přece měl podporovat.(7.2.2014)

  • gudaulin
    ****

    Vlk z Wall Street se stal celkem oprávněně jednou z nejdůležitějších událostí sezóny. Strefil se totiž do atmosféry doby rozjitřené hospodářskou krizí a zaskočené poznáním, že opasky se v době nouze neutahují stejnou měrou a lidská spravedlnost je na některé zmetky krátká a jejich hroší kůže evidentně neprůstřelná. Pokud to nejde jinak, aspoň si to s nimi vyřídíme na filmovém plátně. Vlk připomíná divoký mejdan, ze kterého si vedle vzrušujícího pocitu ochutnávky zakázaného ovoce a překročení hranic běžně tolerovaného chování za pár dní vybavíte nejspíš už jen pár šokujících úletů a skopičin. Film je totiž v líčení dlouhého sledu večírků, radovánek, drogových tripů a neukojitelné touhy po zbohatnutí poněkud stereotypní a tím i únavný. Líčí osudy skupiny makléřů neváhajících nabídkou bezcenných akcií obskurních firem ničit životy naivních klientů. Snímek připomíná Obchodníka se smrtí a Trainspotting absencí morálního rozměru a závěrečné katarze. Ve všech třech případech jde o parchanty, kterým to nakonec i přes dílčí kotrmelce a ztráty vyšlo a prošlo. Scorsese dokazuje, že vysoký věk nemusí nutně znamenat ztrátu kontaktu s moderní filmařinou. Právě naopak, platí pro něj totéž, co pro archívní vína - čím starší, tím lepší. Dohání Finchera v kamerových hrátkách, vychutnává si davové scény, hravě zvládá akci, jako je potopení jachty na rozbouřeném moři. Střídá rytmus, zpomaluje záběry, jediným detailem dokáže prozradit o své postavě víc, než by jiný režisér dokázal popsat v celém filmu. Samostatnou kapitolou je výkon DiCapria v hlavní roli. Záporáci jsou pro herce vždycky vděčnější. DiCaprio se přímo vyžívá v roli cynického obchodníka bez skrupulí, labužnicky předvádí jeho bezbřehý hedonismus, narcismus a manipulativnost. Říká se, že když se baví herci při natáčení, diváci spláčou nad výdělkem, a naopak. Tady to evidentně neplatí. Scénu předávkování si určitě jak DiCaprio, tak i Jonah Hill skvěle užívali a přitom je to geniálně komické číslo, které se nejspíš stane pro filmové fanoušky uctívanou klasikou. DiCaprio slibuje, svádí, podplácí a vyhrožuje a především předvádí studii člověka posedlého sebou samým a pohybujícího se na nikdy nekončícím drogovém tripu. Přes výše uvedené nedám nejvyšší hodnocení. Vlk je totiž jako hyperaktivní sebestředné dítě, které se panovačně neustále dožaduje pozornosti. Jeho coolovitost časem začne unavovat. Paradoxně jsem si uvědomil, že bych si víc film užil s kratší stopáží a s menším počtem gagů. Celkový dojem: 85 %.(22.1.2014)

  • hirnlego
    ****

    Tříhodinová nenudící jízda, která většině (nevyvolených) chlapů přišlápne koule a z ženských udělá zlatokopky. Minimálně dokud neopustěj kino. DiCapria jsem odjakživa píchala jen jako bratra, což platí pořád, ale po tomhle ho mám ještě radši. Jako bratra. Zkurveně dokonalej. A dokonalá je i jeho stará (něco jako Jaime Pressly bez šklebení), i když trochu jinak. Chlap, kterej si při jejím vstupu doživotně nepohmoždí topořivý tělesa, musí sálat jak vafky. Jinak je trochu smutný tušit, že se to dřív nebo pozdějc "musí posrat", protože takhle filmy "ze života" prostě většinou fungujou. Ale dalo se to natočit přece jen s větší noblesou. ... Závěr: Start k podělání skvělej, průběh zábavnej, ke konci na hovno, konec ok, ale už nestihne plně odčinit to nasrání předtim. Takže něco jako flaška se sexy nepřiznanou transkou, která si na konci vyndá ponožku ze slipů a jde domu. __________ Scorsese pohřbil smradlavou mrtvolu Huga a vyndal svý koule ze šuplíku. Dík. (4,5*)(17.2.2014)

  • T2
    ***

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $116,900,694Tržby Celosvetovo $392,000,694Tržby za predaj Blu-ray v USA $15,492,542 //počet predaných kusov 718,197Tržby za predaj DVD v USA $16,624,258 //počet predaných kusov 715,857║ opulentná povrchná zábavka Martina Scorseseho, ktorá nezasiahne tak ako by mala, herecky DiCaprio valí a dosť to utiahne na svojich pleciach, na škodu je že zaujímavý McConaughey sa tam mihne len na chvíľu lebo úseky kde sa objavil mali skutočný náboj, kdež to jeho takpovediac náhrada Jonah Hill je už rovnako otarvaný herec ako Jack Black, len priemer aj keď slušne zrežírovaný ale čakal som od ospevovaného filmu ďaleko ďaleko viac /60%/(23.1.2014)

  • - První den natáčení se utrhla rukojeť kufříku, který sloužil jako rekvizita, kvůli čemuž Leonarda DiCapria, jenž jej držel v ruce, na place málem přejelo dobové vozidlo. (paphaja)

  • - Ve filmu je Bradova manželka údajně ze Slovinska. Ve skutočnosti jí opravdu hrala herečka narozená ve Slovinsku, Katarina Cas. Možná také proto se ve filmu ve scéně po propuštění Brada (Jon Bernthal) z vězění objeví veliká slovinská vlajka. (d-fens)

  • - Z důvodu častého zobrazení sexu a šňupání kokainu byl filmu původně udělen rating NC-17 představující nejvyšší stupeň závadnosti. Aby dostal přijatelnější rating R, musely být některé scény vystřiženy či jinak upraveny. (mr.hack)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace