Režie:
Justin KurzelKamera:
Adam ArkapawHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Michael Kenneth Williams, Brian Gleeson, Ariane Labed, Callum Turner (více)Obsahy(2)
Usvědčený vrah Callum Lynch (Michael Fassbender) je nedobrovolně vysvobozen z cely smrti jen proto, aby se stal součástí staletého boje mezi asasíny, templáři a španělskými inkvizitory. Jeho novým vězením se stává tajné zařízení Abstergo vybavené revoluční technologií Animus, která odhaluje v lidské DNA genetické vzpomínky a tím umožňuje vrátit se a prožít vzpomínky předků, které byly dosud ztracené v minulosti. Callum se díky Animusu propojí se svým prapředkem žijícím v Granadě a Seville v období španělské inkvizice v 15. století. Jmenuje se Aguilar de Nerha a je členem bratrstva asasínů, které už několik století vede skrytou válku s řádem templářů, svým odvěkým nepřítelem. Tajná organizace asasínů se zavázala chránit svobodnou vůli lidstva a snaží se zabránit tomu, aby se templáři s pomocí inkvizice zmocnili mocného artefaktu nazývaného Jablko Ráje. A právě tento artefakt je podle přesvědčení templářů nástrojem k ovládnutí celého světa. (CinemArt)
(více)Videa (20)
Recenze (958)
Ideální způsob toho, jak vytvářet videoherní apatace - nekopíruje se tu příběh, ale odehrává jiný, zasazený do videoherního světa. A proto je škoda pár věcí, které to kazí. Třeba ty hrozné kreténoviny, které vychází už z předlohy, aneb padouši se snaží získat Jablko z ráje, co obsahuje genetickou matici svobodné vůle člověka(ehm), nebo zařízení, kde sice máme zavřenou minimálně desítku elitních zabijáků necháme střežit partou chlápků s obuškama, k čemu nějaká palná zbraň, že jo... A když jsme u toho, tak půlka věcí, co jsou v částech odehrávajících se ve španělsku za dob inkvizice, působí zcela anachronicky, od hipster účesů, po fakt, že koňzpřeží jede tak sto km/h. Ale jinak je to dobrej film. Vážně, sice to trpí spoustou béčkových neduhů (scénář), ale evidentně tam někdo, kdo má řemeslo perfektně zvládnuté hodně bojoval o to, aby tam alespoň něco pořádného bylo (kamera, herci). A oni právě herci dělají ten rozdíl, mezi fajn oddechovkou a pitomým béčkem, alespoň v tomhle případě. ()
I stupidní příběh lze odvyprávět tak, že nedává smysl. Nesnesitelně se táhnoucí dvě hodiny hry o jablko, které občas naruší povedený parkour a scéna, která prozrazuje, že Kurzelovi to myslí artově, ale pro blockbuster naprosto kontraproduktivně. Těžko říct, jestli plynulé přechody mezi historií a přítomností představují nějaký rafinovaný koment k umělosti gamerského zážitku. Nemám sílu po tom pátrat. Scénář je otřesně rozkydlý, postavy nemají žádnou vnitřní logiku a vyprávění spád. Čekal jsem očistný příval gamerské extáze, ale tenhle skok víry končil komplikovanou frakturou. ()
Tenhle film má „ksicht“. Jde jednak maximálně naproti fanouškům herní série, ale zároveň se snaží o osobité umělecké pojetí assassinského univerza. V pasážích ze středověkého Španělska je vizuálně nádherný, zobrazení Animusu je odvážně jiné (a lepší!), než známe z her a i když mě to emocionálně nechalo chladným, oceňuji osobitost, kterou přinesl Kurzel a cítím z toho jeho snahu natočit co nejlepší film, který nebude jen nudným popisným převodem hry. Výsostně umělecky zaměřený Kurzel mě prostě baví. Škoda, že lidé jeho poctivý přístup nedocení a že nebude pokračování. ()
Jsem na vážkách. Mám k tomu hromadu výhrad - finále je jeden velký scenáristický bordel, akce by si zasloužila méně střihů a více celků, herecky to občas svou vážností pomalu klouže k parodii, konflikt je tak lehce načrtnutý, že skoro ani člověk neví, proč jdou postavy proti sobě, prostřihů na Fassyho připojeného na Animus je zbytečně moc, v supermoderním "vězení" pro asasíny nemá ochranka jedinou střelnou zbraň. ALE jako celek mě to až překvapivě chytlo. Atmosféra osobitá, v historické části správně špinavá, hudba přímo skvělá a akce strhující. Je na tom vidět, že filmaři měli vizi a šli si za ní. Škoda jen, že když už dostali k ruce správný rozpočet i šikovné herce, nenašel se nikdo, kdo by se pořádně podíval na scénář. Spálená šance roku. 70% ()
Obsahuje SPOILERY! S týmto filmom je to strašne ťažké. Čo znamená napríklad orol, ktorý neustále lieta okolo, mi vysvetlil kamarát, ale to je len jedna z mnoha vecí; a film podľa hry by teda aspoň podľa mňa, nemal byť zrozumiteľný len pre hráčov. Niečo je zas doslova podriadené hernému svetu a v tom filmovom to proste inak ako nelogicky pôsobiť nemôže. Ako sa asasíni dokázali infiltrovať na schôdzu templárov? Prečo stráže potláčajú vzburu obuškami, keď mali predtým uspávacie šípky, a prečo nemajú pištole? Kto je Fassbenderova spoluasasínka v 15.tom storočí a aký je medzi nimi vzťah? Kto je Moussa? Kto sú 99 percent väzňov a prečo ich tam vlastne držia? Ako sa dokázal Fasbender spojiť so svojim stredovekým Ja aj po odpojení od Animusu, atď atď. Paradoxom je, že záverečná pointa je zase jasná - alebo lepšie - prezradená, hneď v úvode. Na druhú stranu, Fassbenderovi a Marion tie úlohy sadli. Vizuál doslova dych vyrážajúci, rovnako ako kamera, a akčné scény patria ku špičke. Som ohúrený, pokiaľ nad tým nerozmýšľam. Najradšej by som si to dal okamžite znovu. A to neni málo ()
Galerie (71)
Zajímavosti (29)
- Alicia Vikander bola zvažovaná do jednej z postáv, ale vybrala si film Jason Bourne (2016). (Schevchen)
- Společnost Ubisoft Entertainment chtěla, aby film produkovala společnost Sony. Jednání však zkrachovala, a tak se produkce ujala sama. (obivan568)
- Natáčení probíhalo mimo jiné ve Španělsku a v Pinewood Studios v Anglii. (PaTeXx)
Reklama