Scénář:
Hideaki AnnoKamera:
Kósuke JamadaHudba:
Širó SagisuHrají:
Jutaka Takeno'uči, Hiroki Hasegawa, Satomi Išihara, Kengo Kóra, Ren Ósugi, Akira Emoto, Džun Kunimura, Kimiko Jo, Hairi Katagiri, Takumi Saitó, Kjúsaku Šimada (více)Obsahy(1)
V Tokijské zátoce je nalezen zcela opuštěný člun. Zatímco jej pobřežní hlídka prohledává, dojde k náhlé podvodní explozi, která způsobí rozsáhlý záchvat paniky. Zanedlouho na to se z moře vynoří podivné monstrum, které srovná se zemí část města a než proti němu stihne japonská armáda nějak zasáhnout, promění se a unikne zpátky do hlubin. Odborníci jsou bezradní a nemohou přijít na žádný způsob, jak si s tímto monstrem, které bylo pojmenováno Godzilla, poradit. Zatímco se vysoce postavení činitelé sáhodlouze radí ve snaze vymyslet způsob řešení náhle vzniklé krize, Godzilla se opětovně vynoří z moře, mnohem větší a nebezpečnější než předtím. Podaří se Japoncům přijít na to, jak zastavit toto záhadné a neuvěřitelně mocné monstrum dříve, než se do záležitosti vloží Američané a svrhnou na Tokio jadernou nálož? (Israha)
(více)Videa (7)
Recenze (57)
Vizuál samotné Godzilly mi zpočátku příliš neseděl a jestli mě něco jó rozčilovalo, tak to byly knoflíkové oči. Nicméně svou destruktivní cestou Tokiem si získala moje sympatie a po mutaci se z ní s konečnou platností stala docela hezká holka. Nicméně tohle nebylo jen o radioaktivní ještěrce. Především cca první polovina byla víc než cokoliv jiným kousavou politickou satirou reflektující poslední zemětřesení v Japonsku, během něhož tamní orgány v mnoha ohledech selhaly. A tvůrci je tu rozhodně nešetří. Některé byrokratické postupy mi připomněly i naše luhy a háje. Druhá půlka se už jen lehce otřela o traumata Druhé světové války a plně se soustředila na likvidaci potvory, což mě hodně bavilo. Mělo to vtip, mraky nápadů a závěrečná sekvence se šikanzeny, jeřáby a já nevím čím vším patřila k tomu nejlepšímu, co mohou godzillí filmy nabídnout. Pro mě příjemné překvápko. 80% ()
5% stopáže zábery na Godzillu. Tie z diaľky, kde je zasadená do širšieho prostredia, sú atmosférické a napínavé. Tie z blízka smiešne, hlavne v prvej tretine, kde Godzilla vyzerá úplne ináč než v neskoršej stopáži. K hollywoodskej digitálnej Godzille má táto stále veľmi ďaleko. Akoby sa Japonci nechceli odkláňať od tradičnej papundeklovky, ktorá nemá žiadnu mimiku a vie iba otvoriť hubu a chŕliť oheň či laser. Zvyšných 95% stopáže sú rozhovory nových a nových postáv politikov, vojakov a vedcov, zisťujúcich identitu príšery a neskôr riešiacich jej zlikvidovanie. Rozhovory v rýchlom strihu, čo najreálnejšie sa snažiace ukázať, ako by prebiehalo vysporadúvanie sa so situáciou. Táto väčšinová čast filmu je prekvapivo zábavná (gulity pleasure) a vzbudzuje zvedavosť. S veľkým rozpočtom a veľkofilmovou ambíciou. ()
Japonci sa prestali baviť. Táto Gojira je obyčajným deštrukčným elementom a berie si obrovský príklad z posledného ( excelentného ) amerického zárezu z roku 2014. Až prehnane realistický pohľad na monštruóznu apokalypsu, ktoré najväčšie mesto Ázije zažije, stráca body hlavne kvôli prílišnému dokumentaristickému vzhľadu filmu. A teda prečo vlastne maximálne hodnotenie? Nostalgia ( môže za to hlavne hudba ), perfektné vizuálne efekty a záver, ku ktorému určite patrí za jeho výrazom interpunkčné znamienko. Skúste hádať aké. ()
Nový přístup Japonců k jejich nejslavnějšímu monstru rozhodně není slibný. Akční scény s Godzillou jsou super a není jich vyloženě málo, ale přesto naprostou většinu filmu zabírají nejrůznější debaty expertů, vědců a politiků řešících strategii boje, evakuaci měst, nové volby premiéra a podobně - skoro jako by se tvůrci filmu snažili o procedurální realismus. Zároveň jsou tyto dialogové sekvence ale extrémně zhuštěny, výsledkem čehož je chaos, o to horší, že film navíc není moc dobře režírovaný a ještě hůře stříhaný. Z hlediska střihu jde skutečně o naprosté neumětelství, to samé práce kamery a dramaturgie. Celou dobu jsem si připadal, jako by to režíroval Tomáš Magnusek, ale měl k dispozici triky od UPP. ()
Výborná byrokratická satira, která poukazuje na absurdnost systému a zároveň film, který neví či chce být komorní drama s apokalyptickou atmosférou nebo cool kaiju příběh s místy nevhodnou hudbou. Jinak se jedná o zajímavý přírůstek a zas trochu jiné pojetí a využití slavné ještěrky naroubované na staronové problémy. Nedivim se rozporuplnému přijetí. Btw. Nové schopnosti monstra jsou příjemná změna. 78% ()
Galerie (29)
Photo © Toho Company
Zajímavosti (11)
- Jedná se o úplně první film s Godzillou z produkce společnosti Toho, který společnost neprodukovala sama, ale v koprodukci, konkrétně s Cine Bazar. (Israha)
- Většina zvukových efektů nebyla vytvořena nově. Například řev Godzilly v závěrečné scéně je stejný, jako řev téhož monstra ve filmu The Return of Godzilla (1984). Také soundtrack je v hojné míře zrecyklován ze starších dílů série. (Israha)
- Překlad japonského názvu filmu Shin Gojira je něco ve smyslu „Pravý Godzilla“ či „Skutečný Godzilla“. (Israha)
Reklama