• Melies
    *

    2 / 10 Takáto erupcia blbých a otrepaných nápadov by určite zložila aj skúseného vulkanológa - katastrofické filmy ma nikdy príliš nebrali a Sopka je priam stelesnením všetkého, čo na nich neznášam. Ak vás tento prírodný živel zaujíma, stokrát lepšia voľba je niečo od National Geographic - alebo si pozrite Twister, podľa môjho skromného názoru to najlepšie, čo v tomto žánri vzniklo.(28.12.2005)

  • Nach
    **

    Zajímavý film, co se zpracování lávy týče a zajímavě natočených požárů. Zároveň i film, kde se dozvíte, jak vypadá americká vlajka za sopečné erupce. Jak Amerika zdolává sílu přírody. Jak tatínek má rád svou dceru. Jak dcera tatínka má starost o malého chlapce. Jak tváře od popela bělochů jsou stejné jako u černochů. Jak se policisté smilují nad zatčeným černochem, který se následně promění ve statečného Herkula. Jak práce vulkanologa předčí v dobrodružnosti Indiana Jonese i co propojuje tento vědní obor s demolicí betonových staveb. Prostě už nemusím snad dodávat to slůvko: "blbina". Co jsem výše napsal docela přesně vystihuje to, co uvidíte. Pokud chcete katastrofický film na téma sopečného výbuchu, sáhněte raději po Rozpoutaném peklu. Neb ten má v sobě kvality dvojnásobně překonávající Sopku i s Tommy Lee Jonesem. 55%(27.7.2014)

  • Gemini
    **

    V roce 1997 vehnal osud (respektive mamonářští producenti a distributoři nakopnutí famózním Twisterem) do kin dva katastrofické filmy se sopkou v hlavní roli. Prvním bylo Rozpoutané Peklo, ve kterém hrdinný seismolog Pierce Brosnan chránil rodinu (ne svoji) v malém městě ve Skalistých horách, druhým byla Sopka - na první pohled rozmáchlý spektákl, který obdařil zdivočelou horou rovnou samotné Los Angeles a nechal hrdinného odborníka na zvládání živelných pohrom Tommy Lee Jonese chránit kromě své náctileté dcerky a cizího světlovlasého chlapečka i zmíněné město plné lidí a lidiček s vlastními problémy. Bohužel na druhý pohled divák zjistí (když možná také zaslechne, že hudbu dělal Alan Silvestri), že Pan Režisér Mick Jackson (projděte si pořádně jeho filmografii) od úvodních do závěrečných titulků tím nejbrutálnějším možným způsobem opisoval z příručky Jak Natočit Naprosto Typický Katastrofický Film - Tisíc A Jedno Klišé Ve Službách Hollywoodu. Ano, přátelé, kromě obětovavší se původně bezcitné hyeny a hromady dalších podobných záležitostí je tu dokonce i ten pitomý nesmrtelný čokl. Doprovoďte si to už tenkrát ne zrovna vydařenými triky a filmařskými fígly, očividnými daleko za obvyklým limitem se nacházejícími blbostmi jako jsou borci dávající si to na férovku dvacet čísel od konce lávového proudu, naštvaně se upamatujte, že Anne Heche je na baby, uchechtněte se v dějinných souvislostech nemístné udivené dětské poznámce o tom, jak zaprášení lidé stojící v troskách výškové budovy vypadají všichni stejně, a skončíte někde na čtyřiceti procentech, protože to absolutně nemá nápad a není se ani moc na co dívat (kromě té Anne Heche, sakra). Jenže pak si všimnete toho, jací jsou všichni ve filmu zpodobnění zástupci médií panáci nebo rovnou naprosto na pěst byvší asociálové "ale já jsem zrovna ve vysílání" a řeknete si, že to asi nebude náhoda. Pak dojde ještě na nějakou tu aktuální sociální problematiku černých chudáků proti bílým policajtům, přičemž se všechno urovná tak, aby patriotické oko multikulturního američana dojetím zaslzelo, a najednou to celé vypadá trochu jako záměr... zvlášť když si vzpomenete, jak režisér zatraceně dobře umí zpodobnit katastrofu. Jenže co naplat, dobrého pomálu, a balanc na hraně "stojí za vidění" - "ztráta času" je opravdu dramatický. Takže asi 50%.(26.3.2011)

  • Djkoma
    **

    Takovýchto filmů se jeden čas objevovalo až moc a většina vyšuměla stejně jako tento a Rozpoutané peklo s Pierce Brosnanem. Sopky už neletí jako před lety a to by nezměnilo žádné obsazení. Pokud chtěla být Sopka varující snímek příliš se jí to nepovedlo, jestli chtěla být něčím jiným, tak to je ještě horší než jsem si myslel. Typický film, který bude na českých televizích vysílán kolem 20:00. Bohužel...(30.7.2005)

  • lamps
    ***

    90. léta byla v hollywoodské kinematografii mimo jiné érou stupidních katastrofických "trháků", které v kině fungovaly stejně samozřejmě jako dnes filmy od Marvelu. A právě Sopka je jedním z těch nejroztomileji natvrdlých blockbusterů s vyprávěním, které by jinde neprošlo, ale ve své době a se svými finančními možnostmi představuje asi nejzábavněji natočenou snůšku klišé ever. Nostalgie jak prase...(3.3.2012)

  • - Do role Amy Barnes byla zvažována Gillian Anderson. (Cheeker)

  • - Sopečný prach byl vyroben hlavně z roztrhaných a spálených novin. (Cheeker)

  • - Láva byla vytvořena převážně z methylcelulózy. Tato látka se používá například jako zahušťovadlo do koktejlů ve fast-foodech. (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace