poster

Vražda v Orient expresu

  • USA

    Murder on the Orient Express

  • Velká Británie

    Murder on the Orient Express

  • Francie

    Le crime de l'Orient-Express

  • Kanada

    Murder on the Orient Express

  • Kanada

    Le Crime de l'Orient-Express

  • Nový Zéland

    Murder on the Orient Express

  • Slovensko

    Vražda v Orient exprese

  • Austrálie

    Murder on the Orient Express

Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA / Malta / Velká Británie / Francie / Kanada / Nový Zéland, 2017, 114 min

Komentáře uživatelů k filmu (625)

  • becki_tu
    ****

    Velkou výhodou je pokud si nepamatujete nebo neznáte pointu z dřívějších adaptací nebo přímo z knihy. Z mého pohledu by filmu celkově slušel více old schoolový přístup místo digitálních sekvencí, ale chápu, že je pořád jednodušší zaplatit trikové studio než mít k dispozici funčkní repliku vlaku a natáčet přímo na kolejích. Poirot v podání Branagha jiný než od Sucheta a místy mi přípomínal svými manýry Downeyho Sherlocka. Velkým lákadlem je samozřejmě i velmi rozmanité herecké obsazení, které měla na svou dobu i adaptace od Lumeta. Vzhledem k veskrze pozitivním dojmům bych byl rád, kdyby se za pár let Branaghův Poirot vrátil k případu, který odjíždí řešit v závěru filmu.(16.11.2017)

  • verbal
    ****

    Proslulého detektiva, jehož Kristova Agáta ve svých knihách prudérně označovala jako výstředního mužíka, nekompromisně pojal film jako belgického homosexuálního autistu jménem Erkül s vytepleným žabožroutským přízvukem. Nejprve jej Finly představil jako progelovaného plachého řiťopicha, poté Ustinov jako slizkého tlustého buzeranta, aby jej nakonec naprosto ikonizoval a uzurpoval pro sebe Davča Süšé jako rozkokošně sympatického cükrouššše, co chodí, jako by měl v prdeli pravítko, a obsedantně si voskuje dle vlastního mínění módní homoknír. Až teď, autorčině popisu proporcionálně zcela neodpovídající, dobře stavěný, vysoký, vzpřímený elegán Ken postavu alespoň trochu vychladil, dehomogenizoval a vnesl do ní kapku heterošarmu, takže se u jeho sledování přirozeně sexuálně orientovanému divákovi už tolik panicky nestahuje konečník. Pod nos si sice nalepil obskurně ohyzdnou jitrnici, nicméně „bon“ a „manifique“ zní z jeho úst dostatečně machisticky, a ne jako výzva k homofelaci. A vůbec je v roli naprosto skvělý, přirozený a sympatický, jakož i zbytek osazenstva toho snobského Pendolína z Istanbulu, tedy až na tu násilně topornou a neskonale odpornou Džedáj rytířku, která asi přeblafla nějakého vlivného agenta, nebo ukojila Kennethovy zoochoutky. A co jinak říct k x krát přečtené a viděné swingrsvraždě, když z ní nakonec nepřekvapivě nevypadlo, že vrahem je vlastně zahradníkův mongoloidní pomocník jménem Rupert? Inu, důstojné zpracování, výborná režie, vymazlené digitální kulisy a zplastikovaná, sekunďákem poslepovaná Fajferka je v šedesáti asi stokrát píchatelnější, něž když v pětadvacetidvaceti anorekticky valila pydlooké bulvy na Tonyho Montánu.(12.11.2017)

  • Tosim
    ***

    Opravdu velká škoda. Zběsilé, umluvené, bez možnosti představit víc postavy, nebo se do nich vcítit. Barevné a veké, začátek v Jeruzalémě bych úplně vypustil a věnoval se hlavní lince. Nejemocionálnější Poirot s opět jiným přístupem k lidem ve vlaku, ale co je na tom, když lidé, kteří klasický film neviděli tolik, jako já (i snímek s Suchetem je famózní), budou po téhle jízdě nahoru a dolů říkat něco jako "Agáto, ty už to nehul." Chtělo jen trochu zpomalit a vše ve filmu by působilo opravdovějším dojmem.(13.11.2017)

  • Malarkey
    ***

    Ač je původní příběh do Agathy Christie dokonalá detektivka, která bude aktuální i za sto let, tak zde se uchýlit k pětihvězdičkové náloži je bohužel takřka nemožné. Příběh je skvělý, zpracování v čele s kamerou hodně nápadité, CGI efekty kupodivu fajn, ale Kenneth Branagh to tady prostě pojal tak ve velkým, že do filmu nejen natáhl sérii skvělých herců, ale také z Balkánu udělal Italské Dolomity. K tomu rozuzlení mi ke konci příliš nesedlo. A to i přesto, že jsem věděl, co se bude dít. Styl Poslední večeře vrcholilo i herecky, kdy se z některých postav svým divadelním expresivním výstupem staly karikatury a to mě trošku zamrzelo. Celkově vzato sice dobrý film, ale může děkovat za předlohu.(18.2.2018)

  • Cervenak
    ****

    Veľmi dobrá adaptácia! Vlastne je to presne v tom duchu ako Branaghova Popoluška - svojím spôsobom staromilská pocta predlohe, ale osviežená o moderný švih, vtip, nadhľad, pompéznu výpravu, drahé filmové zázraky a jemné posuny v charakteroch postáv a príbehu. Najviac ma bavila časť filmu pred vraždou, pretože dýcha takmer indianajonesovským dobovým dobrodružstvom, vrátane zámerne gýčových omaľovánok. Potom film zvážnie a potemnie a treba povedať, že v komorných vypočúvacích dialógoch výrazne stratí počiatočný šmrnc. Ale všetko smeruje k vynikajúco vygradovanému záveru, ktorý uspokojí aj v prípade, že v detektívkach ste doma a viete, že Agátin Orient Expres je ten príbeh, v ktorom páchateľ... Veď viete. :) Herci si to zjavne užívajú, na čele s Branaghom, ktorý hrá Poirota výrazne inak ako Suchet a ostatní predchodcovia (v jeho podaní je to omnoho životaschopnejší človek - stále zábavný, ale nie prehnane komická figúrka, v niektorých scénach dokonca veľmi otužilý a akčný geroj). Toto si s chuťou pozriem aj viackrát.(16.11.2017)

  • T2
    ***

    Rozpočet $55miliónovTržby USA $102,726,660Tržby Celosvetovo $349,669,544Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Videl som aj starú verziu z roku 1974, ktorá ma o niečo viac bavila ale nepomôžem si, tento detektívny dej ma proste neberie. /50%/(12.2.2018)

  • Radek99
    ****

    Vcelku kvalitní a důstojná filmová adaptace již několikrát zfilmovaného legendárního krimi románu Agathy Christie... Tenhle film bude samozřejmě nejlépe fungovat na diváka, který ještě nečetl literární předlohu, ani neviděl dřívější filmové zpracování, když znáte zápletku a především rozuzlení, ztrácí zážitek na intenzitě, i tak jsem měl ale pocit, že se dívám na opakování již dříve viděného filmu, což je v tomto případě důkaz, že Poirotovská franšíza byla natočena dobře...(12.2.2018)

  • hirnlego
    ***

    (2-3*, dvojknír na tom zdaleka neni to nejsměšnější)(13.2.2018)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Fox // Počet premietajúcich kín v USA: 3,354 // Otvárací Víkend v USA: $28,681,472 //(16.3.2018)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Po hodině vypnuto a navždy vymazáno! Děsná nuda a tragický český dabing!(10.2.2018)

  • Fr
    ***

    „NĚKDO NARUŠIL MOU TOUHU PO ODPOČINKU…“ /// Tak já vám nevím... hromada známejch herců, vyšetřuje tady jeden z nejslavnějších detektivů... ale je to jakási nuda. Ta paní vedle má furt nějaký připomínky (je to znalkyně, páč má doma všechny knihy + seriál a navíc je to manželka, takže ...) a já, jelikož jsem nečetl ani Babičku... no nestrhává mě to. I když je tady každej podezřelej a potencionální vrah (což asi má tak bejt). Dramatický finále je dostatečně dlouhý, ale nudím se. Prej PRAVEJ Poirot má úplně jinou osobnost. Prej, prej... nevím... ale film je nuda. I když hezky natočená. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1934 napsala Agatha Christie, neznám. 2.) David Suchet? Neznám... 3.) Ten novej Sherlock je zbytečně svižnej. 4.) Thx za titule „Parzival“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne(17.2.2018)

  • tron
    ***

    "Je len dobro a zlo. Nič medzitým." Suchetovo stvárnenie Porota je ťažko nahraditeľné, ale nevidím dôvod, prečo to neskúsiť. Zrejme neexistoval lepší nasledovník, než uznávaný shakespearovec Kenneth Branagh. Super je, že Poirota poňal inak. Síce tiež ako neznesiteľného egomaniaka, puntičkára a „asi najlepšieho detektíva na svete“, ale i menej vážne (až roztopašne). Lenže i kvôli tomu finále nefunguje až tak dobre, ako v televíznej verzii so Suchetom. V nej bol Poirot poňatý ako starý, životom, prípadmi a zločincami unavený muž, ktorý je prísny, tvrdý, nekompromisný a spravodlivosťou až nezdravo posadnutý. Nie je možné s ním vyjednávať. O to fascinujúcejší bol záver, v ktorom musel prehodnotiť mnohé zo svojich dovtedajších životných priorít. Výborne to fungovalo i vďaka úvodu, ktorý ukázal, že zločincom neodpúšťa (ukameňovanie ženy, samovražda vojaka). O to viac bol jeho finálny prerod epickejší. U Branagha, hoci je veľmi fajn, toto bohužiaľ nie je. Branagh to od začiatku hrá troška do komédie. Žiadna enormná posadnutosť zákonmi. Odhaľuje zločiny, ale nie je to životná filozofia, ale skôr roztopašná hra, aby sa nenudil. Takže hoci je koniec už z princípu intenzívny a plný satisfakcie a pozoruhodných myšlienok o vine a treste, NIE JE to epické, ale „len“ OK. Branaghovo herectvo a réžia síce robia svoje, ale film v strede dosť stagnuje, niektoré scény sú čudne ustrihnuté, iné sú absurdné (nindža bitka s ruským baleťákom - to fakt nevystrihli a nechali to v hotovom filme???), kasting mohol byť lepší (vyložene páčiť sa mi páčil len Branagh a potom už v podstate nikto, ehm) a ak by ste sa tešili na slávne mená, vedzte, že každá známa tvár má malý priestor, ktorý nakrútila, tipujem, tak za dva tri dni. Troška čudne pôsobí tiež vlak, ktorý mal byť mohutným kolosom, križujúcim po železniciach, a nakoniec sa z neho stala len jedna lokomotíva ťahajúca tuším štyri vozne. Wtf. Ten príbeh je bombový (úžasné rozuzlenie!), ten sa pokaziť nedá možno ani keby niekto veľmi chcel. Ale proste to nefunguje tak emotívne silne, ako televízna (a podstatne lacnejšia) verzia so Suchetom. Za dobrý začiatok, pôsobivý záver, Branagha a predlohu 70%. Ale s oškretými... fúzmi. Kino Považan NMNV 2017(13.11.2017)

  • emma53
    ****

    Tak mně Kenneth ukázal jak vypadá solidní průvan a kaskadérský kousek v podobě Poirota, jinak notoricky známého v této roli hlavně Davidem Suchetem. Tak jako u Suchetovského Poirota na mě dýchá velmi intenzivně staroanglické prostředí a atmosféra, tak tady na mě zavanul téměř moderní, novátorský duch a Branagh s normální mluvou, na kterou jsme zvyklí. To beru jako velké plus. Knírek byl úsměvný a celkově tam bylo víc momentů, kdy na mě Poirot komicky juknul. V tomhle případě jsem mile překvapená. Bylo vidět, že si s tím Kenneth vyhrál, co se zpracování a digitálu týká a o hereckém obsazení nemluvě. Docela by mě zajímalo, jak sehnal takové super filmové star třeba jen na pár větiček v celém příběhu. Kenneth to všechno vsadil na jednu kartu a myslím, že se povedlo i když Suchet je už přece jen víc pod kůží a v povědomí diváků. O to víc dávám Kenovi palec nahoru za tu kuráž.(17.2.2018)

  • EvilPhoEniX
    **

    Tak tohle mi absolutně nesedlo. Do filmu jsem šel bez poznání předlohy, ale ani slušný herecký cásting a pohádkový vizuál mě nevytrhl z ultimátní nudy, kde jsem snad poprvé v kině na 20 minut usnul. Hercule Poirot mi příjde jako hodně nezajímavý detektiv a Kenneth Branagh s otřesným přízvukem tomu příliš nepřidal. Jeho detektivní práce mi nepřišla vůbec ničím zajímavá a jediným plusem tedy zůstává finální rozuzlení, které jsem nečekal a určitě překvapilo. Film není vůbec napínavý, temný, dialogy nejsou příliš zajímavé a k vraždě dojde jen jedné, tohle zkrátka není film pro mě. 45%(13.11.2017)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Ten vrah se mi vysmívá. Dobře. Jeho první chyba." Hercules Poirot nejel Orient Expresem poprvé, ale naštěstí si už nepamatoval, že tento případ již několikrát vyřešil, takže mohl uvést šedé buňky mozkové opět do pohybu. A mě bavil jeho perfekcionismus, zdvořilost, neschopnost přijmout přiznání a vlastně i ten vyžehlený smeták pod nosem. Jen jsem to celé už někde viděl.(31.5.2018)

  • Rimsy
    ***

    Výsledek zcela odpovídá očekáváním. Pravověrná adaptace se skvělými herci a místy téměř pohádkovým vizuálem splňuje nároky na kvalitní oprášení klasiky, Branagh však nepřidává nic moc navíc. Těžko říct, jak by bylo možné jeden z nejslavnějších detektivních případů inovovat a zároveň zacházet s látkou dostatečně uctivě – slavný charakterní tvůrce se o to raději ani nepokouší a s jistotou táhne vyšetřování z úlohy režiséra i titulního představitele. Na jeho úmyslně lámanou angličtinu si za chvíli zvyknete, a pak už jen žasnete nad poctivou detektivní prací. Obsazení je samozřejmě špičkové, jelikož jen tenhle odstavec by vydal na vyjmenování všech hereckých es, a vidět takové množství známých tváří pohromadě je pro fanouška vážně radost. Branagh tedy vedle nešlápl a dodal produkt, který tak nějak dodat měl.(27.12.2017)

  • Zíza
    **

    Přiznávám že jsem velká fanynka Agathy Christie a Poirota v podání Davida Sucheta, takže ač jsem se snažila sebevíc, nedokázala jsem se přenést přes toto moderní zpracování, kde Poirot běhá, pere se, střílí se po něm (a trefuje), šlape do trusu a šlape do něj schválně znovu, vyšetřuje vskutku nepoirotovsky. A tak dále a tak dále. Tohle prostě není Hercule Poirot. Kdyby se předlohou jen inspirovali a detektiva nazvali třeba Jarda Vomáčka, tak je to fajn a asi by bylo snazší se přesné přes tohoto nového Poirota, ale nope. Navíc i když to mělo takové krásné obsazení, tak mi herecké výkony přešly tak uťáplé, že jsem se vlastně neměla na koho soustředit a poměrně jsem se během filmu nudila (kromě scén, kdy se Poirot odpoirotil, neb jsem se rozčilovala a fanynka klasiky ve mně se bouřila). Přiznávám, že vizuál to mělo krásný, ale tím to hasne. Za mě určitě zklamání na plné čáře.(11.2.2018)

  • choze
    ***

    Libovolný díl SHERLOCKA má v sobě několikanásobně víc energie, nápadů, napětí a vtipu než tohle, nemluvě o práci s postavami. Řemeslně zručné (nebo rutinní, vyberte si, co vám zní líp) oprášení detektivní klasiky, které se sice opírá o prověřený příběh, pěkné záběry a silný herecký ansámbl, jenže překvapivé vyústění příběhu dobře známe, pěkné záběry nedodávají patřičnou klaustrofobicko-paranoidní atmosféru a herci jaksi nemají co hrát, protože postav je jako na orloji a místa/hloubky charakteru pro každou málo. Potěšilo mě, že jsem po dlouhé době zase viděl Michelle Pfeiffer, a taky melancholická, morálně diskutabilní pachuť rozuzlení. Ale i tak mi to celé přišlo jen jako sexy nabalzamovaná mrtvola.(11.11.2017)

  • Morien
    **

    Je to taková tuctová a neobjevná adaptace (a nevím, kdo vymyslel, že Hercule bude mlátit lidi hůlkou), ale ani zdaleka mi to nepřišlo tak strašné, jak to někteří recenzenti vykreslovali. Nicméně z dlouhodobého hlediska mám dojem, že se Kennethovi děje něco závažného s psychikou.(9.3.2018)

  • xxmartinxx
    ****

    Mám rád tyhle fetiše typu Superman Returns od Singera, Jacksonova King Konga a rozhodně Branaghova Hamleta - opulentně přefouklý film, který existuje jen proto, že režisér chce. Vše je echt, vše je větší než kdykoliv dřív, vše je sebereflektivní, ale nikdy sebeparodické - takových filmů se tolik nevidí a mě to v podstatě baví. 3 a 1/2(7.11.2017)

  • TeeAge
    ***

    | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 350.3 miliónov $ | V prvom rade je potreba povedať, že je Branagh fakt veľký frajer. Zrežírovať tak komplexný film a pritom v ňom hrať hlavného protagonistu, je distiplína, ktorú zvláda(dal) na tak vysokej úrovni asi len Mel Gibson. Inak ale pokladám podobné filmy s knižnou detektívkovou predlohou za ťažko zvládnuteľné: vzhľadom k rozsiahlej predlohe majú filmové verzie vždy problém so skrátkovitosťou a neschopnosťou dosiahnuť podobnú gradáciu, ako knižky. I práve preto je Vražda na Orien Expresse len slušnou, remeselne bezchybnou adaptáciu, kde sa najdú úžasný herci v kúzelnej výprave, ale príbeh s divákom len zťažka zamáva...(24.2.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace