poster

Rozsudek

  • Česko

    Verdikt

  • USA

    The Verdict

  • Československo

    Rozsudok

Drama

USA, 1982, 129 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mol
    ****

    SEE, I BELIEVE THERE IS JUSTICE IN OUR HEARTS!! Fantastiský Paul Newman s nejmodřejšíma očima na světě. Soudní drama, které zakončí tak skvěle, že i já jsem měl stejný pocit jaký měl Paul, když odcházel ze soudní síně. Mno možná za to může to pivo co jsem si před koncem otevřel. To ale nic nemění na tom, že se opravdu jedná o výborný film.(22.11.2017)

  • dopitak
    ****

    Je to sice mastné i slané, ale taky od začátku zatraceně roztahaný. Paul hraje trosku, a daří se mu, Ramplingu bych vyrazil, ačkoliv její postava nakonec najde uplatnění. Tipoval jsem ale jiný směr vývoje, a to v okamžiku, než přiletí facka. Ono totiž kontrašpionáž taky funguje. Výborný dabing z Barrandova, dejte si pozor, patlalové z Primy potom stihli ještě dva zbytečné další.(8.2.2015)

  • J.Connor
    ****

    Sice poněkud schématické drama, ovšem v rukou velezkušeného Lumeta, který měl k dispozici skvělý herecký ansámbl. 12 angry men to sice není, ale i tak se nám dostane velké porce poctivé americké filmařiny ze staré školy. SPOILER - zajímalo by mě, zda porota své rozhodnutí dle právního řádu USA musí odůvodňovat, protože si pak nedovedu představit, na jakých základech své rozhodnutí porotci učinili, když nemohli použít svědectví sestry Costellové.(12.10.2009)

  • Durix
    *****

    Novohollywoodská nálepka 'Sidney Lumet' znamená střet charismatických antihrdinských sympaťáků s byrokratickým zdivem vyztuženými institucemi. Vyprávění je pak zakořeněno v dualismu pramenícím z rozporu mezi svébytně motivovanými jedinci a dogmaty řízenými společnostmi. Neviňátko Sonny a prostory brooklynské banky, Howard Bayle a nestoudnost zpravodajských praktik a nyní alkoholik Frank, zlovolná soudní moc a... alkoholik Frank. Podobně jako otcovské Psí odpoledne a Network, i Rozsudek nabízí pohled na výsledek axiologicko-deontického modalitního konfliktu obou entit, nicméně tak dělá daleko skromněji než jeho předchůdci. Frankův nejnebezpečnější nepřítel je totiž on sám a jeho jedinou zbraní je možnost vzchopit se.___ Z tohoto důvodu Lumet pracuje se žánrovým schématem soudního dramatu jakožto skeletem, jehož primární funkcí je udržet onu formální skládanku pohromadě. Pozadí v podobě soudní linie dominuje existenciální tetelení alá Taxi Driver či Rozhovor ve stylovém kabátu s posílenou subjektivitou, proces nevyužívá komunkativnostní hry k dynamizování právnického souboje, neb zatajování informací je vázáno téměř výhradně na postavu Franka, osnova vyprávění se na místo řetězení zvratů a zodpovídání podurčených otázek týkajících se žaloby soustředí na vývojový vzorec newmanovské skořápky a centrem fabulovaných událostí je pouze minulost našeho stále sympatičtějšího alkoholika.___ Vnitřní proměna Franka Galwina a její vnější ozvěny (sklenice whiskey měnící se v hrnek kávy, postupné shazování oblekové kazajky, stále klidnější způsob sezení či sevřenost baru nahrazena otevřenými prostory kanceláře) je k tomu všemu radost pozorovat, neb na rozdíl od svých cyničtějších amerických bratříčků nabízí pozitivní rozuzlení jacqueovské krize.(29.8.2018)

  • gogo76
    ****

    Filmy z právnického prostredia už vopred vzbudzujú dojem, že vás unudia k smrti. Našlo by sa mnoho filmov, ktoré to dokážu vyvrátiť a aj toto je jeden z nich. S. Lumet je ostrieľaný a skúsený režisér a meno P. Newman netreba predstavovať. Podarila sa výborná dráma o právnikovi, ktorý prepadol alkoholu a je na dne. Vezme prípad , ktorý ho môže vrátiť na výslnie a on sa preto snaží urobiť všetko. Ak sa podarí zohnať kľúčového svedka, problémy bude mať aj právnik z najlepšou povesťou. Film napriek pomalému tempu drži pevne pohromade a narozdiel od iných užívateľov ma film nenudil. Záver v súdnej sieni a celkovo dominujúci P.Newman je vynikajúci. 80%.(1.6.2010)

  • - Sidney Lumet si po dvou týdnech zkoušení zavolal Newmana na menší rozhovor a sdělil mu, že i když vypadá jeho hraní slibně, nedostal se na emocionální úroveň, jakou obsahuje Mametův scénář. Jeho charakterizace byla dobrá, ale nestala se z ní dýchající, živá postava. Newman tedy na své postavě více zapracoval a režisér byl více, než spokojen. (Rocky62)

  • - Jedno z prvních filmových vystoupení Tobina Bella, který se objevuje jako komparzista v závěru snímku během čtení rozsudku. (kiddo)

  • - Během natáčení v bytě se k zemi zřítila dřevěná lišta, na které viselo 8 světel, a Newmana minula jen o pár centimetrů. Šéf kamerové služby, zodpovědný za bezpečnost na natáčení, se zhroutil v slzách. [Zdroj: Zdroj: O'Brien Daniel, Paul Newman, Xyz, Praha 2009] (Mikino00)