Hrají:
Diego Luna, Scoot McNairy (vypravěč), José María Yazpik, Fermín Martínez, Michael Peña, Alejandro Edda, Alfonso Dosal, Fernanda Urrejola, Alyssa Diaz (více)Série(3) / Epizody(30)
Obsahy(1)
Nová ostrá sága Narcos zachycuje skutečný příběh vzestupu kartelu ve městě Guadalajara a zrod války proti drogám v Mexiku osmdesátých let. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (136)
Solidní, ale zřejmě nejslabší Narcos. Prostředí Mexika je určitě lákavé, ovšem postavy nezajmou tak, jak předtím. Michael Peňa není Pedro Pascal a Diego Luna nemá charisma Escobara ani Kmotrů z Cali Cartelu a to je docela problém. Jediná šílená postava, která fakt baví je Rafa. Akce je spíše komorní než velkolepá a není ji bohužel moc, protože nikdo proti sobě pořádně neválčí jsou zde spíš osobité vraždy, které jsou sice detailně brutální, ale očekával jsem daleko víc. Mírné zklamání, ale na 4 to pořád je. 75% ()
Felix Gallardo se možná v Kolumbii cítí u jezírka s hrochy jako chudý příbuzný a školák skutečných narko-šíbrů, ale tahle paralelní lekce z dějin (nebo most mezi 3. a 4. sérií?) se dosavadním třem sezónám může podívat zpříma do očí. Kvalitativně totiž neztrácí. Ano, dobové Mexiko a Felix jako narkobaron jsou v něčem tuctovější než Pablo a gentlemani z Cali, ale v tom je právě síla seriálu. Pomalu, nenápadně plyne, někdy jen variuje známé situace, ale dává jim zajímavé měřítko, zneklidňující podtext, který vynikne o to víc, když znáte současné výpovědi o stavu věcí. Třeba Heli Amata Escalanteho, který se režijně podepsal pod vrcholný pátý díl a podtrhl odvahu Netflixu angažovat artové režiséry s hodně radikálním CV. Druhý příklad - výtečné retro krasojízdy sedmého a osmého dílu, pod kterými je podepsaný rozevlátý mexický formalista Alfonso Ruizpalacios. Cit pro detail a atmosféru těchto dílů je stejně výjimečný jako cit tvůrců pro typový casting. Proměny hlavních postav i neustálý příval zajímavých vedlejších figur povyšuje Narcos mezi elitu. Mexikánci se tu mohou cítit, jako doma, i když vrchol seriálu spojený s dalším výtečně zvoleným protagonistou Kimim přichází na pomezí devítky a desítky. Nemůžu si pomoct, ale opět nadšení nad narkobaladami. Hlavně ta, kde kyne dobrácký vrahoun Don Neto, rve srdce. ()
Tak dlouho jsem čekal na čtvrtou sérku Narcos...až ji zrušili a místo toho udělali nový seriál (a smlouvy s tantiémy mohou začít nanovo). A ačkoliv mi trvalo skoro rok se prokousat na konec (těch super seriálů pořád přibývá a přibývá), jsem s novým směřováním seriálu velice spokojen a za pár měsíců si rád vpálím druhou sérii. Ihned po ohlášení castingu jsem si nějak nedovedl představit Michaela Peñu v takto vážné roli a nutno říct, že až do konce jsem si na to nezvykl, nicméně Diego Luna je naprosto skvělý a přeji mu zářivou budoucnost (a že ho díky Star Wars Rogue One seriálu čeká). Sečteno a podtrženo, seriál si drží svou velkou kvalitu, jde pouze o to, jak vám sedne dějově. ()
„NIKDY JSEM NA JEDNOM MÍSTĚ NEVIDĚL TOLIK MARIHUANY.“ ... „MYSLÍM, ŽE JÍ NA ŽÁDNÝM MÍSTĚ NIKDY ANI TOLIK NEBYLO...“ /// Tak snažej se z toho vymáčknout, co se dá... Nechyběj brutální scény, vraždy nevinnejch, zhrzený manželky a milenky... Ovšem pro sérii je nejdůležitější, že tihle bratři nemaj charisma těch předchozích záporáků. Až asi poslední dva díly mají co nabídnout. Sice poučný, ale zároveň (bohužel) nejslabší „Narcos“. Asi nejde donekonečna vyprávět vo tom samým... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Mezi lidma se povídá o tom, jak jsem toho gringa ujebal popelníkem k smrti. 3.) Začínal jsem ve skleníku. 4.) Thx za titule ,,titulkomat“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Než vypukla Válka o drogy, jak ji známe dnes (kdy už ani nelze poznat, kdo je proti komu a kdo se čeho dopouští), než přerostla v nefalšovaný otevřený konflikt plný válečných zvěrstev a zločinů proti lidskosti, kdy proudí miliardy narko dolarů od lidských trosek v Americe do honosných haciend v Mexiku, tak na samém počátku bylo několik "outsiderů", kteří se rozhodli z do té doby nekoncepčního pašování trávy udělat "seriózní" byznys skrze první kartel. Což se jim dařilo tak dobře, až chytli slinu, uvědomili si, že se nemusí vystavovat přímé hrozbě pěstování, protože mají ohromnou "konkurenční výhodu" v podobě ohromných a obchodu otevřených hranic s USA. Rozhodli se tedy zaštítit distribuci "bílého zlata"; a od toho momentu šlo všechno do háje. Je paradoxní, že pokud něco první sérii "spin-offu" Narcos vyčítat, tak právě určitou "selankovitost", protože oproti předchozím kolumbijským řadám, to nesporně je mnohem poklidnější, méně emoční i násilné a více byznysové. Ano, je to o období, kdy DEA hledala svou tvář, kdy si narkotrafikanti teprve začínali uvědomovat, co že to vlastně mají v rukou, kdy to bylo stále spíše o gentlemanských dohodách než o uřezaných hlavách na zápraží. O časech, kdy ještě netušili, že nemusí být otroci v soukolí politiků a policejních složek, ale naopak že oni jsou ti, kdo politiky dosazují a rozhodují na koho policie zaklekne. Čili ano, ještě to není to Mexiko, kde vztahy a intrikaření mezi jednotlivými kartely zostuzují i kutí piklů ve Hře o trůny. Nic z toho neznamená, že by to nebylo výtečné a zajímavé. Je, jen si to musíte párovat vůči stavu o jednu dvě dekády později. Obsazené je to perfektně, málokterý seriál má takové štěstí na šťavnaté vedlejší postavy; speciálně Don "mexický Krobot" Neto a Pablo "mexický Zedníček" Acosta tomu dodávají srdéčko a duši. Na rozpočtu se nešetřilo, (nejen) dobová výprava je ohromující. Mnohým bude vadit Luna jako hlavní kápo, protože "není tak charismatický ani šílený jako Escobar a El Chapo je tu (zatím) jen jako podržtaška větších šíbrů". To je nesporně pravda, ale Luna to hraje výtečně a právě ta jeho nenápadnost, to že to celé "řídí jako kravaťák firmu", je jeho předností, která ho odlišuje a činí zajímavým. Navíc tvůrci výrazně pracují s jeho párováním oproti Peñově charakteru; oba jsou outsideři z vidlákova, které nikdo nebere vážně a i když už úspěch mají, tak jenom protože se zrovna hodí jejich šéfům. Více než solidní rozjezd, který plně obstojí sám o sobě a nejen jako doplněk ke kolumbijské trilogii. A oproti ní má značnou výhodu v nezměrném potenciálu do budoucna, protože až se to dostane do bodu, kdy padne El Padrino, tak se uvolní místo pro již zmíněného podržtašku. A pak to terpve započne. | S1: 4/5 | ()
Galerie (301)
Photo © Netflix

Zajímavosti (46)
- Na začátku epizody hraje „Quiero Decirte“ od Opus. Z jukeboxu hraje „El Polvo Y La Marijuana“ od Los Rieleros Del Norte. (Duoscop)
- Kniha, kterou čte zřízenec v márnici, je „Proměna“ od Franze Kafky. (Shadowland)
- Na konci epizody hraje píseň „Ti Amo“ od Umberta Tozziho. (Duoscop)
Reklama