Reklama

Reklama

Ledová archa

(seriál)
  • USA Snowpiercer
Trailer 1
USA, (2020–2025), 30 h 58 min (Minutáž: 43–53 min)

Předloha:

Jacques Lob (kniha), Benjamin Legrand (kniha) (více)

Hrají:

Jennifer Connelly, Daveed Diggs, Mickey Sumner, Sheila Vand, Alison Wright, Iddo Goldberg, Lena Hall, Aaron Glenane, Mike O'Malley, Karin Konoval (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(4) / Epizody(40)

Obsahy(1)

Planeta zamrzla a v obřím vlaku, který krouží po zeměkouli, se poslední lidé snaží bok po boku přežít v křehké rovnováze. (Netflix)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (56)

Toka 

všechny recenze uživatele

Hele... Nebudeme si nic nalhávat, Snowpiercer je cheesy béčkový drama jako poleno. Ale ať se propadnu, jestli to není jedno z nejlepších. Možná to je má slabost pro dystopický postapo, možná je to kvůli tématické podobnosti s Frostpunkem. Možná je to kvůli určité podobnosti se zrušeným Stargate Universe, což jsem stále po deseti letech nepřenesl přes srdce. Ale abych vnesl i nějakou snahu o objektivní hodnocení, tak musím vyzdvihnout hudbu. Vibe jako ze Stranger Things dodává skvělou dramatickou atmosféru. Interiéry jednotlivých vagónů a kostýmy taky na jedničku. Kdo ale drží celý seriál na nohách, je Jennifer Connelly. Její výrazné obočí a grimasy se do její role hodí perfektně. Když už jsme u těch herců, ještě jsem byl příjemně překvapen Mickey Summer a samožřejmě Stevenem Oggem. Ten už chudák asi nikdy nemůže hrát normálního klaďase.. Kdo mi ale nesedí, jako většině, je Daveed Diggs. Jeho herecký výkon opravdu bída a ještě ke všemu mi k jeho obličeji a postavě strašně nesedí hlas. Buď jak buď, plné hodnocení je pravděpodobně trochu přestřelené, ale mě prostě celkově vzato Snowpiercer šíleně baví. ()

anatheman 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě velice dobré. Post-apo? Ano. Dystopie? Ano. Vlak? Ano. Jennifer Connelly? Ano! Je pravda, že scénář občas trochu skřípe a logika taktéž. Hlavně zde máme podivný fast travel. Nicméně musím podotknout, že jsou zde představené zajímavé postavy, které nemůžeme snadno rozdělit na kladné a záporné. Také jejich motivace jsou poměrně racionální. Zaujala mě rovněž témata týkající se totality a revolucí, které jsou v seriálu zpracovány celkem uvěřitelně. Herecké výkony nejsou optimální, ale máme zde úžasnou Jennifer Connelly, která si krade všechny momenty pro sebe. Nebýt této mé oblíbené herečky, tomuto seriálu bych se vyhnul, což by byla škoda. Během první série se vyřešilo vše zásadní, nicméně závěrečný díl se svým cliffhangerem navnaďuje na další sezónu. A já se celkem těším. Ačkoli tedy doufám, že Snowpierceru nebudou v budoucnu přidávány další vagóny v podobě nesmyslného nastavování. Myslím ale, že toto nehrozí. Za mě tedy 4 vagóny z 5. Jsem spokojen. ()

Reklama

luka4615 

všechny recenze uživatele

Stejnojmenný snímek z roku 2013 byl vtahující záležitostí s důrazným přesahem, který ve mně rezonoval ještě hodně dlouho po skončení. Seriál z dílen Netflixu tento aspekt působivě rozšiřuje a přidává i svůj neotřelý přístup a inovativní praktiky, jež svět Sněhoborce, poslední kolébky lidstva dlouhé 1034 vozů nabízí. Musím zde rovněž zmínit zajímavě vyprofilované postavy s jejich příběhy či pohnutky, které celému počinu dodávají větší punc uvěřitelnosti, tudíž se s nimi snadněji sžijete. S příchodem druhé série ovšem do hry vstoupí společný nepřátelský element v podobě postavy skvělého Seana Beana, s nimž celý seriál dostává nový a zcela netušený rozměr, díky němuž si Snowpiercer budete užívat ještě o pořádný kus více. Už teď se totiž nemohu dočkat další řady! (Netflix) „Remember when Life was everywhere you looked, everywhere you walked, cradled you, fed you wonder, made you who you are. Now, hear Snowpiercer. Feel the track. Metal on metal. The flow of your Engine Eternal. Her veins bringing power to everything that's still alive.” ()

Ledkodlaq 

všechny recenze uživatele

Pánové tvůrci vzali zajímavý sci-fi nápad, ten použili jako základ pro sociologické třídní drama a nápad zůstal jen základem, dál už se to neřeší a řeší se jen povětšinou nudné blbiny. Tím to, dle mého názoru, uvrhli do šedého průměru. Druhá část, která seriál zabíjí, jsou technické a fyzikální nedomyšlenosti, které dokáží zabít jakékoliv sci-fi. Podobně jako zpřítomnělí, kde udělají nářezový pilot, ale onen základ se dál vůbec neřeší a zase se řeší jen zmíněné blbiny. Škoda. Chápu, že není populární analyzovat techniku ve filmech/seriálech, ale nedá mi to, všude jsou dveře na čip, každý (kromě lidí z tailu) má svůj nastřelený čip, ale je problem v takto v náznacích moderním vlaku sledovat pohyb lidí? Pak, žádné kamery na chodbách, jen jedna před lokomotivou. Teď k chování lidí, to je velmi nelogické, i ve stresu, tím spíš, že například Melanie čistě a hladce řídí vlak 6 let a pak najednou udělá řadu nesmyslných bot? Přinejmenším divné. A věc poslední, když vlezete do vlaku bez jízdenky, vyhodí vás, tihle jedou načerno a chtějí dělat revoluci, protože se (ti s jízdenkou) v první třídě mají líp? To rozhodně stojí za rozbor na přednášce etiky. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Hodnotenie prvej série: tento seriál by nutne potreboval lepšieho showrunera, pretože scenáre sú jeho najväčšou slabinou. Ono už ten námet o vlaku ako arche je dosť nezmyselný jak z logického hľadiska (to chcú v tom vlaku cestovať stovky rokov, kým sa na zemi neoteplí?), tak aj z technického. Nepovažujem za pravdepodobné, že by taký vlak nejaký dlhší čas vôbec fungoval. Film sa preto asi správne zameral na triedny boj medzi bohatými, ktorí žijú ako prasce v žite a na tých úplne v zadu, ktorí žrali veď viete čo. A popritom nám ponúkol úchvatný vizuál jednotlivých sekcií vlaku. V dravom tempe filmovej stopáži to fungovalo, lebo divák nemal čas premýšľať nad nezmyselnosťou námetu. V seriály je už ale času habadej. Vizuál je na TV pomery solídny, ale sám o sebe neuchváti a filmu sa zďaleka nevyrovná. Ani tomu jak jednotlivé sekcie fungujú sa paradoxne príliš nevenuje. Tvorcov zaujímajú hlavne vzťahy medzi postavami. A tie sa príliš nevydarili. Za všetky spomeniem len dve. Daveed Diggs ako líder odporu zo zadku vlaku je totálne nevýrazný a určite by ho nikto nenasledoval. Scenáristi sa inšpirovali tým, čo som navrhoval v komente filmu. Vďaka tejto postave spoznávame fungovanie vlaku. Len namiesto špióna z neho urobili jediného vyšetrovateľa, ktorý má pomôcť vyriešiť vraždu. Fakt trápna zámienka. Jediná postava, ktorá celkom funguje je šéfka celého vlaku v podaní Jennifer Connelly. Ostatné postavy sú len jednorozmerné čiernobiele figúrky s tým, že všetci čierni alebo gayovia sú dobrí a najviac zdegenerovaní sú heterosexiálni belosi. Fakt ten fašistický liberalizmus až príliš bije do očí. Je to podané tak nasilu, že je to skoro až smiešne. Najprv ma dosť sklamalo, že nie je príliš dobre vymyslená hierarchia v celom vlaku. Boháči síce dali postaviť vlak, ale v momente, keď sa rozbehol, tak už nebol dôvod, aby mali nejakú moc. Stredná vrstva tu je dosť ignorovaná. Chudáci zo zadku vlaku sú zbytoční a nechápem načo ich vôbec držali nažive. Najlepšie je vykreslená tretia trieda, ktorá akotak pôsobí uveriteľne. Ale na vykreslenie postáv napríklad v BSG to nemá ani zďaleka. Chýbal mi tam nejaký cieľ na ktorom by celé osadenstvo spolupracovalo. Ale žiadny tam nebol a vlastne vďaka tomu znázornenie totálnej dekadencie osadenstva naprieč všetkými triedami dávalo zmysel. Nikomu už nešlo o nič viac ako o svoje pohodlie, kým ešte chvíľu žijú. A ako ukázal posledný diel, tak všetci tí negri a gayovia zo zadku vlaku nie sú o nič lepší akonáhle sa dostali k moci, takže všetko to moralizovanie sa nakoniec spláchlo do záchoda. Posledné scény finále mi pripadali WTF jak z Lostu. V tomto seriály o uveriteľné a logické správanie evidentne nepôjde. Namiesto toho sa budú snažiť šokovať jednou väčšou šialenosťou za druhou. A na to teda nemám chuť. 4/10. ()

Galerie (1 061)

Zajímavosti (18)

  • V epizodě zazní píseň „You Were Mine“ od Tami Neilson. (Duoscop)
  • Když vyleze Melanie (Jennifer Connelly) na vlak, tak nechá otevřený poklop. V dalším záběru už je ale zavřený. (Duoscop)
  • Předtím, než Pike (Steven Ogg) schytá ránu tyčí, hraje píseň „Because I Got High“ od Afroman. (Duoscop)

Reklama

Reklama