Reklama

Reklama

Epizody(8)

Byla příliš mladá na intriky evropské politiky, ale učila se rychle... Po diváckém úspěchu seriálu Marie Terezie mohou diváci sledovat osudy její slavné dcery Marie Antoinetty ve zbrusu novém seriálu. V pouhých čtrnácti letech byla Marie Antoinetta poslána svou matkou do Francie, aby se vdala za budoucího krále Ludvíka XVI. Sňatková politika Marie Terezie slavila úspěch, když na francouzský trůn v roce 1774 konečně usedl manžel Marie Antoinetty a její dcera se stala francouzskou královnou. Kdyby Marie Terezie tušila, jak tragicky skončí život její dcery... Ale ke gilotině první řada francouzského seriálu zdaleka „nesahá“. V osmi epizodách sledujeme cestu Marie Antoinetty z vídeňského dvora do Versailles, kde se postupně z nesmělé, téměř opovrhované dívky – dauphinky stala sebejistá francouzská královna. Její hlavní úkol, porodit královského dědice, však trval dlouhých devět let... Scénář k seriálu napsala Deborah Davisová (Favoritka) a „svou“ Marii Antoinettu pojala jako ženskou ikonu své doby. Režie se ujal Pete Travis, zkušený britský režisér. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Královna, která na rozdíl od své matky byla víc než tvořivou osobností obětí tu vlastní nevzdělanosti, tu limitovaných vládních schopností svého manžela byla osudem nucena sklízet rozmařilost života a neukojitelnou bojechtivost svých předchůdců a předchůdkyň. Epos o cestě k zplození korunního prince (dauphina) přibližuje především životní styl dvora přesycený pletichami a podvody všeho druhu; jeho hlavním nositelem byla hamižná, korupcí prosycená a na svém dominikálu nezdanitelná šlechta. Neprozíravost vládnoucích časem vede k sociálním otřesům a ty následně k sociálně revolučním cyklům. Zajímavým momentem scénáře je vložení postavy prvního velkého Američana světového jména, novoanglického rodáka Benjamina Franklina (1706-1790)  a francouzského monarchistického vkladu do americké revoluce. Herecky v seriálu zazářila v titulní roli Emilia Schüle. Přes některé literární licence se nezdá být podstatněji narušena ani historická paměť doby této francouzské královny. Seriál je možné pokračovat za jedno z variantních pokračování nedávné české tereziánské hexalogie. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Marie Antoinetta jako dcera Marie Terezie byla dcerou, z níž musely chudákovi Mařce vstávat vlasy hrůzou na hlavě. Svobodomyslná Marie si chtěla především užívat a nebýt spoutaná konvencemi, což muselo být pro tehdejší Francii více než skandální. Pravda, neměla to vůbec lehké, ale sama si to taky neusnadňovala. Jak jsem jí z počátku fandil, postupně jsem nabyl dojmu, že jde o rozmazlenou, namyšlenou fiflenu, která hýří prostředky zatímco francouzský lid trpěl. To ji nakonec, zřejmě i po právu, dovedlo na popraviště. Právě stětí hlavy, jež bylo definitivní tečkou za jejím životem se v této sérii nenachází, takže předpokládám, že historický seriál bude mít své pokračování. Škoda, že víc než na život ve Francii samotné se tvůrci zaměřili na milostné pletky, sexuální ráz seriálu - zřejmě kvůli sledovanosti i mladších ročníků. Při četnosti skutečně důležitých událostí vykreslujících samotnou královnu a její okolí se mi zdá seriál příliš rozvleklý a určitě by snesl o díl, dva méně. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

8/8 Marie Antoinetta (1755-1793) byla vždycky takový rokokový bonbonek pro dramatiky, literáty i filmaře. Dcera Marie Terezie, která se stala francouzskou královnou a skončila na gilotině? Kdo by odolal? Takže se opravdu nebojím, že by někdy polevil zájem o romantizující popularizace životopisu právě této královny. Kdyby náhodou ano, vždycky jsou součástí příběhu madame de Pompadour a madame du Barry (výborná Gaia Weiss z Vikings). Současný seriál navazuje na zrození Versailles. Emilia Schüle v hlavní roli je naprostý miláček, skvělá herečka, která své kvality prokázala například v sáze Ku'damm. Výprava je pohádková, drama napsané tak, aby tomu současný divák rozuměl po emoční stránce. A to je asi tak všechno. Kdokoli, kdo si rád pustí cokoli z doby před Velkou francouzskou revolucí, může být spokojený, není potřeba se durdit nad tím, co všechno historicky neodpovídá. Ačkoli sama historie píše největší zvraty. Mysleli jste si, že černoch na dvoře Ludvíka XVI. je woke blbost? Najděte si životopis skladatele Chevaliera de Saint-Georgese (1745-1799). Filmy/seriály překypující opulentní nádherou a libertinskou morálkou jsou kategorie sama pro sebe. Je nový seriál lepší nebo horší, než předchozí příspěvky k subžánru? Rozhodně mu nedělá ostudu a směle ho můžeme zařadit po bok Les adieux à la reine (2012), Marie Antoinette (2006) nebo Marie Antoinette (1938). ()

Anianna 

všechny recenze uživatele

Povedená série. Jistě mnohem více respektuje historická data než charakteristiku postav nebo skutečný život na francouzském dvoře. Ani nedokážu posoudit, zda se přepychem interiérů, kostýmy nebo parukami blíží dobové realitě. Nicméně pro věrohodnost se na seriál nedívám, to si můžu dohledat dokument. Ale ta vizuálnost mě baví. Stejně tak hudební stránka, herečka v hlavní roli, kamera... A pak - seriál mě motivuje vygúglit si o Marii Antoinettě další informace. 75% ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Ahistorickou telenovelu zachraňuje, že je trochu zábavná. 1)  Že historické události slouží autorům jenom jako kulisa, není nic nového. Známe to nejen z filmů, zejména americké provenience, ale i z literatury, typicky třeba u Alexandera Dumase. Ani v našem případě tomu není jinak. Co tedy nesouhlasí?_____ 2)  Především tu máme absurdní dialogy, kdy ministerský rádce oslovuje krále chlapče a všichni mluví veskrze současným jazykem (pravda, bez vulgarit a novotvarů). Rovněž chování některých postav je za hranou únosnosti - paní de Noailles peskuje přijíždějící 14letou princeznu jako malé nezpůsobné děcko. Ve snaze přiblížit tehdejší poměry dnešním mladým posunuli tvůrci život u dvora někam stranou od reality. Dvůr mi tu připomíná spíš třídu na střední škole, kde vzájemné vztahy sice skutečnost vzdáleně připomínají, ale reálně s ní příliš nesouvisejí._____ 3)  Seriál mi chvílemi připadá dosti nízkorozpočtový navzdory opulentním zámkům a vymazlenému oblečení. Nějak mi chvílemi přijde, že je v obraze postav příliš málo - například při příjezdu Antoinetty do Francie. Je vidět, že jde o televizní produkci._____ 4)  Dílo je typickou ukázkou evropské globalizace. Seriál produkovala BBC a francouzský Canal+, režiséři jsou Brit a Belgičan, scenáristka je rovněž Angličanka (přičemž celý tvůrčí scenáristický tým tvoří ženy), hlavní roli hraje Němka narozená v Rusku, Ludvíka XIV. hraje Angličan, Josefa II. Belgičan, von Fersena Holanďan a tak bych mohl pokračovat dále._____  5)  Naštěstí pro mne tvůrci při castingu vsadili na pěkné mladé tváře. 24letý Angličan Louis Cunningham (král Ludvík XVI.) má královský původ. Je synem princezny Charlotty Phyllis Marie Lucemburské, dcery prince Charlese Lucemburského. Charlotta se vdala za Marka Victora Cunninghama v roce 1993. Mají tři děti: Louise, Charlese a Donnalla._____ 6)  Z přitažlivých mladíků si zaslouží jmenovat 25letý model a hudebník Francouz Oscar Lesage (vévoda de Chartres) se smyslnými rty, Angličan Jack Archer nezjištěného věku (kolem 25) (vévoda de Provence), 31letý Švýcar Nicola Perot (vévoda d´Aiguillon), 29letý Holanďan Martijn Lakemeier (Axel de Fersen) či 30letý Belgičan Jonas Bloquet (Josef II.)._____ 7)  Zaujal mě i 58letý charismatický Angličan James Purefoy (Ludvík XV.)._____ 8)  Už se chystá druhá řada, tak uvidíme. ()

Galerie (324)

Zajímavosti (8)

  • Variety označil seriál za jeden najlepších v roku 2022, pričom Schüleovej výkon označil za „strhujúci“. (Arsenal83)
  • Popri štúdiách Bry-Sur-Marne sa natáčanie uskutočnilo na miestach, ktoré zahŕňajú Châteaux of Versailles, Vaux-le-Vicomte, Fontainebleau, Lésigny, Champs a Voisins. (Arsenal83)
  • Louis Cunningham, ktorý stvárňuje Ľudovíta XVI. a vnuka Ľudovíta XV., je v skutočnom živote skutočne priamym potomkom Ľudovíta XV., ktorý mal osem vnúčat. (Arsenal83)

Reklama

Reklama