Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmové vyprávění o dramatickém osudu Jákobova nejmilovanějšího syna Josefa, kterého jeho bratři sžíraní závistí prodali do otroctví. Otcova láska a žárlivost bratrů zasadily do Josefova života kameny nelehkého údělu, nad nímž se ale i ve chvílích těžkých zkoušek vznášelo poselství naděje. (oficiální text distributora)

Recenze (28)

Mijagi 

všechny recenze uživatele

K filmovým zpracováním biblických příběhů přistupuji většinou skepticky. Tu a tam vysílá některý z podobných počinů ČT. Znamená to zpravidla nevydařené dialogy občas až hraničící s účelovou agitací a především nekvalitní obraz, divné barvy apod. Na oba dva díly Josefa jsem se podíval především proto, že jsem nedávno dočetl tetralogii Josef a bratři jeho od Thomase Manna. A musím uznat, že filmové zpracování Josefa se opravdu od jiných příběhů vymyká - režijně, herecky a hudebně. Režisér Roger Young dávkuje děj oproti Mannovi odlišně a i takto to funguje. Nicméně samotný závěr, kdy se Josef odhalí svým bratrům, kteří ho kdysi dávno prodali do otroctví, pokulhává. Zatímco Mann věnuje spoustu stran závěrečného dílu tetralogie psychologické stránce tohoto setkání, Young jde pouze po povrchu, spokojuje se jen s vytvořením prostoru pro téma prohřešku, trestu, viny a odpuštění v křesťanské víře. A tak např. Benjamínovo váhání nad pravou identitou druhého největšího muže Egypta a tedy i světa, kterým je ve skutečnosti Josef, je zde odbyta pouze na krátký pohled z očí do očí. A Júdovo přiznání, že Josefa před lety prodali do otroctví, nedoprovází Benjamínovo a Rubénovo překvapení, oni dva totiž jako jediní z jedenácti bratří věřili celou dobu tomu, že byl rozsápán lvem a neprokoukli výmysl svých sourozenců. Young nechal opravdu oba dva bratry v prvním díle stranou Josefova prodeje izmaelským poutníkům – Benjamín byl s otcem Jákobem doma, Rubén mimo tábor – nicméně pointu nedokončil. Stejně tak zůstala nevysvětlená vedlejší epizoda s dívkou Támar v druhém díle. Čtenář Bible či Thomase Manna účel této postavy pochopí, ostatním divákům přijde pravděpodobně jako zbytečná. Z herců vyniká Ben Kingsley v roli Potifara a velkým zážitkem je také hudba, kterou složil Ennio Morricone. Závěr: Za dějové nedostatky mínus hvězda, za obraz mínus hvězda. Hodnocení: tři hvězdy. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Vynikající Ben Kingsley a vcelku věrně vykresleny Starý zákon, kde život nebyl procházka růžovým sadem a politika smíchaná s náboženstvím byla hodně masakrální. Počínající křesťanství i když hlásalo lásku, za svým cílem používalo tvrdé prostředky .Ale které ne, že? Každopádně film je slušná podívaná ve které se při troše snahy dokáže orientovat i totální neznaboh. Doporučuji. ()

Reklama

frbulka 

všechny recenze uživatele

Dokonalé ztvárnění silného biblického příběhu, v závěru druhé části jsme plakali jako želvy:-). Asi každý zná Josefův život, ale není na škodu si někdy připomenout, jak léčivá je síla odpuštění a inspirovat se tímto výjimečným mužem, který dokázal odpustit velkou křivdu, proti níž jsou naše ublížení většinou malicherná. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Ikdyž v dnešní "moderní" době budou některé pasáže z filmu některým divákům připadat moc ortodoxní a demagogické, je třeba si uvědomit, že víra, pokora a láska toho dokáží víc než abstrakty opačné. Závěr filmu, kdy se Josef znovu setká se svými bratry a posléze i otcem, mě vždy dovede k slzám. Standardně vysoký výkon Bena Kingsleyho a vynikající výkon Paula Mercuria. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv nejsem věřící a náboženství obecně pokládám za jednu z největších překážek harmonie a porozumění současné (i dřívějších) společnosti, filmové biblické příběhy mě většinou nadchnou. A stejně tomu je i u Josefa. Jeho cesta od mládí, přes nesnášenlivost jeho bratrů, otroctví v Egyptě až na samý vrchol (tedy až druhý za faraonem) hierarchie starověkého Egypta mě bavil skutečně dost. Toho italského herce neznám, ale byl dobrý. Prim ale samozřejmě hraje Ben Kingsley a Morriconeho hudba. ()

Galerie (135)

Reklama

Reklama