Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Až se bude při posledním soudu rozhodovat o nejhorším obsazení hlavní role v akčním filmu všech dob, tak Lucas Black má první pozici jistou - tak ošklivému a zoufale nesympatickému nýmandovi nepatří do ruky volant, ale maximálně tak smeták a práce podřadného uklízeče. Navíc tu z něj dělá neschopné jelito i stupidní scénář filmu, neb v něm hlavní hrdina pravidelně v každém závodě řídí hůř než Forrest Gump po lobotomii a likviduje jedno auto za druhým, aby z něj pak najednou v tom finálním byl jako zázrakem nejlepší jezdec na kontinentu. Ale i přesto si Tokyo Drift pověst jednoho z nejhorších akčních filmů poslední dekády nezaslouží, i přes mizerně obsazenou hlavní roli, dementní scénář, mimo akci nudnou režii a nejodpudivější soundtrack všech dob... i přesto je pořád o dost zábavnější než odporná dvojka. Jednak tím že svou bizarností zkrátka ani nemůže nudit, a jednak tím že akční závody jsou překvapivě docela fajn. Justin Lin sice na počátku své kariéry nepopiratelně byl těžká lama, ale tady už pomalu začal vystrkovat růžky s pár velice zajímavými nápady a schopně dynamickou akcí. Jako rozcvička před velkým během v podobě čtvrtého a hlavně pátého dílu serie tedy relativně snesitelné. A pro příznivce Need for Speed: Underground také zajímavé tím v jaké symbióze herní a filmová série jsou - první Underground vysloveně stavěl na nápadech Fast and Furious, zatímco Tokyo Drift zase obráceně otevřeně vykrádá Underground 2 - neb právě odtud přišly závody s japonskými miniautíčky se kterými se jezdí zásadně dveřmi napřed a spotřeba pneumatik na kilometr se blíží dvucifernému číslu. 5/10 ()
S výběrem hlavního hrdiny tvůrci pohořeli... Lucas Black má 24 let a hrál 17ti letého kluka, co miluje rychlou jízdu a závody. Vůbec mi to nesedělo. Hlavní příběh je taky špatný tah - jednoduchý, předvídatelný... Na tento film se dá dívat jen kvůli autům. Takové nádherné káry se jen tak nevidí. Adrenalinové závody si milovník aut taky určitě užije. Mě se ta motorová část filmu líbila, ta druhá je o ničem. Takže když to shrnu: Kdo nemá rád auta, tak ať se na to raději nedívá. ()
Přesun do Japonska byl sice po slabším předchozím díle lehkým oživením, ale tentokrát už chybí celá původní parta. Hlavní postavy jsou ještě děti ze střední školy a zapojení Yakuzy působí směšně. Celá Tokijská jízda tak stojí mimo hlavní sérii, i když se ji na konci snaží naroubovat na původní linii. Až později se však ukázalo, že ve světě Rychle a zběsile 1+1 automaticky neznamená 2. ()
Tokijská jízda je lepší než dvojka, ale jedničce se to nevyrovná ani za mák. Pro mě docela překvapení, protože jsem čekal něco mnohem horšího. Lucas Black se nevyrovná Vinu Dieselovi, ale určitě nezklamal. Navíc mihnutí Vina Diesela bylo příjemným překvapením. Ale na druhou stranu drifty nejsou taková zábava jako klasické závodění..... ()
KINO/// Obsazení 8/10 Děj 10/10 Hudba 10/10 Efekty 8/10/// + nášlápnutej soundrack, netradiční prostředí, vtipné hlášky, nice baby a vytuněná auta, děj, zápletka, propracované charaktery, sympatický hlavní hero, Sony Chiba a Vin Diesel jako třešnička na dortu... -film není plný efektů, z té hudby a zvuků teď trošku nedoslýchám/// Neříkejte, že jsem jedinej, komu se film líbil. Jednička byla velké překvapení, dvojka byla velká sračka a trojka je hutná zábava. Tentokrát filmaři vsadili na neokoukané mladé tváře a je tedy otázkou vkusu, jak na vás zapůsobí. Mě osobně to nevadí, navíc mi hlavní hrdina sedl a i vedlejší herci oplývají charismatem a mají svoji postavu mnohdy propracovanou do hloubky. Málo kdy se mi stane, že mi na někom z plátna záleží a že s ním dokážu soucítit. Když mám tedy hodnotit obsazení, tak z čistého průměru jej tahá již zmíněné charaktery, Sony Chiba a především Vin Diesel, skoro sem až zamáčkl slzu. Děj, to je jedno velké překvapení, nevěděl jsem do čeho du. Mohlo to dopadnou stejně tak jako dvojka. Ale naštěstí hned od začátku jsem se ohromně bavil, především tomu dopomáhali vkusné glosy a vtípky, či hlášky a "škleby" hlavního hrdiny (Seana). Skončit film tak ve dvou třetinách, tak hodnotím děj nízko, avšak k závěru začne přituhovat, děj se začne dramatizovat a silně se o Seana bojím, navíc cítím chuť pomsty, stejně jako on. V případě, že máte rádi hudbu, tomuto filmu obvyklou, tak si sami jistě přidáte ke svému hodnocení hvězdičku (platí to i naopak). Já osobně si asi hned zítra, nebo jakmile vyjde běžím pro soundtrack k tomuto filmu, protože to je nátřesk, normálně i kvůli hudbě mám chuť jít na film znovu. Jinak film si nehraje na efekt, žádné pomrkávání na vnitřnosti aut, žádné speciální efekty, zde těžko říct zda je to na škodu, možná by to ubralo na přehlednosti, ale tak nějak mi trošku toho efektu chybí. Naštěstí to film vynahrazuje kamerou, která jakoby se nám snažila nabídnou všemožné pohledy na závody a především na trať, v tomto směru závěrečný závod je skutečně lahůdka. Pokud jste někdy hráli sérii NFS, budete zde jako doma, ale hlavně, běžte se do kina bavit, je to přecejenom film./// Celkem 92%/// Viděno podruhé 1.1.2007 na DVD ()
Galerie (73)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (39)
- Film se odehrává v roce 2013. (ČSFD)
- V cameo roli se jako jeden z rybářů objevil bývalý automobilový závodník Keiiči Cučija. (FilmFan24)
- Třetí díl závodnické série zaostal za svými předchůdci už během prvního víkendu promítání (14. – 16. 6. 2006), protože v kinech USA vyjezdil jen 23,9 milionů amerických dolarů. Jednička přitom debutovala se 40 miliony a dvojka jich dokonce nasbírala během prvních třech dnů téměř 50. Tokijská jízda vydělala jen něco nad 63 milionů, což je přibližně polovina sumy každého z předcházejících filmů. (imro)
Reklama