Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Sheldon TurnerKamera:
Lukas EttlinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jordana Brewster, Taylor Handley, Diora Baird, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, Lee Tergesen, Matt Bomer, John Larroquette, Lew Temple, Kathy Lamkin (více)Obsahy(1)
Stanťe se svědky zrození zla, uvidíte jak se Thomas Hewitt stal nechvalně proslulým masovým vrahem, známým jako Kožená tvář. Dítě narozené za hrůzných okolností, pohozené v popelnici najde a adoptuje pomatená rodina Hewittů. Pod vlivem jejich morbidní výchovy Thomas rozvíjí svou zálibu v motorových pilách a mučení. Naneštěstí pro čtyři teenagery, které zatkne falešný šerif a přivleče do sadistického domu hrůzy rodiny Hewittů. Právě tam budou muset všichni bojovat o život s Koženou tváří. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (408)
Že sa do toho pustil Bay ako producent znova, asi to muselo mať aspoň nejaký potenciál a ja som rád, že ho spolu s jednoduchou, ale skvelou Jablonskeho hudbou využili. Konečne sa od začiatku do konca všetci nenaháňajú a nemáva sa a pílou, čo mi pri predchádzajúcom snímku liezlo dosť na nervy. Na scénu sa dostane viac postáv, hlavne masochisticky hláškujúci sheriff R. Lee Ermeyho a o zábavu je postarané. 65%. ()
Vynikající pokračování remaku z roku 2003. Sice už ho nezdobí Jessica Biel, zato si ale divák dvojnásobně užije skvělou postavu šíleného šerifa a jeho zdegenerované a šílené příbuzenstvo. Špína a smrad odporné jižanské chatrče i jejích obyvatel je cítit i přes obrazovku, k tomu spousta brutalitek a zároveň nadsázky a ujetého humoru (třeba operace strýčka Montyho)... Platí to samé co minule - nebýt parkinsonovské kamery, dám klidně pět, prvotřídně jsem se pobavil, poklesle a přízemně. DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: V uzavřených místnostech je práce s benzínovou motorovou pilou zakázána, takže si prosím neberte špatný příklad z Leatherface a porcujte mrtvoly buď někde venku, nebo hezky postaru sekyrou a rámovkou. ()
Tie remaky, sequely, prequely, počiatky, začiatky či vzkriesenia tu máme za to, že sme v detstve trhali muchám krídelká, takže nám to prozreteľnosť nejako zákerne musela vrátiť aj s úrokami. Liebesmanov film - rovnako ako predchádzajúci Nispelov - v skutočnosti nie je taký blbý ako sa môže zdať na prvý pohľad a dokonca je i celkom slušne nakrútený. Problém je v tom, že nový divák ohúrený touto kvalitou nie je potom častokrát v stave náležite oceniť geniálny originál. Preto hoci som ten film videl hneď dvakrát po sebe (nemohol som odolať :-) , v rámci zachovania určitej "rovnováhy" (kto film videl, dobre vie, prečo používam práve toto slovo) demonštratívne siaham po takom hodnotení, ktoré pri porovnaní s Hooperovou klasikou bude pôsobiť dostatočne kontrastne. "Počiatok" si zaslúži pozornosť minimálne z dvoch dôvodov - koeficient mortality má šokujúcu hodnotu (vyhladenie je dokonalé, Hitler sa obracia v hrobe) a Lee Ermey je americký národný poklad. PS: Čo sa týka naturalistického zobrazenia fyzického násilia nie je Liebesmanov film v porovnaní s takým "Rosemary´s Killer" (1981) ničím výnimočným, vlastne mu nesiaha po členky. V tejto súvislosti by ma veľmi zaujímalo, kam až súčasný "naturalistický" horor zájde. ()
„Je tak nádherný!"„Nic ošklivějšího jsem v životě neviděl." Původ fiktivní filmové postavy a její úchylné rodiny mě kupodivu bavil snad víc, než když jsem ho viděl kdysi v kině. Jelikož jde o počátek, je jisté, že rodina to zvládne, jejich oběti však ne. Jenže proč se divák dívá na texaský masakr? Protože chce vidět MASAKR. A práce s motorovkou je fajnová - zarovnání nohou, aby byly stejně dlouhé, projíždění ostřím skrze hrudi či vyzdvižení mladíka na pile jsou zkrátka rozkošné, i když na střeva ven v přímém záběru nedojde. A motorkář až pozdě pochopí, že lehat si na motorovou pilu nebyl nejlepší nápad. Špína, křik, krev, vyražené zuby a hák v těle. Odhlédnu od nepřekonaného původního snímku a hodnocení ponechávám. Nejroztomilejší byly dvě scénky - podříznutí krčku a úprk noční krajinou s rachotící pilou v zádech. Stažení kůže mě moc nenadchlo, anžto kamera byla pořád tak trochu mimo.... Na odreagování slušné. ()
V podstatě to samý, co Nispelův remake, jen o dvě třídy brutálnější. Jenže ani litry červeného barviva a velký počet uřezaných končetin nezamaskuje vyčpělou sterilitu. Ještě větší ponurost a syrovost je pro hororového diváka vítaná, bohužel chybí výraznější nápad nebo alespoň moment překvapení, jakým byl předtím například drtivý nástup Leatherface. Panenku Jessicu vystřídala na postu hlavní hrdinky další panenka Jordana, šerif Hewitt dostal více zaslouženého prostoru, závěr se tentokrát taky zlepšil, jenom to zkrátka nepůsobí tolik naléhavě, jak očividně chce. ()
Galerie (109)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (22)
- Whitney Able měla zájem o roli Bailey (Diora Baird). (newpage)
- Během natáčení honičky Jordana Brewster (Chrissie) klopýtla a vymkla si kotník. (Petr23)
- Jordana Brewster (Chrissie) se během natáčení poznala s filmovým producentem Andrewem Formem, který se také podílel na natáčení. O rok později se za něj provdala a v roce 2013 se jim narodil syn Julian. (newpage)
Reklama