Reklama

Reklama

Šílený Max, pronásledovaný svou pohnutou minulostí, je přesvědčen, že jediný způsob jak přežít, je vydat se na osamělou pouť. Narazí však na skupinu prchající pustinou ve vyzbrojeném obrněném vozidle, v jejímž čele stojí elitní Imperator Furiosa. Citadelu, odkud prchají, tyranizuje Immortan Joe, kterému kdosi odcizil něco nenahraditelného. Rozzuřený vojenský vůdce svolá všechny své gangy a ve vysokooktanové silniční válce nemilosrdně pronásleduje prchající rebely. (Warner Bros. CZ)

(více)

Recenze (2 427)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Kdeže je Gibsonovo "bláznivé" charisma, těkavost jeho očí... Hardy je nástupcem jemnějším v daleko tvrdším a brutálnějším světě, než jsme kdysi dostali naservírováno, Millerovi poklona. Jeho životní dílo se rozrůstá do megalomanských rozměrů.. :-) Sakra dobrá zábava.! ()

Ampi 

všechny recenze uživatele

Šílený Max je tak zajímavě natočený, že nemusíte přemýšlet, jestli jde o remake alias předělávku, reboot neboli filmový restart série a sequel alias pokračovaní. Z toho si můžete si vybrat, co chcete dle své libosti. Na rozdíl od jiných filmů Max má příběh a děj. Hrdinu, který nezabírá celý film pro sebe a svojí nejednoznačností je sympatický. Tom Hardy je v roli šíleného Maxe hrdým nástupcem Mela Gibsona. Afroameričanka Charlize Theron je v roli zajímavé postavy Furiosy, tak brilantní, že na čas zastíní i Maxe. Modelky jsou příjemným doplněním. Kameraman John Seal zabral kamerou adrenalinovou a vysokooktanovou jízdu geniálním způsobem a doplnil mistra Georga Millera. K pěti hvězdám chybělo jen málo, tak jsem přimhouřil oko. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Zběsilá akční jízda, o níž jsem si zpočátku myslel, že bude natolik ujetá, že vydržet dvě hodiny v kině, bude tak trochu boj. Jenže příběh brzy nabral na obrátkách a dokázal diváka udržet v napětí, ale také pobavit, např. každý záběr na kytaristu byl poněkud úsměvný. Čas u Šíleného Maxe také rychle plynul a přestože celý film je vlastně jen o cestě na určitá místa, tak se tu neustále něco děje a akce, ale i celá výprava a triky jsou tu naprosto skvělé. Samozřejmě potěší také masky, dynamický soundtrack a herecké výkony Toma Hardyho a Charlize Theron. Přestože hledat myšlenku u ryze akční záležitosti není zrovna na místě, tak Šílený Max ukazuje po katastrofě zdecimovaný svět, v němž vládne bezpráví, nevolnost a za kapku vody a nějaké jídlo se musíte modlit a bít. V některých pasážích mi snímek také lehce připomněl Planetu opic, ale to spíš pocitem a náznakově. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Kdybych si založi kategorii nejvíce přepálené hodnocení na ČSFD, tak toto by byl velký kandidát na vítězství. To je fakt neskutečné, co dnes stačí publiku k radosti. Ale kdyby jen k radosti, spíše k šílenému vynášení této šílenosti do nebes. Neznám starou trilogii, takže nemám k tomu žádný vztah, ale snad i tady by si ty postavy zasloužily nějaké seznámení se s nimi a příběh nějaký obstojný úvod... Ale tohle je vskutku jen jedna velká efektní akce, která ovšem postrádá to, co jsem zmiňoval výše, takže to nemá žádnou atmosféru či napětí a s postavama se to nedá prožívat. Zpočátku mě to možná ještě bavilo, ale když to bylo celou dobu jedno a to samé, tak mě to ke konci už fakt dost nudilo a prudilo. Slušně řečeno - byla to kokotina. Já to dokoukal s odporem, naši rodiče by na to vydrželi koukat asi tak deset minut, valná většina dnešní mládeže je schopná na to zírat s otevřenou hubou několikrát dokola. Škoda Toma Hardyho pro tento film, který zdaleka nedokázal využít jeho potenciál. 30% ()

juta 

všechny recenze uživatele

Hukot. Přesně takovýhle filmy by se měly točit. Jízda od začátku do konce, která mě přikovala k obrazovce a takových filmů co tohle dokážou je opravdu málo. Dokonalost ve všech ohledech. Herci, efekty, prostředí, hudba, děj, auta, kostýmy... Nemám slov... ()

MISSha 

všechny recenze uživatele

Pro fanouška, který film vnímá především jako médium zábavy a kinozážitku hodného zapamatování, je tohle ve zkratce- Výjimečný film, ve všech myslitelných ohledech. Nebojím se napsat že George Miller stvořil budoucí kult. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Fury Road sa odohráva 70% času v pohybe a takmer celá akcia je výlučne na kolesách. Všetky autiaky uháňajú vpred, otáčajú sa o 180 stupňov, na mašinách sú šíky vojakov a bojovníkov, ktorí vrhajú kopije, pália zo strelných zbraní a v arzenáli nechýba plameňomet, poctivá brokovnica, dýka v šaltpáke a iné vychytávky. Pomer dynamických scén k statickým je vyhovujúci, film sa počas prvej hodiny s výnimkou pár strihov nezastaví a akcia je zábavná, nápaditá a graduje. Kamera miluje prelety okolo konvoja, strih je jakš takš a užijete si to naplno. Bohužiaľ je pravda, že Mad Max tam nemá žiadnu osobnosť a Tom Hardy, ktorý je na tú úlohu skvelá voľba, je tak potláčaný v tomto filme, že hrá druhé husle za Charlize. Celkovo veľmi nevýrazná postava na to, že to malo byt o Mad Maxovi. No a dej, respektíve príbeh je nudný. Gibsonovmu Maxovi to nesiaha ani po päty. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Predošlých Maxov s Gibsonom som nevidel, no po tomto ich ani vidieť nepotrebujem. A vlastne ani nechcem. Jednak preto, že toto si ide vlastnou cestou a je to niečo ako Reboot alebo Remake. A za druhé preto, že neverím tomu, že predošlé diely sú tak vypečené, prepečené, dunivo-elektronickou akciou a Valhallov volajúcou do neba, ako tento. Asi by som bol po tejto neskutočnej diabolskej, strhujúcej, šialenosti, tak trochu "neuspokojený". A stavím sa, že nie len Miller, ale aj vek je už iste tiež podpísaný pod tými filmami. Pod týmto filmom je podpísaný nie len (tento krát už sedemdesiat ročný!) dynamický Miller, ale aj nehovoriaci sympaťák Hardy, bez ruká Charlize Theron a prekvapivo ! reálny - benzínový - púštny - akčný feeling !, ktorý medzi dnešnou tonou digitálnej akcie, poteší návrat ku (bolestivým deštruktívnym) koreňom. Okrem toho je Mad Max: Fury Road jeden s tých filmov, ktorým presne sedí názov filmu. Alebo mu sedí presná minutáž filmu. Pri takej smršti nápadov v akčných scénach sa nie lenže ani nestihnete pozrieť na hodiny, ale vás to vlastne ani nenapadá, pretože Geroge Miller presne vie kedy ma strihať, aby na púšti nebolo sucho. To isté platí aj o vynikajúcej kamere, ktorá tiež sedí perfektne. Vlastne bola tak dobrá, že som si ani neuvedomil, aké super prehliadne divoké akčné scény nám ponúka. Tak isto super sedí aj akčná, dunivá hudba. Jukie XL je macher v akčných pasážiach a vie filmu ešte pridať na tempe. Po tomto filme by som sa ani nedivil, keby sa premenoval na XXL. Jedine čo mi tu nesedelo bol príbeh, ktorý tu vlastne ani nieje. Je to len naháňačka z jedného konca na druhý. Ale pri takej smršti nápadov, ho Mad Max ani (moc) nepotrebuje. Obľúbený soundtrack: Storm is Comming, Brothers In Arms, Claw Trucks, The Chase. 90% - 5* ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý Šílený Max měl jedno období status projektu, který je snad prokletý a nikdy nevznikne. Projekt nejdřív odložilo 11. září, následně finanční krize v Austrálii, následně v pro natáčení zamýšlené poušti začala růst zeleň a navrch k tomu nový představitel titulního hrdiny Heath Ledger tragicky zemřel. Tvůrce původní trilogie George Miller měl ostatně problém i s financemi, kdy dokonce v jeden moment ze zoufalosti uvažoval nad tím, že by Šílený Max 4 vznikl jako CGI animák po vzoru jeho oscarového hitu Happy Feet (brrrr!). Očividně prokletý projekt a ten typ velkolepého blockbusteru, který v Hollywoodu vzniká jednou za uherský rok, ovšem nakonec vznikl a nestačí se jen radovat. George Miller totiž v roce 2015 nejen nerealizoval téměř dvě dekády chystaný projekt, ale především bezpochybně vytvořil zásadní akční milník, které v 21. století také nevznikají každý den.   70-letý režisér dal světu velkolepý blockbuster, který se ovšem moderním velkolepým blockbusterům vymyká minimálně svou cílovkou, atmosférou a titulní zběsilostí i šílenstvím. I sebevětší analfabeti v oblasti akčního filmu ovšem museli uznat, že v roce 2015 dal George Miller skrze čtvrtého Šíleného Maxe světu něco speciálního. Zběsilá cesta působí jako film, který by vlastně v klasickém studiovém systému neměl vůbec právo vzniknout, naopak jako film, na který by u menšího a nezávislejšího studia rozhodně nebyli peníze. Na Zběsilé cestě pořízené za 150 milionů dolarů byl přitom vidět velký rozpočet, který šel především do praktických efektů, opulentní výpravy a snahy o zachycení maximálního realismu. Výsledek byl pastvou pro oči, která se přitom při samotné realizaci mohla snadno rozpadnout pod rukami. George Millera tak tehdy mohl leckdo považovat za blázna, ve finále se ovšem mohl on radovat z naplnění své vize a filmoví diváci ze speciálního zážitku.   Zběsilá cesta v podstatě není film o honičce v post-apokalyptické poušti, film samotný je synonymem pro honičku, která na začátku zapne motor, šlápne na plyn a zásadně odmítá zmáčknout pedál. Za 2 hodiny přitom Millerův vizuální styl a audiovizuální hravost neomrzí a jde přesně o ten typ filmu, který primárně vypráví obrazem a zvukovými efekty. Kdo zažil Zběsilou cestu na velkém plátně, ten jí automaticky musí řadit mezi největší kino-zážitky ve svém životě. Zběsilá cesta přitom dokáže být brutální, depresivní i bizarní, kdy si ani tentokrát Miller neopustil výraznější rukopis skrze zapojení bizarních postav a leckdy černohumorných momentů. Především je ovšem v průběhu skutečně těžké věřit tomu, že je Zběsilá cesta filmem někoho, kdo už na světě strávil celkem 7 dekád, protože čtvrtý Šílený Max působí jako film někoho, kdo dokáže správně těžit z možností moderní kinematografie a to skrze neskutečnou stylovost.   Vize post-apokalyptického světa, kolonie, která do jisté míry funguje na principu vikingského náboženství a jednoduše představení světa, který skutečně působí dojmem toho, že se zbláznil. Fantastickým způsobem dokázal Miller temnou vizi představit už v druhém Šíleném Maxovi s podtitulem Bojovník silnic, velkolepější výprava i kulisy ovšem Millerovi přeci jen umožnili zahrát trochu větší divadlo. Hugh Keays-Byrne si už předtím zahrál Toecuttera v prvním Šíleném Maxovi, ve zcela nové roli Immortana Joea se ovšem představil ve zcela jiném světle. Immortan Joe na sebe dokázal upoutat nejen specifickým vzhledem a téměř dvoumetrovou velikostí, ale především vykreslením až náboženského vůdce, především skrze zajímavé a po vzoru celého filmu zajímavě vykreslené mezilidské vztahy, které s různými lidmi pán Citadely udržuje.   Tom Hardy nahradil v titulní roli Mela Gibsona a šlo o ideální trefu, kdy Hardymu tato role neskutečně sedla a i přes minimum dialogů, které za celý film Max vypustí z pusy, se opět dokázalo předvést, že Hardymu stačí k hereckému projevu pouze jeho oči a mimické výrazy. Častějším názorem se poté stává fakt o tom, že je Šílený Max vedle Furiosy v podání Charlize Theron spíše sekundární postavou příběhu, to je ovšem krapet krátkozraký pohled, kdy Max Rockatansky ve čtvrtém filmu ze série v podstatě plní tu stejnou úlohu jako v předchozích dvou filmech. Vždy někam přijde, vždy se krapet proti vlastní vůli do něčeho zamotá a vždy je ve finále stěžejním hráčem celého příběhu. Furiosa v podání Charlize Theron si ovšem svou pozornost dokáže získat prakticky od počátku a i když Zběsilá cesta není filmem o komplikovaných charakterních motivacích, minimálně jako vykreslená postava se Furiosa projeví a rázem dokáže opodstatnit fakt, že Miller nyní chystá prequel s mladou Furiosou v podání Anyii Taylor-Joy.   Při představování světa přitom Miller sází na zlaté pravidlo show, don't tell, postava Nuxe v poutavém podání Nicholase Houlta například dokáže představit fungování fanatického náboženství. Neztrácí přitom čas dlouhou expozicí světa, primárně sází jen na poutavé obrazy, které v jistých momentech dokážou vyvolat pocit, že jdou až za hranu, opět faktor, který průměrný studiový blockbusteru nevyvolává každý den. Jisté je, že 6 získaných Oscarů za nejlepší střih, výpravu, kostýmy, masky a mix i střih zvuku šli do těch správných rukou. Střih Margaret Sixel vsadil na přehledné a i díky v tomu vtahující akční sekvence, kostýmům i maskám nejde odolat a v oblasti výpravy si na design nejrůznějších modelů a ideálně zvolené pouští prostředí nejde stěžovat.   4 nominace naopak Zběsilá cesta neproměnila, konkrétně se nezmohla na ceny za nejlepší film, režii, vizuální efekty a především fenomenální kameru Johna Sealea. Po vzoru Millera se těžce dalo věřit tomu, že má tak dravou kameru na svědomí více jak 70 let starý kameraman, kdy je velmi snadné se radovat, že díky chystané Furiose Seale odejde z kameramanského důchodu a snad jeho kamera i za 2 roky vytře zrak. Stejně tak jako by tomu mohlo být v případě nového soundtracku skladatele Toma Holkenborga AKA Junkieho XL.   Soundtrack Junkieho XL je sice tím typem soundtracku, který funguje primárně jako doprovod k samotnému filmu a bez vizuálního doprovodu nemá v audio formě to pravé kouzlo, jeho soundtrack je ovšem divoká práce, která jen už tak dravým akčním scénám ještě přidává pod kotlem. Samotný soundtrack je dopomáhá k tomu, že tempem a rytmem se Zběsilé cestě málokterý akční film z posledních let vyrovná. Jak se v roce 2015 mohlo zdát, že se již akční žánr nemá kam posouvat, George Miller jen tehdy poprosil, aby mu někdo podržel pivo a pak předvedl neskutečnou show.   Zběsilou cestu ostatně bude mít problém trumfnout i chystaná Furiosa, která v roce 2024 nebude moci sázet pouze na samou či dvojitou dávkou toho, co v roce 2015. George Miller přitom sice není tvůrce, který by ve své kariéře nechyboval, stačí si ovšem pustit libovolnou pasáž ze Zběsilé cesty a člověk mu rázem věří o poznání snadněji. Těžko říct, zda se v roce 2024 opětovně budou přepisovat dějiny akčního žánru, minimálně stejně šílená a zběsilá jízda by ovšem k uspokojení stačit mohla.... Viděno v kině: 2x () (méně) (více)

lamps 

všechny recenze uživatele

Na Mad Max: Fury Road mě upřímně a pozitivně fascinuje spousta věcí. Zde jsou ty nejzásadnější: 1) Takhle neočekávatelné vedení příběhu a divácké pozornosti se u čistokrevného akčňáku jen tak nevidí (ehm, nikdy nevidí). Film a jeho svět slovy představí předpokládaný hlavní hrdina, z něhož se ale následně stává pouze pasivní figura vlečená nedobrovolně okolnostmi a snažící se doslovně o jediné - přežít. Tohle slůvko pak v podstatě charakterizuje celé dějové schéma filmu, které je sice jednoduché na bázi nějakých zásadních zvratů, ale současně dlouho nepředvídatelné - neustálý boj o přežití a s tím související přepisování cest, pomocí nichž se udržet naživu. V šíleném rozpadajícím se světě bez pravidel jsou jedinou možnou cestou k přežití ženy - mladé, zdravé a odhodlané ženy, které určují ráz rozhodujícího střetnutí se zmagořelou mužskou civilizací. Ženy, k nimž se posléze opět nedobrovolně přidávají domnělý hlavní hrdina a odpadlý nepřítel, kterého spasila opět jen láska k ženě. Ženy, které celou dobu směřují kamsi do "Zeleně", ale scénář nakonec jejich urputné směřování do ráje krutě přehodnotí a východisko leží o 180 stupňů jinde, než divák dlouho očekává (což může i nemusí být od Millera zároveň těžce moudrý vtípek, neboť která žena názorově alespoň jednou denně o těch 180 neotočí? :). ___ 2) Akční scény neslouží jako pouhá adrenalinová atrakce, nýbrž jsou pevnou a určující složkou zmíněného narativního sytému - v průběhu nich se hrdinové psychologicky rozvíjejí, rozdělují i střetávají, respektive přímo naplňují své osobní motivace a cíle. Jednotlivé akční sekvence od sebe dokonce oddělují v jádru klasické čtyřaktové vyprávění (první akt končí světlicí v písku po první akci, druhý smrtí jedné z kladných postav po druhé akci, třetí odhalením falešného MacGuffinu a čtvrtý se nese ve znamení cesty zpět a logicky nejdelší akce). ___ 3) Samotný vývoj jednotlivých akčních scén je detailně vysoustruženým procesem, v nichž Miller promyšleně zužitkovává dílčí motivy a každý záběr má své neoddiskutovatelné postavení a váhu (Furiosa si při první akční sekvenci vymění s připoutaným Maxem soucitný pohled, čímž se ospravedlní jejich budoucí důvěra). ___ 4) Vycíděný audiovizuál už bereme u dnešních áčkových produkcí jako samozřejmost, ale tenhle biják posouvá oblíbený pojem "pumelice" na jinou úroveň. Když už je přítomno CGI, vypadá luxusně, ale především je vidět, že se jelo naostro, se skutečnými vozidly a šílenými kaskadéry, a že se herecké hvězdy zapotily jako Miloš Zeman při výstupu do prvního patra. Vizuál vytvořeného světa bere dech stejně jako mě bere jeho chlapská morální nesvázanost (a oslovuje jeho feministická duše). ___ 5) Střihové postupy v dokonalém souladu s energicky pulzujícím soundtrackem, který považuji za jeden z nejlepších v tomhle tisíciletí, a maximální přehlednost dělají z každé scény ultimátně šťavnatý, vysokooktanový produkt filmové zábavy. ______ Mohl bych pokračovat ještě docela dlouho, protože Mad Max: Fury Road je bezpochyby jedním z nejúžasnějších filmových zážitků v mém životě. Autorský, inspirativní, jediný svého druhu. Charlize Theron krásná i jako chlap, Tom Hardy je neskutečnej král. Jestli někdy bude dvojka, píšu si nejočekávanější sequel života. 100% () (méně) (více)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný... To bylo jako kdybyste uprostřed noci sledovali padající hvězdy a najednou vám do ksichtu zasvítilo Slunce. Takovou nálož jsem dostal od Jirky Millera, kterej moc dobře ví, že kluci si nejradši hrajou na písečku. Měl jsem z toho průvanu nezřízený akce písek až za 3D brejlema; dvě hodiny předtím jsem zíval u novejch Avengers, ty by Maxík rozcupoval cisternou na barevný karnevalový třásně. Vážně bomba. O víkendu jdu na pouť a už teď je mi jasný, že lepší atrakci než Zběsilou cestu tam nemám šanci objevit. Jediná věc, která mě trošku sere je, že rusovlasá kráska Riley bere na mutanty. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Na posledního Maxíka lze nahlížet různě. Pro někoho to bude zkrátka blbost. Podivná auta, podivní hrdinové, poušť i kupa násilí, to je koktejl pro někoho nestravitelný. Obzvlášť, když nezná předchozí Mad Maxe. Pokud na film budeme koukat jako na jakési pokračováni toho žánru, který je mixem road movie a postapo filmů, lze jen konstatovat že je Zběsilá cesta důstojným pokračovatelem. Z hlediska akčních filmů je poslední Max akcí doslova nadupán. Prakticky se ve filmu neustále jede a za neustálé jízdy je vedena i většina bojů. Z hlediska děje film není nijak originální a já si uvědomil jak moc si je to podobné s Vodním světem Kosťáka. Také zde je jakési město, kde je vůdce a trpící poddaní. Také zde je země (oproti vodě) zničená a neúrodná, také zde je hero co osaměle brázdí širé dálky než je lapen a musí se jasně postavit na jednu ze stran. Také zde pak uprchlíci hledají zemi vyvolenou tam za obzorem. A také zde dojde na závěrečnou mlatu, kde se rozhodně kdo přežije a kdo ne. A závěr sám v poslední minutě byl také podobný (ale nebudu spoilerovat). Takže co se týče originality děje, tam nic moc. Vše tu už bylo, jen se mění tváře hrdinů. Kdo mně dostal byla moje oblíbenkyně Charlize. Čekla bych ji leckde, ale když jsem ji viděl jak řídí obrněnej cisternovej truck a pak nadupanou mašinu na poušti, spadla mi čelist :-). Prostě baba jak se patří. Bejt uchvatitel náklaďáku dal bych jí okamžitě přednost před nákladem... Bojové scény byly jedním slovem dechberoucí. Tolik výbuchů, kotrmelců aut a bitek jsem už dlouho neviděl. Tohle se prostě musí hodnotit úplně jinak. Šíleně :-) Za tu akci, pokračování legendy, za Charlize, za novou Citadelu dávám za 4 krevní vaky. * * * * ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Od prvých minút je to nezastaviteľná jazda šialeným postapokalyptickým svetom degenerovaného ľudstva zbaveného akejkoľvek ľudskosti. Po tomto filme vyznievajú predošlé diely ako nezaujímavé selanky. Max tu je konečne správne Mad, naháňačky (teda vlastne celý film je jedna naháňačka) majú zmysel pre príbeh a svet, v ktorom sa to odohráva má logiku a chcel by som vidieť prequel o konci sveta a vzostupe Immortana. Anyway, čo je najdôležitejšie: 70 ročný George Miller sfackal mladú videoklipovú generáciu. Fury Road je stelesnenie retro-revolúcie vo všetkých ohľadoch. Najlepšie to vidieť na akčných scénach, ktoré tvoria ťažisko, či rovno premisu filmu: žiadna epileptická roztrasená kamera, ale účelné zábery, umne na seba naukladané. Zábery tvoria scény, scény tvoria kostru filmu... samotná akcia je základným jazykom, ktorým Miller rozpráva film. Aký to paradox napr. v porovnaní s ubíjajúcou monotónnou akciou Avengers 2 plnou digi bordelu (o maximálnom využití praktických efektov na úkor digitálu by sa tiež dalo dlho rozprávať). Funkčnosť a systematickosť akčných scén vo Fury Road je nevídaná. A nápad urobiť z jedného auta mobilnú kapelu s gitaristom s plameňometom je TOTAL UBER MEGA MAD COOL!!! Pre toto Boh stvoril film! ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Bitch Slap podruhé... se vší svou absurdností dovedenou k naprostý dokonalosti, v akci, která popadne dech s nastartováním motoru a vydechne až s titulema, s místama, která by nebyla hluchá, ani kdyby těsně u nich vystřelil granát. Oproti Bitch Slap tu chybí jen ten lesbickej drajv, ale já si podtext v tom, že si Furiosa odváží plnýho brňáka mladej kočiček domyslím sama. Jakejsi Max zmiňovanej v samotnym názvu filmu tu jen hraje třetí housle Furiose a Guitar manovi a je to úplně fuk, stejně se to všecko, co se děje před očima a ještě v dokonalým ozvučení, nedá absolutně stíhat usledovat. Jo a díky, že Holt od Tonyho ze Skins konečně dospěl k pořádný roli, ve který se mu kule konečně už řádně rozhoupaly. Loni pro mě byl filmem roku Edge of tomorrow, letos je to minimálně v akční kategorii Mad Furiosa. Zřete to! A kytára nechť vás pálí do uší! PS: do závěrečnejch by luxusně sedla Na Na Na od My chemical romance! ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Mad Max: Fury Road je experimentálny film. „Blockbuster“ s (zdanlivo) vyprázdnenou naráciou, troma rovnako hlavnými postavami (z ktorých tá titulná je vo svojom konaní najmenej motivovaná), nekompromisnými pravidlami, prepracovanou mytológiou bez zbytočného vysvetľovania, feministickou akcentáciou, opojnou estetikou pohybu a deštrukcie (dychberúce kamerové nájazdy, kaskadérske kúsky a vizuálne nápady), explicitnou brutalitou (exploatačné korene neupadli do zabudnutia), akciou natočenou s tak nízkym počtom okienok, že by sa za ne nehanbil kdejaký psychedelický avantgardný impresionistický film, hudobnou kompozíciou (rytmus, pravidelné zrýchlenia a prestávky, opakovanie dejových, respektíve vizuálnych a hudobných motívov), zrnitým digitálom, rozprávaním podriadeným štruktúre určenej názvom, surovo realistickým prašným svetom a humornou komiksovou štylizáciou - bez superhrdinov. Anarchistická revolta voči takmer všetkému, čo u bežného kinohitu očakávame. A vidno, že George Miller sa toho nielen nebojí, ale plne to vystavuje na obdiv a spolu s hercami si to vyložene užíva. A ja s ním. Zatiaľ najväčšia udalosť filmovej sezóny, za pár dní si to zopakujem v 3D. Viac oldschool než samotný oldschool a pritom neuveriteľne progresívne. Pár rokov dozadu by sme niečo podobné videli v kine len veľmi ťažko. 95% UPDATE: Nakoniec som podľahol a ten film si absolútne zamiloval. Ono to ani inak nejde - vlastne sa nepamätám, kedy ma naposledy niečo toľko ráz v krátkom čase vytiahlo do kina. A čím dôvernejšie Millerov svet poznám, tým radšej sa doňho vraciam a uvedomujem si osudovej predurčenosti a istoty, s akou na seba jednotlivé prvky členitého rozprávania nadväzujú a konečne získavajú vysnený tvar dokonalého organického motora, ktorý si režisér a jeho štáb vysníval. Minulý rok bol najväčším „antiblockbusterom“ Interstellar, tento rok je to Mad Max. Detailnejšie neskôr. 100% (Zatiaľ 11x, 6x kino - 3x 2D, 2x 3D, 1x IMAX 3D) ()

Indiana 

všechny recenze uživatele

Absolutní pecka, nechápu jak to 70letý tvůrce Happy Feet a prasátka Babe dokázal, ale na starý kolena natočil naprosto dokonalej blockbuster, kterej má po dlouhý době vlastní, nekompromisní ksicht. Když sem u Kingsmana pěl chválu, že to je nejnápaditější popcornák od Kick-Ass, netušil sem že Max je oba hravě strčí do kapsy. Pochybuju že sem v posledních letech viděl něco vyhrocenějšího a myslim že dlouho ani neuvidim. 100% ()

sheen 

všechny recenze uživatele

Miller je totální magor, natočit takovou akční, čistě akční úchylárnu, ještě větší magor je ten kdo mu svěřil na takovou zběsilost ten rozpočet. Mno, neskutečná akční jízda, které nebere konce, žádné hluché místa. Max s přehledem zadupal do země jak Avengers, tak Rychle a zběsile. Nutné vidět v kině, ideálně v Dolby Atmos :) "My name is MAX!" I want them BACK! They are mine property! ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Brutální hukot! Film, který disponuje plameným kytaristou na gumě oděným v červených podvlíkačkách nemůže dostat nic jiného, než bůra :-) ()

Související novinky

Godzilla -1.0 dostane i černobílou verzi

Godzilla -1.0 dostane i černobílou verzi

21.12.2023

Nová inkarnace nejslavnějšího monstra japonské kinematografie od studia Toho Company je nečekaným (skromným) blockbusterovým hitem letošního roku. Snímek Godzilla Minus One s odhadovaným rozpočtem… (více)

Marvel našel nového superhrdinu

Marvel našel nového superhrdinu

01.11.2022

Yahya Abdul-Mateen II (Aquaman, Ambulance) se musel kvůli nabitému diáři vzdát role v prequelu Šíleného Maxe Furiosa, jeho oceňovaná hra Topdog/Underdog na Broadwayi ale brzy končí (nebo minimálně… (více)

Anya Taylor-Joy dotočila prequel Šíleného Maxe

Anya Taylor-Joy dotočila prequel Šíleného Maxe

28.10.2022

Pro herečku a hlavní hvězdu chystané Furiosy Anyu Taylor-Joy (Dámský gambit) je hlavní část natáčení hotová. 26letá Američanka z Miami sdílela před pár hodinami fotky na svém instagramovém účtu, ve… (více)

O čem bude madmaxovská Furiosa?

O čem bude madmaxovská Furiosa?

26.06.2022

Natáčení snímku Furiosa je v Austrálii momentálně v plném proudu, a tak už na veřejnost vypluly také první oficiální informace o ději celého filmu. Jak už název napovídá, hraný prequel k Šílenému… (více)

Reklama

Reklama