Reklama

Reklama

Hodinka

(seriál)
  • Velká Británie The Hour
všechny plakáty
TV spot
Velká Británie, (2011–2012), 11 h 53 min (Minutáž: 59–60 min)

Tvůrci:

Abi Morgan

Hrají:

Dominic West, Romola Garai, Ben Whishaw, Burn Gorman, Anna Chancellor, Lisa Greenwood, Oona Chaplin, Anton Lesser, John Bowe, Tim Pigott-Smith, Peter Sullivan (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(2) / Epizody(12)

Obsahy(1)

Špionážní drama z doby, kdy studená válka hrozila přerůst ve válku opravdovou. V době maďarského protisovětského povstání a Suezské krize se odehrává špionážní drama, kde se děj točí především kolem několika členů redakce BBC. (Indyi)

Videa (1)

TV spot

Recenze (56)

honajz 

všechny recenze uživatele

Nějak nechápu to všeobecné nadšení. Příběh se rozvíjí velmi pomalu, což proč ne, ale samotné postavy mne příliš nezajímaly. Měl jsem problém pochopit, kudy všude se postavy motají a kde co dělají. Nejprve se točí nějaký filmový týdeník, pak se objeví v televizním studiu, a najednou jsou někde v obyčejné novinářské špeluňce, zase v televizi - a každou chvíli mluví s jiným nadřízeným, jiným producentem, jednu chvíli neudělá hlavní hrdina pohovor, a v další fázi se s ním zase počítá, zkrátka, co se týká pobíhání postav po kulisách 50. let (s pár drobnými chybami třeba v šatech), je to zmatečné. A vlastně zmatečný je i příběh. Pokud chcete podchytit diváka, je sice hezké, že ho hodíte do vody a čekáte, jestli se naučí plavat. Ale možná je lepší mu poskytnout nějaká vodítka, nějaké důvody, proč se na seriál dívat, a to nejen kvůli retro stylu a cool hercům. Chápu nakonec, jaký příběh se na pozadí odehrává, ale je únavné to rozplétat, snažit se pochopit motivace postav (neb zde skoro nejsou, postavy se každou chvíli chovají jinak), do hloubky se nejde, a vlastně celá ta zápletka se nakonec ukáže jako sama o sobě nudná a obyčejná. Vlastně nakonec jediné, co mne pobavilo, tak jména Moneypenny a Jamese a narážky na Fleminga (Iana). ()

ReneeS 

všechny recenze uživatele

Chvála se ke mně hrnula ze všech stran, bylo jen otázkou času, kdy se k The Hour dostanu. Podívala jsem se na první serii a ... nic. Ano, příběh byl zajímavý, novinářské prostředí potěšilo a na pohled to bylo naprosto nádherné. Ale až s druhou serií jsem si mohla říct "There's the tingle...there's that tick!" A nebylo to jen příchodem Petera Capaldiho (jehož postavu jsem si zamilovala od prvního okamžiku, kdy jsem ji uviděla na obrazovce). Najednou mi to celé připadalo bližší, dospělejší, drsnější, úžasné ... ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Tvůrci se mohou stavět na hlavu, ale přirovnání k zámořským Mad Men chtě nechtě sedí, ne že ne. Což nijak nevylučuje, že má The Hour stylem, konceptem i průběhem (a ostatně i vyústěním) mnohem blíže k jinému seriálu; a to sice ke State of Play, jejímž je stylovým padesátkovým „prequelem“. Co zarazí je, že ač jde o typ seriálu, který stojí a padá s herci (a všichni zde hrají jak z partesu) a kolektivním výkonu, tak i přesto si to Whishaw naprosto krade pro sebe. První série je přes svou pozvolnost strhující jako máloco v žánru; speciálně pak závěrečná epizoda je majstrštyk hodný glorifikace. Druhá série pak je sice neméně kvalitní, ale již není tak konzistentní. Oproti Suezské krizi z první řady se zde řeší univerzální témata (xenofobie, korupce, strach z nukleárních střel a mnohá další), ovšem snaží se to honit možná až příliš zajíců a v (ne)závěru je to poznat. Mám-li parafrázovat jednu z postav tak druhá řada „nalákala na příběh, který neodvyprávěla“. Nutno však podotknout, že vinna padá spíše na utnutí seriálu než na neschopnost tvůrců. | S1: 5/5 | S2: 4/5 | ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,MYSLÍŠ SI, ŽE ŽIJEŠ V DEMOKRACII? MYSLÍŠ, ŽE TAHLE ZEMĚ USILUJE O SVOBODU TISKU?“..... /// Novináři (reportéři) chycení v pavučinách lží. Mrtvej profesor. Loupežný přepadení? Hovno! ONI JSOU VŠUDE! … Záhada zdá se bejt rozehraná, ale stejně se to ,,v l e č e“. Že by to bylo tou Egyptskou krizí? Ne, politika mě zajímá a tady jde ještě vo agenty, což taky můžu. To tempo… v každým díle poodhalej kousek, pak je tu zákulisí toho politickýho pořadu, co odvysílat, co ne, Freddie řeší kdo je špion, kdo koho sejmul a vlastně se furt spíš kecá, než něco děje. Ale to by mně taky nevadilo. Chybí tomu prostě atmosféra, větší náboj, když už to má bejt o novinářích z BBC bojujících za právo na informace a povinnost informovat proti vládě a politickejm pletichám. A zatím jde jen vo osinu v prdeli, která na něco přišla, trochu tý neprofesionální lásky a zákulisí TV 50tejch let (v Británii). Celkem dost postav, ale nedá se k nim najít bližší cesta (asi to nechtěj, novináři prostě…), což mi vadí, stejně jako že tu kromě posledního dílu nejsou žádný emoce. Ale bacha! TEN ŠESTEJ DÍL (1.řady) JE PARÁDNÍ! A takovej rejpal jako Vlasta Brodskej by se jistě zeptal (kromě toho, kam zmizel mlíkař…), proč nejsou všechny díly stejně parádní? (Co? Mlčíte? Mě neojebete! (kurva, ale ta 6tka stála za to!) ) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Čumím jen na věci od BBC. 2.) Nevím jestli mám bejt reportér nebo špión. 3.) Thx za titule ,,datel071“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

1. SÉRIE: „You haven’t seen my best yet.“ Po úvodní epizodě jsem cítila mírné rozpaky, po té závěrečné nemám tušení, co to slovo znamená. Asi jediným - bohužel však zásadním - problémem tohoto seriálu (nebo chcete-li minisérie), může být fakt, že se odehrává v padesátých letech a ani trochu diváka nešetří - tzn. pokud vůbec netušíte, že existovalo něco jako „Suezská krize“, můžete mít poměrně vážný problém s chápáním souvislostí. Již od prvního okamžiku jsme prostřednictvím několika „revolučně“ smýšlejících zaměstnanců britského zpravodajství vtaženi do víru politických machinací, a to ať už se jedná o snahu ututlat rostoucí hrozbu válečného konfliktu či o vraždy označené tajnou službou jako nehoda / sebevražda, jež spolu nějakým zdánlivě záhadným způsobem souvisí. Jakým? Tak to se dozvíme na konci pořadu.;-) Vlažnější úvod rychle střídá příjemné tempo, které se až do konce série nezastaví, ba právě naopak. A finální epizoda? Jedním slovem: dokonalost. Od zhlédnutí druhé řady „Sherlocka“ se mi nestalo, že bych seděla před monitorem s jednou rukou před ústy, s druhou křečovitě sevřenou v pěst a čas od času při tom zapomínala dýchat. Pokud jsem si během odpočítávání posledních vteřin do začátku vysílání, které „může změnit vše“, říkala, že je mrazivé, u vysílání samotného jsem se málem složila. Sledovat mizející úsměvy těch, jež po celou dobu tahali za nitky (i když sami nejsou ničím jiným než loutkami něčeho daleko většího), bylo doslova a do písmene fenomenální, o Isaacově skeči a Freddieho závěrečném interview, kdy si v duchu říkáte „A máte to, vy zmetci!“ ani nemluvě. Co víc dodat? Ano, „The Hour“ JE seriál, který stojí za to vidět, a ač může zprvu působit zmateně (postavy, zpravodajství, politika), tak náročnějším divákům garantuji, že od druhého dílu chytne... a do posledního nepustí.;-) 2. SÉRIE: Spokojenost. Zahraniční politiku, jež je v této sérii reprezentována především všudypřítomnou obavou z jaderných útoků, vhodně doplňuje problematika domácí kriminality (mafie, prostituce, homosexualita, rasismus), která je pro padesátá léta jako stvořená. Jen je škoda, že nemá takovou sílu přikovat k obrazovce, jako tomu bylo u motivu špionáže... Za obrovský klad považuji vývoj postav, které urazily oproti přechozí sérii opravdu úctyhodný kus cesty, a i když může absence Freddieho roztomilé dětinskosti či nižší level slizkosti pana Anguse McCaina občas zamrzet, jsou tu nový Freddie a nový Angus (plus všichni ostatní), kteří jsou sice jiní, ale stále žbožňováníhodní. Také nám odpadla ona "nepříjemná" potřeba přivykávat neznámému tempu, díky čemuž bych 2x01 ohodnotila lépe než 1x01. Jako celek byla však druhá série bohužel slabší. První polovina se zaměřuje především na rozpadající se soukromý život jednotlivých postav, ta druhá, která je dle mého výrazně lepší, se již naplno věnuje hlavnímu tématu (tj. korupci) a opět pohlcuje. Vrcholem série je pro mě tentokráte epizoda předposlední, která je jen o chlup méně mrazivá, než finální epizoda první série - co si budeme povídat, Freddieho hra na detektiva zkrátka funguje. A závěr série? Dvěma slovy: bolestivě hořkosladký. Křivdy jsou odpuštěny, city jsou vyřčeny (to to trvalo), malé zlo trestu uniká, velké zlo je potrestáno (pro jednu z postav bohužel pozdě)... A ještě jednu věc musím zmínit. Ač jsem na brutální scény filmového / seriálového světa zvyklá, tak tahle mě nečekanou syrovostí stejně překvapila. Nejoblíbenější postavy: Freddie Lyon (i když už mi začíná být to neustálé opěvování Bena Whishawa trapné, tak nemohu jinak, protože on je prostě dokonalý), Bel Rowley (just Moneypenny), Angus McCain, Marnie Madden a Isaac Wengrow. P.S.: Jak mohla být Moneypenny tak slepá?!? P.P.S.: Třetí série byla právě zamítnuta. (4,5*) () (méně) (více)

Galerie (73)

Zajímavosti (1)

  • V roku 2012 získal seriál 3 nominácie na Golden Globe Award v kategóriách Najlepší mini-seriál alebo televízny film, Najlepšia herečka v mini-seriáli alebo televíznom filme (Romola Garai) a Najlepší herec v mini-seriáli alebo televíznom filme (Dominic West). (whimsy)

Související novinky

Zlatý glóbus 2013 - výsledky

Zlatý glóbus 2013 - výsledky

14.01.2013

Letošní jubilejní 70. udělování Zlatých glóbů v hotelu Beverly Hilton je skončeno. Pod vedením "drzé" dvojice Tiny Fey a Amy Poehler se celý večer nesl v dynamickém tempu a až na pár dojemných… (více)

70. Zlaté glóby - nominace

70. Zlaté glóby - nominace

13.12.2012

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu dnes oznámila nominace na prestižní Zlaté glóby. Nejvíce nominací (celkem 7) získalo Spielbergovo životopisné drama Lincoln, které je nasledované s pěti… (více)

Reklama

Reklama