poster

The Hour (TV seriál)

Drama

Velká Británie, 2011–2012, 11 h 53 min (Minutáž: 59–60 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    *****

    Tvůrci se mohou stavět na hlavu, ale přirovnání k zámořským Mad Men chtě nechtě sedí, ne že ne. Což nijak nevylučuje, že má The Hour stylem, konceptem i průběhem (a ostatně i vyústěním) mnohem blíže k jinému seriálu; a to sice ke State of Play, jejímž je stylovým padesátkovým „prequelem“. Co zarazí je, že ač jde o typ seriálu, který stojí a padá s herci (a všichni zde hrají jak z partesu) a kolektivním výkonu, tak i přesto si to Whishaw naprosto krade pro sebe. První série je přes svou pozvolnost strhující jako máloco v žánru; speciálně pak závěrečná epizoda je majstrštyk hodný glorifikace. Druhá série pak je sice neméně kvalitní, ale již není tak konzistentní. Oproti Suezské krizi z první řady se zde řeší univerzální témata (xenofobie, korupce, strach z nukleárních střel a mnohá další), ovšem snaží se to honit možná až příliš zajíců a v (ne)závěru je to poznat. Mám-li parafrázovat jednu z postav tak druhá řada „nalákala na příběh, který neodvyprávěla“. Nutno však podotknout, že vinna padá spíše na utnutí seriálu než na neschopnost tvůrců. | S1: 5/5 | S2: 4/5 | (7.10.2013)

  • Allien.9
    ****

    1. SÉRIE: „You haven’t seen my best yet.“ Po úvodní epizodě jsem cítila mírné rozpaky, po té závěrečné nemám tušení, co to slovo znamená. Asi jediným - bohužel však zásadním - problémem tohoto seriálu (nebo chcete-li minisérie), může být fakt, že se odehrává v padesátých letech a ani trochu diváka nešetří - tzn. pokud vůbec netušíte, že existovalo něco jako „Suezská krize“, můžete mít poměrně vážný problém s chápáním souvislostí. Již od prvního okamžiku jsme prostřednictvím několika „revolučně“ smýšlejících zaměstnanců britského zpravodajství vtaženi do víru politických machinací, a to ať už se jedná o snahu ututlat rostoucí hrozbu válečného konfliktu či o vraždy označené tajnou službou jako nehoda / sebevražda, jež spolu nějakým zdánlivě záhadným způsobem souvisí. Jakým? Tak to se dozvíme na konci pořadu.;-) Vlažnější úvod rychle střídá příjemné tempo, které se až do konce série nezastaví, ba právě naopak. A finální epizoda? Jedním slovem: dokonalost. Od zhlédnutí druhé řady „Sherlocka“ se mi nestalo, že bych seděla před monitorem s jednou rukou před ústy, s druhou křečovitě sevřenou v pěst a čas od času při tom zapomínala dýchat. Pokud jsem si během odpočítávání posledních vteřin do začátku vysílání, které „může změnit vše“, říkala, že je mrazivé, u vysílání samotného jsem se málem složila. Sledovat mizející úsměvy těch, jež po celou dobu tahali za nitky (i když sami nejsou ničím jiným než loutkami něčeho daleko většího), bylo doslova a do písmene fenomenální, o Isaacově skeči a Freddieho závěrečném interview, kdy si v duchu říkáte „A máte to, vy zmetci!“ ani nemluvě. Co víc dodat? Ano, „The Hour“ JE seriál, který stojí za to vidět, a ač může zprvu působit zmateně (postavy, zpravodajství, politika), tak náročnějším divákům garantuji, že od druhého dílu chytne... a do posledního nepustí.;-) 2. SÉRIE: Spokojenost. Zahraniční politiku, jež je v této sérii reprezentována především všudypřítomnou obavou z jaderných útoků, vhodně doplňuje problematika domácí kriminality (mafie, prostituce, homosexualita, rasismus), která je pro padesátá léta jako stvořená. Jen je škoda, že nemá takovou sílu přikovat k obrazovce, jako tomu bylo u motivu špionáže... Za obrovský klad považuji vývoj postav, které urazily oproti přechozí sérii opravdu úctyhodný kus cesty, a i když může absence Freddieho roztomilé dětinskosti či nižší level slizkosti pana Anguse McCaina občas zamrzet, jsou tu nový Freddie a nový Angus (plus všichni ostatní), kteří jsou sice jiní, ale stále žbožňováníhodní. Také nám odpadla ona "nepříjemná" potřeba přivykávat neznámému tempu, díky čemuž bych 2x01 ohodnotila lépe než 1x01. Jako celek byla však druhá série bohužel slabší. První polovina se zaměřuje především na rozpadající se soukromý život jednotlivých postav, ta druhá, která je dle mého výrazně lepší, se již naplno věnuje hlavnímu tématu (tj. korupci) a opět pohlcuje. Vrcholem série je pro mě tentokráte epizoda předposlední, která je jen o chlup méně mrazivá, než finální epizoda první série - co si budeme povídat, Freddieho hra na detektiva zkrátka funguje. A závěr série? Dvěma slovy: bolestivě hořkosladký. Křivdy jsou odpuštěny, city jsou vyřčeny (to to trvalo), malé zlo trestu uniká, velké zlo je potrestáno (pro jednu z postav bohužel pozdě)... A ještě jednu věc musím zmínit. Ač jsem na brutální scény filmového / seriálového světa zvyklá, tak tahle mě nečekanou syrovostí stejně překvapila. Nejoblíbenější postavy: Freddie Lyon (i když už mi začíná být to neustálé opěvování Bena Whishawa trapné, tak nemohu jinak, protože on je prostě dokonalý), Bel Rowley (just Moneypenny), Angus McCain, Marnie Madden a Isaac Wengrow. P.S.: Jak mohla být Moneypenny tak slepá?!? P.P.S.: Třetí série byla právě zamítnuta. (4,5*)(31.1.2013)

  • Cedr
    *****

    Tvůrci The Hour se srovnání s Mad Men vyhýbají jako čert kříži. Oba seriály toho mají ale více společného než se na první pohled může zdát. Kromě podobného dobového (50. vs. 60. léta) a tématického (TV zpravodajství vs. marketing) zasazení sdílí i notnou dávku historického kontextu domácí a světové politiky. Dějepisná exkurze je v The Hour podstatně silnější a díky špionážní zápletce atraktivnější. To vše doprovázené línými jazzovými tóny buduje mimořádně povedenou neo-noir atmosféru, která chytne a nepustí. Tou hlavní podobností obou seriálů je však cílové publikum, jehož reprezentativním členem jste právě VY - tedy náročný divák s mimořádně vytříbeným vkusem. (Jinak by jste se o The Hour totiž nedozvěděli.) 100% hodnocení nebylo u mini-série nikdy tak jasnou volbou.(18.1.2012)

  • Fancipal
    ****

    Vysoký stupeň profesionality je nezbytným prvkem pokroku. Skvělý příběh emancipace žurnalistiky, bojující svůj zápas proti vnějším tlakům, které se snaží kontrolovat obsah a směr zpravodajství. Ať se již jednalo u Suezskou krizi a loučení s iluzí velkého britského impéria nebo reflexi morálního a lidského úpadku londýnské společnosti. Navíc je mimořádné poučné sledovat, jakým způsobem se dělala žurnalistika v 50. letech minulého století, tj. práce s kamerou, příprava na vysílání nebo souboj s časovou prodlevou mezi skutečnou zprávou a jejím dodáním publiku (právě v kontrastu s online zprávami 21. století). V rámci žánru výjimečné dílo, které podtrhuje, proč Britové opět vládnou seriálovému světu. Kouzlo žurnalistiky je totiž v tom, že si uvědomíte, že v konečném důsledku jsou zprávy věrohodné pouze do té míry, do jaké jsou kompetentní lidé, kteří je připravují. 1. Série: 85%, 2. Série: 75%. Oblíbené postavy: Bel Rowley, Freddie Lyon. (10.11.2013)

  • honajz
    **

    Nějak nechápu to všeobecné nadšení. Příběh se rozvíjí velmi pomalu, což proč ne, ale samotné postavy mne příliš nezajímaly. Měl jsem problém pochopit, kudy všude se postavy motají a kde co dělají. Nejprve se točí nějaký filmový týdeník, pak se objeví v televizním studiu, a najednou jsou někde v obyčejné novinářské špeluňce, zase v televizi - a každou chvíli mluví s jiným nadřízeným, jiným producentem, jednu chvíli neudělá hlavní hrdina pohovor, a v další fázi se s ním zase počítá, zkrátka, co se týká pobíhání postav po kulisách 50. let (s pár drobnými chybami třeba v šatech), je to zmatečné. A vlastně zmatečný je i příběh. Pokud chcete podchytit diváka, je sice hezké, že ho hodíte do vody a čekáte, jestli se naučí plavat. Ale možná je lepší mu poskytnout nějaká vodítka, nějaké důvody, proč se na seriál dívat, a to nejen kvůli retro stylu a cool hercům. Chápu nakonec, jaký příběh se na pozadí odehrává, ale je únavné to rozplétat, snažit se pochopit motivace postav (neb zde skoro nejsou, postavy se každou chvíli chovají jinak), do hloubky se nejde, a vlastně celá ta zápletka se nakonec ukáže jako sama o sobě nudná a obyčejná. Vlastně nakonec jediné, co mne pobavilo, tak jména Moneypenny a Jamese a narážky na Fleminga (Iana).(21.5.2015)

  • - V roku 2012 získal seriál 3 nominácie na Golden Globe Award v kategóriách Najlepší mini-seriál alebo televízny film, Najlepšia herečka v mini-seriáli alebo televíznom filme (Romola Garai) a Najlepší herec v mini-seriáli alebo televíznom filme (Dominic West). (whimsy)