poster

Hodinka (TV seriál)

  • Velká Británie

    The Hour

Drama

Velká Británie, 2011–2012, 11 h 53 min (Minutáž: 59–60 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • noriaki
    ****

    Pozvolna stupňované špionážní retro drama, možná až příliš pozvolna. Našli by se cynici, kteří by tvrdili že se táhne jako sopel, a spousta scén je polovičatých, nebo zhola výplňkových. A nebyli by daleko od pravdy. Zápletka se uzluje jenom pomalu, a rozplétání trvá ještě delší dobu. S takovým hereckým obsazením a detailně vypiplanou výpravou by BBC mohla námět rozpracovat do podoby napínavého a dějem nahuštěného celovečerního filmu, na šest dílů seriálu ale scénář nestačí. Atmosféra je řídká, a vůbec se o ní nedá říct že je temná, nebo dokonce mrazivá. Poslední epizoda sérii částečně rehabilitovala. kdyby takhle vypadaly všechny, tak bych nepochyboval o plném počtu.(13.8.2013)

  • Allien.9
    ****

    1. SÉRIE: „You haven’t seen my best yet.“ Po úvodní epizodě jsem cítila mírné rozpaky, po té závěrečné nemám tušení, co to slovo znamená. Asi jediným - bohužel však zásadním - problémem tohoto seriálu (nebo chcete-li minisérie), může být fakt, že se odehrává v padesátých letech a ani trochu diváka nešetří - tzn. pokud vůbec netušíte, že existovalo něco jako „Suezská krize“, můžete mít poměrně vážný problém s chápáním souvislostí. Již od prvního okamžiku jsme prostřednictvím několika „revolučně“ smýšlejících zaměstnanců britského zpravodajství vtaženi do víru politických machinací, a to ať už se jedná o snahu ututlat rostoucí hrozbu válečného konfliktu či o vraždy označené tajnou službou jako nehoda / sebevražda, jež spolu nějakým zdánlivě záhadným způsobem souvisí. Jakým? Tak to se dozvíme na konci pořadu.;-) Vlažnější úvod rychle střídá příjemné tempo, které se až do konce série nezastaví, ba právě naopak. A finální epizoda? Jedním slovem: dokonalost. Od zhlédnutí druhé řady „Sherlocka“ se mi nestalo, že bych seděla před monitorem s jednou rukou před ústy, s druhou křečovitě sevřenou v pěst a čas od času při tom zapomínala dýchat. Pokud jsem si během odpočítávání posledních vteřin do začátku vysílání, které „může změnit vše“, říkala, že je mrazivé, u vysílání samotného jsem se málem složila. Sledovat mizející úsměvy těch, jež po celou dobu tahali za nitky (i když sami nejsou ničím jiným než loutkami něčeho daleko většího), bylo doslova a do písmene fenomenální, o Isaacově skeči a Freddieho závěrečném interview, kdy si v duchu říkáte „A máte to, vy zmetci!“ ani nemluvě. Co víc dodat? Ano, „The Hour“ JE seriál, který stojí za to vidět, a ač může zprvu působit zmateně (postavy, zpravodajství, politika), tak náročnějším divákům garantuji, že od druhého dílu chytne... a do posledního nepustí.;-) 2. SÉRIE: Spokojenost. Zahraniční politiku, jež je v této sérii reprezentována především všudypřítomnou obavou z jaderných útoků, vhodně doplňuje problematika domácí kriminality (mafie, prostituce, homosexualita, rasismus), která je pro padesátá léta jako stvořená. Jen je škoda, že nemá takovou sílu přikovat k obrazovce, jako tomu bylo u motivu špionáže... Za obrovský klad považuji vývoj postav, které urazily oproti přechozí sérii opravdu úctyhodný kus cesty, a i když může absence Freddieho roztomilé dětinskosti či nižší level slizkosti pana Anguse McCaina občas zamrzet, jsou tu nový Freddie a nový Angus (plus všichni ostatní), kteří jsou sice jiní, ale stále žbožňováníhodní. Také nám odpadla ona "nepříjemná" potřeba přivykávat neznámému tempu, díky čemuž bych 2x01 ohodnotila lépe než 1x01. Jako celek byla však druhá série bohužel slabší. První polovina se zaměřuje především na rozpadající se soukromý život jednotlivých postav, ta druhá, která je dle mého výrazně lepší, se již naplno věnuje hlavnímu tématu (tj. korupci) a opět pohlcuje. Vrcholem série je pro mě tentokráte epizoda předposlední, která je jen o chlup méně mrazivá, než finální epizoda první série - co si budeme povídat, Freddieho hra na detektiva zkrátka funguje. A závěr série? Dvěma slovy: bolestivě hořkosladký. Křivdy jsou odpuštěny, city jsou vyřčeny (to to trvalo), malé zlo trestu uniká, velké zlo je potrestáno (pro jednu z postav bohužel pozdě)... A ještě jednu věc musím zmínit. Ač jsem na brutální scény filmového / seriálového světa zvyklá, tak tahle mě nečekanou syrovostí stejně překvapila. Nejoblíbenější postavy: Freddie Lyon (i když už mi začíná být to neustálé opěvování Bena Whishawa trapné, tak nemohu jinak, protože on je prostě dokonalý), Bel Rowley (just Moneypenny), Angus McCain, Marnie Madden a Isaac Wengrow. P.S.: Jak mohla být Moneypenny tak slepá?!? P.P.S.: Třetí série byla právě zamítnuta. (4,5*)(31.1.2013)

  • Petrasuvicka
    *****

    Padesátá léta byla prošpikovaná politikou, která není ani tak na pozadí seriálu, ale spíše její hlavní náplní, alespoň v první řadě, kdy lítáme od KGB do Káhiry k Suezkému průplavu a právě na pozadí politických událostí řeší jízlivý Freddie se svou bezbřehou upřímností a břitkým slovním arzenálem smrt své přítelkyně a spiknutí na dost vysokých místech. Ben se pro roli retro gentlemanů minulého století přímo narodil a jeho Freddie je zkrátka muž, který nenávidí muže, jež nenávidí ženy, hrál si s ohněm a na závěr kopl do gigantického vosího hnízda. Ačkoli se zápletka rozjíždí velice pomalu, děje se v každém díle dost věcí na to, abych se nenudila. Pozadí televizního pořadu, příprava náplně Hodiny, kterou nesmíte propásnout, vedení BBC, intriky a vztahy na pracovišti protkané slovními a intelektuálními vtípky. Romola v roli Bel, nemastné, neslané buchty, která neví, co vlastně chce, ale vždycky se kvůli tomu dokáže tvářit otráveně, vypadá jako kříženeček mezi Adele a českou Emmou Smetanou. Naproti tomu Oona, perfektní ženuška v domácnosti, typická kráska na úrovni 50.let, má jako husička u plotny zajímající se o drby z bulváru mnohem větší šmrnc, než ambiciozní kariéristka Bel. Druhá řada je bezpochyby lepší, má větší drive a jiskru a Capaldiho, který v neustálé nevědomosti jen chodí a vzdychá. Na závěr můžu jen říct - škoda, že není třetí řada, to zas BBC podělala.(5.1.2016)

  • Fancipal
    ****

    Vysoký stupeň profesionality je nezbytným prvkem pokroku. Skvělý příběh emancipace žurnalistiky, bojující svůj zápas proti vnějším tlakům, které se snaží kontrolovat obsah a směr zpravodajství. Ať se již jednalo u Suezskou krizi a loučení s iluzí velkého britského impéria nebo reflexi morálního a lidského úpadku londýnské společnosti. Navíc je mimořádné poučné sledovat, jakým způsobem se dělala žurnalistika v 50. letech minulého století, tj. práce s kamerou, příprava na vysílání nebo souboj s časovou prodlevou mezi skutečnou zprávou a jejím dodáním publiku (právě v kontrastu s online zprávami 21. století). V rámci žánru výjimečné dílo, které podtrhuje, proč Britové opět vládnou seriálovému světu. Kouzlo žurnalistiky je totiž v tom, že si uvědomíte, že v konečném důsledku jsou zprávy věrohodné pouze do té míry, do jaké jsou kompetentní lidé, kteří je připravují. 1. Série: 85%, 2. Série: 75%. Oblíbené postavy: Bel Rowley, Freddie Lyon. (10.11.2013)

  • manonfire
    *****

    Ti zatracení Britové to prostě umí, jako nikdo jiný. Série má největší sílu v charakterech kladných i záporných, ústředních i vedlejších. Mezi patnácti hlavními postavami nenajdete jedinou, které by charizma neteklo ušima a hlavně ústy. Herci to je jedna radost a ač mě k celému seriálu přivedl Dominic West, není zdaleka jediný, který svým herectvím činí seriál tak kvalitní. Velká nevole nad zamítnutím třetí série. Pokud chcete tempo a debilní zvraty každou půlminutu, pusťte si 24 hodin, nebo Útěk z vězení. Já si raději pustím tuhle poctivou záležitost, kterých je jak šafránu. První série 80% Druhá 90%(24.6.2013)

  • - V roku 2012 získal seriál 3 nominácie na Golden Globe Award v kategóriách Najlepší mini-seriál alebo televízny film, Najlepšia herečka v mini-seriáli alebo televíznom filme (Romola Garai) a Najlepší herec v mini-seriáli alebo televíznom filme (Dominic West). (whimsy)