poster

Hodinka (TV seriál)

  • Velká Británie

    The Hour

Drama

Velká Británie, 2011–2012, 11 h 53 min (Minutáž: 59–60 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • noriaki
    ****

    Pozvolna stupňované špionážní retro drama, možná až příliš pozvolna. Našli by se cynici, kteří by tvrdili že se táhne jako sopel, a spousta scén je polovičatých, nebo zhola výplňkových. A nebyli by daleko od pravdy. Zápletka se uzluje jenom pomalu, a rozplétání trvá ještě delší dobu. S takovým hereckým obsazením a detailně vypiplanou výpravou by BBC mohla námět rozpracovat do podoby napínavého a dějem nahuštěného celovečerního filmu, na šest dílů seriálu ale scénář nestačí. Atmosféra je řídká, a vůbec se o ní nedá říct že je temná, nebo dokonce mrazivá. Poslední epizoda sérii částečně rehabilitovala. kdyby takhle vypadaly všechny, tak bych nepochyboval o plném počtu.(13.8.2013)

  • Cedr
    *****

    Tvůrci The Hour se srovnání s Mad Men vyhýbají jako čert kříži. Oba seriály toho mají ale více společného než se na první pohled může zdát. Kromě podobného dobového (50. vs. 60. léta) a tématického (TV zpravodajství vs. marketing) zasazení sdílí i notnou dávku historického kontextu domácí a světové politiky. Dějepisná exkurze je v The Hour podstatně silnější a díky špionážní zápletce atraktivnější. To vše doprovázené línými jazzovými tóny buduje mimořádně povedenou neo-noir atmosféru, která chytne a nepustí. Tou hlavní podobností obou seriálů je však cílové publikum, jehož reprezentativním členem jste právě VY - tedy náročný divák s mimořádně vytříbeným vkusem. (Jinak by jste se o The Hour totiž nedozvěděli.) 100% hodnocení nebylo u mini-série nikdy tak jasnou volbou.(18.1.2012)

  • Fr
    ***

    ,,MYSLÍŠ SI, ŽE ŽIJEŠ V DEMOKRACII? MYSLÍŠ, ŽE TAHLE ZEMĚ USILUJE O SVOBODU TISKU?“..... /// Novináři (reportéři) chycení v pavučinách lží. Mrtvej profesor. Loupežný přepadení? Hovno! ONI JSOU VŠUDE! … Záhada zdá se bejt rozehraná, ale stejně se to ,,v l e č e“. Že by to bylo tou Egyptskou krizí? Ne, politika mě zajímá a tady jde ještě vo agenty, což taky můžu. To tempo… v každým díle poodhalej kousek, pak je tu zákulisí toho politickýho pořadu, co odvysílat, co ne, Freddie řeší kdo je špion, kdo koho sejmul a vlastně se furt spíš kecá, než něco děje. Ale to by mně taky nevadilo. Chybí tomu prostě atmosféra, větší náboj, když už to má bejt o novinářích z BBC bojujících za právo na informace a povinnost informovat proti vládě a politickejm pletichám. A zatím jde jen vo osinu v prdeli, která na něco přišla, trochu tý neprofesionální lásky a zákulisí TV 50tejch let (v Británii). Celkem dost postav, ale nedá se k nim najít bližší cesta (asi to nechtěj, novináři prostě…), což mi vadí, stejně jako že tu kromě posledního dílu nejsou žádný emoce. Ale bacha! TEN ŠESTEJ DÍL (1.řady) JE PARÁDNÍ! A takovej rejpal jako Vlasta Brodskej by se jistě zeptal (kromě toho, kam zmizel mlíkař…), proč nejsou všechny díly stejně parádní? (Co? Mlčíte? Mě neojebete! (kurva, ale ta 6tka stála za to!) ) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Čumím jen na věci od BBC. 2.) Nevím jestli mám bejt reportér nebo špión. 3.) Thx za titule ,,datel071“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ *(7.12.2012)

  • sulimo
    *****

    Tak trochu nechápu, o co tu jde s těma "odpadama"?? (počátkem listopadu to tu má 48%) Jestli někdo nemá nervy na kvalitní zápletku, dialogy a herce, tak je mi ho mocně líto, když si k tomu přidáte světové události roku 1956, tak nemusíte být politolog či historik, aby vás to zaujalo, stačí nebýt ignorantskej nevzdělanej dement (ano, očividně jsem vytočená z těch nefér "odpadů" některých dementních uživatelů csfd). Ono kritizované pomalé tempo je alespoň v mém případě preferovanější než polopatický americký akčňák, kterému dochází dech po pár dílech, tady po pár dílech zjišťujete, že všechno mělo smysl a že ona zdlouhavá neakčnost vlastně byla dost akční, akorát že né polopaticky. Já si tohle zatim docela užívám jako každej jinej televizní klenot od BBC. Pro mě osobně jsou velikým plus herci, jelikož pro onu famózní trojku mám mimořádnou slabost. Jen tak dál.(2.11.2011)

  • Allien.9
    ****

    1. SÉRIE: „You haven’t seen my best yet.“ Po úvodní epizodě jsem cítila mírné rozpaky, po té závěrečné nemám tušení, co to slovo znamená. Asi jediným - bohužel však zásadním - problémem tohoto seriálu (nebo chcete-li minisérie), může být fakt, že se odehrává v padesátých letech a ani trochu diváka nešetří - tzn. pokud vůbec netušíte, že existovalo něco jako „Suezská krize“, můžete mít poměrně vážný problém s chápáním souvislostí. Již od prvního okamžiku jsme prostřednictvím několika „revolučně“ smýšlejících zaměstnanců britského zpravodajství vtaženi do víru politických machinací, a to ať už se jedná o snahu ututlat rostoucí hrozbu válečného konfliktu či o vraždy označené tajnou službou jako nehoda / sebevražda, jež spolu nějakým zdánlivě záhadným způsobem souvisí. Jakým? Tak to se dozvíme na konci pořadu.;-) Vlažnější úvod rychle střídá příjemné tempo, které se až do konce série nezastaví, ba právě naopak. A finální epizoda? Jedním slovem: dokonalost. Od zhlédnutí druhé řady „Sherlocka“ se mi nestalo, že bych seděla před monitorem s jednou rukou před ústy, s druhou křečovitě sevřenou v pěst a čas od času při tom zapomínala dýchat. Pokud jsem si během odpočítávání posledních vteřin do začátku vysílání, které „může změnit vše“, říkala, že je mrazivé, u vysílání samotného jsem se málem složila. Sledovat mizející úsměvy těch, jež po celou dobu tahali za nitky (i když sami nejsou ničím jiným než loutkami něčeho daleko většího), bylo doslova a do písmene fenomenální, o Isaacově skeči a Freddieho závěrečném interview, kdy si v duchu říkáte „A máte to, vy zmetci!“ ani nemluvě. Co víc dodat? Ano, „The Hour“ JE seriál, který stojí za to vidět, a ač může zprvu působit zmateně (postavy, zpravodajství, politika), tak náročnějším divákům garantuji, že od druhého dílu chytne... a do posledního nepustí.;-) 2. SÉRIE: Spokojenost. Zahraniční politiku, jež je v této sérii reprezentována především všudypřítomnou obavou z jaderných útoků, vhodně doplňuje problematika domácí kriminality (mafie, prostituce, homosexualita, rasismus), která je pro padesátá léta jako stvořená. Jen je škoda, že nemá takovou sílu přikovat k obrazovce, jako tomu bylo u motivu špionáže... Za obrovský klad považuji vývoj postav, které urazily oproti přechozí sérii opravdu úctyhodný kus cesty, a i když může absence Freddieho roztomilé dětinskosti či nižší level slizkosti pana Anguse McCaina občas zamrzet, jsou tu nový Freddie a nový Angus (plus všichni ostatní), kteří jsou sice jiní, ale stále žbožňováníhodní. Také nám odpadla ona "nepříjemná" potřeba přivykávat neznámému tempu, díky čemuž bych 2x01 ohodnotila lépe než 1x01. Jako celek byla však druhá série bohužel slabší. První polovina se zaměřuje především na rozpadající se soukromý život jednotlivých postav, ta druhá, která je dle mého výrazně lepší, se již naplno věnuje hlavnímu tématu (tj. korupci) a opět pohlcuje. Vrcholem série je pro mě tentokráte epizoda předposlední, která je jen o chlup méně mrazivá, než finální epizoda první série - co si budeme povídat, Freddieho hra na detektiva zkrátka funguje. A závěr série? Dvěma slovy: bolestivě hořkosladký. Křivdy jsou odpuštěny, city jsou vyřčeny (to to trvalo), malé zlo trestu uniká, velké zlo je potrestáno (pro jednu z postav bohužel pozdě)... A ještě jednu věc musím zmínit. Ač jsem na brutální scény filmového / seriálového světa zvyklá, tak tahle mě nečekanou syrovostí stejně překvapila. Nejoblíbenější postavy: Freddie Lyon (i když už mi začíná být to neustálé opěvování Bena Whishawa trapné, tak nemohu jinak, protože on je prostě dokonalý), Bel Rowley (just Moneypenny), Angus McCain, Marnie Madden a Isaac Wengrow. P.S.: Jak mohla být Moneypenny tak slepá?!? P.P.S.: Třetí série byla právě zamítnuta. (4,5*)(31.1.2013)

  • - V roku 2012 získal seriál 3 nominácie na Golden Globe Award v kategóriách Najlepší mini-seriál alebo televízny film, Najlepšia herečka v mini-seriáli alebo televíznom filme (Romola Garai) a Najlepší herec v mini-seriáli alebo televíznom filme (Dominic West). (whimsy)