poster

Cirkus Bukowsky (TV seriál)

Krimi / Thriller / Road movie

Česko, 2013–2014, 10 h 25 min (Minutáž: 12x52 min)

Režie:

Jan Pachl

Scénář:

Jan Pachl

Kamera:

Marek Janda

Hrají:

Pavel Řezníček, Hynek Čermák, Marika Šoposká, Michal Dlouhý, Jaromír Hanzlík, Jan Vlasák, Bohumil Klepl, Predrag Bjelac, Nela Boudová, Vanda Hybnerová, Adéla Petřeková, Kristína Farkašová-Tormová, Karel Dobrý, Štěpán Benoni, Eva Kodešová, Rostislav Novák ml., Jakub Albrecht, Martin Sitta, Jakub Tlapák, Jiří Wohanka, Norbert Lichý, Matěj Hádek, Martin Hub, Alena Konopíková, Hynek Chmelař, Jana Pidrmanová, Šárka Vaculíková, Dana Marková, Ondřej Mataj, Alena Procházková, Teresa Branna, Jan Teplý ml., Klára Cibulková, Viktorie Budínská, Ondřej Malý, Dana Černá, Petr Buchta, Filip Čapka, Barbora Jánová, Barbora Mudrová, Veronika Kubařová, Helga Čočková, Michal Gulyáš, Lukáš Jůza, Milan Duchek, Jiří Untermüller, Jiří Havel, Petr Pěknic, Lukáš Jurek, Barbora Mottlová, Petr Varga, Jan Řičař, Robin Sobek, Lenka Stolařová, Marie Kellnerová, Michael Otřísal, Tomáš Šolc, Kateřina Pechová, Petra Bojko, Jan Pachl, Alice Schinabeková, Vladimír Mrva, Pavel Krátký, Filip Menzel, Petra Pudová, Zuzana Dovalová, Zuzana Drdácká, Lukáš Buchar, Roman Bartoš, Miloš Čejchan, Tomáš Jeřábek, Rudolf Kinský, Antonie Talacková Barešová, Jakub Snochowski, Alexander Podolkhov, Roman Mrázik, Josef Pejchal, Ladislav Beran, Daniel Rous, Marie Spurná, Romana Goščíková, Martha Olšrová, David Friday, Miroslav Lhotka, Alan Kellner st., Dmitriy Lendyel, Marek Janda, Alan Kellner ml., Adam Vacula, Hynek Schneider, Pavel Cajzl, Michael Dymek, Petra Daněčková, Gabriela Černá, Kristián Pekar, Gabriela Vašková, Branislav Hesko, Denisa Chalupová, Ngo Trung Hai, Katarzyna Anna Byrtek, Lenka Daňková, Filip Trnka, Roman Zloch, Josef Kropáček, Vladimír Balvín, Marek Dobeš
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom_Lachtan
    ****

    První díl je jednoduše výborně odvedená práce a to přesto, že se objevují dost laciné úvody, jako je je dědictví, nebo kolega-hajzl, které působí až moc prvoplánově, jenže to jsou věci, které se snad do budoucna vytratí a zbude jenom dobře natočená detektivka bez klasického detektiva, alespoň v to doufám. Na hony vzdálené od seriálové cz & sk tvorby posledních let, že působí lépe, než velká část kinoprodukce, obzvlášť u scén, kde je severská inspirace podle mě patrná nejvíc - letecké záběry na jedoucí auta, nebo vlak, které dokáží vykouzlit krásné a zároveň lehce depresivní záběry, u kterých věřím domácí původ snad jen díky stejnému vlaku, ve kterém jezdím... Výborný pilot. Po díle druhém: : méně klišé, haleluja, příběh se krásně rozbíhá na všech frontách (až na tu cirkusovou, která byla ku mé potěše trošku upozaděna), chemie mezi Bukowskym a zchlastalým policajtem (Čermák je super!) se začíná rýsovat, jen tak dál. I těch skvělejch záběrů na krajinu bylo v tomhle díle tak nějak víc. Po díle třetím a čtvrtém: Smrt brutálnímu množství voiceoverů! Tempo se na chvíli také trošku uvolnilo a navíc se zjevilo pár ne zrovna hezkých dějových zákoutí, ALE to je mi vlastně fuk, díky poslední půlhodince čtvrtého dílu, který šlápl na plyn a ukázal, že tohle bude ještě hodně zajímavé. A co jsem ještě nezmínil - hudba je super. Po díle pátém: Nářez! Skvělé tempo. prohloubení do zápletky, vtip ve společných scénách Bukowskyho s detektivem... Asi nejlepší díl a jasný důkaz o kvalitě. Po díle šestém: Konec série jak má být, fuck you, debilní americké tvisty.(31.10.2013)

  • type_B
    **

    Komentář po druhé řadě. Ze začátku první série jsem byl celkem nadšenej. S postupujícími díly se však původní dojem začal vytrácet. Mám za to, že scénáristům došel dech, a tak začali lepit děj pomocí hlouposti a různých selhání obou hlavních detektivů. "Bože, to je vůl," napadlo mě nesčetněkrát během sledování Nestora či por. Tupeše. (Natahování děje pomocí lapsů hlavních postav mi fakt vadí!) Mezi další věci, které mi neseděly, byla i postava Nestora, v podání Řezníčka vyzněla trochu babicovsky, "cynické" monology pak vyznívají spíše otravně. Naopak se mi líbila postava právníka, kde jsem vzal na milost Klepla, jehož jinak z celého srdce nesnáším. Zdá se mi, že v kontextu tradice českého krimi žánru vyznívají Bukowského monology falešně a příliš uměle. Kdybych si odmyslel kontext, který se váže k Česku, seriál by se mně možná líbil víc. Kdo ví, třeba by se v zahraničí mohl líbit a tenhle komentář bude moci být označen za typicky zaprděně česky maloměšťácký.(19.12.2014)

  • bouncer
    ****

    Slušný seriál, který u nás ční nad většinou produkce jako Rodman v Koree. Mám s tím jen pár problémů - příliš mnoho záběrů na cigarety a sexu. Chápu, že to byl záměr stylizovat hrdiny takto (asi do noir stylu), ale nonstop podívaná na cigára to být nemusela (stylizace přehnaná). Spousta zbytečných postelových scén - jasná inspirace v amerických seriálech, ovšem úplně zbytečná - nechat tam jednu nebo dvě by stačilo a seriál pak mohl mít o jeden díl méně. Chválím výběr auta na poslední 2 díly ;-)(1.5.2014)

  • Ištván87
    *****

    Tak po prvním dílu to zatím vypadá víc než dobře. Pavel Řezníček je výborný a ani jeho doprovodný komentář nepůsobí nějak neuměle, nebo papírově, taktéž Hynek Čermák opět vynikající. Michal Dlouhý a Jan Vlasák (o Jaromíru Hanzlíkovi nemluvě) zatím neměli moc prostoru, nicméně všichni, spolu s Marikou Šoposkou, jsou slibnými přísliby do budoucna. Ale hlavním plusem tohoto seriálu (vedle příjemně nedebilních dialogů) je celková expozice. Ten seriál vypadá o tolik líp, než 90% naší seriálové tvorby (ne-li veškerá naše seriálová tvorba), že se tomu skoro ani nedá uvěřit. I na naše filmové poměry to vypadá perfektně a má to atmosféru. Nerad bych předbíhal, zvlášť po prvním dílu, ale mám dojem, že na tenhle seriál jsme čekali. Scénář zřejmě nebude jen tak obyčejnou záležitostí, a těším se, co nás čeká v dalších epizodách. Vzhledem k tomu, že tvůrci vědí, kolik dílů chtějí natočit, tak zřejmě seriál nebude zbytečně rozvleklý, na druhou stranu ale nejspíš bude škoda, až tohle skončí, a zase tu budou strašit jen hrůzy typu Ordinace nebo Cesty domů.(30.10.2013)

  • VaHo
    ****

    Nepamatuji si, kdy mě český seriál tak bavil a napínal. Každý díl má vysokou kvalitu, nevšiml jsem si žádných zbytečných řeší a keců okolo. Seriál sice nemá (alespoň prvních 6 dílů) složitou nebo propracovanou zápletku, (vrahův motiv není složitý), o to víc ale zaujme samotné technické zpracování např. panoramatické letecké záběry české krajiny, neustále pochmurné podzimní počasí, prostředí přístavu v Děčíně nebo cirkusu a maringotek. Také napínavé a akční scény působí tak jak mají (tedy nevypadají směšně, a když na Bukowského někdo zamíří pistolí vyvolá to přesně ten efekt, jaký by jste u dobré detektivky čekali). Hlavní hrdinové jsou skvěle zahraní, Bukowský je obyčejný chlapík, co během pár dnů přišel o práci, milenku a manželku, a když se snaží dopátrat se vraha, tak mu někdo pořád hází klacky pod nohy. Pavel Řezníček dobře vystihl ležérní a lehkovážný výraz své postavy, která sice pořád taktak uniká smrti, ale záhada mu pořád nedá spát. Zatímco postava policisty Kuneše, zahraná Hynkem Čermákem, do příběhu vnáší přímočarý a chvílemi i brutální styl vyšetřování. U těchto dvou postav jsem si nemohl nevzpomenout na postavu detektiva Philipa Marlowa, postava Bukowského má od něj (díky tomu že jako u jediné postavy občas slyšíme jeho myšlenky) smysl pro ironické a cynické komentáře. Kuneš zase připomíná slavného detektiva tím, že má blíž k flašce alkoholu, než k úctám autorit. Abych to shrnul, Cirkus Bukowsky, je na české poměry velice zdařilou detektivkou, kterou pro mě byla radost sledovat, sice by se tady možná našlo pár chyb (doufám že v dalších dílech, budou některé nejasnosti dovysvětleny).(4.12.2013)

  • - Zpěvačka, kterou sleduje Luka (Predrag Bjelac) v televizi, je makedonská Romka Esma Redžepova. Píseň "Čaje šukarije", kterou zpívá, byla mimo jiné použita i ve filmu Borat: Nakoukání do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu (2006). (L_O_U_S)

  • - Ve scéně, kdy v pátém díle odjíždí Kuneš (Hynek Čermák) z léčebny a má namířeno vlakem do Prahy, jede po mostě CityElefant českých drah. Poté, když se záběr přenese do vlaku, jede Kuneš, který má v tu chvíli otevřené okénko, ve starém repasovaném rychlíkovém vagonu. Z toho také následně vychází na nádraží. (Reyak)

  • - Natáčelo se ve Velkých Žernosekách, Ústí nad Labem - Mariánském vrchu, Berouně - Talichovo údolí, Praze Nuslích. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace