Reklama

Reklama

Clona

(seriál)
  • Velká Británie The Lens
Trailer
Česko, 2014, 6 h 8 min (Minutáž: 52–53 min)

Scénář:

Marek Epstein

Kamera:

Jan Cabalka

Hrají:

Kryštof Hádek, Vica Kerekes, Viktor Preiss, David Novotný, Rostislav Novák ml., Taťjana Medvecká, Jan Hartl, Simona Prasková, Jordan Haj, Jenovéfa Boková (více)
(další profese)

Epizody(7)

Obsahy(1)

Clona je příběhem, v jehož středu stojí postava mladého policejního kameramana Romana (Kryštof Hádek). Ten svou práci, kterou mu dohodil jeho otec (Jan Hartl), vnímá jako jednoroční výplň, kterou je nucen absolvovat po neúspěšných přijímacích zkouškách na vysokou školu. Při jedné z prvních akcí se však situace fatálně zvrtne a banálně vyhlížející výjezd se změní v tragédii, při níž pod koly ujíždějícího automobilu umírá Romanův otec. Touha vyřešit otcovu vraždu, napínavá policejní vyšetřování a Romanův vztah k Lence (Vica Kerekes) i vlastní matce (Taťána Medvecká) jsou leitmotivy celého seriálu. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer

Recenze (165)

crackonosh 

všechny recenze uživatele

Hodnocení, které možná budu několikrát přepisovat, ale i tak: od Clony jsem nečekal nic, protože česká krimi se obvykle potácí v tragických (filmově, obsahově) polohách. Ale první díl na mě fungoval skoro na výbornou. Může za to především režie společně s kamerou. Efekty a filtry mi tady nevadí, k žánru patří a jsou pořád ještě na horní hranici únosnosti; nevyznívají trapně, spíše ryze filmově, a to je dobře. Po doku-televizním přístupu veškeré české konkurence, která ve své doslovnosti prakticky nikdy nefunguje, to je najednou snímání a stříhání s velkým smyslem pro kompozici, napětí, drama. Řehořkův přístup sice působí trochu okázale, protože je v rozporu s českým seriálovým standardem, ale v jistém slova smyslu je nesmírně úsporná. Nevidíme žádné zbytečné dialogy, žádné zbytečné zdravení postav, žádné nadbytečné scénky příchodů, odchodů, vysvětlujících voice-overů. Několikrát mě příjemně překvapilo, kolik toho zůstává nevyřčeno postavami. Stačí chytrý záběr a chytrý střih, abychom pochopili různé souvislosti. Bavil jsem se celý díl a s napětím čekám, jestli přijde zklamání, nebo zůstane laťka stejně vysoko. Dobrý Hádek. ///////// Druhý, třetí a čtvrtý díl to rozmělňují, příběh na sebe skoro vůbec nenavazuje (co se stalo s tou zmizelou bývalkou?!) a ubylo chytré režie a nadstandardní kamery, která se mi tak líbila v první části. Škoda, jde to do kelu. ()

Dreadd 

všechny recenze uživatele

Přestože se jedná (přístupem) o velmi odlišné projekty, které spojuje především kriminální prostředí, Clona značně zaostává za Případy 1. oddělení. Scénář je soubor klišé bez nějaké hodnotnější myšlenky - od motivů hlavního hrdiny až po sexy zrzku v elitním týmu. Zapojení mladého režiséra je dobrá věc, nicméně konkrétně tento má sklony dělat věci pouze na efekt a sedm dílů ve stylu Czech Made Mana je velká nuda. ()

Reklama

Jeremiah

všechny recenze uživatele

Pokud bych hodnotil filmařské provedení - dobrý. Pokud budu hodnotit s pohledu reálnosti - pohádka ! Po zkušenostech s prací naší POLICIE vím, že valná většina policistů je u "sboru" pouze z finančních důvodů a problémy ostatních lidí je obtěžují / stejně jako většinu současných státních zaměstnanců a politiků /. Kde jsou ty doby, kdy práce u "četnictva" bylo posláním, stejně tak jako lékaře, učitele a nejnižšího kléru. Proto nechci hodnotit tento seriál a hejno jemu podobných pohádkových fikcí. Protože, co si budeme nalhávat, kolik skutečných viníků je za mřížemi ? ()

Gekacuk 

všechny recenze uživatele

Další z kolekce krimi seriálů, nyní režírovaný mladým a nadějným Tomášem Řehořkem. Jenomže tentokrát Řehořek příliš nenadchl. Po výborném a překvapivém začátku své kariéry s filmem „Proměny“ moc nepokročil. Jednotlivé příběhy mi připadají nedotažené a místy i nelogické. U některých dílů mám pocit, že nám chce jejich závěr pouze odvyprávět jako Dušan Klein ve svém páteru Knoxovi. Náměty případů jsou sice zajímavé, ale jejich potenciál není zcela využit. Chyběly snad finance na trošku akčnější pojetí, nebo je to záměr režiséra? Možná by to chtělo delší stopáž a důkladnější vykreslení postav. Navíc Kerekesové a zejména Bokové není vůbec rozumět. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Co se to, sakra, stalo ?? Česká krimi se probouzí k životu, když po velmi podařených Případech prvního oddělení přichází Clona, další žánrovka, která překvapivě svého seriálového předchůdce nenapodobuje, jde si svou cestou, moderní, svěží, mladistvou, ostatně Tomáš Řehořek i Marek Epstein, byť druhý jmenovaný již není žádné tele, platí za nadějné mladé tvůrce, rukopis obou je zcela jasně patrný a byť se tedy ta temná manýra až příliš hlásí o slovo, já tleskám vstoje nesmírně originálnímu a odlišnému projektu, který sice jistě v mnohém připomíná Cirkus Bukowski, nicméně se od té jeho cynické zralosti velmi úspěšně diferencuje, stejně jako od věcně realistického Prvního oddělení, což nejlépe dokládá geniální až mysteriózně laděná kamera Jana Cabalky, která i dík střihu a zvuku odsunuje běžnou rutinu naprosto do pozadí, zde neuvidíte běžné činnosti, ty si divák jen domýšlí, i samotný dialog ustupuje fantastické atmosféře, jíž je podřízeno vše.. Matěj Hádek snad ani nemůže zklamat, stejně jako ostatní protagonisté v čele s Viktorem Preissem, moje modlitby byly končeně vyslyšeny, či Taťjanou Medveckou, které s Hádkem tu matku se synem prostě uvěříte, herecky celkem komorní záležitosti v tomto směru nelze takřka nic vytýkat, když navíc nádherná Vica Kerekes dává příslib, nakonec však takový planý, věcem příštím.. Kdybych tedy měl hodnotit po zhlédnutí pilotu, napálím asi pětihvězdí a ani nemrknu, prozatím jen padám na prdel a s otevřenou hubou se nemůžu dočkat další epizody, nicméně však bohužel s přibývajícími epizodami začíná přicházet naprosto fatální rozčarování, které ukazuje, jak moc jsem se mýlil a ty zmiňované Případy prvního oddělení vypadají jako (kr)Kavčí výkřik do tmy !! Ona totiž ta jedinečná vizuální stylizace, nad kterou jsem se tak rozplýval po zhlédnutí první epizody, s každou další stále více a více přestává stačit, tohle totiž jeden ještě spolkne u filmu, nikoliv u seriálu, a začíná dokonale vnímat, jak moc Cloně schází kvalitní scénář, když si Marek Epstein jako vůbec ne špatný tvůrce prostě jen ukrojil příliš velký krajíc chleba a v neznámých žánrových vodách už neplave kraula ani čubičku, on se jednoduše topí !! Některé žánry, obzvláště pak ten detektivní, si prostě z prstu vycucat a vyfantazírovat nelze, zkušenost a zralost scénárista ničím nahradit ani zamaskovat nezvládne, a tak to mé tvrzení, že Epstein už není žádné tele, byť jsem mluvil spíš o počtu jeho scénářů a věku, začíná vyznívat dost ironicky !! Marku, jestli tohle myslíš vážně, pak opravdu už nejsi tele, ale pořádné hovado, tohle ti totiž nikdo nezbaští !! Celý seriál i přes relativně nízký počet epizod s každou další naznačuje, že by mu skutečně spíš slušela filmová podoba, ten dojem rozředěnosti se prostě ne a ne ztratit, navíc v něm dost vyniká skutečnost, že si tvůrci poněkud neví rady s rytmem vyprávění a citem pro atmosféru, která i dík přepjatému soundtracku odosobňuje i pasáže, u nichž je to evidentně na škodu.. Nemůžu si pomoct, ale tohle se nakonec hodně nepovedlo, a tak Tomáš Řehořek, který tu působí, jak v tátových o tři čísla větších botách, ruku v ruce s Epsteinem, jen potvrzuje svoji nezkušenost, která podobné žánrovce sama kope hrob.. () (méně) (více)

Galerie (251)

Zajímavosti (9)

  • Jeden z mála českých televizních seriálů, jehož licenci se podařilo prodat do zahraničí. (raininface)
  • Epizoda se natáčela mj. na zámečku Bon Repos na Nymbursku. (a-ja)
  • Natáčelo se především v reálném prostředí, například v SaSaZu, vyhlášeném holešovickém nočním klubu, dále na letišti v Roudnici nad Labem a Bubovicích, na Nákladovém nádraží Žižkov i na uzavřeném úseku dálnice R7 či v depu stanice pražského metra Háje. Také na policejní akademii v Modřanech, v Břevnovském klášteře, na Slapské přehradě nebo v budově bývalého Federálního shromáždění, dnes nové budově Národního muzea. (Zdroj: TV mini) (Rodriguez)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno