Výpravný snímek ze série biblických velkofilmů 50. a 60. let je prvním životopisem Krista, natočeným ve zvukové éře. Producent Samuel Bronston v rozhovorech popíral, že by se pokoušel natočit remake stejnojmenného němého snímku (1927), který režíroval mistr spektakulárních podívaných Cecil B. DeMille, a zdůrazňoval moderní přístup k Bibli. Král králů je ovšem typickým, didaktickým produktem Bronstonova "kina pro všechny", kterým se snažil čelit rostoucímu vlivu televize. Místo původně určeného Johna Farrowa (otec herečky Mii Farrowové) se režie nakonec ujal Nicholas Ray, který působivě spojil "komorní" rovinu příběhu Ježíše Krista s výpravnou velkolepostí masových scén (jedné z nejpůsobivějších sekvencí filmu, kázání na hoře, se zúčastnilo 7 000 statistů). Pro hlavní úlohu byl vybrán poměrně málo známý Jeffrey Hunter, kterému producent během natáčení zakázal poskytovat rozhovory tisku, aby byl zachován jistý nádech zbožné úcty, s níž tvůrci přistupovali ke ztvárnění Krista. Natáčení probíhalo ve španělských exteriérech a v Bronstonových studiích u Madridu. Bronstonovo filmové impérium, které dovedně využívalo zmrazených amerických financí, přízně Francova režimu a koprodukčních smluv s hollywoodskými studii, se finančně zhroutilo v polovině 60. let po kolosálním neúspěchu Pádu říše římské.
(Česká televize)
Výpravný snímek ze série biblických velkofilmů 50. a 60. let je prvním životopisem Krista, natočeným ve zvukové éře. Producent Samuel Bronston v rozhovorech popíral, že by se pokoušel natočit remake stejnojmenného němého snímku (1927), který režíroval mistr spektakulárních podívaných Cecil B. DeMille, a zdůrazňoval moderní přístup k Bibli. Král králů je ovšem typickým, didaktickým produktem Bronstonova "kina pro všechny", kterým se snažil čelit rostoucímu vlivu televize. Místo původně určeného Johna Farrowa (otec herečky Mii Farrowové) se režie nakonec ujal Nicholas Ray, který působivě spojil "komorní" rovinu příběhu Ježíše Krista s výpravnou velkolepostí masových scén (jedné z nejpůsobivějších sekvencí filmu, kázání na hoře, se zúčastnilo 7 000 statistů). Pro hlavní úlohu byl vybrán poměrně málo známý Jeffrey Hunter, kterému producent během natáčení zakázal poskytovat rozhovory tisku, aby byl zachován jistý nádech zbožné úcty, s níž tvůrci přistupovali ke ztvárnění Krista. Natáčení probíhalo ve španělských exteriérech a v Bronstonových studiích u Madridu. Bronstonovo filmové impérium, které dovedně využívalo zmrazených amerických financí, přízně Francova režimu a koprodukčních smluv s hollywoodskými studii, se finančně zhroutilo v polovině 60. let po kolosálním neúspěchu Pádu říše římské.
(Česká televize)
(více)
Hollywoodske spracovanie príbehu Ježiša Krista, ktoré zahŕňa všetky kľúčové udalosti jeho života, ukrižovania a zmŕtvychvstania, tak ako je to opísané v Biblii.
Herodesovo kráľovstvo sa ocitá vo vážnom ohrození. Zdrojom oslabenia kráľovho vplyvu je nielen moc rímskeho prefekta Piláta Ponstkého (Hurd Hatfield), ale aj narastajúca popularita chudobného proroka. Ježiš Nazaretský (Jeffrey Hunter) a jeho učeníci vzbudzujú strach v panovníkoch verných Rímskemu impériu, ktorí sa neštítia hoci aj vraždy, aby zastavili pre nich nepriaznivý vývoj. Krásna Salome (Briqid Bazlen) si všimne skutky Jána Krstiteľa (Robert Ryan) a je pripravená podniknúť hocičo, aby prišiel o hlavu. Rímsky patricij Lucius (Ron Randell) Ježišovi pomôže už druhýkrát, kvôli čomu sa jeho život od základov zmení.
Názov filmu je totožný s pôvodným nemým filmom Kráľ kráľov (1927), toto spracovanie sa však väčšmi sústredí na politický kontext Ježišovho príbehu v prostredí rímskej nadvlády. Ježišove skutky sú stotožňované s politickým odkazom Barabáša (Harry Guardino) a ďalších vzbúrencov, ktorí bojujú proti rímskym okupantom. Barabáš je v tomto filme dôležitou postavou, ktorá bojuje proti Rimanom a priatelí sa s Judášom (Rip Torn). Judáš dúfa, že presvedčí Ježiša, aby sa stal vodcom ozbrojeného povstania. Keď sa mu to nepodarí, rozhodne sa zradiť Krista Rimanom.
(Incantator)