poster

The Cloverfield Paradox

  • USA

    God Particle

    (pracovní název)
  • USA

    Cloverfield Station

    (pracovní název)

Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2018, 102 min

Režie:

Julius Onah

Scénář:

Oren Uziel, Doug Jung

Kamera:

Daniel Mindel

Hudba:

Bear McCreary
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JASON_X
    ***

    Promrhaný pětihvězdový potenciál. Miluju podobná komorní situační scífka s šílenými zápletkami a pálil bych klidně pěti, nebýt ruční kamery, kýčovitého patosu a nanervylezoucí pozitivní rasové diskriminace. Zápory: 1) Vibrující ručka, která se v akčních scénách vymyká kontrole, aby děj vypadal ještě akčnější. Zlozvyk rozšířený dnes jako mor. 2) Scénář psal (jako už obvykle) nějaký sluníčkářský multikulťák. Rusové i Němci jsou tak či onak špatní. Irové jsou šašci (postava "ajťáka" O'Dowda a jeho ruky dělá ze scífka komedii). Špatní jsou Číňani a špatná je i blondýna z jiné dimenze. Jedinou jistotou, jedinou pevnou hrází proti vlnám chaosu a absurdity, tedy zůstávají dva neafricky uvědomělí 'afroevropani'. Ještě že se po společné palubní modlitbě aspoň říká "amen" a netluče se hlavou o zem směrem k Mekce. 3) Dole na Zemi zase jiný afro zachraňuje a ošetřuje bezbrannou blonďatou holčičku - klišé k zblití. Další klišé k zblití jsou zdánlivě nekonečná negerská homevidea a hlavně ufňukaný gigapatetický videovzkaz v závěru, při kterém jsem to už neudržel a zhnuseně se vyzvracel. Nějaké ty klady: 1) Divák se rozhodně nenudí, našňupaný scénárista se utrhl ze řetězu, druhá třetina filmu je skvělá. Škoda jen, že nedostali víc prostoru třeba červíci. 2) Dobrá výprava i nějaké ty triky (záběry orbitální stanice). 3) Moc rád jsem zase viděl Čang Cii, jen by se už mohla naučit aspoň trochu anglicky, aby zbytek posádky nemusel šprechtit mandarínštinou.(8.2.2018)

  • Ruprechtos
    ***

    Na Cloverfield filmech zřejmě většinu fascinuje jejich propojený fikční svět se spoustou otázek, na jejichž zodpovězení čekáme. Filmový vesmír kolem Cloverfieldu je ale fascinující hlavně tím, že se vymyká všem dosavadním filmovým vesmírům (což zdaleka není jen Marvel) a filmovým pokračováním. Zatímco tyto vesmíry se rozvíjejí, reagují na příběhy jednotlivých filmů a divák se vrací do známého fikčního světa, který si oblíbil, Cloverfield aktivně zatajuje podstatné informace o fikčním světě a jednotlivé příběhy situuje do světů, které nazývám omezenými, a to ve smyslu prostorového omezení v obou navazujících filmech nebo čistě subjektivního pohledu jednotlivých akterů, kteří nijak neovlivnili samotný narativ, ve filmu prvním. Skrze různé perspektivy tyto snímky sledují dění, které je jim společné a zcela záměrně téměř neposouvají jakékoliv znalosti o fikčním světě. Cloverfield Paradox tak skrze transtextuální znalost onoho fikčního světa a otázek s ním spojených dokáže udržovat pozornost mnohem lépe, než by dokázal, jako samostatný film. Skrze vedení divácké pozornosti a především s ní spojeným očekáváním se tak samotný fikční svět stává svého druhu dominantou, která řídí celý film.___Jakkoliv je Cloverfield Paradox vystavěn, jako samostatný film, jeho hlavní síla tkví ve společném vesmíru, skrze který jsou kladeny otázky, skrze který konstruujeme hypotézy o dění budoucím a skrze který je postavena celá marketingová stránka filmu. Cloverfield tak rozděluje diváky do dvou skupin a) ti, kteří očekávají odpovědi ohledně společného vesmíru a b) ti, kteří sledují samostatný film, přičemž jakkoliv banální, primitivní a plytké se toto rozdělení zdá, jde o zcela jiný druh divácké zkušenosti, než jakou předpokládají klasická pokračování, seriály a jejich spin-offy či jiné filmové vesmíry. ___ Z toho pramení i rozdílné pohledy na Cloverfield Paradox, který jako samostatný film příliš neobstojí. Jeho celá výstavba je založena na otázkách, očekáváních a roztomilé snaze o vytvoření nejistoty v souvislosti s postavami, avšak kvůli mizernému scénáři se příliš nedaří nic z toho, ale právě díky společnému vesmíru fungují očekávání jiná, včetně, místy určitého fan servisu, skrze narativní linii, odehrávající se na Zemi. Ta je ale samostatná nefunkční. Naštěstí má Paradox solidní herce a velmi rychlé tempo + v dnešní době poměrně krátkou stopáž, takže jako sci-fi jednohubka je naprosto v pohodě. Být to TV film k nějakému seriálu, bylo by to dost slušný. Dávám 4*, ale je to rozhodně nejslabší Cloverfield, který ta vysoká očekávání poněkud zašlapal. Škoda.(5.2.2018)

  • Tom Hardy
    **

    V krátké době "druhý Život", tedy sci-fi horor na vesmírné stanici, který se výrazně inspiruje, aniž by dokázal přijít s něčím vlastním. Zatímco však Gyllenhaal bojoval s výtažkem Vetřelce, zdejší posádka vstoupila do prostoru Horizontu události. A ve všech ohledech horšího. Nechybí momenty s potenciálem, ale buď je zabije nedostatečně propracovaná vnitřní logika (Takže loď "ožila" nebo ne?), případně nízký rating. Strašně by tomu slušelo větší tlačení na béčkově-hororovou pilu. Je mi jasné, že gorefestu, jaký předvedl zmíněný Horizont, se už nejspíš ve vysokorozpočtové sci-fi produkci nedočkám, ale sakra, alespoň něco tady být mohlo. Paradox je ve svém odpravování postav tak neškodný, až je to skoro k smíchu (dvakrát tolik, pokud máte nakoukáno, protože každou smrt už jste viděli někde jinde a ve výrazně výživnějším podání). A to nejhorší - do filmového vesmíru Cloverfieldu nepřináší vůbec nic nového a jde o první film série, který vážně nestojí za pozornost.(5.2.2018)

  • JohnCZ
    ***

    Dobré sci-fi béčko, které ale z originálního námětu dostává minimum a postupně sklouzává k rutinní vyvražďovačce, což mi sice až tak nevadilo, ale přeci jen od pokračování doposud velmi kvalitní série Cloverfield čekám trošku víc nadšení a inovativních nápadů. Vizuál ale supr, hudba klasicky mccrearovsky naprosto božácká a na závěrečnou, byť od začátku těžce očekávanou scénu, si stojí za to počkat.(7.2.2018)

  • sidzej
    ***

    S Cloverfieldom to nemá spoločné takmer nič. Teda ak nerátam ten príšerný záver vďaka ktorému by som najradšej šiel s hodnotením ešte nižšie. Ak to však beriem ako scifi hororové béčko celkom to ujde a bavil som sa. Minuloročný Život bol síce lepší ale na slabé 3* to ako tak vystačí. Nabudúce poprosím radšej remake Horizontu Udalostí. To by mohol byť s dostatočným rozpočtom a dobrou réžiou zaujímavý projekt.(5.2.2018)

  • - Film bol vydaný len pár hodín po tom, čo sa počas Super Bowlu objavil jeho prvý trailer. (Marceloo)

  • - Netflix kúpil práva na vydanie filmu od Paramount Pictures za 50 miliónov amerických dolárov. (Tomate)

  • - Nápad zapojiť film do Cloverfield univerza prišiel až potom ako padla prvá klapka. (Tomate)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace