poster

Call Me by Your Name

  • Itálie

    Chiamami con il tuo nome

  • Slovensko

    Daj mi tvoje meno

  • Austrálie

    Call Me by Your Name

  • Kanada

    Call Me by Your Name

  • Velká Británie

    Call Me by Your Name

Drama / Romantický

USA / Itálie / Francie / Brazílie, 2017, 130 min

Komentáře uživatelů k filmu (46)

  • J*A*S*M
    *****

    Všechna čest hereckým výkonům Armieho Hammera a Timothéa Chalameta, ale hlavním hrdinou tohoto filmu a také nejsilnějším důvodem, proč je Call Me by Your Name jedním z nejlepších filmů roku, je režisér Luca Guadagnino. Neskutečně se mu totiž povedlo vystihnout atmosféru časoprostoru, v němž se takovýto příběh vůbec mohl odehrát. Léto v italské Lombardii, kde je vše prodchnuté bohatou historií, antikou a renesancí, láskou k vědění, fascinací uměním, filosofií a krásou jako takovou, tělesnou i duševní. Proto dává monolog otce na konci smysl, a i proto to mohlo být celé takové nekonfliktní.(25.12.2017)

  • Morien
    ****

    Ten poslední záběr je velmi devastující. Nad zbytkem filmu musím ještě přemýšlet. Love sucks.(18.1.2018)

  • xxmartinxx
    ****

    Hele... ok film, který je přesně takový, jaký čekáte, že bude. Vůbec nechápu, jak jde u něj cítit nějakou větší emocionální účast. Ale dobře, je to příjemně plynulé a otcův monolog ke konci je slušný kus scenáristiky. Jinak kdybych tu měl něco řešit: Že Chalamet tu má být mladší, než kolik mu je, mi došlo - ostatně i o něco mlaději vypadá, takže dejme tomu. Ale že Hammerovi má být 24, to by mě nenapadlo - a je to celkem zásadní, protože jestliže se tu rozdávají karty vášnivé tajné lásky, tak je celkem rozdíl, jestli je hrdina dvacátník, nebo třicátník - to je prostě jiný očekávaný set vlastností, jiné očekávané vzorce chování... Celou dobu jsem nechápal, proč Hammerova postava tak divně trčí, proč s ní všichni (předně samotný protagonista) jednají tak podivně familiérně, aniž by se znali. Myslel jsem si, že to má být otcův kolega, tedy pro Chalameta něco jako "strýček", a ne student a pro hrdinu spíš starší vrstevník. Náhodou jsem teď viděl dva filmy skoro za sebou (druhý jsou Kings of Summer), kde věk herců neodpovídá věku postav, což zasahuje do vnímání příběhu. A to se prostě musí brát v potaz. Doufal jsem, že doby, kdy dvacátníci hráli středoškoláky a třicátníci vysokoškoláky, jsou dávno pryč a režiséři už jsou ochotní dát si tu práci s hledáním adekvátních mladých herců - jasně, musí se většinou vypsat konkurz, chce to víc času a víc prostředků, ale notak... Někdy to nevadí a člověk si třeba neuvědomí, že o víc než dekádu nesedí věk McDormandové ve Třech billboardech, protože logika příběhu na tom nezávisí - ale pak jsou tu přesně opačné případy jako tohle. I když neříkám, že to nějak zásadně zkazilo můj zážitek, ten by byl "mdle spokojený" nejspíš i s adekvátním castingem... ale možná... možná... 70 %(11.1.2018)

  • Botič
    *****

    Silný příběh osvobozený od (dobových) předsudků, plný ryzích hereckých výkonů. Nic romantičtějšího jsem neviděl už hodně dlouho. Prvotřídní zážitek od úvodních titulků až po ty závěrečné a za mě jeden z nejlepších filmů letošního roku. Všechny ceny absolutně zasloužené! Timothée Chalamet na Oscara.(20.12.2017)

  • Reiniš
    *****

    Pro mě osobně jedna z největších filmových událostí na letošním Berlinale. Milostný příběh sedmnáctiletého chlapce a hosta jeho rodičů odehrávající se v létě 80. let na Italské riviéře, vychází z na západě populární knižní předlohy André Acimana. Stylově je to něco mezi Xavierem Dolanem, Bernardem Bertoluccim a queer heritage (na scénáři spolupracoval James Ivory). Film dokonale evokuje atmosféru osudového léta a nové lásky. Celý film táhne ústřední pár Timothée Chalamet a Armie Hammer, mezi nimiž funguje neuvěřitelná chemie. Postavy jsou i v rámci queer cinema poměrně ojedinělé; v aktivní roli se zde ocitá mladší postava. Zajímavý je prvek bezkonfliktnosti, primárně jde ve vyprávění o city a budovaný vztah mezi postavami, homofobie či dobové restrikce zde nemají místo.Film skvěle pracuje s plynutím času a postupnou gradací. Je do značné míry zosobněním milostného snu, utopií, kterou si jistě většina diváků přeje prožít. I přes značnou smyslnost celého příběhu je ústřední téma velmi univerzální. Atraktivnosti příběhu dodává i módní stylizace 80. let a trefný soundtrack. Film má potenciál stát se novou queer klasikou a zosobňuje, alespoň pro mě, novátorský přístup k žánru queer filmu, umě kombinující postupy hned několika kinematografických vlivů.(20.11.2017)

  • Hild
    ****

    Za mě o třídu lepší než loňský oscarový Moonlight. Velice opravdový a procítěný snímek. Od první minuty do poslední přirozené a nenucené. Film často vypráví pomoci pohledů, doteků, nebo držení těla a díky tomu divák přesně ví, co se postavám právě odehrává v hlavě. A pak ty herecké výkony!!! Armie nikdy nehrál lépe a Timothée mi sebral dech hned několikrát během filmu. Call Me by Your Name je krásný, intimní a zároveň zdrcující milostný příběh, který se dokáže přenést na diváka. Opravdu výborné.(26.12.2017)

  • castor
    ****

    Letní bezčasí v osmdesátkové Itálii a jeden osudový románek. Jenže mezi stejným pohlavím. Velmi vnímavý syn akademiků Elio, který tráví léto bezstarostným vysedáváním u vody, sbližováním se s kamarádkou, bloumáním po starém domě a poslechem klasické hudby, a o pár let starší Oliver, doktorand, jenž do domu hochových rodičů přijíždí dokončit svoji akademickou práci. Nejprve měli spoustu času, po vybublání citů na povrch se společné chvíle výrazně krátí. V komponování intimních scén jsou tvůrci obezřetní, jindy však velmi citliví, přesní, atmosféričtí, s čímž mnohdy dopomáhají balady Sufjana Stevense. Herecky moc fajn, přešlapující hoši v rozpacích se toho zhostili velmi dobře. Celé jsem to vnímal jako vydařené queer drama, o výrazný bod výš ho nicméně nakonec posunul Michael Stuhlbarg, který v závěru směrem k synovi pronese monolog, z kterého mrazí. Příjemně.(10.1.2018)

  • mat.ilda
    odpad!

    Zcela nekorektně - mě taky nikdo nešetří - kdybych nebyla znechucena už předem v ustavičném očekávání událostí, kvůli kterým došlo k natočení snímku hlavně a především, mohla jsem si po některých stránkách a klidně i bez pointy docela filmově užívat, nu, nebylo mi dopřáno... Pouze další gay agitka v řadě, která díky vyčerpaným invencím v žánru musí krom pohledných klíčových hráčů (dle vytříbenosti diváka, že ano, u mě mladý vyhryz ani neforemný kolohnát nezabodovali, ale budiž) nabídnout lákavé exteriéry, bohémskou atmosféru a prozářenost vehementně protlačovanou aureolou tzv. "užívání si"... Pro silné žaludky pokrokového "queer" diváka jsou však již přichystány nadstandardní bonusy nechutných podrobností v prodlužovaných scénách bez zatmívaček, o kterých si příznivci náklonnosti k opačnému pohlaví mohou nechat tak akorát zdát... Ovšem přispěvatelům zde se v rámci tolerance nic neekluje, nikdo nepodotkne, že za nástup demoralizace nesou po společnosti odpovědnost rodiče, ti dva úpadkoví, kouřící sádroví ježci, kteří mimo jiné i přijímáním zvrácených individuí pod svou střechu zaseli do podvědomí syna myšlenky, jimž příhodné podmínky daly (ne)přirozeně vzklíčit... Místo podivu nad současným stavem věcí se dočítám o tělesných a duševních krásách, osvobozených od předsudků a hledání identity... inu, každému co jeho jest, ale já se možná nechci dožít recenzí rozplývajících se nad pedofilním vztahem, nazvaným úžasnou romancí... Nemyslitelné? Asi jako dnešní příběh v době, ve které se měl odehrávat. Dejme tomu jen trochu času a masáže a coming out bude! Což mi ještě připomnělo nebohé zprzněné ovoce, které si odbylo premiéru nové úchylky, protože zvrácenostem se přece meze nekladou. Přesto, nebo právě proto, že se jedná o zástupce rostlinné říše, postrádám protestní reakce Zelených, Greenpeace nebo aspoň Broskve v tísni!(9.1.2018)

  • sochoking
    ***

    Bol som veľmi zvedavý, čo sa ukrýva za tak vysokým (94%) hodnotením tohto filmu. No a zistil som, že nič moc. Ako sa film blížil ku koncu, očakával som niečo, z čoho mi spadne sánka, niečo, čo zmení vibrácie vo mne vnútri a za čo pôjdem s hodnotením vyššie. No a nič! V podstate mi sánka i spadla; ale z toho vysokého hodnotenia, ako som už spomenul na začiatku komentu. Subjektívnych 50%.(22.12.2017)

  • Disk
    *****

    Pověsti nelhaly. Vedle God's Own Country je Call Me by Your Name dalším letošním fantastickým snímkem o dospívání a hledání vlastní identity, tentokrát ze slunné Itálie 80. let. Opět výtečná chemie mezi oběma protagonisty, kteří tvoří nádherný pár, k tomu skvělá práce s kamerou a dobovými písněmi. Díky precizní režii skvěle zobrazené plynutí času, přesné vedení herců (absolutně nádherný a v jednom kuse do půli těla odhalený Timothée Chalamet bude minimálně nominován na Oscara) a dokonalý závěr jsou důkazem, že zde máme po mnoha letech další možnou queer klasiku (vedle zmíněné God's Own Country). Vskutku silný a velmi nevšední divácký zážitek.(24.12.2017)

  • Flego
    ****

    Jemný príbeh, ktorý je zasadený do dekadentného prostredia kdesi v Lombardii, má silne štylizovanú formu. Pomalým rozprávaním, zvýrazňujúcim detaily, hovorí o mladom chlapcovi, ktorý hľadá svoju identitu. Je to práve príjemné prostredie a určitá uvolnenosť, ktorá povyšuje príbeh o level vyššie. Znie to možno paradoxne, ale ukrutná stopáž sa mala prestrihať, lebo niekedy pomalé tempo posobí až zbytočne rozvláčne. Význam filmu je nesporný, gay komunita určite prežije iskrivú romantiku, nás ostatných to azda posunie k vačšej tolerancii. Lepši priemer.(8.1.2018)

  • evulienka3
    *****

    Hm, ehm, achjaj...Later!(22.12.2017)

  • DwayneJohnson
    *****

    Tenhle film strčí do kapsy všechny Zkrocené hory a drtivou většinu podobných věcí na tohle téma. A to hlavně svým výtečným zpracováním. I když jsou herecké výkony vynikající, podařila se režisérovi hlavně jedna věc. Zachycení té báječné, letní atmosféry, která určitě potkala každého z nás. Atmosféry plné nevyřčených slov a tužeb, pohledů a náznaků, které (možná) přerostou v něco většího. A pokud máte takové rodiče, jak náš hlavní hrdina, nemusíte se bát vážně ničeho. Budou za Vámi stát v každé situaci a hlavně budou chápat Vaše city. A to není i v dnešní době zdaleka samozřejmá věc.(2.1.2018)

  • eLeR
    *****

    Také prirodzené, že prirodzenejšie to už nemohlo byť ... úžasná hudba.(8.1.2018)

  • Tatannka
    *****

    Možná nejlepší love story, kterou jsem kdy viděla. Nesnaží se totiž příběh dělat složitějším, ukazuje fáze zamilování bez jakéhokoliv dalšího dějového bullshitu a vypráví skrze Eliovu klackovitě upřímnou tělesnost. Elio. Elio, Elio, Elio, Elio, Elio, Elio, Elio, Elio……… Oliver, I remember everything.(29.12.2017)

  • Anrie
    *****

    Ať už to byly oscarové filmy jako Zkrocená hora, Single Man či vítězný Moonlight z minulého roku, pokaždé jim něco chybělo, aby mě zcela vtáhly. Příčinou rozhodně nebylo to, že milostnou dvojici tvořili dva muži, díky čemuž se film staví do pozice, kdy může dostat diváka mimo komfortní zónu. Sama nedokáži říct, co tedy filmům scházelo, ale po dokoukání Call Me by Your Name musím vítězoslavně zvolat, že ať už to bylo cokoliv, zde to konečně bylo. Možnou odpovědí se nabízí fakt, že se film nezabývá okolím. Společností, která by dvojici pro jejich odlišnost mohla odsoudit. Zkrátka staví příběh jen na odkrývání tužeb a následné lásce tak, jak ji prožívá každý. Okolí jde v takovémto nepopsatelném stavu do pozadí. I když v tomto případě si i ta kulisa sama říkala o pozornost. Krása Itálie je jako stvořená pro zrod milostného příběhu. A přirozená stejně jako herecké výkony, jenž mě dostaly totálně na kolena. Fenomenální! Jsem strašně zvědavá, jak si film povede na letošních Oscarech, jelikož si myslím, že se akademici minulý rok trošku uspěchali. Moonlight je poloviční.(14.1.2018)

  • petrsv
    ***

    Filmy, o kterých se předem hodně mluví, obvykle zas tak úžasné nejsou. To nakonec platí i tomto. Kladem budiž rozhodně atmosféra letního italského venkova, herecké výkony především T. Chalameta, ale i ostatních, dobová hudba. Vytknout musím stopáž - dalo by se to prostříhat a bylo by to svižnější, zejména první polovina. Nesedělo mi obsazení Olivera, který rozhodně nevypadal na 24, což ubírá věrohodnosti vztahu obou kluků. Odfláknuté milostné scény má nejspíš na svědomí americká spoluúčast. Moucha lezoucí po Eliovi zatímco za okny sněží, asi měla dávno spát...no, to jen takový postřeh. Krásný proslov otce ke konci, který ocení spíš ti zkušenější. Celkově tedy lepší průměr.(30.12.2017)

  • Rajesh_K.
    ***

    Atmosféra časoprostoru byla naprosto úchvatná, opravdu zajímavě natočené. Hudba nebyla nijak rušivá, nádherná výprava, zajímavé dialogy o umění, literatuře...krásně to všechno zapadalo. Musím vytknout ale tu stopáž, docela se to vleklo. Ne každý tenhle snímek samozřejmě příjme, mě ale moc nevadil. Nejvíc se mi líbil Timothée, zde podal dobrý výkon. (60%) => 3★(8.1.2018)

  • tomeš
    ****

    Když jsem před deseti lety četl knížku, nějak zásadně mě to neoslovilo. Byl to takový příliš dlouhý milostný dopis a já k tomu nemohl najít cestu. Filmový zpracování je musím uznat povedený - a téměř doslovný podle předlohy. Film líbil, víc takovejch.(16.1.2018)

  • easaque
    ***

    3* Na jednu stranu má film velmi příjemnou estetickou stylizaci a atmosféru, ale na druhou zase podivně stavěný příběh, který mi na věrohodnosti moc nepřidává ... ale je fakt, že nevím jak to chodí v bohatých židovských rodinách ;-). Příběhy první lásky bývají často podivné a tento je jeden z nich. Podle zdejšího aktuálního hodnocení (84%) jsem očekával víc, ale zas tak velké zklamání to nebylo a tři hvězdičky jsou taky hezké. Jen malé upozornění na závěr - tento film není určen pro heterosexuální většinu! :-) [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 0 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](4.1.2018)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace