• Sandiego
    ****

    Velmi působivé i kachyňovsky poetické. Ze začátku mi trochu nesedělo obsazení, ani kosmopolitní pojetí, ale jak se děj přesunul do Terezína tak se zprvu konvenčně laděné scény změnily v neopakovatelný a pochmurně groteskní obraz ghetta, který až magicky prosvětlovaly chystaná představení na návštěvu červeného kříže. Pantomimické scény a hlavně závěrečné divadlo jsou vrcholem snímku a zpěv Hany Hegerové ještě více zvedá hladinu emocí. Škoda, že jde v našich končinách o polozapomenutý snímek, který v leččems dává vzpomenout na Radokovu Dalekou cestu, aniž by zbytečně opakoval.(14.6.2008)

  • NinadeL
    ****

    Nejsem si tak úplně jistá, proč jednoduše nevznikl film o inscenování dětské opery Brundibár, která se skutečně v Terezíně na jaře 1944 přehrála i pro Mezinárodní červený kříž. Ale pakliže přistoupím na hru s francouzským mimem Antoinem Moreauem a jeho verzí Jeníčka a Mařenky, dále se nenechám odrazit množinou českých herců v nic neříkajících šablonovitých rolích (od Molavcové přes Štekla po Zedníčka)... ale naopak vše nechám vyvrcholit při závěrečné montáži příběhů se šťastným koncem, které se nikdy neodehrály, mohu Posledního motýla akceptovat jako hodnotný příspěvek na téma terezínského ghetta.(13.5.2011)

  • PetrPan
    *****

    Jak vyprávět krutý příběh bez krutosti , jemně a se srdcem na dlani ? Zeptejte se Karla Kachyni. Poslední motýl je nostalgicky strhující, teda aspoň pro mě byl, dlouho jsem v poslední době zanedbával starší československou tvorbu ( komunistický agitky pro pobavení se nepočítají) a z tohohle filmu na mě dýchla doba dávno minulá. Dokonalost Kachyňova vyprávění mi trochu kazilo "herectví" hlavní dětské představitelky Stelly ( Linda Jablonská) srovnatelné s výkony "novácké dětské superhvězdy" Františka Hrubého a nevýrazné vedlejší postavy, v kterých nezářily české herecké osobnosti. Přes tato drobná a vcelku nepodstatná negativa pálím plný počet a to i kvůli pro mne nejsilnější scéně výměny Stelly při transportu za malého bezejmenného chlapce.(16.4.2013)

  • hous.enka
    ****

    Karel Kachyňa natočil v Terezíně film s dětskou hrdinkou, přičemž v popředí stojí francouzský mim Antoine Moreau, který má v Terezíně zahrát divadlo. Doslova. Filmy z terezínského ghetta mě odjakživa přitahují. Snad je to tím, že Terezínem se i dnes můžete projít a lze si tam docela dobře představit, jaké to tam před lety muselo být. Za sebe bych Posledního motýla rozhodně doporučila a je škoda, že film nedávají v televizi častěji.(11.4.2018)

  • Fretakata
    ***

    Nechce sa mi verit tomuto pribehu. Tazko verit, ze mim provokoval parodiou heilovania. Tazko verit, ze prave jeho potrebovali, v ghete bolo kvantum umelcov. Ale dobre, bol slavny a chceli ho skoncit. Tazko verit, ze by si Nemci dali tu namahu absurdne predstierat humanitu v ohradenom zidovskom ghete. Tazko by vsak veril, ze deti zachrani tym, ze namiesto predstavenia pre ne vacsinu z nich dostane na javisko - na jedno jedine predstavenie. Ale dobre. Ale ze by Cerveny kriz (dansky, Dansko bolo obsadne) prehliadol hlad, spinu a tyranie vdaka nejakemu divadlu.... Tazko verit, ze by si velenie predstavenie nepozrelo pred jeho uvedenim. Tazko verit, ze by sebevrazedne gesto urobili napr. hudobnici - ked uz vedeli, ze vojna skoro skonci. Navyse zbytocne - vtedy sa uz vedelo, co sa v koncentrakoch deje. Ale posobive to bolo a Kachynovi nadrzujem.(17.4.2018)

  • - Film je natočený podľa knihy "Terezínské děti" od Michaela Jacota. (Raccoon.city)

  • - Filmováno v Paříži. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace