Komentáře uživatelů k filmu (68)

  • mkubalikova
    ****

    Já mám tyhle malé velké příběhy ráda, pokud jsou vyprávěny zručným filmařem. Což Spielberg bezesporu je. Navíc má k ruce spolehlivého Toma Hankse a fantastickou Meryl Streep. Ještě před zhlédnutím jsem si myslela, že tu oscarovou nominaci dostala za zásluhy. Nedostala! Čestně prohlašuji, že bez ní by ten film byl poloviční. Spotlight měl větší spád a emocionální dopad, ale Akta Pentagon dělají žánru čest a s ohledem na aktuální dění v USA i jasné poselství. 📞 80%(25.1.2018)

  • Cervenak
    *****

    Spielberg opäť v špičkovej forme, každý záber precízne komponovaný (nielen vizuálne), všetko dynamické, hravé, svojím spôsobom zábavné. Herci hrajú s chuťou a priam z toho sála, aká pohoda panovala na pľaci. Po mierne zložitom úvode s predstavovaním množstva postáv a súvislostí sa to krásne rozbehne a je z toho napínavá novinárska dráma, ktorú nepokazí ani tradične spielbergovský slzopudný pátos v závere. (Označiť tento film za "akademickú neprehľadnú nudu" môže iba veľmi nepozorný človek bez štipky vkusu.)(14.2.2018)

  • Skejpr
    ****

    V koncovce tomu chybí nějaká hlubší katarze, celá soudní část filmu je řešená víceméně šmahem. Schematičnost a zjednodušení celého tématu je celkově asi jediným zásadním kamenem úrazu. Jinak je to ale Spielberg - řemeslně precizní, herecky bezchybný, na konci trochu sentimentální ... Na The Post je radost se dívat. Pod kůži se ale nezaryje.(21.2.2018)

  • Rimsy
    ****

    Od začátku jsem tomuhle filmu nevěřil a považoval ho za zbytečnou povinnou oscarovku, výsledek je ale překvapivě o poznání lepší. Nejde ani tak o mravenčí detektivně-novinářskou práci, ani srdcervoucí osudy hlavních postav, ale o nečernobílá morální dilemata, která je skutečně potřeba řešit. Publikovat, či nepublikovat? Důvody k tomu i onomu činu jsou logické a věrohodné stejně jako osobní nejistoty, podané navíc bez přehnaného patosu. Kreativní Kaminskiho kamera a umírněná Williamsova hudba podtrhávají Spielbergův styl, který je přece jen rozmáchlejší než třeba ten McCarthyho ve Spotlightu, ale s tím se musí počítat a nakonec se vlastně ani o problém nejedná. Překvapivě tedy musím pochválit vrstevnatější příběh se zábavnějším podáním, než bych čekal. Určitě se nejedná o nic jiného, než jak to na první pohled vypadá; nedávné Všechny prachy světa ale ukázaly, že i jasně načrtnutá zápletka vedená zkušeným filmařem se může po cestě rozsypat. A to naštěstí není případ The Postu.(20.2.2018)

  • TeeAge
    *****

    Spielberg prináša príbeh, ktorý bude svojimi etickými otázkami aktuálny aj za 100 rokov. Trafne zvýraznuje potrebu mať "orgán", ktorý si prinajmenšiom posivieti na veci, ktoré sa v mocenských kruhoch dejú. Robí to všetko s dôvtipom, skvelým tempom a geniálnymi protagonistami. Naviac sa tam vykreslila aj línia, ktorá bola mne najbližšie: Keby sa novinárina zaoberala len závažnými vecami, a nie bulvárom, neexistovali by prívlastky k ich oboru, ako: hyeny, paparazzovia, a darmožráči... "S kvalitou raz príde aj úspech".(21.2.2018)

  • Botič
    ****

    V době, kdy média čelí nepřebernému množství obvinění z šíření "fake news" je tenhle film o honbě za pravdou a otázce jejího zveřejňování hodně důležitej!(18.2.2018)

  • castor
    ***

    Pokaždé je to velká událost. Právem. Aby také ne, Steven Spielberg se obklopuje velkými hereckými jmény a stálými spolupracovníky, kteří přesně vědí, co mají dělat. Je to skupina veleschopných veteránů a také armáda neselhávajících přihrávačů, kteří na slovo poslouchají zkušeného vypravěče. Ten potvrzuje, že spíš než současné látky mu vyhovují silné žánrové příběhy s nadčasovým přesahem, které se odehrávají v historických (nebo futuristických) kulisách. Všechno vypadá náramně, ladně se přebíhá mezi vážnou a zábavnou polohou, jenže tenhle kousek se zařadí mezi matná dramata (Lincoln, Válečný kůň), nad kterými jásali zejména skalní fanoušci. Jde o téma, které nám absolutně není blízké, je to precizní, ale bez emocí i bez hravosti Spielbergova já, a je to trochu povadlý tah na akademiky.(16.2.2018)

  • Rosaviva
    ***

    Pro mě víceméně naprosto nezajímavé. Neohromilo mi to ani příběhem, ani hereckými výkony. Film neměl vůbec žádný spád, vůbec to neutíkalo. Bohužel za mě se jedná o velké zklamání, protože jsem čekala o hodně víc.(20.2.2018)

  • mzss1
    *

    (13%) Tak tohle se opravdu nepovedlo. Ne, Ne a ještě jednou NE! Obdobná nuda jako při Lincolnovi, který mě taktéž vůbec nebavil, ale přesto byl minimálně o třídu lepší. Zde mě nebavilo snad vůbec nic. Nějaké to zvýšené tempo snímku jsem pocítil někdy v poslední půlhodince. Téma mě absolutně nezajímalo, jenže což o to, bylo to tak nudné a nezáživné, že jsem málem usnul. Třeba když hodně odbočím, tak takový MOST ŠPIONŮ, to byl kvalitní film. Téma mě rovněž nechalo zcela chladným, ale bylo to podané zábavně a udrželo si to mou pozornost. Mám rád dialogové filmy, ale toto šlo naprosto nejen mimo mě, ale i mimo mísu. Ani nevím, proč jsem tu 1* dal. Nejspíš za jména Hanks, Spileberg, Williams atd. Mimochodem Meryl Streep mi zde vůbec neseděla. Ze začátku se chovala jak nějaká pipka. V takovém muzikálu Mamma Mia (má srdcovka) se hodí mnohem víc. No, dál to už shazovat nebudu. Musel jsem si po skončení dát panáka. Málem mě to nudou odrovnalo. Konec hlášení.(17.2.2018)

  • Allien.9
    ***

    Konstantní nuda. "The Post" se BOHUŽEL nese v podobném duchu jako předloňský "Spotlight" (3,5*). Působí plynuleji než hon na zhýralou církev (nenarušují ho de facto žádné časové skoky), postrádá ale jak atmosféru, tak napětí, tak emoce. Další nadějná spielbergovina, která se vůbec nepovedla, a která nemá mezi oscarovými snímky, co dělat. Nevěřím, že ještě zvládne natočit dobrý film.:-( P.S.: Rozvinutí nastoleného tématu? 0.(20.2.2018)

  • sochoking
    ****

    K písaniu komentu sa dostávam až na šiesty deň po zhliadnutí filmu. Celkom slušne ma totiž The Post nažhavil na podobné snímky , ktoré sa zaoberali škandálom Watergate a ilegálneho financovania vojny vo Vietname počas vlády prezidenta Nixona. Najprv som si šupol na náladu Platoon, ktorý som dovtedy ešte nevidel. Potom prišiel na radu Frost/Nixon, ktorý mi čo to osvetlil a dal do súvislosti s týmto filmom, no a pred chvíľou som dopozeral All the President's Men, kde bola k dispozícii kompletne celá redakcia The Post na čele s Benom Bradleem. Tu, pre zmenu, Redford s Hoffmanom vyšetrujú tajné fondy Nixonovej vlády, pričom ich mega prísne utajeným zdrojom je chlapík známy pod prezývkou "Deep Throat" , o ktorom pojednáva zase táto snímka: Mark Felt: The Man Who Brought the White House Down , a ktorú zrovná ťahám. Výborne sa to všetko dokopy doplňa.(20.2.2018)

  • Happens
    ***

    Akta Pentagon: Skrytá válka - to je překlad úrovně: pojďme prodat film, který se obsahem prodat neumí. Film stojí a padá na Hanksovi a Streepové. Jejich kouzelné dialogy nabité tou klasickou filmařinou jsou k sežrání - děj samotný moc ne. Film se snaží v první polovině unudit diváka k smrti a vtáhnout ho do světa nakladatelství, aby ve druhé polovině řešil existencionální otázku novinařiny a upřímnosti se špetkou špionáže, což záživné není, pokud nejste kompost, ale ve srovnání s první polovinou, kde se člověk příjemně prospí, je to takové milé probuzení. Řeklo by se kafe po ránu, ale ne. Spíš Jihlavanka.(21.2.2018)

  • váca
    ****

    Pro mě další ze silných příběhů z novinářského prostředí. Nebylo to až tak úderné a brilantní jako Spotlight, nebo předchozí Spielbergův perfektní snímek Most špiónů, ale mělo to svou šťávu, výkony herců byli jako vždy precizní, Tom Hanks a Meryl Streep jsou prostě mistři svého oboru a ve filmu působili oba opravdu věrohodně. I s ohledem na dnešní politickou situaci je tento snímek dobrou sondou do toho, co se "ještě" nazývá svoboda tisku a slova a hlavně odvaha za tyto principy bojovat. Za mě jasné 4*.(21.2.2018)

  • Flego
    ****

    Steven Spielberg by nenatočil nudne ani telefónny zoznam... The Post ( pre neznalých noviny The Washington Post ) sú napriek úvodnému pomalšiemu tempu dynamickou novinárskou drámou. Rieši etický problém zverejnenia citlivých materiálov Pentagonu počas vlády prezidenta Nixona. Myšlienka filmu je veľmi silná, a silným hlasom kričí do sveta, že je to práve ostražitosť a zanietenosť novinárov, ktorí dokážu strážiť demokratické princípy niekedy aj proti vlastnej vláde. Záverečná scéna snímku je len krásnym dovŕšením Nixonovej administratívy...(21.2.2018)

  • Listeroman
    ***

    Ačkoliv si Spielberg vybral opět zajímavé historické téma, tak to nemělo takový šmrnc jako minule (Most špiónů). Svoboda tisku, morální dilemata, Hanks se Streepovou... všechno bohužel bez pořádného historického kontextu. Samotné odhalené dokumenty nejsou pro film stěžejní a moc se o nich nedozvíme. Delší stopáž a větší ponoření do politiky a historie bych asi prostě ocenil víc, než rozhodnutí tisku - vydat či nevydat, které prostě úplně napínavé není.(31.1.2018)

  • Dzeyna
    ****

    Nápad super, nicméně realizace trochu zklamala. Poslední půl hodinka byla naprosto skvělá! Jen škoda toho před ní.(16.2.2018)

  • villon17
    ***

    Klišé příběh s klišé záběry, ani ta Meryl mě nepřesvědčila. Nejzajímavější byly scény z tiskárny - za mě celý film mohl být spíš o tom.(21.2.2018)

  • maddy
    ***

    Ukážková definícia pojmu "akademická nuda". Na prvý pohľad bezchybná filmárčina ako je u Spielberga zvykom, doplnená o prvotriedne herecké výkony Meryl Streep a Toma Hanksa, ale vo všetkých iných oblastiach až nepríjemne neriskante natočený film, ktorý sa absolútne nedokáže dostať pod kožu, vyvolať záujem o postavy, dovoliť s nimi prežívať (skutočný) príbeh alebo akokoľvek emočne zasiahnuť. Keď si to porovnám s tri roky starou, obdobne novinárskou oscarovkou Spotlight, tak je The Post iba chudým bratríčkom. Tak bezpečne natočený film, ktorý nechce vážnou témou nikoho pobúriť, ani uraziť, že tým pádom nemá (odhliadnuc od hereckých výkonov) ani koho a čím akokoľvek výrazne zaujať. Tá najtypickejšia, najrutinnejšia oscarovka, ktorá musí vzniknúť každý rok, aby vyplnila povinné škatulky nominácii na najlepší herecký výkon, film a pod., no inak iba obyčajná stávka na istotu, ktorá je natočená s takou presnosťou, že tu nie je priestor na akékoľvek napätie. To platilo už pri Bridge of Spies a bohužiaľ odvtedy sa u Spielberga príliš nezmenilo. CELKOVO: 3* (6/10)(26.1.2018)

  • Anderton
    *****

    Prequel k Všetkým prezidentovým mužom alebo čo bolo krátko, či skôr desaťročia predtým utajované pred verejnosťou. Spielberg prináša ukecanú drámu z novinárskej branže, pričom paradoxne ihneď a potom až do konca zaujme Kaminskeho vynaliezavá kamera. Cítime sa ako novinári v akcii, ako členovia tímu, alebo ako sliediči. Žiadne nudné zábery a protizábery, ak to nie je nevyhnutné. Sloboda tlače sa zároveň rovná aj sloboda prejavu v kinematografii, čoho The Post sú jasným dôkazom. Aktualizácia v rámci súčasnosti? No môžete si vybrať z čoho len chcete...(20.2.2018)

  • Scalpelexis
    ***

    Idilistická a klasicky happy-endová Spielbergovina, která přesvědčí spíše lidi, kteří se tématicky motají kolem novinařiny. Sám jsem nikdy úplně neporozuměl tomu novinářskému hladu vydat cokoliv, co smrdí tajemstvím, i když by to mohlo poškodit samotný stát a je uvrhnout do vězení. Psaní pravdy? Relativní. Služba lidu? V dnešní době docela výsměch. O to větší zklamání poté je, že vlastně ony celé ty Pentagonské listy nejsou ve filmu nějak odhaleny a víceméně o nich víme jen to, že existovaly. Tak či onak, byl jsem mírně překvapen scénářem a režií, protože politické/žurnalistické drama by mě na první pohled téměř jistě uspalo, ale to tomuto filmu zdárně nepodařilo a udrželo to mou pozornost svou solidní strukturou a flowem až do konce. I přes to málo, co se tam děje, tak se to děje nepřetržitě a Hanksův šéfredaktor je dosti energický a zábavný zvedač telefonů, který přímo ztělesňuje onen novinářský drajv. S dovolením úplně nerozumím nominaci Meryl Streep na sošku, protože, při vší úctě, její postava je holt mdle napsaná, důležitosti skoro pozbývající a její závěrečné rozhodnutí, který se musí oplzle otřít o feminismus, v kontextu předchozího děje je prapodivný. Vůbec celý závěr jsou kilogramy nefalšovaného amerického patosu se snahou i o nějaký ten vtípek, který holt kříví ústa, ale u Stevena jsem si už zvykl. Žádná bída, v rámci možností záživný, ale nikterak dechberoucí snímek s nádechem zajímavé aktuální tématiky. Lepší 3*(21.2.2018)

  • luka4615
    ***

    Hvězdně režírovaný a herecky obsazený snímek o jedné z největších novinářských kauz v historii USA. The Post má hutný příběh, který je podložen dramatickými událostmi, nicméně po většinu snímku máte dojem, že se na ně díváte skrze tlusté sklo, jímž neproniknou vůbec žádné emoce, což je citelné zejména v první polovině. Naštěstí se Steven Spielberg dostane do správné formy v polovině druhé, která je od té první kvalitativně na míle vzdálená. Najednou máte pocit, že sledujete břitký a odsýpající film, který se místy svým pojetím blíží jinému Spielbergovu počinu "The Bridge of Spies". Bohužel, ve světle nešťastného začátku ani toto snímku The Post moc nepomůže, což má za následek velmi průměrný a natažený filmový zážitek. Škoda. „ ...from the majority opinion: 'In the First Amendment the Founding Fathers gave the free press the protection it must have to fulfill its essential role in our democracy. The press was to serve the governed, not the governors.“ (19.2.2018)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace