poster

Přepadení v L.A. (TV film)

  • český

    Stalo se v Los Angeles

  • anglický

    L.A. Takedown

  • slovenský

    Stalo sa v L.A.

Krimi / Drama

USA, 1989, 92 min

  • kkarx
    *****

    L.A. Takedown má v podstatě stejné kvality jako slavnější nástupce Heat, jen s viditelně menším rozpočtem. Tohle je taková lepší TV produkce nad Heat vynikající snad jen svým sympaticky civilnějším a uvěřitelnějším pojetím. Heat má zase propracovanější scénář a zabývá se podrobněji více postavami. Taky k němu měl Mann k dispozici téměř dvojnásobnou délku... Dobří herci v hlavních rolích. Zvláště Plank podal vynikající výkon. Ani bych se nedivil kdyby Mann Pacinovi ukazoval jak toho poldu hrál právě Plank a chtěl po něm totéž. Jeho herecký výkon v Heat je téměř identický s tím Plankovým v L.A. Takedown.(15.9.2014)

  • packa
    **

    Na Heat pochopitelně nemá (monologovi nevěřte, blábolí jako vždy), ale pro fanoušky Heatu je to zajímavá podívaná. Docela jsem se nasmál, ať už té "výpravě", nebo i (ne)hereckým výkonům hlavních představitelů. Manna ovšem nijak nezatracuji, každý nějak začínal. Cameron natočil Piraně2, Spielberg komisaře Columba... Drobná perlička, ve starší verzi hrál Waingra Xander Berkeley, který pak dostal malou roličku i v remaku (na Pacinovu televizi se skutečně nepodívá :-)(1.10.2010)

  • Chrustyn
    ****

    V dobách kdy jméno Michaela Manna znalo jen pár odborníků a diváků seriálu "Miami Vice" natočil TV kriminálku, kterou o 6 let později dovedl k dokonalosti ve svém nejlepším filmu "Nelítostný souboj", kde proti sobě postavil Roberta De Nira a Al Pacina. Nemá cenu se zde rozepisovat o příběhu, jelikož počítám s tím, že "Nelítostný souboj" viděl každý (kdo ne, rychle dohnat) a zde není nic nového. Mann se zde víceméně jen rozehříval a zkoušel co dovede ale výsledek překvapivě nevypadá amatérsky a mezi ostatními TV filmy hodně vyčnívá. Oproti mladšímu bratříčkovi je jen méně velkolepý, což zajišťuje i o hodinu kratší stopáž a o něco hůře zahraný. Herecký ansábl je složený z neznámých herců (někdo možná pozná Rookera a jednoho z Baldwinů), kteří sice nehrají špatně ale srovnávat s De Nirem a Pacinem to opravdu nejde. Celkově se film tváří jako typický akčňák ze začátku 90. let, kdy si herci hráli na policajty a lupiče v rytmu podivné hudby. Jinak si jsou oba snímky dost podobné ať už stejnými dialogy, jmény i akčními sekvencemi. I tak jsem si ale říkal jak jsem rád za podobu jakou později Mann dal svému kriminálnímu eposu.(3.8.2009)

  • Ichabod
    ****

    Michael Mann je talent, stejně jako třeba Spielberg. Kdybych srovnával Duel a L.A. Takedown, tak Mann vítězí na celé čáře. I když oba uměli skvěle prezentovat své trademarky, Mann pracuje se skvělým scénářem, který si napsal sám. Postava Vincenta je boží tady skoro stejně jako v Heatu, protože Plank je typově velice podobný Pacinovi. Ve srovnání s penězi a herci nabušenějším Heatem sice původní film podle starší verze scénáře nevyhrává, ale je to sakra skvělá jízda navzdory formátu, budgetu a horším hercům. Kultovní dialogy zazáří v ústech horších herců ještě více a kamera s hudbou a načančanou fazónou všech postav strhává celkovým osmdesátkovým feelingem stejně jako devadesátkový Heat. Tenhle film bych do Top 20 dal hned. BTW monolog v komentáři píše srance.(23.8.2014)

  • Rimland
    ****

    Zkušební verze Nelítostného souboje, to zkrátka musí být kult! Tenhle televizní prototyp (původně zamýšlený jako pilotní díl k seriálu) je téměř identický jako jeho o šest let mladší „plnokrevný“ bratříček (samozřejmě nemluvím o technickém zpracování), jen je příběhově ořezaný na kost (postrádá veškeré vedlejší linie) a liší se prakticky pouze méně emotivním a pozměněným závěrem. Do toho přidejte neokoukané herce, kteří chrlí tytéž repliky co Pacino, DeNiro a spol., jen rychleji, s menší dramatičností a ve skromnějších prostorách, díky čemuž to působí jako studentská, nízkorozpočtová adaptace výše zmíněného (a když to člověk zná, je strašná prča se na to koukat – viz scéna „We just got made“ nebo ztvárnění Waingroa). Což mě přivádí k myšlence, jaké by to asi bylo vidět nejdřív L.A. Takedown a pak až Heat… Třešničkou je béčkový osmdesátkový punc, jenž tomu dodává i řízný kytarový soundtrack, který je stejně „cool“ bez ohledu na vážnost dané situace. A hlavní přestřelka je furt boží, nehledě na rozpočet :-) Navíc je krásně vidět, jakou cestu od té doby TV filmy urazily. A pak ty „předzvěsti“ některých typických scén Mannových budoucích krimi-filmů (vrtulníkový POV průlet nad městem nebo taneční scéna jak vystřižená z Miami Vice) – no prostě lahoda. Perla Mannovy tvorby let osmdesátých a jasné „must see“.(5.1.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace