Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
John MathiesonHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Orlando Bloom, Eva Green, Liam Neeson, Jeremy Irons, Márton Csókás, Nikolaj Coster-Waldau, Jon Finch, Brendan Gleeson, Kevin McKidd, Edward Norton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Prostý kovář Balian potká svého otce, kterého ani nezná, a ten mu nabídne, aby s ním jel do Jeruzaléma. Balian sice nejdřív nechce, ale pak zabije kněze, který odmítá dopřát klid duši jeho ženy, která spáchala sebevraždu. Rozhodne se tedy následovat svého otce do Jeruzaléma, aby smyl hříchy své i své ženy... Balianův otec umírá, ještě předtím ale pasuje svého syna na rytíře a žádá po něm, aby byl čestný. Balian má brzy příležitost vyzkoušet svou čest. Stávající král Jeruzaléma umírá a chce, aby mu dál vládl rozumný člověk. A takového vidí právě v Balianovi a nabízí mu ruku své sestry, ve které našel zalíbení. Jenže za cenu smrti jejího manžela, což nemůže čestný muž dopustit. Netrvá dlouho a neutuchající rozepře mezi muslimy a křesťany vyústí ve válku o Jeruzalém... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 196)
Nový film Ridleyho Scotta, alespoň jak mohu soudit ze zdejších hodnocení a komentářů, opět rozděluje diváckou obec na dva antagonistické tábory. Mě osobně se "Kingdom of Heaven" velice líbilo jak po vizuální, tak po hudební stránce. Také jsem se nejdříve zalekla celkem dlouhé stopáže, ale musím přiznat, že jsem se nenudila ani minutu. Jisté výhrady bych měla proti Orlandu Bloomovi, který má nesporně hezkou tvářičku, ale s talentem je na tom hůře. A co mě potěšilo nejvíce je, že jsou křesťané i muslimové zobrazeni pěkně 50:50 (svině i idealisti se našly na obou stranách - ve středověku jako dneska). A patetičnosti tu na americký film taky není zas tolik. Scottovi se prostě povedlo natočit další bezva film, na který se dobře kouká a z hlavy se nevypaří příliš rychle. ()
Velký válečný, možná by se slušelo spíše říct protiválečný film Ridleyho Scotta s obrovským množstvím úchvatných válečných scén, dokonalou dobovou atmosférou a nádhernou hudbou. Království nebeské obsahuje mnoho témat k zamyšlení, ať už nad významem lidskosti, cti, hrdosti, odpovědnosti k vlastnímu lidu nebo významem samotného Jeruzaléma. Herci jsou vynikající a ačkoliv Bloomův výkon je nejslabší, přesto jeho stále stejný, jakoby prázdný výraz, do role Baliana sedí dobře. Možná není Ridleyho Království nebeské dokonalý film, ale pro mě rozhodně nejlepší z historických velkofilmů. ()
Mezery skvěle vyplnila rozšířená verze, která film posouvá minimálně o řád výš. Kompletní dějové linie, některé dokonce zcela vynechané, dávají filmu doposud sotva tušený rozměr a z nepřehledné historické bitvy dělají skvělý epos, na který člověk jen tak nezapomene. Bohužel Orlando je i v rozšířené verzi (překvapivě), takže největší slabiny se film bohužel nebaví. ()
Kinoverze: 3/5 Film celou stopáž příjemně plyne, ale nevytrhne. Alexander tak i nadále zůstává nejlepším historickým snímkem posledních měsíců, byť i Království za vidění na velkém plátně rozhodně stojí. Režisérská verze: 5/5 Historicky věrnější (neplést s věrná), sdělením ambicióznější a postavy mají najednou i zcela uvěřitelné motivace. Je až neskutečné, že pouhým přidáním jedné dějové linie se Sibyliným synem se od základů mění motivace, konání i vyznění téměř všech hlavních postav a tím i celého filmu. A poněkud paradoxně to i přes značně rozšířenou stopáž získává mnohem větší tah na branku než měla verze v kinech; a to až natolik, že jde o nejlepší historický velkofilm posledních několika dekád. ()
V kino verzi bylo až příliš znát, že střihačova ruka mocně úřadovala. V ní je totiž Balianův růst na žebříčku společenské prestiže až příliš uspěchaný. Jakoby změna z bezvýznamné kovářské nicky v člověka, který se stane královým oblíbencem a jemuž se v závěru klaní celý Jeruzalém a ve svých těžkých chvílích ho poslouchá na slovo, byla tak jednoduchá. Bohužel ani o téměř hodinu REŽISÉRSKÁ VERZE, která se mi právě dostala do rukou, v tomto ohledu příliš dojem nenapravila. I tak ale díky přidaným scénám působí film celistvějším a mnohem emocionálnějším dojmem, především díky přidané dějové linii onemocnění a smrti Sibylliina syna a následníka trůnu, která se je zcela zásadní pro vývoj děje. Moc pěkná je i přidaná scéna s hořícím keřem, plná symboliky podstaty válečných sporů na Blízkém východě. Naopak některé scény nemají pro vývoj děje přílišného opodstatnění. A celkové resumé - Scottův magnus opus NENÍ STRHUJÍCÍ film, ale je duchaplný a přemýšlivý, s ambicí něco sdělit a to se cení. A závěrečná mírová dohoda Baliana se Saladinem, křesťana s muslimem, musí být doslova pohlazením pro každého mírotvorce na této zemi :o) ()
Galerie (77)
Zajímavosti (75)
- Ve skutečnosti po předání Jeruzaléma Saladinovi (ve filmu Ghassan Massoud) křesťané nemohli jen tak odejít: museli se vykoupit a pokud by nemohli, byli by prodáni do otroctví, v souladu s islámskými válečnými pravidly, popsanými v "Koránu". Za svobodu pro sedm tisíc obyvatel města požadoval Saladin částku 100 000 bezantů. Tolik peněz město sehnat nemohlo. Nakonec Balian (Orlando Bloom) usmlouval částku na 30 000 bezantů. (Horazius)
- Vo filme je Jeruzalem obklopený veľkými rovinatými pláňami. V skutočnosti sa Jeruzalem nachádza na veľkom kopci a uprostred ho obklopujú kopce a hlboké údolia. Neexistujú tam žiadne rovné pláne. Z jeho východných múrov bol výhľad na Getsemanskú záhradu a Olivovú horu, na ktorú Saladin (vo filme Ghassan Massoud) zaútočil 20. septembra 1187. (Arsenal83)
Reklama