Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
John MathiesonHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Orlando Bloom, Eva Green, Liam Neeson, Jeremy Irons, Márton Csókás, Nikolaj Coster-Waldau, Jon Finch, Brendan Gleeson, Kevin McKidd, Edward Norton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Prostý kovář Balian potká svého otce, kterého ani nezná, a ten mu nabídne, aby s ním jel do Jeruzaléma. Balian sice nejdřív nechce, ale pak zabije kněze, který odmítá dopřát klid duši jeho ženy, která spáchala sebevraždu. Rozhodne se tedy následovat svého otce do Jeruzaléma, aby smyl hříchy své i své ženy... Balianův otec umírá, ještě předtím ale pasuje svého syna na rytíře a žádá po něm, aby byl čestný. Balian má brzy příležitost vyzkoušet svou čest. Stávající král Jeruzaléma umírá a chce, aby mu dál vládl rozumný člověk. A takového vidí právě v Balianovi a nabízí mu ruku své sestry, ve které našel zalíbení. Jenže za cenu smrti jejího manžela, což nemůže čestný muž dopustit. Netrvá dlouho a neutuchající rozepře mezi muslimy a křesťany vyústí ve válku o Jeruzalém... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 197)
Málokterý film má tak rozporuplné hodnocení jako Království nebeské. Nakonec ale spíše převládaly v okruhu mých známých negativní ohlasy a tak jsem k filmu přistupoval s obavami. Po zhlédnutí mohu říct, že film není ani katastrofa ani geniální počin. Neselhává to, na co jsem se nejvíc těšil - to je překrásná vizuální stránka - věc, která při kombinaci Scott a historie, nemohla dopadnout jinak. Sledovat zástupy armád, létající hořící bomby, dobývání jeruzalémských hradeb je pastva pro oči. Problém mám spíš s příběhem, který mě až tak nezaujal a v první polovině i chvílema nudil. Člověk musí při sledování dialogů zapomenout, že by snad mělo jít o dílo odehrávající během křížových výprav - chování postav neodpovídá době, především pak zarazí nerespektování sociálního postavení jednotlivých osob. Pokud budu film sledovat jako určité poselství vyjadřující se k dnešku a ne jako příběh odehrávající se ve dvanáctém století, pak jsou myšlenky zde vyřknuté velmi zajímavé a snad i inspirující. Přesto mi dělá problémy pochopit, proč zrovna takové řeči o ideálech svobody a tolerance pronáší tyto postavy v této době. Orlando Bloom hraje jak jen může, ale jeho obsazení do této role je zkrátka naprostý krok vedle a s tím ani jeho urputná snaha nic neudělá. Příjemné bylo naopak setkání s Ironsem. A na závěr asi má největší chvála se týká hudby Harryho Gregsona-Williamse. Je prostě nádherná. A zimmerovština z ní nijak nesmrdí, naopak přijde mi docela neotřelá. Nepochopitelné je pro mě ale proč Scott cpe do určitých scén hudbu odjinud - nejvýraznějši jsou slyšet Vikingové ve chvíli, kdy Orlando burcuje lidi k obraně Jeruzaléma. ()
Když přežijete Blooma v hlavní roli, čekají vás už jen klady - velkolepé bitevní scény, správně špinavé prostředí a výrazné vedlejší postavy. Norton, Irons nebo Thewlis si pro sebe vlastně kradou každý záběr, ve kterém jsou. Gladiátor je sice jen jeden, ale do teď jsem si myslel, že filmy o boji ve Svaté zemi prostě musejí být nudné. Omyl. Když je režíruje Scott, tak vás prostě zařezají do sedadla na celou stopáž. ()
Veľmi ťažké rozhodovanie medzi 3* a 4* (70% sedí na chlp presne), značna rozporuplnosť nad výsledkom a to aj napriek tomu, že film sa mi dosť páčil. Kingdom of Heaven nemá takmer nič spoločné s Gladiátorom, za to má podľa mňa veľa spoločné so Stoneovým Alexandrom v rovine využitia historického backroundu ako prizmy pre zaujatie stanoviska k súčasnej spoločensko-politickej situácii vo svete, pričom Ridley zachádza oveľa (hlavne presvedčivejšie a vyzreto) ďalej ako Oliver. Jeho antibushizmus je tu len predstupeň, pre apelovanie na mier v globálnom meradle. Zatiaľ čo Stoneov postoj bol viac menej dopredu jasný, Scott ma tým svojím veľmi milo prevapil, ak v berieme úvahu jeho postoj na "opačnej strane barikády" v Black Hawk Down. Typicky silná pre Scotove filmy je samozrejme aj tu vizuálna stránka, doplnená zaujímavými režisérskymi nápadmi a odvážnou invenciou v nadvazovaní viacerých sekvencií. Len škoda, že s týmito pozitívami nastupuju aj negatíva - až veľmi jednoduchý príbeh na danú stopáž a hlavne nie najlepšie napísané postavy (hlavne Orlandova) a ich rozmiestnenie v príbehu. ()
Bombastická agitka za světový mír. Vážně. Po G.I. Jane a Black Hawk Down bych něco tak podnětného a hlubokého od Scotta nečekal. Podle mého asi nejlepší způsob, jakým se nějaká kulturní osobnost vyjádřila k Bushově politice. Milé překvapení, které s Gladiátorem vlastně nemá - vyjma kulis pro meče a sandály - mnoho společného. ()
Maestro Ridley se přesunul do 12.století a s protiválečným poselstvím nenápadně smiřuje muslimský svět s tím křesťanským - tam v Nebeském království, kde je Boží vůle vykládána jen na tisíc způsobů a Svatá země patří všem. Pohádka, řeklo by se a taky že ano, nicméně král Richard Lví srdce je už na cestě ji zhmotnit a pochopitelně jak jinak, než vojenskou cestou.. Ve Francii modrých filtrů a vloček padajících vzhůru ještě kráčí Scott v těch lepších stopách Gladiátora, ovšem jakmile družina posilovnu navštěvujícího kováře Blooma opustí přístav v Messině, začne skřípat mezi zuby blízkovýchodní písečná nuda, která ve své nekonečnosti postrádá byť sebelacinější nosnou zápletku se schopností ji rozptýlit. Vizuál nádherný, uvnitř však neskonalé pusto. Navíc ten nešťastný výběr ztepilého Orlanda, jenž po celý film svými výrazovými prostředky připomínal zesnulého v márnici, kterému ztuhly obličejové svaly po otravě rybou fugu - vždyť i Norton za maskou malomocného zahrál očima více emocí, než on.. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (75)
- Film se natáčel převážně ve Španělsku, poblíž hradu Loarre na úpatí Pyrenejí. Pak také v Seville, Ávile, Segovii a Palma del Rio. Nato se štáb přesunul do Maroka (Ouarzazate). Natáčelo se od 12. ledna do 16. května 2004. (HappySmile)
- O úlohu Baliana (Orlando Bloom) sa uchádzal aj Marton Csokas (Guy de Lusignan). (Arsenal83)
- Ridley Scott uvedl, že režisérský sestřih je jedinou pravou verzí filmu. Ta, která šla do kin, má podle něj blíž k akčnímu traileru, než k filmu samotnému. (13_11)
Reklama