poster

Strážci - Watchmen

  • USA

    Watchmen

  • Slovensko

    Strážcovia

Akční / Mysteriózní / Sci-Fi

USA, 2009, 162 min (SE: 215 min, Director's cut: 186 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom Hardy
    *****

    Dokonalá ukázka toho, proč byla V jako Vendeta "jen" solidně odvedeným řemeslem - tady je celé to Mooreovo hořké poselství v naprosto krystalicky čisté podobě (ve smyslu "kdyby předloha mohla mluvit, mluvila by takhle"). Snyder jde proti očekávání a namísto efektních akčních sekvencí servíruje tříhodinovou hype verzi 1984, která používat mozek i ve chvílích, kdy obecenstvo žádá svaly. Snyder válí, producenti pláčou – na rozdíl od Temného rytíře tu totiž chybí více styčných bodů pro běžného filmového konzumenta.(21.3.2009)

  • Shit
    ****

    Stalo se přesně to, čeho sem se trošku obával při pohledu na 2 a půl hodinovou stopáž a to, že to jaksi bude hrozně zdlouhavý. Sice hned než se člověk pořádně usadí, tak nám Snyder pustí absolutně kulervoucí souboj Komedianta se zabijákem maskovaných, kterej mě málem složil i se sedačkou, protože takovou cool akční nálož hned v prvních minutách sem nečekal ani ve snu, navíc celý Watchmeny, i tenhle úvod, táhne naprosto perfektní soundtrack a boží vizuální stránka, jenomže to je na dlouhou dobu vše, co fakt vyrazí dech, pak je sice několik zábavných vsuvek z bývalých akcí Watchmenů ve kterých nejvíc baví zejména Komediant, taky aby ne, že jo, ale neni to nic, co by navodilo stejnou atmosféru jako začátek, krom toho zbytečných keců a kliček je v příběhu až přespříliš moc na úkor akce, což je podle mě velká škoda a kvůli tomu to je zdlouhavý a kvůli tomu to nemá spád a kvůli tomu se musí sedět v kině 160 minut. Co se týká samotných postav, tak o nejlepší postavu si to rozdali Komediant a Rorschach a nakonec o kousek vyhrál Rorschach kvůli super vsuvce z vězení, kde mi připomněl starýho dobrýho Marva ze Sin city a navíc Komediant se po začátku nadobro vytratí a nahradí ho nemastnej neslanej Nite Owl II, kterej vypadá jako plastovej a sparodovanej Batman a nevyužitá, ale sexy Silk, naštěstí je ale celkem využívanej Dr. Manhattan, kterej měl sice se svejma schopnostma daleko větší potenciál na vytvoření gigantickýho mega pekla, ale i jeho rozprašování nepřátel stojí za to, akorát mu na jeho auře nepřemožitelnýho borce ubírá to, jak pořád chodí s holou prdelí a s bimbasem navrch. Celkově nejsem nějak zklamanej, bavil sem se, ale je to podle mě zbytečně udělaný, aby to vypadalo jako děsně kvalitní film odproštěnej od komiksových i jiných klišé, ale tak trošku na úkor zábavy(10.3.2009)

  • Nathalie
    ****

    Prvních deset minut filmu bylo zábavných. Komiks jsem nikdy nedržela v ruce a měla načtenou pouze základní mytologii watchmenovského universa. Vedle mě seděl partner, který o Watchmenech nikdy v životě neslyšel a házel lehce vyjevené pohledy na všechny strany. Ty vyčítavé si schovával pro mě. Okénko první: analýza superhdinského mýtu je výrazně zajímavější od Eca, Watchmeni nepřekračují limity komiksovosti. Okénko druhé: jediné dvě zajímavé postavy jsou polobůh achilleovského druhu Adrian Veidt a diovský Dr. Manhattan, který se pohybuje napříč časem a prostorem a víří transcendentálno a modrý falus. Ti dva veskrze dobrosrdeční trumberové brutálních metod a rádobymarloweovský Rorschach zastupují v podstatě onen klasický typus superhrdinů s vyšší mírou brutality, ale i při sekání končetin jsou vedeni nezdolnou touhou páchat dobro a prosazovat spravedlnost drsnými, ale férovými metodami. Mnohem lépe rozpad superhrdinské osobnosti demonstrují Veidt v alexandrovsky nelidském podání Matthew Goodea a zejména Dr. Manhattan, jehož myšlenkové pochody a distanční ve-smírná moudra relativizují civilizaci více než cokoli jiného. Okénko třetí: antiutopistické vyznění a protest proti idealistické zásadě účel světí prostředky v éře na pokraji jaderné války působí lehce naivně, stejně jako politické pozadí, do něhož jsou Watchmeni vsazeni. Okénko poslední: Hlavní otázka asi měla znít: Qui custodiet ipsos custodes? Ale na konci je spíš připomenuto, že Hominem te esse, memento. Těžko si představit něco beznadějnějšího... 70% Special thanks to: Adrian(11.3.2009)

  • woody
    ***

    Mohlo to být i horší, což o to. Vtěsnat megalomanskou Mooreovu předlohu do divácky přijatelného a zároveň kasovně úspěšného filmu je úkol hodný dr. Mannhattana, ne tak klipaře Snydera. Při úžasné titulkové sekvenci zřejmě vypotřeboval všechnu svoji kreaci a umění zkratky (je v ní představena celá historie vigilantů s kongeniálním hudebním podkresem Boba Dylana). Ale pak už to jen upadá... Mnohé je nevyřčeno, postavy jen letmě načrtnuty (hlavní padouch má všehovšudy 3 scény) a proto nepůsobí závěrečný klimax, jak by měl. Herci se rozhodně snaží, Earle Haley se stane bezesporu kultem (jako Joker, třebaže je nesrovnávám) a i kritizovaný Matthew Goode mi do té role sedl jak ulitý... Ještě k tomu závěru: v komixu je šíleně překombinován, zde je to opravdu jediný světlý bod, kdy se film od adaptace vzdaluje a přitom jí neubližuje... Ale stejně nevím, jestli mám být rád, že vidím své oblíbené dílo rozpohybované obrázek od obrázku bez nějaké přidané hodnoty s minimem myšlenek nebo zklamán, že to - možná, třeba - šlo udělat o trošku líp. (S TDK nesrovnávat, Batman má za sebou sedmdesátiletou mytologii, kterou mohli Nolanovi upravovat a pohrávat si s ní, tady nic takového není)(6.3.2009)

  • H34D
    *****

    Strážci jsou přesně to, co bych od Zacka Snydera nečekal, tedy žádná jednoduchá, povrchní a sezónní záležitost (300), představují odlišný pohled na superhrdiny, řeší co se stane, když společnost dosáhne svého a nadpřirozených strážců už zdánlivě není zapotřebí. Hrdinové jsou odpadlíci zvedající se ze země a nemusí to být ani kdovíjak vznešeným způsobem, film vykresluje jejich psychologii i duševní filozofii bez mýtů. Strážci mají naprosto úžasnou ponurou a depresivní atmosféru, díky které delší stopáž není překážkou, nýbrž naopak žádaným prodloužením unikátního, temného zážitku. Jsou v každém detailu prožitým, emocionálně působivým i myšlenkově vyspělým filmem s extrémně líbivým (audio)vizuálem... 9/10(23.4.2009)

  • Malin Åkerman

  • - To isté lietadlo, ktoré prelietava v úvodnej titulkovej sekvencii pri mene Malin Akerman (Laurie Jupiter), môžeme vidieť aj v snímke Sucker Punch (2011), ďalšom filme Zacka Snydera. (PETOS)

  • - Jméno Rorschacha má, stejně jako jeho maska zobrazující neustále se měnící inkoustovou skvrnu, původ v jedné z nejvýznamnějších a nejdiskutovanějších psychologických metod užívaných k rozboru osobnosti. Principem je ono známé zobrazování karet s mnohoznačnými tvary, kdy má pacient udávat, co na obrázku vidí. Rorschachovým testem (podle švýcarského psychiatra Hermanna Rorschacha) si ve filmu projde i samotný Rorschach, a to při výslechu ve věznici. (Teebo)

  • - Výrazy obličeje Dr. Manhattana (Billy Crudup) byly zachycovány firmou Sony Pictures Imageworks s využitím rekordních 165 skvrn vyznačených v hercově obličeji. (Zeebonk)