Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Lucas VidalHrají:
Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Luke Evans, Tyrese Gibson, Gina Carano, Sung Kang, Gal Gadot, Ludacris, Jordana Brewster (více)Obsahy(3)
Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)
(více)Videa (64)
Recenze (1 357)
6. díl je možná zvládnutý režisérsky lépe než minulý a i akční scény vypadají určitě přehledněji. Nicméně Pětka byla přelomová, kdežto tady se prostě jen pokračuje. Z postav byla vypuštěna dvojice Brazilců a na stranu "dobra" se definitivně přidává Hobbs. Děj je velice prostý, až pitomý a akční zápletka vyloženě vycucaná z prstu. Na tankovou scénu asi nikdy nezapomenu. Minule trezor, tady je tank. Fyzikální zákony řešit netřeba. Tady prostě neplatí a příště nebudou platit projistotu vůbec. PS: "Jak jsi věděl, že mě chytíš?" "Nevěděl." 75% ()
Vůbec nechápu, co proti tomuhle akčnímu filmu někdo něco má...?! Jako střih je právě parádní, je přesně sekanej ve stejnejch intervalej jak v klidných, tak v akčních scénách, takže alespoň při domácí projekci mne osobně vůbec nerušil. Hodně se tam první hodinu kecá a je to takový samozřejmě teenagersky uhozený a trapný. Ale je to kvalitní, rychlý, Dwayne Rock vládne plátnu při každým nástupu, úžasný jsou fighty v metru (ten zápornej "Japonec" je fakt dobrej ... , sakra vždyť to je Joe Taslim z The Raid (2011), díky uživateli/kámošovi RAIMI za upozornění...!! ;-) )) ... závěrečná půl hodina, kterou jsem vůbec nečekal je pak opravdu hodně super. Sice to není tak dobrý jako pětka, ale je to parádní. Možná jsme čekali víc, ale ony ty "Furiousy" nikdy nebyly kdo ví co, jen ta pětka byla ohromným překvapením a té se už nic asi nevyrovná ... Za mě spokojenost. ()
Tahle rodinná kára už patří do šrotu. Ale nějaký komediální spin-off s hláškujícím Rockem a miniRockem Dieselem by mě bavil. 50% (4Dx je pohybově vymakané, ale ostatní slibované kejkle se ztratily někde v překladu: kde je vůně benzinu a spálených pneumatik, kde jsou další efekty? Jeden mořský vánek to rozhodně nespasí...) ()
Jednička to nastartovala, dvojka nám ukázala, jak vypadá slabší odvar, trojka diváky zavedla za jinými postavami do Tokia, čtyřka ukázala, že série ještě není mrtvá a může dál fungovat, pětka dovedla sérii na vrchol a šestka zůstala těsně pod ním. Stále se bylo na co koukat, Vin Diesel a Paul Walker hrají role, které jim svědčí, podobně jako Dwayne Johnsonovi. V příběhu šestky se vrací na scénu také Michelle Rodriguez, což je příjemným kořením pro tento příběh, do něhož v cameu zasáhne také Jason Statham. Hledat tu nějakou realističnost u akčních scén nemůžeme, podobně jako v předchozích dílech, ale stále jde o povedenou zábavu, která připravila půdu pro sedmičku, na kterou se brzy vydám do kina. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (62)
- Jedným z producentov filmu je aj Vin Diesel (Dominic Toretto), ktorý sa takto spolupodieľal aj na predchádzajúcich dvoch častiach série. (Patrik200s)
- Hobbs (Dwayne Johnson) stejně jako v předchozím díle používá Smith & Wesson Model 629, známý také jako Colt Python. (Axarus)
- Píseň "Bandoleros 1071", která zazněla v závěru filmu, zazněla již v krátkometrážním filmu Los Bandoleros (2009). (mzss1)
Vsazení vysokooktanové akce do melodramatického rámce bylo vzhledem ke směřování série a k jejímu pojetí zlodějského týmu jako rodiny zřejmě nevyhnutelné. Melodramatické konvence jsou důvodem, proč film končí až na druhý pokus, proč má problémy s rytmem a proč se postavy řídí mentálními schématy na úrovni tříletých dětí. Rodinná tématika filmu brání v rozběhnutí, neboť po každé větší akční scéně následuje plkání o důležitých hodnotách, kterým je pouze nahrazována důmyslnější zápletka. Jediný, kdo dokáže nápadnou melodramatičnost reflektovat, je hlavní padouch, uvažující ze všech postav filmu nejracionálněji. V kontextu filmu poháněného nelogičnostmi a sentimentem představuje anomálii, která musí být odstraněna. ___ Jasný cíl filmu i přibližný způsob jeho dosažení je představen krátce po nostalgických úvodních titulcích (akcentujících logicky především "parťáckou" rovinu předchozích filmů) a teprve po jeho dosažení dochází k drobné modifikaci nevzrušivě přímočarého vyprávěcího vzorce: Torettova parta vymyslí, jak se dostat Shawovi na kobylku – Shaw je chytřejší a dopadnutí se vyhne, při čem exploduje několik drahých aut a zemře pár anonymních civilistů – Torettova parta vymyslí jiný plán, při jehož realizaci exploduje více drahých aut a zemře více anonymních civilistů... . Namísto postupného rozvíjení motivů a promyšleného dávkování informací jsou karty zbrkle vyloženy na stůl a jde se hlava nehlava za cílem (ani dvě malá "ženská" příběhová překvapení, jedno laciné, druhé hloupé, nijak nezvrátí dosavadní průběh událostí). Film je ještě víc narativně „dezintegrovaný“ než pětka, ale nerušené sledování v relaxačním „standby“ módu neumožňuje – požitek z atrakcí narušují ony často a ve vší vážnosti vedené dialogy. Kruciální problém pak představují samotné akční scény, rozbité množstvím zbytečných střihů a doražené očividnými digitálními triky (jediná automobilová honička z Jacka Reachera je zrežírovaná mnohem přehledněji než libovolná honička zde přítomná). __ Zatímco ženy jsou ve filmu nebezpečné, zrádné, bezbranné, po amnézii nebo pro pohled, mužům byly přisouzeny role neocenitelných ochránců, schopných milenců a excelentních řidičů. Šestý díl Rychle a zběsile je jednou velkou chlapskou pózou, filmem, z něhož je příliš patrná jistota sebou samým a hodnotami, které vyzdvihuje: pokud máte dost peněz, fyzické síly nebo zbraní (ideálně kombinací všeho uvedeného), můžete si dovolit na kohokoliv prakticky cokoliv. Jenom tím nesmíte ohrozit rodinu. Relativizace padoušských a hrdinských rolí skrze sebereflexivní poukázání na podobnost týmů, které proti sobě stojí (a jejichž členové se spolu utkají víceméně dle toho, jak je Roman spáruje), je nakonec jenom další z falešných gest, jimiž se Lin snaží zastínit skutečnost, že tentokrát vsadil na velké svaly, prázdné fráze a nabubřelou rétoriku více, než kolik je stotřicetiminutová žánrovka schopna unést. Nepopírám, pořád je to pleasure, ale po pětce, jejíž testosteronová přepálenost byla ještě vcelku přijatelná, mnohem více guilty. 70% () (méně) (více)