Reklama

Reklama

Den nezávislosti: Nový útok

  • USA Independence Day: Resurgence (více)
Trailer 1
USA, 2016, 120 min

Obsahy(1)

Věděli jsme, že se jednou vrátí. Využili jsme proto k obraně všech možností a zdrojů Země. Studovali jsme ukořistěné mimozemské technologie, plány a způsob myšlení vetřelců. Poučili jsme se z předchozího boje o přežití i z cesty k našemu vítězství. Ale bude to stačit? Jsme připraveni na to, co se nyní z hloubi vesmíru blíží k naší Zemi? Nebo nás před zánikem zachrání hlavně naše vynalézavost a důvtip? Jak je vůbec možné čelit vesmírné lodi, která k zaparkování potřebuje celý Atlantský oceán? Den nezávislosti režiséra Rolanda Emmericha před dvaceti lety nově vymezil žánr katastrofického filmu, přinesl nový typ celosvětové katastrofy a ohrožení veškerého lidstva. Nyní se vrací, aby dokončil to, co tenkrát započal. Souboj lidstva s brutálním, bezcitným a technologicky nadřazeným mimozemským nepřítelem bude buď vítězný, nebo poslední, protože v případě porážky žádný člověk nepřežije. (Cinemart)

(více)

Videa (28)

Trailer 1

Recenze (998)

Matty 

všechny recenze uživatele

„Rádi ničí památky.“ Ač by mu to prospělo, o mnoho víc podobně prozřetelných hlášek nový Emmerichův film neobsahuje a moc nedává najevo, že by si byl vědom vlastní blbosti. Vážnost, s jakou je námět připomínající béčková sci-fi z 50. let uchopen, dává představu, jak by vypadala Hvězdná pěchota, kdyby ji Verhoeven myslel vážně. Nový Den nezávislosti s bezelstností roztomilou stejně jako znepokojivou staví na hlavu poselství studenoválečného Dne, kdy se zastavila Země. Vyspělejší civilizace zde není od toho, aby lidstvo varovala před rizikem sebedestrukce, ale aby mu pomohla se zničením nepřítele. Válka pak neslouží k tomu, aby se z ní lidé poučili, ale aby se díky ní mohli lépe připravit na válku příští, protože bez válčení by vojensko-průmyslový komplex logicky zkolaboval. Jiné než militantní řešení není ani zváženo a účinnost užití tvrdé síly (třeba i proti spojenci) film svým vyzněním nijak nezpochybňuje. Sice není vysvětleno, proč byla společnost rozdělena, ale hlavně, že díky válčení došlo k jejímu sjednocení. Válečné konflikty tak mají v zásadě pozitivní efekt, byť při nich zpravidla zmizí ze zemského povrchu pár velkoměst. Přestože se mi ideologie, kterou film vyjadřuje, příčí (o nakládání s postavou tuze nekompetentní prezidentky nemluvě), a přestože jeho sentimentalita a patriotismus občas překračují únosnou mez, druhý Den nezávislosti jsem si užil podobně jako svého času jedničku. Kompozičně jde o perfektně vyladěný letní blockbuster, v němž má každý motiv a každá postava své opodstatnění (a delší expozice tak později přináší své ovoce). Množství postav Emmerichovi umožňuje měnit podle potřeby hledisko a sdělovat nám informace nezbytné k tomu, abychom byli v obraze a zároveň chtěli vědět víc (když už se schyluje k finále, tušíme, že se objeví nějaký zádrhel, protože všechny dějové linie dosud nebyly dořešeny). Film je ve svém celku i na úrovni jednotlivých akčních scén znamenitě stupňovaný. Deadline, na který jsme průběžně upozorňováni, je stále blíž, emzáci jsou stále větší a silnější, počet důležitých postav v ohrožení stoupá. Rozpočet 200 milionů dolarů je vidět a souboje jsou masivní, ale ani na jednom by nezáleželo, kdyby akce nebyla pevnou součástí vyprávění a nepomáhala posunovat příběh odstraňováním některých překážek a vytvářením jiných. Když už dělat velké hloupé a ne moc originální sci-fi, pak s podobným vypravěčským umem. 80% ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Vymejvárna nejtěžšího kalibru. Blockbuster bez mozku ale zato s obrovským srdcem, které bohužel nestíhá přepumpovávat všechnu tu hloupě přepálenou sci-fi smršť... a tak se v ní jindy hravý Emmerich jen nešťastně utápí. A to nejen v hektolitrech neředěného patosu. Na jednu super akční trikovou atrakci připadá v Novém útoku čtvrt hodiny hloupých scén, trapných gagů a úsměvných klišé hlášek. Takových, při nichž praskají ušní bubínky a oči vylézají v neuvěření z důlků. Jakkoli jsou akční sekvence zábavné a perfektně vymazlené, tak jsou naopak postavy a veškeré dialogy mezi nimi čirou nudou a jakoby ryze do počtu aka intermezza mezi spektakulární destrukcí. A to je v kostce celý film. Budu si z toho víceméně pamatovat jenom bomba úvodní titulky (při kterejch sem se v IMAXu skoro poblil závratí) a mrzí mě, že už to v životě nechci znovu vidět. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Samotný trailer má 2x větší grády než samotný film. Velm mne iritovalo, že místo chodících a útočících emzáků zde létaly stíhačky jak ve Star Wars, což 2x nemusím. Necítil jsem žádnou hrozbu ani nebezpečí, triky byť velkolepé, tak nikoli úchvatné, hudba nezaznamenána, nikdo klasicky neumřel a že by mě to příliš bavilo, se taky říct nedá. Zklamání a vcelku průser. 40% ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vřelé díky CSFD za uspořádání projekce, která mi shodou okolností vyšla na večer před školením, takže mi to stálo za cestu do Prahé... mé díky jsou bohužel o to vřelejší, že kdybych za tyto ani zdaleka ne dvě hodiny promítání pohyblivých obrázků zaplatil v podstatě jakýkoliv peníz, byl bych "poněkud rozčarován". Nemám potuchy, co a komu se stalo, ale přes obrovský technologický skok a hlavně přes to všechno, co jsme za těch dvacet let viděli nejenom my, ale i samotný Emmerich, se tomuhle zarytému overlordovi apokalyptických destruktivních filmů nepodařilo v podstatě nic jiného než natočit něco jako Jurský Svět nebo Epizodu 7, to jest oprášenou (jak se dnes ve světě předělávek PC her říká "redux") verzi téhož. Ale co je divnější, nemohl být nepříčetný, protože se tu objevují všechna ta jeho "trademarková" mrknutí a úsměšky, které od něho lze čekat v návaznosti přímo na jeho vlastní předchozí filmy. Ať už jsou to v poslední vteřině zachraňovaná nemluvňata, zázračně přeživší psiska, tentokrát jenom lehce pošťouchnutá americká vlajkosláva nebo další drobnosti, všechno to ukazuje na to, že si Emmerich chtěl dělat legraci z daného "žánru", a možná i sám ze sebe. A některým absurdním humorům typu školní autobus se prostě nejde nesmát. Přesto si ID4:2 nasazuje masku nevhodně vážnou (humoru i hlášek je bohužel příliš málo, i když poručík Data, pardon, doktor Okun, s africkým mačetovitým náčelníkem a obrýleným auditorem dělají, co se dá), a skládá za sebe "povinné" epizody, které navíc krom staré gardy prezentují opravdu nepovedeně obsazení mladí herci a herečky, a hraje k tomu naprosto nezapamatovatelná hudba. Ve srovnání s prací Davida Arnolda je druhý Den Nezávislosti úplné nic. Kdyby Emmerich naplno otevřel patriotická stavidla (ne že by tady byla zavřená), bylo by nejtrefnější přirovnání ID4:2 k megarozpočtové tragikomedii Battleship. S výsledeným produktem to ale už tak úplně není, protože to, co z tohohle filmu trčí nejvíc, je změna světovopolitického paradigmatu, kdy se jednou z hlavních postav stává čínská pilotka, a celý svět (zřejmě kromě fanatických afrických bojůvek) včetně Číňanů - ovšem jediného Rusa nevidno - žije v blahobytu a míru. BTW pamatujete na nový Rudý Úsvit (shodou okolností s druhým Hemsworthem, než s tím, který tu předvádí svého Mavericka/Hana Sola?), ve kterém se Číňané raději během produkce přemalovali na Severní Korejce? To je zřejmě ten krásný nový svět... který mimo jiné místo Willa Smithe (který už se asi stal natolik Thetanem, že se mu příčí kosit emzáky) přináší levnou mladou afroamerickou pracovní sílu, a samozřejmě i vysportovanou blondýnku nevalného hereckého talentu (ale sport jí prý ve skutečnosti opravdu jde, a ječela už v několika "horrorech", takže se sem hodí víc než dnešní podoba Mae Whitman;)). Samozřejmě je to z hlediska nějaké logiky děje a "shod náhod" v mezilidských vztazích naprostá zoufalost, ale to byla už jednička, a nevadilo mi to, protože to zkrátka a dobře FUNGOVALO. Jenže opět - musíme si říct na rovinu, že Emmerich na několika místech zjevně záměrně konstruuje scény, které jako by vypadly z pionýrských let filmové sci-fi produkce (což zase funguje hlavně díky Brentu Spinerovi), kdy se malí kluci mohli pustit do objevování galaxií s jedinou výzbrojí v podobě skautského desatera. Takže co z toho vyplývá? Že jediné místo, kde se na tenhle film má smysl dívat, je kino, a že plná palba za lístek je vyslovené okrádání diváctva. Druhý Den Nezávislosti se nepovedl, a nemám nejmenší důvod se na něj ještě někdy podívat znova. Bohužel, už tu po roce 1996 byla hromada Transformerů, G.I. Joeů, Edge Of Tomorrowů, a blablablabla, takže jenom grafika prostě už ani omylem nestačí. 50% () (méně) (více)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Příšerné pokračování. Dvakrát tolik, pokud má divák to "štěstí" a vidí ho pár hodin poté, co si dal z nostalgie jedničku. Generický "všeho víc" sequel, przněný nulovými vlastními nápady, nevyužitými postavami z minula a s kopou nových mladíčků, kteří jsou tak necharismatičtí a nudní, až to bolí (vůbec tohle nucené omlazování filmů je zlo, nechápu, že by studio zabilo táhnout to třicátníky). Nejhorší je každopádně to, že je druhý Den nezávislosti hrozná nuda. Akce zaměnitelná, efekty špičkové, ale to už dneska nepřekvapí. Když je největším překvapením filmu to, že se z jedné z původních postav (vzhledem k současné politicky korektní době) vyklubal gay, je prostě něco špatně. Jednoznačně to nejslabší, co v rámci destrukce Emmerich natočil. 30% ()

Galerie (73)

Zajímavosti (18)

  • Svou roli generála Williama Greye si v malé roli zopakoval tehdy již těžce nemocný Robert Loggia. Zanedlouho po natáčení, měsíc před svými 86. narozeninami, zemřel na zdravotní komplikace způsobené Alzheimerovou chorobou. Film je věnován jeho památce. (Saur.us)
  • Pokračování vzniklo dvacet let po jedničce Den nezávislosti (1996), stejná doba uběhla i ve filmovém světě mezi oběma útoky. (joker.george)

Související novinky

Jeff Goldblum se vrací mezi dinosaury

Jeff Goldblum se vrací mezi dinosaury

30.04.2017

Návraty do slavných rolích jsou teď v Hollywoodu velmi populární. Nejvíc na ně sází Harrison Ford, který se vrátil jako Han Solo a brzy ho znovu uvidíme jako Ricka Deckarda i jako Indiana Jonese, a… (více)

PF 2016

PF 2016

24.12.2015

Tak který bude nakonec nejlepší film roku 2015? Revenant: Zmrtvýchvstání nebo Osm hrozných? Nebo ani jeden z nich a do čela žebříčku nej celovečerních filmů roku 2015 se u nás probojují nové Star… (více)

Den nezávislosti 2 bez Willa Smithe

Den nezávislosti 2 bez Willa Smithe

10.02.2014

Roland Emmerich (Godzilla, Útok na Bílý dům) se už několik let snaží oživit pokračování Dne nezávislosti. Asi nejznámější blockbuster německého režiséra vydělal v roce 1996 přes 800 milionů dolarů,… (více)

Will Smith a nejhorší den jeho života?

Will Smith a nejhorší den jeho života?

26.10.2013

To zní jako vydatný bulvár, ale ve skutečnosti jde o zápletku nadpřirozeného thrilleru Selling Time studia 20th Century Fox, ve kterém by si chtěl zahrát Will Smith. Scénář Dana McDermotta je o muži,… (více)

Reklama

Reklama