Režie:
J.J. AbramsKamera:
Dan MindelHudba:
John WilliamsHrají:
Harrison Ford, Mark Hamill, Carrie Fisher, Adam Driver, Daisy Ridley, John Boyega, Oscar Isaac, Lupita Nyong'o, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, Anthony Daniels (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Lucasfilm a vizionářský režisér J.J. Abrams spojili síly, aby vás znovu přenesli do předaleké galaxie. Star Wars se vracejí na plátna kin filmem Star Wars: Síla se probouzí. (Falcon)
Videa (17)
Recenze (2 422)
Výtkám, že to je vše příliš odvozené a celý film je nejdražší fan made záležitost všech dob, se nebráním. Dokonce bych k nim přidal pochybnost nad hlavním záporákem, který zatím spíš vyhlíží jako z marvelovského blockbusteru... Ano, sedmička fúzuje ověřené motivy a postupy především z epizod IV a VI. Na rozdíl od Star Treku se Abrams pohybuje ve stylisticky mnohem ukotvenějším univerzu, to ale neznamená, že neservíruje totální abrrrazivní rrrozkoš, jak byl řekl Dan Nekonečný. 136 minut se film řítí kupředu a ta stopáž je prostě subjektivně strašně krátká. Zmizela obsese přeplácanou mizanscénou, Mindelova kamera se víc hýbe s postavami, které tak jen divadelně nedeklamují, ale dýchají. Digitální opar nové trilogie přepustil místo materiálnosti. Přestřelky stormtrooperů jsou čistá rozkoš a nezbývá, než posunout spin-off Rogue One mezi nejočekávanější filmy roku 2016. Nové postavy se rychle učí - důraz na dobře dávkovaný patos, gesta, včasné pomrkávání, to všechno si osvojují s lehkostí. Kolbiště ale pochopitelně patří veteránům, kteří probouzejí Sílu nostalgie. Star Wars přestaly být epickou galaktickou ságou o zdanění obchodních cest a vztazích mezi různými zástupci galaktické politiky a vracejí se ke kasdanovské pohádce se vším všudy. Epický oblouk, antické scény, velká krásná slova. Pokud se nové trilogii vyčítala opereta, tohle je opět opera. Možná se zdá, že s rokem 1977 už nemáme nic moc společného, ale pro mě je tenhle epos o věčném souboji dobra a zla v současnosti stejně důležitý jako v době, které dominovali padouchové. Ani ne tak proto, že obsahuje skutečně dotažený feministický podtón (což českému mentálnímu apartheidu působí muka), ale spíš proto, že zase naplno připomíná platnost třicet dva let starých Yodových slov: "Luminous beings are we, not this crude matter." Abrams možná jen postavil most mezi starou trilogií a novým univerzem, ale je to most, po kterém je radost kráčet. ()
S VenDulin85 jsme se v kině shodly, že větší ucho, než byl hlavní představitel Kylo Rena, snad už vybrat nemohli. Neseděl mi tam. Tu masku si neměl vůbec sundávat ... člověk tak lehce pozbyl nabytou představu o superzlém temném rytíři. To bylo zhruba vše, co bych filmu vytkla. Dále už převažují klady. Poklona nejen režisérovi, ale také skladateli Johnu Williamsovi za složený soundtrack. Je fajn vnímat tak skvělou hudební linku spolu s příběhem, kde velice příjemným dojmem převažovala poctivá filmařina nad počítačovými zrůdnostmi. Jsem nadšená z té přirozenosti. Napětí a perfektní akční scény střídal humor, kdy se rozesmálo celé kino. Do něj jsem šla trochu nesvá a vycházela jsem okouzlená. Dokonalý návrat do hvězdného dobrodružství. ()
V rychlosti, časem možná víc: Hvězdné války zbožňuji od...jakživa. Abrams pro mě provedl "restart" ala episoda 4, kterým si otevírá vrata do tvorby dalších příběhů, universum bude vzkvétat. Přes všechno to superzábavné a moderní pozlátko a tu nostalgii, mi u filmu chybí duše (odvážnější by napsali "koule"). Tohle je hra na jistotu. Chtěli jsme to nebo ne? PS:milovníkům tržeb doporučuju sledovat denní tržby, rodí se tu něco velkého... ()
Ups- CRITICAL FAILURE!! Za rok 2015 jsem kino navštívil 52x a chuť odejít jsem zažil pouze 2x a to při Jupiter Ascendingu a nyní. What the fuck was that?? Mě snad šálí zrak! Blockbustery mám rád, ale Star Wars v mých očích může potěšit pouze děti 4. třídy základní školy. Absolutně bez příběhu s nudnými dialogy, téměř bez akčních scén, které stejně nemají žádnou šťávu, vizuální efekty na úrovni SyFy připomínající televizní produkci 90.let, veškeré kreatury mi lezly krkem, působí to jako by režisér splácal spousta nesmyslů a narval je do filmu bez jakéhokoliv důvodu, humor od Disney taktéž vůbec nepotěšil, jestli chlupatá kňučící obluda příjde někomu vtipná, budiž, já se styděl v kině jak už dlouho ne ( A to jsem měl na sobě trenky Star Wars!!). Záporák po sundání masky taktéž vyzněl infantilně a o nezáživném tempu se ani nezmiňuji. Takhle jsem netrpěl ani u ártové, independent, black and white drama srajdy. 1* za pohlednou Rey a za cameo Ruhiana. More Plot Holes than holes in a Cheese Factory in Switzerland!!! 25% ()
Při troše generalizace a relativizace bych sem mohl zkopírovat komentář k Jurskému Světu, protože Epizoda VII je totéž v bledě starwarsovém. Chápu, že potom, co Disney vysázel Georgi Lucasovi ten těžko představitelný ranec peněz, nechtěl se hned prvním krokem pouštět do žádných nepředložeností, a v podstatě skrze J. J. Abramse elegantně zakličkoval v poli permutací, aby přinesl Star Wars novým generacím publika, a zároveň přitáhl zpět miliony fanoušků z těch generací starších. A nikoho lepšího na tu práci objektivně sehnat nemohl, jak dokazují první dva "nové" Star Trek filmy. Háček je v tom, že čeho je moc, toho je příliš, a už samotné "original" Star Wars se pohybovaly na hranici směšnosti (a Epizody I-III někdy i za ní). Když hlavnímu fyzicky přítomnému záporákovi (skutečný hlavní záporák vypadá jako něco, co uteklo z Green Lanterna nebo v lepším případě z potitulkové sekvence něčeho od Marvelu - možná na počest tripu těch, kdo ho vymysleli, se taky jmenuje Grand Mástr Smouk, tedy pardon, Snouk;)) vtisknete do ruky laserový Excalibur, a pojmenujete ho Guy Loren, nebo Kyle Oren nebo tak nějak, a necháte ho předvádět záchvaty zuřivého vzteku střídané slzením, nezachrání to ani Adam Driver, který - má-li co hrát - dokáže předvést velké věci. Jinak v Epizodě VII najdete všechno, co ke Star Wars patří - záhadného teenagera nabušeného midichloriany, tajemného zakrslého mimozemšťana, slizkého důstojníka imperiální flotily, Sitha (který není Sith, samozřejmě;)), nějaký ten humor, špičkové vizuální efekty, obsesi na architekturu metr širokých mostíků bez zábradlí nad kilometry hlubokými propastmi, a tak dále, a tak podobně. Takže ano, účel to splnilo, ale pokud jde o příběhový obsah a jeho rozplizlost, má to výrazně blíž epizodám I až III než staré dobré "první trilogii" epizod IV až VI. 70% a šmitec. Znovu se podívám jen v případě, že by další dvě epizody byly tak dobré, že si zaslouží vidět celou trilogii jako celek. ()
Galerie (686)
Photo © Lucasfilm
Zajímavosti (161)
- K tomu, ako funguje droid BB-8, sa tvorcovia oficiálne nevyjadrili. Avšak jeho najdôležitejšou súčasťou bude zrejme sústava kolies umiestnená vo vnútri gule, ktorá vytvára pohyb. Hlava droida je s telom prepojená magnetmi. Odpudivé magnety pravdepodobne zabezpečujú vytvorenie medzery medzi hlavou a telom, zatiaľ čo príťažlivé magnety zabezpečujú spojenie medzi hlavou a telom a zabraňujú odpadnutiu hlavy. To znamená, že hlava a telo robota nie sú ovládané jednotlivo. To potvrdzuje aj jeden z patentov štúdia Disney spolu s partnerom Sphero a aj prehlásenie jedného z vedcov spoločnosti Sphero, ktorý uvádza, že hlava nie je ovládaná zvlášť. (Kub_ees)
- Účes Billie Lourd (poručice Connix) je odvozen od účesu její skutečné matky Carrie Fisher (Leia) z filmu Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977). (P. J. D.)
- Když Rey (Daisy Ridley) s Hanem Solem (Harrison Ford) letí hyperprostorem a Rey v jednu chvíli „přemostí kompresor“ (jinými slovy vytrhne součástku z panelu), tak součástku v následujících záběrech drží pokaždé jinak. (johnnymay)
Reklama