VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
-
Bette and Joan (2017) - 8 epizod
-
Capote vs. labutě (2024) - 8 epizod
Obsahy(1)
Seriál vypráví o legendárním soupeření mezi herečkami Joan Crawford (Jessica Lange) a Bette Davis (Susan Sarandon) v průběhu natáčení jejich jediného společného filmu Co se vlastně stalo s Baby Jane? Svoji rivalitu přenášely do svých rolí a nepřestávala ani za kamerou. Úspěšný režisér Ryan Murphy v seriálu zachytil, jak se herečky vyrovnávaly se stárnutím a sexismem v Hollywoodu tehdejší doby a jak pro ně bylo čím dál těžší vycházet mezi sebou, i když na jejich spolupráci závisel úspěch v závěru jejich kariér. (Streeper)
(více)Videa (5)
Recenze (40)
Jeden z nejlepších seriálů podle skutečných událostí a herecký koncert vzdávající hold staré éře Hollywoodu. Už dlouho jsem při sledování nějakého seriálu neviděl, že by se herečky doslova vžily do postav, které hrají. Avšak zde J. Lange a S. Sarandon předvedly naprosto FENOMENÁLNÍ kus práce, podpořený naprosto skvělým scénářem, kostýmy, i výpravou. Každou epizodu jsem si neuvěřitelně užíval vše, co se na obrazovce odehrávalo. Musím zde zmínit naprosto dokonalý český dabing v podání Elišky Balzarové a Taťjany Medvecké. Dalším pozitivem na tomto seriálu shledávám nenásilné zahrnutí témat jako jsou sexismus, ageismus nenásilnou formou. Herecké obsazení je kromě ústřední dvojice doplněno o Alfreda Molinu nebo dvojici dam, které září v Murphyho nejúspěšnějším projektu AHS - řeč je samozřejmě o Kathy Bates a Sarah Paulson. Podobně jako filmový Babylon nebo seriál Nabídka, i zde je mi téma historie Hollywoodu a tvorba jednotlivých filmů/seriálů z té doby velice blízké. Až se budete nudit a hledat skvělé zpracovaný a provedený dobový seriál o 2 skvělých herečkách, které si šly po krku, jednoznačně Vám doporučím Feud - Zlou Krev. Tento seriál je skrytý klenot, který jsem naštěstí našel. Jak píší kolegové v komentářové sekci - povinnost pro každého milovníka kinematografie, Hollywoodu, Jessicy Lange a Susan Sarandon. ()
Mnoho již bylo řečeno o hereckém umu jak Susan Sarandon (kterou jsem předtím nijak moc herecký nevnímal), tak Jessicy Lange (kterou zbožňuji a díky této roli ještě mnohem více). Nicméně kdo neviděl tenhle skvost, zřejmě přišel o jedny z nejlépe zahraných rolí, co se kdy v televizi objevily. Obě mistrovské dámy srovnatelně špendlí divákovy oči k obrazovce tak neskutečným způsobem, že jsem měl pocit, jakoby celá řada trvala tak 2 hodiny. Závěr pak neskutečnej emoční nátěr ve všech směrech. "What's your name, sweetheart?" -Sylvia. -Fuck off, Sylvia." ()
Mohl to být úžasný seriál, především díky Lange, Sarandon a Molinovi, ale kazí to tři věci. Za prvé - neúnosná délka. této látce by mnohem více slušely dvě, tři hodiny, nikoliv šest a půl. Vleče se to občas jako nudle z nosu, místo jedné údené věty se řekne pět mdlých, místo pěti záběrů je jich dlouhých deset. Za druhé - příliš častý, statický a zbytečný motiv "dvojice vypravěček",který se jako berlička používá vždy, když to není scénárista schopen odvyprávět "naživo". Navíc se zde Zeta-Jones překvapivě ukazuje jako hodně špatná herečka. Za třetí - úlitba moderní "korektní" době, kvůli které se do příběhu dostaly nesmyslné emancipační motivy, boj za rovná práva žen ve filmovém průmyslu. Například fiktivní vsuvka "sekretářka chce režírovat, ale nemá šanci, protože je žena" je na hranici trapnosti. A že "starší ženy si už ve filmu ani neškrtnou" je prostě lež - Bette Davis (zde jí bylo 54) hrála pak ještě v 29 filmech, Crawford byla notorička, jen proto už ji nikdo nechtěl a hrála jen v pár příšernostech (snad jen kromě příjemně hysterického výkonu ve Strait-Jacket). Vše ostatní je super, duety JLxSS jsou prostě úžasné. Mít tu možnost dám tři a půl hvězdy, tedy 70 %. ()
Všetky seriály Ryana Murphyho s reálnym základom sú poctivo faktografické, excelentne zahrané a navrch obohatené o tak nezmierne množstvo pochopenia pre postavy, ktoré chtiac-nechtiac divák musí pociťovať aj napriek tomu, že sa jedná o typovo diametrálne odlišných ľudí s mne cudzími problémami. Nevedel som ani, že ma táto tematika môže zaujať a byť to podané rýdzo dokumentárne, tak asi ani nezaujme, ale Murphyho hybridný rozprávací štýl jednoducho má myšlienku, cieľ a plejádu kvalitných hereckých výkonov a mne nedáva priestor vymenovávať akékoľvek negatíva. 7/7 - 90% ()
Výborné zpracování jedné z legendárních rivalit starého Hollywoodu - sada zákulisních dohadů, manipulací, pletich, reálií filmového průmyslu a přesně onen třpytivý pánský klub, kde to asi nebyl med pro žádnou velkou ženskou star. Je to skvěle napsaný, fajn i retrospektiva, vystoupí celá řada osobností (Aldrich, Jack Warner, Sinatra, William Castle, Dean Martin, Olivia de Havilland) a samozřejmě, nade všechno (OK, spolu s Tuccim a Molinou) září výkon dvojice v hlavních rolích stárnoucích, bojujících legend. Přes hláškování se na place Baby Jane, velký oscarový večer (top moment), až úplné deziluze a řekl bych full Sunset Blvd mód. Chytlo za srdce a jednoznačně doporučuji - fandům časů "pro pamětníky" bezpodmínečně :) ♪♫ ()
Galerie (84)
Photo © FX Network
Zajímavosti (12)
- Režisér Ryan Murphy urobil rozhovor s Bette Davis len pár mesiacov predtým, než zomrela. Z dohotnutého 20 minútového sa stal štvorhodinový. Keď sa jej totiž spýtal na Joan Crawford, sa rozrozprávala o tom, ako veľmi svoju kolegyňu neznášala. Rozhovor ale zakončila slovami "Bola profesionálka a to obdivujem". (Steny94)
- Seriál se snaží vyvolat dojem komplotu a podpásového jednání Joan Crawford jako náhradnice za vítězku. Ve skutečnosti tato pravidla schvaluje Akademie a sama Bette Davis věděla, že Joan oslovila Anne Bancroft a Geraldine Page a může za ně cenu převzít. V dřívějších dobách byl tento postup běžný, pokud se nominovaná hvězda nemohla zúčastnit udílení, např. Raquel Welch za Goldie Hawn v r. 1970, Martin Scorsese za Ellen Burstyn v r. 1975 nebo Angela Lansbury za Peggy Ashcroft v r. 1985. Jedinou spornou věcí tak zůstává, nakolik bylo rozhodnutí členů Akademie o vítězce ovlivněno lobováním Joan a Heddy Hopper. Také tvrzení seriálové Bette (Susan Sarandon) o tom, že si Joan (Jessica Lange) Oscara nechala, je mylné. Měsíc po oscarovém ceremoniálu osobně předala Joan Crawford cenu Anne Bancroft přímo na Broadwayi po představení divadelní hry „Matka Kuráž a její děti“, kvůli které chyběla na předávání. (kenny.h)
- Obě hlavní herečky jsou o dost starší než byli herečky, které v té době hrají. Bette Davis bylo 54 let, když natáčela film Co se vlastně stalo s Baby Jane? (1962) - Susan Sarandon je 70 let. Joan Crawford bylo při natáčení 56 let a Jessice Lange je 67 let. Není to ale jediný věkový rozdíl v seriálu. Alfred Molina v seriálu hraje roli režiséra Roberta Aldriche, kterému při natáčení bylo 44 let, Alfredovi je 63 let. Naopak Stanley Tucci, kterému je 56 let ztvárnil roli Jacka L. Warnera, kterému v té době bylo 70 let. (Streeper)
Reklama