Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
Zcela určitě jeden z nejlepších hodně temných thrillerů, které vznikaly vlastně jen v Devadesátkách. Mlčení jehňátek nebo Sedm, ale dalších bych z hlavy asi nevysypal. Když jsem tohle poprvé viděl zhruba v 18 letech dostavilo se zpočátku menší zklamání, protože zaprvé jsem si tuto temnotu nedokázal tehdy adekvátně vychutnat a zadruhé vidět Cage po dokonalé akční trojici ve filmu, kde se téměř nestřílí pro mě znamenalo pomalu hereckou zradu. Dneska vidím věci samozřejmě zcela jinak. Výborný thriller, ve kterém se hlavní hrdina, který vyšetřuje možnou vraždu propadá podsvětím stále hloub, aby případ vyřešil. Že se to neobejde bez obětí, jak fyzických tak duševních je divákovi jasné. Miluju scénu s Dinem, Machinou a naším detektivem, když se poprvé setkávají a náš hrdina je prozrazen. Podobné filmy dneska již nevznikají, ale ukazují nám minimálně to, že Devadesátky byly prostě výjimečné. PS: Dino Velvet by mohl mít i vlastní film. 85% ()
Syrový výlet do špinavého světa pornografie, až na jeho naprosté dno. Jeden z mála filmů, kde mi nevadí Nicolas Cage, ba naopak, svou roli zvládl velice dobře (jenom mi neustále lezly na nervy jeho dojemné rozhovory s dcerkou). Z herců bych vyzvedla hlavně Phoenixe, kterému to hraní prostě doopravdy jde a výborného Petera Stormare, jehož "pornokrál" je mistrně zvládnutý. Ve filmu je celkem hodně násilných scén a ukázky z podsvětí sexuálních deviací jsou jenom pro silnější žaludky. Zajímavé, že tvůrce děsivě hrozného Batmana a Robina a spol. dokázal natočit takhle dobrý, temný film. PS.: Odhalený obličej Mašiny mi přišel odpudivější, než kdyby vypadal jako Jason z pátku 13. ()
Tak temný ten film ozaj je, morálne vyhrotený tiež. Špinu biznisu, do ktorého sa postupne ponára hlavný hrdina aj proces, v ktorom aj jeho to svinstvo zvnútra rozleptáva ukazuje dosť sugestívne. Ale rovnako sa nemôžem zbaviť dojmu, že pôvodne zamýšľaný Fincher by z toho vytiahol oveľa viac. Vynikajúci nápad, ale podľa mňa nešťastne natočené. Z odstupom rokov si pamätám len skutočne málo. ()
Všechno zlé je k něčemu dobré. Joel Schumacher to dobře poznal, když po kolosálních průserech v podobě svých velkorozpočtových Batmanů sáhl na konci devadesátých let po skromnějších, psychologicky vyztužených projektech, korunovaných právě tímhle proslaveným depkařským thrillerem. Zápletka, jakkoli jednoduchá, mocně vtahuje diváka do odporného prostředí zvrácené pornografie, podložena primárně perspektivou šokované hlavní postavy, kterou ztvárňuje Nicolas Cage stále ve své zlaté éře více než přesvědčivě. Tempo je vzhledem k závažnosti námětu a psychologickým ambicím možná až moc svižné, výprava by občas mohla ještě přitlačit na pilu co do černoty a násilí a najde se pár lacinějších motivů (Cage najde okamžitě deník, který policie hledala marně bůhví jak dlouho), ale atmosféra je přesto dusivá od úvodních okamžiků až do posledního záběrů a typologicky úžasně obsazení herci (hlavně Phoenix a Stormare) navyšují autenticitu a pocit zhnusení do vysoce uspokojivých výšin. Závěr pravda onu autenticitu rozprašuje ve prospěch akčního uspokojení (to je ten nejzásadnější rozdíl oproti Se7en, taktéž z pera Andrew Kevina Walkera), avšak dojem přeplácanosti se naštěstí nedostavuje a tvůrci i zde překvapují nápady, které nikde jinde zkrátka neuvidíte (Cageův telefonát a žádost o svolení)... Rozhodně jeden z nejzajímavějších a koneckonců i nejlepších thrillerů devadesátých let, kde že ty zlaté časy jsou... ()
Tenhle film mi připadá tak trochu jako malý zázrak. Hollywoodský mainstream s hvězdou v hlavní roli, který se opravdu VÁŽNĚ zabývá sexuálním zneužíváním. A zápletka rozhodně neslouží k rozpoutání efektních přestřelek. Film odvíjí pomalu a zavádí nás do zákulisí pornoprůmyslu. A je to dost depresivní podívaná. Většina postav je více či méně vyšinutá a Cage je čím dál tím více pohlcován tímto prostředím. Depresivní film, který se trapně nevyhýbá "zakázaným" záběrů Zajímalo by mě, od kolika byl ve Státech přístupný ) a příběh se odvíjí až do dost antihollywoodského konce, při kterém cítíte, že hlavní postava už nikdy nebude taková jaká byla. Nicolas Cage tady opět dokazuje, že umí dobře zahrát. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Aby bylo dosaženo ratingu R, vznikla zkrácená 108 minutová verze, z níž byly odebrány nebo upraveny nahé, příliš krvavé a jiné "morálně závadné" záběry. (Dan9K)
- Tom Welles (Nicolas Cage) nosí hodinky značky Oris Chronograph. (dyfur)
- V severoamerických kinech film nastřádal 36,7 milionu dolarů, součet celosvětových tržeb byl 96,6 mil. (NIRO)
Reklama