poster

Trainspotting

  • Velká Británie

    Trainspotting

  • Slovensko

    Trainspotting

Drama / Krimi / Komedie

Velká Británie, 1996, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 199)

  • golfista
    ****

    Skvěle vybraná muzika a úžasný Ewan McGregor v jednom z nejlepších filmů o drogách. Filmař může ukázat i to, že jsou drogy nádherný a přesto vznikne snímek, který (doufám) od drog každýho odradí.(27.8.2003)

  • KevSpa
    *****

    Chudák Tommy. :-) --- Prostě klasika, co k tomu víc dodat.(7.6.2010)

  • Houdini
    ****

    Oscar 1 nominace: Scénář - A(20.2.2004)

  • Tsunami_X
    *****

    Trochu bláznivej, trochu špatnej. Ale co, nemilujeme my holky právě tohle?(3.5.2005)

  • Tosim
    ****

    Čekal jsem sevřenější příběh, škoda, že je snímek pouze slepencem scének bez napětí, vyjma poslední akce s prodejem drog a následným podfukem. Jistě, i když film nekárá, rozhodně od drog odradí, ať už se nálada pohybuje od vyšinutého štěstí, přes hovna stříkající z prostěradla na všechny kolem, až ke smrti kojence, všechno z toho je zkrátka špatně. Užil jsem si nejrůznější citace - odjezd vlaku jako z Tenkrát na západě, přechod přes přechod jako Beatles a podobně.(16.2.2017)

  • Matty
    ****

    „Vybrat si život. Vybrat si práci. Vybrat si kariéru. Vybrat si rodinu. Vybrat si zasraně velkou televizi.Vybrat si myčky, auta, přehrávače kompaktů a elektrický otvíráky na konzervy. (…) Na konci toho všeho pěkně zplesnivět. Pochcávat se v ubohym domku a bejt jenom na obtíž sobeckejm, zmrvenejm spratkům, který jsi splodil, aby tě nahradili.“ Tohle není způsob života charakteristický pro Marka Rentona. Mark Renton má heroin, a kdo má víc? Dáte si šleha ráno, odpoledne, večer a den vám uteče ani nevíte jak. Mark Renton není dobrý člověk. Je to feťák, který se stále víc propadá do svého soukromého drogového pekla. Doslova se topí ve vlastních sračkách. ___ Trainspotting je filmem s neskutečnou energií od začátku do konce, při jehož sledování budete podobně jako protagonista pociťovat střídavě euforie a zhnusení. Boyle má obě polohy vyprávění plně pod kontrolou a moc nehrozí, že byste se smáli na nesprávných místech a užívali si scény, z nichž by vám mělo být zle. K vedení našich emocí si přitom nemusí pomáhat ani Rentonovým komentářem, který - což je poměrně vzácné - plní z větší části jiné funkce než vysvětlování toho, co vidíme. Mnoho jiných filmů na knižní mimoobrazový komentář dojelo, ale Rentonův vnitřní monolog je natolik vybroušený a pronášený s natolik neodolatelným McGregorovým akcentem, že filmu naopak pomáhá a průběžně akceleruje jeho tempo. Pro svůj příliš snaživý důraz na efekt dnes film jako takový trochu zestárl, což neplatí o některých nesmrtelných dialozích (- Jak se jmenuješ? - Diana - Kam jdeš Diano? - Domů – Kde to je? - To je tam, kde žiju), ale pořád jde o neuvěřitelnou jízdu a nekompromisní (protože průhledně nemoralizující) generační manifest a jsem docela zvědav, kam se životy Rentona, Begbieho, Chcípáka a Spuda posunou v připravovaném pokračování. 80% Zajímavé komentáře: Oskar, Winnfield, Niktorius, husoko, ANTI-frog(14.11.2006)

  • Radyo
    *****

    Vynikající film, prošpikovaný řadou více či méně humorných scének a momentek. Ewan McGregor odvedl výbornou práci, stejně jako Ewan Bremner a Jonny Lee Miller. Naprosto excelentní však je Robert Carlyle. Ten je znám i z řady jiných filmů, role Begbieho je ale snad jeho životní. Danny Boyle si tímto filmem nasadil laťku proklatě, ale opravdu proklatě vysoko a už se jí nikdy ani nepřiblížil. Skvělý dojem umocňují i dobře zvolené písně.(14.7.2008)

  • Malarkey
    ****

    Stydím se, že takovouhle legendu jsem viděl až tak stár. Film je slavný hlavně díky hudbě, Underworld k němu totiž tenkrát složili skladbu, která se neohrála ani v dnešní době. Předběhla dobu v hudební branži stejně, jako to zvládl se vší počestností i samotný film. Neřikám, že by o drogách nějaký ten film už před ním nebyl. Jasně, že jo, ale natočit film o drogách, vzít ho s nadhledem, ukázat divákovi pravou tvář feťáka, uvrhnout ho do feťáckých stavů a topit ho emocemi z desetiny tak vražednými, jako skutečný feťák prožívá, a to vše zaobalené do ironického humoru, to prostě dokázali akorát tak Angličani, a dokázali to skutečně precizně. Jen mně na tom filmu vadilo, že občas to s tou kvalitou skutečně přehnali. Pár scén na to, jak se film tváří nevinně, dokázaly otevřít držku dokořán. S tím, že ani Born Slippy by jí nezavřelo. A tak i když je tenhle film kultovní až k prasknutí, pro mě to plný počet určitě nebude. Ale pro Born Slippy si místečko najdu vždycky.(18.1.2010)

  • J*A*S*M
    ****

    U několika scén jsem seděl s otevřenými ústy a žasl nad jejich genialitou (Perfect Day). Bohužel se mi ale zdá, že snímek tak trochu vyšumí do ztracena, neboť druhá polovina už tak skvělá není a závěr je vyloženě slabý. Tam, kde mě Requiem for a Dream dokázal dokonale uzemnit, položil Trainspotting otázku "Hm, pěkný, a to už je jako konec?"(8.12.2008)

  • Renton
    *****

    Scénář: John Hodge .. Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?... ___ Nejkultovnější nářez o drogách! Perfektní adaptace výborné knihy. Scenárista z knihy vybral to podstatné, opracoval některé motivy a velice moudře je seřadil. Boyle pak vše natočil v hektickém tempu a střihu, kterým navozuje tzv. jízdu na drogách, kdy postupně, jak přichází dojezd a střízlivění, příjemně zvolňuje. Prostě dokonalé skloubení obrazu, hudby a obsahu se skvělým hereckým obsazením. Moje srdcovka!! Zejména scény během písní Perfect Day & Dark and Long absolutně miluji. 100% a těším se na PORNO !!(11.9.2004)

  • T2
    **

    Rozpočet $3,5miliónaTržby USA $16,491,080Tržby Celosvetovo $72,100,000/45%/(18.5.2005)

  • Radek99
    *****

    Filmový kult devadesátých let...a jelikož jsem ta léta fyzicky zažil, mohu subjektivně mluvit o filmovém Zjevení... (ten zážitek je ale do jisté míry nepřenosný...) Aneb jedna z prvních filmových zpráv o totálním úpadku západní společnosti... Podobné filmy: Requiem za sen, Strach a hnus v Las Vegas, Šňup, Acid House, Ex Drummer(19.11.2006)

  • DaViD´82
    ****

    Tak si to zrekapitulujeme: Drogy jsou dobré, áno... Danny Boyle je výtečný režisér, áno... Ewan McGregor již opustil škatulku nadějného mladíka a definitivně se přesunul do škatulky "páni herci", áno... Skoti jsou cool, áno... Born Slippy, áno... Trainspotting je kult. Jasné? ÁNO! ♫ Hodnocení písničkového OST: 4/5(10.8.2007)

  • AngelAngie
    *****

    KLASIKA!!!(21.5.2008)

  • mandes
    ****

    rozpočet : ? tržby americke : $16,491,080(13.12.2006)

  • Dever
    ****

    Feťáci, nič proti nim, ale feťáci. Dobrý a pravdivý snímok o svete drog, ale zas na druhú stranu ničím výnimočný a prevratný. Musím ešte pripomenúť, že Trainspotting je sprevádzaný slušným a vybraným soundtrackom, no kvalitovo sa vo všetkých stránkach na Requiem for a Dream nechytá. Drogy tu boli, sú a stopercentne ešte aj budú....(31.3.2012)

  • Subjektiv
    ***

    Danny Boyle ve staccatovém rytmu cool dialogů, cool monologů a svižného hudebního podkresu objevuje, že braní drog má důvod v drogách, že je život na drogách sice full of shits, ale taky podivuhodně plný, zrychlený, hektický a pestrý, že po heroinu se skvěle žvaní, balí baby, že se dostáváte do děsně trapných zábavných situací, a tak dál, a tak dál. Co k drogám patří, to se tam frkne, hlavně atraktivně a zábavně, kdo by stál o dušezpyt. Násilí - jasně, lžíce - samo, vaření - tutově, sex - zajisté, AIDS - bezpochyb, krádeže - jsou, absťák - rozhodně. Témata se k sobě řadí co nejtěsněji to lze, ztráta tempa jakoby bylo jediné, čeho se Boyle bál. To by vysvětlovalo nejen ostré řazení scén, ale i hekticky odříkavané, obrazem prostříhávané monology plné seznamů věcí, činností i lidí, osekávaní spousty scén na pár momentek, které tak akorát stačí k pochopení, co se vlastně stalo a snad i nahrazení lidí karikaturami se stopovým množstvím vnitřního života, které se tu jen míhají (Rentonova dívka), tu do zblbnutí opakují svojí jedinou vlastnost (Begbie - bezohledné násilí, Tommy - citlivost, Spud - přitroublost, Sick Boy - kecy o Bondovi) a občas se dokonce překlopí do někoho úplně jiného (Renton z tupého feťáka do etablovaného realiťáka). Pár vizuálních nápadů pojících se s tím, jak drogy narušují vnímání světa to v mých očích zachrání jen minimálně. Slabé ***.(13.8.2009)

  • novoten
    ****

    Pro mě snad nejhůř hodnotitelný snímek, co jsem kdy viděl. Na jedné straně jeden z nejlepších výkonů Ewana McGregora, dechberoucí Perfect Day a více než zajímavé vylíčené, pro mě dost cizí prostředí. Na straně druhé ničím nepřekvapující druhá polovina jen zbytečně zahalující původní myšlenku. Ve chvíli psaní komentáře ve mně zůstávají spíše kladné vzpomínky, takže čistých 70% zaokrouhluji výš.(9.5.2005)

  • Oskar
    ****

    Filmům o drogách se programově vyhýbám. Není to moje téma a navíc pohrdám způsobem, jakým bývá ve filmu zpracováváno. Drogové podsvětí je buď rotující Disneyland plný veselých "zhulenců" s intelektem Sámera Issy, nebo slizká kanálová špeluňka, kterou se přízračně plíží umolousaná iundividua zpod mostu. Ano, je to jistě líbivé a autorsky pohodlné, ale já tomu prostě nevěřím. Ovšem síla Trainspottingu je právě v tom, že není tak černobílý a plakátový. Ukazuje uvěřitelné postavy v uvěřitelných situacích a nemoralizuje jako nějaký naučný dokument pro totální idioty. No vidíte - a přesto, vlastně PRÁVĚ PROTO! - jistě odradí mnohem víc lidí, než tv beseda s psycholožkou v kostýmku. A ještě něco - scéna s mou nejoblíbenější písní Perfect Day je jedna z nejemotivnějších, co jsem viděl. 80 %(6.4.2005)

  • tron
    **

    „Pichali by sme si aj vitamín C, ak by ho postavili mimo zákon.“ Nechcem urážať, hoci sa mi to určite podarí, ale neviem, pre koho môže byť kultový film, v ktorom všetci užívajú ťažké drogy a rozbijú chlapovi v bare hlavu len za to, že do nich nechtiac drgol. Myšlienka, či má zmysel život, v ktorom sa naháňame za hypotékou, je zaujímavá, hoci obohraná, naivná a detská (a rozmýšľať nad ňou prostredníctvom totálnych magorov, ktorých len takýto malý kúsok delí od bývania pod mostom, je WTF). Ak necháme bokom tieto veci, zostane (pod?)priemerný film o bande stroskotancov, ktorí si nič dobré nezaslúžia. Potešil ma koniec s útekom a herci podávajú uchádzajúce výkony (McGregor, Bremner, Carlyle aj Johnny Lee Miller sa fakt snažia, ale čo z toho, keď hrajú odpad spoločnosti?), niekoľko nezabudnuteľných scén (dve odporné výkalové + pár obludných scén s bábätkom). Po vizuálnej stránke je to solídne vypiplané, je to ostatne film Dannyho Boylea. Príbeh ma absolútne neoslovil a nebavil a drogy idú úplne mimo mňa, čiže nemám prečo dávať vysoké hodnotenie. Fakt je to kultový film??? Aby som pravdu povedal, prvý raz 21 rokov od nakrútenia som si to pozrel len preto, aby som pochopil dvojku, na ktorú som sa paradoxne tešil viac.(3.9.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 16 31 45 60
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace