Režie:
Jaroslav HanušScénář:
Jan MíkaKamera:
Jan OstenHudba:
Miroslav KořínekHrají:
Tomáš Töpfer, Kateřina Macháčková, Kateřina Kaira Hrachovcová, Petr Hradil, Jiřina Jirásková, Pavel Soukup, Jana Synková, Lenka Termerová (více)Série(2) / Epizody(52)
Obsahy(1)
V seriálu se potkáme s početnou rodinou Králových, s babičkou (v neodolatelném podání J. Jiráskové), doktorem Králem (T. Töpfer), jeho ženou, profesorkou gymnázia (K. Macháčková), dcerou Simonou (K. Hrachovcová) a synem Otakarem (P. Rajchert). Hlavní osu seriálu tvoří osudy rodiny žijící v menším českém městě. Budeme sledovat jejich snahu o výměnu bytu, radost nad nečekaným dědictvím i smutek nad ztrátou zámku, získání nové ordinace, problémy se zamilovaným synem, nezdárným studentem, i dcerou, která by se ráda stala novinářkou… (Česká televize)
(více)Recenze (169)
Asi jsem měl to štěstí,že jsem sledoval tento seriál opravdu jako předpubertální dítě, bavilo mě to moc a přijde mi, že to byl jeden z posledních seriálů, kde se herci opravdu snažili hrát a vše mělo nějaké mantinely,scénář a prostě to někam směřovalo (na rozdíl od novodobých hoven typu "cesty domů", "doktoři z počátků", "ordinace" a já nevím co podobnýho ještě), skvělý Töpfer a Macháčková v hlavních rolích............... moje hodnocení = 8 z 10. ()
Ještě mám v živé paměti tu ubíjející atmosféru, která se s postupným nastavováním už tak nastavené kaše stále zhoršovala, a podivně stupidní a nelogicé chování hlavních postav. Kdyby o pár let později nevzniklo pokračování Nemocnice na kraji města, terá laťku českých seriálů zahrabala do pekel ( bojím se, že mi jí v pekle budou pouštět ), dal bych bez výčitek o hvězdu míň ()
Tvůrci Hanuš s Míkem se pokusili navázat na tradici velkých a úspěšných českých seriálů, které před revolucí patřily k nedílné součásti večerního televizního vysílání. Podařilo se jim to. Divácký ohlas byl značný, i když seriál trpěl po režijní i scenáristické stránce křečovitostí, kterou se nepodařilo úplně odbourat ani v následující řadě. Vsadilo se do té doby na málo prověřené herecké obsazení, kdy se vedle zkušených herců objevili také začátečníci, kteří si nevedli nijak špatně. Příběhová stránka v mnohém připomínala rukopis Jaroslava Dietla, ale rozpracovat postavy tak, jak to uměl on, se nepodařilo s takovým přehledem. Někteří herci je navíc hráli zpočátku docela křečovitě, než se dostali do rytmu rolí, které je provázely po další pětiletku. Osudy rodiny Králů jsou však seriálem, který řadím k tomu lepšímu, co se v naší porevoluční seriálové tvorbě objevilo. A je třeba jej ocenit stále víc, když je to v současnosti přímo seriálová mizérie. 60% ()
♫ K životu na zámku, mám jednu poznámku, je tu neveselo, je tu truchlivo... ♫ Pardon, nechal jsem se unést, jediné co chci říct je, že padesát-dva cirka, kolem a kolem, hrubým odhadem hodinových dílů je na podobný typ seriálů (čti!: po všech stránkách všedním) opravdu moc. Musí to dát průměrnému televiznímu diváku práci dokoukat osudy rodiny Králů až do samotného konce... ()
Emocionálne silný, režijne i herecky mimoriadne pútavý a originálny a čím ďalej tým lepší a lepší. Skvelý český seriál, skvost medzi filmovými dielami. Realisticky zo života vykreslené situácie, problémy, dilemy, riešenia, dokonalá psychológia postáv, silné a emotívne neuveriteľne precízne vedené dialógy, odkukané zo života. Do úloh jednotlivých postáv sa divák vžije takým úžasným empatickým spôsobom, že s každým hrdinom prežíva jeho osud akoby bol jeho vlastný. Toto excelentné dielo Jaroslava Hanuša možno zaradiť do zlatého fondu českej kinematografie. Aj napriek niekoľkému opakovaniu v ČT a STV si rád pozriem každú časť, hoci som ich už videl všetky. Keby len to - na každú z nich sa teším ako malý chlapec. Bravó... ()
Galerie (44)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (29)
- Jedním z kandidátů na hlavní mužskou roli Přemysla Krále byl i Jiří Bartoška. (Stocki)
- Kateřina Macháčková měla v té době kratší zrzavé vlasy, a tak nosila v prvních dílech blond paruku. (Stocki)
- V bytě manželů Bohatových visí na stěně větší obraz s šachovnicí. Jedná se o jeden ze dvou shodných moderních obrazů, známých z filmu Nahá pastýřka (1966). Jeden byl originál, druhý kopie, který skrýval zamalované zmizelé plátno „Nahá pastýřka“, jehož autorem byl slavný malíř Fragonard. (Ganglion)
Reklama