Obsahy(1)
Byung-doo (In-seong Jo ) je gangster, pre ktorého je najdôležitejšie, aby jeho chorá matka a mladší súrodenci boli riadne zaopatrení. Vo svojich 29 rokoch, hoci už má svojich podriadených, stále je na najnižšom stupni v rebríčku hierarchii soulskej mafie. Jeho rodina sa práve ocitá v ťažkej finančnej kríze a životnej tiesni. Byung-doo sa preto rozhodne podstúpiť neľahkú úlohu, odstrániť zo scény prokurátora Parka, ktorý spôsobuje prezidentovi Organizácie Hwangovi (Ho-jin Chun ) veľké problémy. Jeho priateľ zo študentských čias, Min-ho (Min Nam-koong), je začínajúci režisér, ktorý píše scénar o mafii. Pre jeho nereálnosť je neustále u producentov zamietnutý, a tak vyhľadá dávneho spolužiaka. Byung-doo ho zoznamuje s reálnym gangsterským životom a Min-ho nakrúti film, ktorý sa stane návštevníckym hitom. Avšak film je natoľko realistický, že použitá scéna o zavraždení prokurátora Parka vzbudí oprávnené podozrenia. Je zjavné, že niekto sa dopustil fatálnej chyby... (sochoking)
(více)Videa (1)
Recenze (87)
Prvú polovicu filmu tu máme trošku nevýrazného gangstra, v druhej polovici je to zrazu nemilosrdný pánko. Prvá polovica filmu ma teda vôbec nebavila, druhá bola naozaj skvelá. Ten príbeh nakoniec za niečo stál, takisto aj tie bitky. No a hlavný hrdina bol celkom sympaťák s romantickou dušou. Tak odo mňa silné tri hviezdy. Apropo, ten multiinštrumentalista z karaoke bol teda iný týpek. ()
Čestných päť hviezd keďže tento film v podstate nemá žiadnu výraznú chybu a je veľmi vierohodný. Nie je síce úplne typom filmu, ktorému ja udeľujem plný počet, ale rozhodol som sa, že v konkurencii tých filmov čo som videl v poslednej dobe bol najlepší (práve v tom momente). Bojové scény sú vážne kruté a ešte viac krutý je samotný film a presne takto asi vyzerá mafiánsky svet, kde si nikto nič nedaruje. Človek počas filmu niekedy aj rozmýšľa, ako by sa mohol film skončiť dobre. In-seong Jo, muž čo je jemnejší do tváre a na prvý pohľad nevyzerá vôbec ako gangster má svoju rodinu, teda vlastne má dve rodiny jednu tú mafiánsku a druhú tú svoju. Z hlavným hrdinom zažijeme veľa rôznych situácii a počas filmu sa musí často rozhodovať, čo ďalej urobí a musí si "zašpiniť ruky". Faktor "láska" vo filme tiež hraje dosť dôležitú rolu a o to je vlastne film ešte viac krutý, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Bo-young Lee je veľmi pekná do tváre. Film odporúčam. ()
Scénář: Ha Yu .. Ano, fikce bude pořád jen fikcí. Moderní korejská gangsterka, jež možná nezachutná všem staromilcům, kteří vyznávají drsnou školu hollywoodské nové vlny, ale pod typickým východník kabátkem (kdy se na každém setkání zpívá karaoke apod.) se skrývá velice ryzí příběh, který si od velikánu žánru bere opravdu hodně. Drsný, podrazácký a nečistý je i tento příběh, to se nebojte. Úpadek gangsterského řemesla, dostal Byung-du do nezáviděnihodné situace, pročež vsadil všechno na jednu kartu a po dlouhém strádání na dně se vydal ke strmému vzestupu. O úpadku svědčí i paralelní linka, kde sledujeme nezájem producenta o další gangsterský scénář mladého tvůrce, který se pro inspiraci vydá na ulici a sbírá příběhy, aby byl jeho příběh co nejrealističtější. Pro oba, gangstera i režiséra, se toto spojení stane osudovým. Scénárista a režisér Ha Yu vytvořil poutavý film s perfektním technickým provedením, důrazem na ruční bitky (které má evidentně v oblibě, stačí vzpomenout na Maljukgeori janhoksa), bezskrupulní jednání a pozvolně gradované vyprávění. 85%. ()
Autoři snímku, v tomto případě režisér Ha Yoo přetavil své divácké zkušenosti z kultovních snímků Scorseseho, De Palmy a dalších do jedné z nejčistších gangsterek, co jsem z korejské produkce viděl. Nejedná se o žánrový mix, ani zde nehraje hnací motor pomsta (jako například v neo-noirově laděné A Bittersweet). Film funguje i jako mnohovrstevnatý epos o gangsterovi, který zažije svůj postup mezi elity a následující pád, tak jako nepřímá kritika kapitalismu a jeho důsledků v chudších částech Koreje (kritika ale zdaleka není tak výrazná jako v pozdních filmech jiného korejského režiséra Kim ki-duka). Příběh stojí a padá na napsaných postavách. Zatímco ústřední dvojice kamarádů ze školy, jejichž cesty se ale radikálně rozdělily, skvěle splnuje žánrové požadavky a očekávání, milostná linie hlavního hrdiny mi přišla velmi slabá. Trochu prostříhat první polovinu a ubrat na zbytečné romanci a s plným hodnocením bych neváhal ani vteřinu! ()
S jasnou upomienkou nielen v doslovnom preklade nazvu na Scorseseho Mean streets, film postupne predostiera rozmach a nasledny pad maleho kriminalnika. Vysledkom je silna gangsterska drama s vyborne napisanou ustrednou postavou (anti)hrdinu. Z kazdeho zaberu je citit pevnu ruku rezisera, ktory nam ponuka imho najlepsi "kontaktny suboj" tohto roka a vdaka soundtracku s vyrazne jazzovym nadychom (mimo bojovych sekvencii, ktore naopak sprevadza prierazny a rytmicky pop mne evokujuci znamu kladivkouvu scenu z Oldoboya) je snimka zahalena do opojneho nostalgicke oparu chandlerovsky skazeneho sveta, v ktorom len malokedy nase sny pridu k naplneniu na dlhsi casovy usek. Nebyt malo presvedcivej romantickej linky, bolo by to bezchybne. 90%. ()
Reklama