Reklama

Reklama

Lidice

  • Velká Británie Fall of the Innocent (více)
Trailer
Česko / Slovensko, 2011, 121 min

Režie:

Petr Nikolaev

Předloha:

Zdeněk Mahler (kniha)

Scénář:

Zdeněk Mahler

Kamera:

Antonio Riestra

Hrají:

Karel Roden, Zuzana Fialová, Roman Luknár, Zuzana Bydžovská, Ondřej Novák, Norbert Lichý, Veronika Khek Kubařová, Václav Jiráček, Jan Budař (více)
(další profese)

Film o největší tragédii v moderních dějinách naší země – vyhlazení Lidic... Na začátku příběhu jsou Lidice obyčejnou středočeskou obcí, která se snaží přečkat protektorát. Šíma je otcem dvou synů a rozhodně ne špatným otcem. Jeho žena Anežka však před lety ochrnula a Šíma se rozhodl celou situaci řešit pragmaticky – o rodinu se sice stará dál, ale má mimomanželský poměr. Anežka, Šímova milenka i celá vesnice jsou s celou situací – zdá se – smířeni. Jen starší Šímův syn tím trpí, v hospodě vyprovokuje rvačku, při níž ho opilý otec nešťastnou náhodou zabije. Šíma se ocitá ve vězení a snaží se vyrovnat se svojí vinou. S každou návštěvou mladšího syna, s každým balíčkem od Anežky v sobě živí naději, že ještě existuje cesta zpět. Život ve vsi mezitím plyne dál, lidé se rodí, umírají i zamilovávají. Stejně jako Pepík Fiala. Je sice ženatý, ale našel zalíbení v mladičké Aničce. Celou romanci maskuje jako ilegální odboj. Jeden z jeho dopisů se však dostane v nesprávnou chvíli do nesprávných rukou a události po atentátu na Heydricha dostávají spád – všichni muži nad šestnáct let jsou zastřeleni, ženy odvlečeny do koncentračních táborů, sedm dětí posláno do Německa na převýchovu, ostatní hromadně popraveny v náklaďácích kdesi v Polsku. Vesnice je do základu vypálena. Šíma nic z toho netuší. Že ustaly návštěvy mladšího syna i posílání balíčků od Anežky, si vykládá po svém. O to větší šok prožívá na prahu osvobození, když se dozví pravdu. Po propuštění mu nikdo jeho vinu nepřipomíná, ale také mu ji nikdo nedokáže odpustit. Nepohodlným "hrdinou" - jediným, kdo dokázal přežít vypálení Lidic - se stává i pro poválečné úřady. Stává se nikým? (Česká televize)

(více)

Diskuze

sgtWolk

sgtWolk (hodnocení, recenze)

jhr: Řada lidí s autorem souhlasí, o čemž svědčí jejich komentáře pod těmito videoklipy.

jhr

jhr (hodnocení, recenze)

sgtWolk: To si děláš prdel? To je odporná nacistická propaganda a autora by měli pověsit!

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

sgtWolk: ochh my got.. jo white medie jsou skutečně seriózním zdrojem.. mají pěkné videjka autorovi bych jedničku s hvězdičkou, ALE.

Georgex

Georgex (hodnocení, recenze)

sgtWolk: to je pravda, on s tím chvílemi kalkuloval, ikdyz vyhlasoval USA valku, ale japonci mu na to snad ani nereagovali, prubehem casu uz to ani mozne nebylo, jelikoz se rozleja ukrutna sovetska masina na plno a japonci i kdyz bojovali do posledního muze meli svych problemu dost..

sgtWolk

sgtWolk (hodnocení, recenze)

Ištván87: Co se týče sejmutí Stalina, tak Hitler už roku 1943 po bitvě u Stalingradu, naléhal na Hideki Todžoa, aby poslal japonskou armádu na Sibiř, obsadil Transsibiřskou magistrálu a zabránil přesunu sibiřských a středoasijských divizí do Evropy. Japonci nic dělat nemohli, protože měli svých starostí dost a Američané je začali čím dál rychleji drtit.

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

sgtWolk: Já souhlasím s tím, že v Británii (škoda že Churchill nebyl premiér o dva roky dřív) a ve Francii to ti chytráci pěkně posrali, protože si nedokázali vytáhnout hlavu z prdele a místo aby toho kokota kníratýho rovnou chytli za prdel, tak nás prodali. Ale rozhodně není jejich vina, že se Stalin spojil s Hitlerem a ruku v ruce si pak rozebrali Polsko. Když ne s Hitlerem, Stalin by si už našel nějakou cestu... Čert ví, jak by to v SSSR dopadlo, kdyby nebyla válka. Řekl bych, ža ztráty by byly stejně tak velký, ale možná by někdo sejmul Stalina a u nás mohl být klid...

islanzadi

islanzadi (hodnocení, recenze)

Ištván87: Pro tvoji informaci přečetla jsem už pár publikací na téma druhá světová, dokonce se i s pár "nadšenci" zúčastňuji přednášek, ale už to tu nehodlám rozpitvávat, nepatří to sem. Všechno, co jsi napsal uznávám a obdivuji ty lidi, chovám k nim úctu. Jen jsem vyjádřila svůj názor a pokud jsem jím někomu způsobila nějakou psychickou újmu, či se kvůli mě rozčílil, tak se mu omlouvám.

sgtWolk

sgtWolk (hodnocení, recenze)

Ištván87: O žádnou konspirační teorii se nejedná. Narážím na to, že zatímco na SSSR se kvůli paktu Ribbentrop-Molotov hází špína co to jde, tak o počínání Velké Británie a Francie se takové fanatické řeči nevedou. Přitom západní mocnosti mají taky svůj díl viny na válce.

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

sgtWolk: To je slušná konspirační teorie, tohleto... Myslím to o Stalinovi. Něco takovýho bych chápal tak na schůzce mladých komunistů...

Yangus

Yangus (hodnocení, recenze)

Bože co se ještě nedozvím, Stalin se musel k vlastním lidem chovat jako hovado, dupat po inteligenci, sebrat Ukrajincům jídlo atp.  TO JE KONEC
sgtWolk: to tom alepoň já vím

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

Georgex: tolik načteno a nakoukáno a plácáš o Sovětské populaci takové  ko*otiny... bravo... ale hádat se nechci.. jistě máš pravdu, což dokazuje to množství všeho možného, které sis nejspíš špatně vyložil.

Georgex

Georgex (hodnocení, recenze)

hororwatch: narozdíl od tebe jsem fanousek novodobých dějin, precteno cca 100 knih o tomto období, a viděno nespočet dokumentů, takže jak říkáš sám, na to abys to pochopil nejsi znalý teto epochy

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

sgtWolk: nevim hoši proč to říkáte někomu, kdo čerpá znalosti z učebnic dějepisu nanejvýš 9té třídy. pravda. sám nejsem moc znalý této epochy.

sgtWolk

sgtWolk (hodnocení, recenze)

Georgex: Stalin se paktoval s Hitlerem. To ti vadí, ale proti tomu, že stejně si počínali i Chamberlain a Daladier nic nenamítáš. Navíc, k paktu Ribbentrop-Molotov dotlačily Sovětský svaz právě západní mocnosti, s kterými se pokusil jednat, ale ty pokračovaly v politice appaesementu.

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

Akorát pozor, v tom článku je chyba. Kapitán Morávek nespáchal sebevraždu, i když až donedávna převládal názor že ano. Poté, co dostal několik zásahů do nohou, se zhroutil na zem a když se zvedl na lokti a chtěl dál střílet, tak mu jedna kulka prostřelila srdce. Pak ho jeden z gestapáků (už mrtvého) střelil do hlavy. A taky tam chybí třeba zajímavá informace, že Mašína před popravou svázali, protože z něj měli strach a báli se, že by mohl napadnout popravčí četu.
 
Takoví lidé u nás za války taky byli. Tak pořád nemluvte o český kolaboraci. Taky máme na co bejt hrdý...

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

Georgex: Stalin nebyl psychopat, Stalin byl psychotik :D Trpěl stihomamem a v zimě kolikrát běhal od okna k oknu, aby si byl jistý, že stráž obchází kolem domu a nevstoupí dovnitř. Ale dokázal zavraždit mnohem víc lidí než Hitler, což je ovšem taky díky tomu, že je nepotřeboval pro válku a měl na Hitlera obrovskej náskok. Nehledě na ty obrovský lidský zdroje. Byla to stejná svině jako Hitler (ovšem ten tak moc nevraždil svoje vlastní lidi), ale měl z čeho brát.

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

islanzadi: Holka, přečti si nějakou knížku o Atentátu na Heydricha nebo o některých odbojových skupinách. Když nastoupil Reinhard Heydrich, tak teprve bylo zle. Spousta odbojových skupin byla odhalena a rozprášena (tím myslím že je popravovali a odváželi do táborů) už předtím, jenže Heydrich sem byl poslán právě kvůli tomu, že se odboj zvedal na nohy. A protože to bohužel nebyl žádnej blbec (což v kombinaci s tím, že to byl psychopat, bylo pěkně na hovno) a dokázal pracovat systematicky, tak nastaly krušný časy. Hned jak nastoupil, tak vyhlásil Stané právo, a začalo se s popravama. Právě proto sem poslali z Anglie ČESKÝ parašutisty, kteří jednak měli obnovit spojení se zahraničím (dováželi sem vysílačky a náhradní součástky do nich), a mezi nimi taky několik teroristických skupin. Anthropoid spáchal atentát na Heydricha a třeba skupina Tin měla sejmout Emanuela Moravce. Bohužel, jim se to nepovedlo. Když pak Kubiš s Gabčíkem Heydricha sejmuli, tak se toho tady ujal K. H. Frank, státní sekretář, a ten sice nebyl tak systematickej jako Heydrich, ale byla to stejná svině. Bohužel, jeden z parašutistů dostal strach o sebe a svojí rodinu, tak se šel udat a díky tomu náckové přišli na spousty odbojářů, v čele s rodinou Moravcových, což byla hlavní buňka lidí, kteří poskytovali parašutistům úkryt. Paní Moravcová se otrávila a do jejího devatenáctiletýho syna na gestapu celej den bušili, lili do něj alkohol a nakonec mu ukázali uříznutou hlavu jeho mámy, takže prozradil, kde jsou někteří parašutisti (včetně Kubiše a Gabčíka) schovaní. Ale odboj pak ještě pokračoval a parašutisti (samí Čechoslováci) sem seskakovali až do konce války a někteří to tu i přežili. A pořád jim pomáhali někteří obyvatelé. Bohužel ovšem tady taky působila řada provokatérů. Ti šli namátkou do nějakýho baráku, zaklepali, řekli že jsou parašutisti, nebo že se ukrývají před gestapem a když je ti lidé pustili domů a nabídli jim pomoc, tak na ně později tihle provokatéři poštvali nácky.
 
Neříkej nic o nějakým přidávání se k náckům. LIdé kolaborovali vždycky a všude. Někteří poté, co z nich na gestapu vymlátili duši, někteří aby si udrželi zdravou, kůži, někteří, protože se starali jenom o sebe, a taky tu byli někteří, kteří spolupráci nebo aspoň souhlas s nacisty, předstírali. Třeba herec Karel Höger je vidět na starém dokumentu, kde umělci slibují věrnost protektorátní vládě (po zavraždění Heydricha), a přitom spolupracoval s odbojem.

Georgex

Georgex (hodnocení, recenze)

jhr: ty bys mohl delat pro komunistickou propagandu.. cituji: "Stalin nebyl žádný psychopat jako Hitler!" byl to diktátor stejného rázu, který se dokud mohl bratřičkoval s Hitlerem
 
cituji "Za Stalina bylo v SSSR zabito maximálně tak osm milionů vězňů ale většina z nich byli obyčejní zločinci jako vrazi, sabotéři a různí zrádci a agenti usilující o rozvrácení země. " tohle je teda exemplar, prej jenom 8 milionu... vis vubec jak se choval k zabranym uzemím? asi moc dobre ne, kdyz je o ne hitler pripravil tak je mnohych zemích vítali jako osvoboditele..

Georgex

Georgex (hodnocení, recenze)

ElrondBig:  Stalin válku nevyhrál, vyhrali jí jeho generálové, tedy ti kteri zbyli, jelikoz nechal spousty vojenskýh hodnostáru vyvrazdit ci shnit nekde v Gulagu, cetl jsem zajimavé paměti jednoho ruského dustojníka, ale už nevim jak se jmenoval, že nebýt Stalinových naprosto nelogických a zbytečných rozhodnutí, které staly zbytecne miliony lidských zivotu, by válka travala kratsi dobu nez tomu bylo doopravdy, ale to jsou jenom teorie, bylo to jak bylo a buhvi co by bylo kdyby to tak nebylo :-)

ElrondBig

ElrondBig (hodnocení, recenze)

Bez Stalina a jeho tvrdosti k vlastním lidem by většina z nás dnes bydlela v Patagonii, vlastně český národ mu vděčí za přežití,  na to se tak trochu dnes povinně zapomíná.

jhr

jhr (hodnocení, recenze)

Yangus: To klidně můžu popřít, Stalin neměl jinou možnost než být tvrdý, musel provést industrializaci země, aby byla bojeschopná. Za Stalinovy vlády samozřejmě nemohlo padnout více lidí než ve válce to je naprostý nesmysl, kdo by proti náckům pak v té válce bojoval, když jich v ní padlo přes dvacet milionů? A proč by to dělal, Stalin nebyl žádný psychopat jako Hitler! To jsou všechno jen propagandistické nesmysli jak nácků tak kapitalistického západu. Za Stalina bylo v SSSR zabito maximálně tak osm milionů vězňů ale většina z nich byli obyčejní zločinci jako vrazi, sabotéři a různí zrádci a agenti usilující o rozvrácení země.

sgtWolk

sgtWolk (hodnocení, recenze)

Hádáte se jestli jsou větší magoři Němci, nebo Sověti (nepíšu Rusové, protože největší pakáž, která znásilňovala, loupila a dělala problémy, jak v pětačtyřicátým, tak při srpnový invazi byli Ukrajinci). Podle mě chování Rusů, které považujete za nejhorší národ na světě, bylo a je slabý odvar toho co dělají Arabové, Pákistánci a Afričané.
Jo a koncentráky si vymysleli Angláni při búrský válce, takže žádný Stalin, nebo Hitler.

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

Yangus: no jen jsem byl zvědavej jestli se do mě strašně důležitej Džoržo pustí... napsal jsem v podstatě to samý, akorát on prostě musí bejt důležitej po pár dokumentech pořád. kdo s nim nesouhlasí v každym bodě, samozřejmě plácá kraviny, že. No nic. pokračujte s nim v moudré debatě.

Yangus

Yangus (hodnocení, recenze)

hororwatch: A proč byla bída třeba na Ukrajině?  když to byla obilnice Evropy a co udělala Moska?? Vše odvezli a Ukrajinci umírali hlady.
 
Ehm, neodbočily jsme?

hororwatch

hororwatch (hodnocení, recenze)

Georgex: člověče... nezacházej moc daleko... já si srandu nedělám..... samozřejmě jsem měl namysli ty zalidněnější oblasti.. a ty jsou vskutku přelidněné.... a že tam panovala a panuje bída? to snad nemusim zdůrazňovat... a že to má co dočinění s tamnějším systémem a životní úrovní....

Georgex

Georgex (hodnocení, recenze)

hororwatch:  v Rusku ze bylo prelidnení nebo ze je? prosim nez napises neco s cim chces rozumovat podivej se na soucasnou mapu Ruska a pocet obyvatel nebo do historických map, ci map sovetského svazu a pak tu rikej neco o prelidnení..

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

20.02.2012

Brněnská filmová komunita v březnu ožije festivalem CINEMA MUNDI. Ten ve své jedinečné koncepci přinese během osmi dnů kolekci těch nejlepších českých a světových filmů za uplynulý rok. V hlavní… (více)

Reklama

Reklama