Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    ****

    Ono se nejedná o žádný zázrak a co se té proklamované temnoty týče, tak ta se také nějak výrazně nekonala. A stejně tak jsem postrádal napětí, jehož náznaky tu sice byly, ale ta snaha skončila kdesi na půl cesty. Výhradu bych měl i ke stopáži, kde byla půlhodina navíc.Na druhou stranu se jedná o poctivou evropskou válečnou filmařinu prostou zbytečného patosu, nepostrádající sugestivní atmosféru ghetta a navíc perfektně zahranou. V případě Furmanna se jedná asi o nejlepší výkon v kariéře. Líbilo, ale čekal jsem mnohem víc. 70%(1.1.2013)

  • Arbiter
    ****

    I den po projekci mám v hlavě černý tunely. Tunely jsou fajn. Averze na filmy z obdobi Druhé světové války musí jít stranou. V tomhle snímku nejsou na jedný straně ty hodný a na druhý svině. Všichni jsou tak nějak hodný svině a svou pozici odosobněně neanalyzují a snad jí ani nerozumí. Prostě přežívají. Černočerná tma a džungle mnoha odstínů bytí. Rozostřená a místy přímo popřená dichotomie života nad a pod povrchem. "Já se chci vrátit do gheta, tady je tma (...) Já se bojím, vraťme se dolů." Velice silné.(13.11.2012)

  • nascendi
    ***

    Pamätám si, ako som pred polstoročím nadával, že v kinách bežia samé sovietske vojnové filmy. Viem si preto predstaviť podobné odmietavé reakcie súčasných divákov. Ale je to nakrútené podľa skutočnosti a holocaust je veľká, stále živá dejinná udalosť. Jej relativizácia môže spôsobiť, že budeme žonglovať s miliónmi mŕtvych v Rwande, Kambodži, Sudane a kdekoľvek inde a za skutočnú tragédiu budeme pokladať iba to, keď nám pred očami nejaký feťák pre pár eur zabije známeho. Ale aj tie postavy vo filme boli známymi, dokonca rodinnými príslušníkmi niekoho. Každý má niekoho. Takže proti nakrúteniu tohto filmu nemám najmenšie námietky. Tie sa týkajú iba toho, že keď nakrúcam film s takým silným, ale súčasne aj nepríťažlivým námetom z krajne nepríťažlivého prostredia, tak musím brať ohľad na diváka a nejaké minúty pri záverečnom zostrihu ubrať.(30.6.2013)

  • NinadeL
    *****

    Film Agnieszky Holland je příliš dobrý na to, aby se na jeho základě ironicky glosovalo klišé o tom, že nám stačí mít žida v posteli, ale Poláci jich musí mít plné kanály. Něco takového by si film skutečně nezasloužil, ale právě pro svou velmi vyrovnanou formu snese i takovou myšlenku. Jsem určitě za české vnímání, které ocenilo černý humor i okouzlení temnotou. Hollandová zkrátka umí a opírá-li se o tak silné téma a pracuje s tak dobrými lidmi z celého světa, bylo by překvapením, kdyby neuspěla. Ale ona překonala i Evropu, Evropu a přinesla nový rozměr kapitolám z 2. světové války. Herecky jsem nejvíce ocenila Marii Schrader a Herberta Knaupa. #čsfdprojekce(13.11.2012)

  • togaf
    ****

    Málokterý film, trvající přes dvě hodiny, tak rychle uteče. Film je vlastně plný klišé - napravení zlého a zjištného člověka, netradiční prostředí, dovětky o osudech postav, dnes už nezbytný sex kdykoli a kdekoli atd., ale celé je to natočeno tak nějak poutavě, nejde odtrhnout oči. Plus je také v zobrazení Židů, nejsou to všichni čestní lidé, které zasáhla rána osudu, kterou snášení se zdviženou hlavou.(15.11.2012)

  • - 70 % filmu bylo natáčeno v ateliérech, 30 % pak ve skutečných kanálech v Lodži v Polsku. (gogos)

  • - Film byl natočen podle scénáře Davida F. Shamoona na motivy knihy „In the Sewers of Lvov“ z roku 1990 Roberta Marshalla. Agnieszka Holland ho nejdříve odmítla, pak však po obdržení přibližně sedmé verze a s podmínkou natáčení v originálních jazycích uznala, že "jí je film souzen". (JoranProvenzano)

  • - Robert Wieckiewicz muset při hraní pracovat také jako osvětlovače - při natáčení a hraní své role musel baterkou svítit na ostatní herce. (MzK)