Nastala chyba při přehrávání videa.
  • chelseaman22
    **

    To si ze mě ta Polka podnikající v oblasti traktorismu dělá prdel. Nastrká grupu židovských přistěhovalců do kanálů, aby rozjímali nad svými hříchy s dupajícími nácky nad jejich hlavou. Prostopášní kanálník penetruje svou ženu v ložnici neumyt, byť před chvíli objímal židovské chlapce a varšavské krysy v malebném kanalizačním systému vznešeného královského města Varšava. Neobyčejně nudné. 30%(23.6.2015)

  • misterz
    **

    Je mi jasné, prečo má snímok tak relatívne vysoké hodnotenie. Na to je jednoduchá odpoveď... lebo Agnieszka Holland. Pre mňa to ale bola studená sprcha. Nevedel som, že sa dá až do takejto miery sprzniť a pohnojiť moja obľúbená téma a obdobie. Za najslabší článok tu považujem absolútne zlú réžiu. Ono keď sa človek veľmi snaží tak to niekedy dopadne presne opačne akoby chcel. Obsah snímku zdobí veta - ...snímok sa vymyká obvyklým hollywoodským schémam.... No, podľa mňa sa im toľko vyhýbal až do toho spadol úplne. Minimálne keď sa bavíme o emotívnej stránke, koncipovaní deja a vykreslení postáv. Zo snímku je cítiť urputnú snahu v tomto smere čo najviac zapôsobiť na diváka a v niečom sa od ostatných filmov podobného razenia odlíšiť, avšak jedinými výsledkami sú všeobecný chaos, bordel v postavách a neprehľadnosť väčšiny scén, čo je korunované častou nudou, znechutením a tiež nemalou mierou primitívnej účelovej sentimentality (inak tak obľúbenej v hollywoodskych schémach). Miestami som mal dojem, že ľavá nevie čo robí pravá. Jediné väčšie pozitívum vidím len v peknom posolstve a ústrednej myšlienke. Inak je to len strata času. 35/100 Videné v rámci - Project 52 Films by Woman.(23.2.2016)

  • Sandiego
    ****

    Hollandová nepřináší žádný revoluční obrat ve filmovém pojetí dopadu válečného konfliktu na civilní obyvatelstvo, jen na nakonec nepříliš originální téma dle skutečných událostí aplikuje svěží filmařský styl (ať žije ruční kamera!), nebojí se maximálně syrových momentů a výborně vytěžuje klaustrofobní prostředí lvovských kanálů. Postavy sice nejsou kdovíjak hluboce prokresleny a jejich pojetí je postupně zbavováno ostrých hran, zážitek je však jinde. Film stojí spíše na kolektivním hrdinovi a dramatickém ději a v tomto případě je těžké co namítat, vyvrcholení v zatopených kanálech je působivé, stejně jako dramaturgie v rukou skutečnosti. Film sice působí poněkud chladně a pozornost si získává pomalu, ale rozhodně nejde o otrocky akademický kousek alá Lidice a o sentiment zde divák svěží zakopne. Poláci prostě opět dokázali, že druhou světovou zpracovat umí a nominace na Oscara zde určitě mimo nebyla.(20.7.2012)

  • Malarkey
    ***

    Na tenhle film Agneszky Holland jsem se hodně těšil. Hodně těžké téma a dost neobvyklé zpracování. Měl jsem s ním ale dost velký problém. Na druhou stranu ale nevím, jestli by se to dalo natočit nějak jinak. Asi jo, ale možná by tam chyběla ta brutální stísněnost, která se v těch kanálech točila minutu po minutě. Klaustrofobie, stres a maximální napětí. Nelíbilo se mi ale zbytečné klepání, zvláštní nasvícení a nejvíc ze všeho se mi nelíbili sexuální scény, bez kterých bych se obešel. Tak nějak si nedokážu představit, že by na to v kanále po měsících měl někdo náladu. Každopádně závěrečná scéna, která vysvětlila kompletní závěr celého tohoto příběhu z druhé světové války, ve mně zanechala vzpomínku na člověka, který v tomto filmu byl alespoň upřímný. Nejdřív na schování Židů chtěl vydělat, ale pak pochopil situaci a peníze šli okamžitě stranou. Samozřejmě jsem si hned vzpomněl na Schindlerův seznam, který byl vykonstruovaný jenom tak, aby Schindler byl představen jako zlatíčko z lidu. Spielberg ale určitě viděl, že zase takový mílius to nebyl. No a ať je tenhle film jakej chce, v tomhle se mu rozhodně nedá upřít ono realistično. A za to si Agneszky Holland opravdu hodně vážím.(27.11.2013)

  • Lacike
    ****

    Cely cas to vyzeralo na solidny film za 3 hviezdicky. Prislo mi to trochu zdlhave a chybali mi tam nejake poriadne vyhrotene sceny, ale behom zaverecnych titulkov to na mna cele dolahlo a bolo mi z toho smutno. Ani neviem ako, ma to nenapadne pomalicky uplne dostalo. Tak za to si to zaluzi aj tu stvrtu hviezdicku.(21.11.2012)

  • - Natáčení probíhalo od 25. ledna do 1. dubna 2010 především v polské Lodži a v Německu. (gogos)

  • - V Německu musí trvat natáčecí den maximálně 13 hodin. Tvůrci tak museli při překročení limitu hradit pokutu. (MzK)

  • - Film byl roku 2011 nominován na Oscara americké Akademie filmového umění a věd v kategorii nejlepší cizojazyčný film. Nakonec však cenu vyhrál film Rozchod Nadera a Simin (2011). Na Oscara za nejlepší cizojazyčný film byly nominovány i předchozí tituly režisérky Holland o holokaustu Bittere Ernte (1985) a Evropa, Evropa (1991). (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace