Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Snorlax
    **

    Na Hollandovou strašně slabé. Velká vypravěčka malých lidských dramat tentokrát svoji práci odfláknula. Scéna, kdy Janek míří na ostatní pistolí měla zřejmě být vypjatá, ani ta však nezaútočila na mé city. Takže jediné, co lze pochválit, je název. Ano, většina filmu se odehrává ve tmě a jako rozhlasová hra s občasnými záblesky. /// Viděno v rámci Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií.(12.4.2015)

  • Kimon
    ****

    Silná káva u tohoto snímku spočívá v námětu scénáře, který nemůže nechat žádného duchem zdravého člověka netečným. Jde o psychologické drama z válečného období, týkající se utrpení židovských obyvatel (a nejenom těch) v Polsku. Pravda, Agnieszka točit umí, jen Shamon by měl poněkud ubrat ve scénáři na přehnané dramatičnosti. Být vyrovnanější scénář co do zmíněné dramatičnosti, jistě bych hodnotil za 5 hvězd. Přecitlivělejším divákům a především dětem do 15 let bych tento film určitě nedoporučoval. Nejedná se o odpoledně-nedělní rodinné pokoukání.(17.2.2014)

  • Radko
    ****

    Ľvov pohľadom zdola. Temná doba, príbeh aj jeho dejisko. Fyzicky precítená dráma tých, čo sú nútení ukrývať sa v kanáloch. Peniaze ako motív krádeží, udávania ukrytých Židov, poskytnutia pomoci, vydierania i vyjednávania si podmienok života. Dôležitosť videného je v prelomení magickej obrúčky väčšiny ľudského hemženia sa zemeguľou - mamony - a vzdanie sa profitu v prospech prostej, nezištnej pomoci trpiacim. Taká skutočnosť je naozaj zaznamenania hodná. Holllandová to spravila vecne, realisticky, bez pátosu. Nakoľko chýbali tieto dramaticko slzopudné barličky, film pôsobil miestami odťažito a chladne. Nakoľko však ostáva v hlave aj s odstupom od času kino-návštevy, myslím, že celková kvalita posolstva prevažuje nad spomenutou nudou, ktorú vyčítajú viacerí užívatelia čsfd a ktorú som miestami pociťoval aj ja. Až do času, kým sa mi to celé v hlave rozležalo a pochopil som, že bývať dlhé dni, týždne a mesiace medzi sračkami a potkanmi v tme musela byť - okrem toálneho nepohodlia - aj úžasná nuda.(4.11.2012)

  • Chrustyn
    ***

    Ženský pohled na těžký život Židů za druhé světové války. Tentokrát je to pohled skrz otvory kanálu, kde se většina více než dvouhodinového snímku odehrává. Pohled neobvyklý, ale příliš utahaný a režijně až moc prostý.(26.9.2013)

  • Marek1991
    ***

    V úvode ma veľmi štvala dynamická kamera, ktorá si na môj vkus veľmi zle vyberala objekty, neskôr sa film prehupol do deja v tme, o čom tento film vlastne je, no podľa mňa tam bolo až príliš hystérie, čakal by som skôr beznádej a odovzdanosť, ale mohlo to tak byť, takže sa nesťažujem, záveru však chýbal akýsi silnejší citový výboj, no chápem, že sa to sústreďovalo hlavne na ten citát o židoch. Porovnávať tento film s Pianistom, Schindlerovým zoznamom, či inými ako Predčítačom, ide len ťažko. Neberte to ako neúctu k tým ľuďom, no film je nuda. Je to drsný film, ktorý nevyniká výraznejšími scénkami, zaujímavosťou deja, no má opäť silný príbeh, technicky so všetkými tými detailami okolo sa mi to tiež nepáčilo. Agnieszka Holland podľa mňa nie je až tak výrazná režisérka, má na konte síce zaujímavé témy, ale žeby vynikala niečím neobyčajným, to nepotvrdila ani tu. Venuje sa veľmi obkecom a to robí jej filmy zdĺhavé a nenecháva priestor pre oporné body deja, ktoré by film rozvíjali, vyrobili zvraty, mnohé im neverím a v mnohom sú podľa mňa prázdne, aj keď možno celkovo nie sú zlé, tento mi príde tiež fádne. Keby sa odohrával v kanáloch Varšavy, vyzeral by asi inak, beriem aj Ľvov, no jednalo sa o malú skupinu ľudí, kde sa rozvíjali vzťahy, ktoré by mi v takomto filme veľmi nechýbali, ale zas chápem, že nudu a nepohodlie z reality sa snažili dostať do filmu aj cez tieto momenty a tak to zas s kritikou netreba preháňať.(21.8.2013)

  • - Robert Wieckiewicz muset při hraní pracovat také jako osvětlovače - při natáčení a hraní své role musel baterkou svítit na ostatní herce. (MzK)

  • - Po natočení filmu se Agnieszce Holland ozvala pamětnice Krystyna žijící v New Yorku. Potvrdila autentičnost filmu, jehož první zhlédnutí proplakala. Sama o stejném tématu napsala knihu, o které však nikdo z tvůrců nevěděl. Dokonce si mysleli, že již žádný pamětník nežije. Účast Krystyny na festivalové premiéře filmu prý pro Holland byla tím nejdojemnějším, co vůbec v životě zažila. (JoranProvenzano)

  • - 70 % filmu bylo natáčeno v ateliérech, 30 % pak ve skutečných kanálech v Lodži v Polsku. (gogos)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace