Reklama

Reklama

Drama natočené podle skutečných událostí, které se odehrály v nacisty okupovaném Lvově (tehdy Polsko, nyní Ukrajina). Leopold Socha, malý polský zlodějíček a zároveň údržbář místních kanalizací, schová za peníze v podzemním labyrintu skupinu Židů, kteří se snaží uniknout likvidaci lvovského ghetta. Zpočátku je hlavním Leopoldovým motivem cynická snaha vydělat, postupně ale vzniká mezi ním a skupinou zvláštní pouto, které se s každou novou dramatickou událostí v podzemí prohlubuje. Když skupině dojdou peníze, Leopold vidí, že je nemůže opustit a skrývá její členy dále, za což jemu i celé jeho rodině hrozí smrt. Film diváka díky skvělé režii a kameře doslova vtahuje nejen do atmosféry tmavého lvovského podzemí, ale i do výjimečného příběhu mužů, žen i dětí, kteří se čtrnáct měsíců snaží za neustále vzrůstajícího nebezpečí vyhnout smrti. Snímek se vymyká obvyklým hollywoodským schématům, ve kterých jsou pouze dobré a špatné postavy. Zde mají hrdinové obě stránky, o to jsou ale lidštější, působivější a nám bližší. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (139)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

I přes hodně dobré ohlasy (festivalové kritiky, polský zástupce na Oscary) jsem byl opatrný a čekal spíš klasický sentimentální patos a těžký doják. A ono vůbec, In Darkness je opravdu lehce natočený (viz uživatel nehru) film, nezatížený hutným hudebním doporvodem (na to jsem v posledních letech u filmů z války skoro alergický) a tezovitostí. Polský Jeremy Renner (jako fakt) Robert Wieckiewicz v hlavní roli je vynikajicí. Doporučuji servírovat jako dvojfilm spolu s Wajdovými Kanály ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film Agneszky Holland jsem se hodně těšil. Hodně těžké téma a dost neobvyklé zpracování. Měl jsem s ním ale dost velký problém. Na druhou stranu ale nevím, jestli by se to dalo natočit nějak jinak. Asi jo, ale možná by tam chyběla ta brutální stísněnost, která se v těch kanálech točila minutu po minutě. Klaustrofobie, stres a maximální napětí. Nelíbilo se mi ale zbytečné klepání, zvláštní nasvícení a nejvíc ze všeho se mi nelíbili sexuální scény, bez kterých bych se obešel. Tak nějak si nedokážu představit, že by na to v kanále po měsících měl někdo náladu. Každopádně závěrečná scéna, která vysvětlila kompletní závěr celého tohoto příběhu z druhé světové války, ve mně zanechala vzpomínku na člověka, který v tomto filmu byl alespoň upřímný. Nejdřív na schování Židů chtěl vydělat, ale pak pochopil situaci a peníze šli okamžitě stranou. Samozřejmě jsem si hned vzpomněl na Schindlerův seznam, který byl vykonstruovaný jenom tak, aby Schindler byl představen jako zlatíčko z lidu. Spielberg ale určitě viděl, že zase takový mílius to nebyl. No a ať je tenhle film jakej chce, v tomhle se mu rozhodně nedá upřít ono realistično. A za to si Agneszky Holland opravdu hodně vážím. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Ľvov pohľadom zdola. Temná doba, príbeh aj jeho dejisko. Fyzicky precítená dráma tých, čo sú nútení ukrývať sa v kanáloch. Peniaze ako motív krádeží, udávania ukrytých Židov, poskytnutia pomoci, vydierania i vyjednávania si podmienok života. Dôležitosť videného je v prelomení magickej obrúčky väčšiny ľudského hemženia sa zemeguľou - mamony - a vzdanie sa profitu v prospech prostej, nezištnej pomoci trpiacim. Taká skutočnosť je naozaj zaznamenania hodná. Holllandová to spravila vecne, realisticky, bez pátosu. Nakoľko chýbali tieto dramaticko slzopudné barličky, film pôsobil miestami odťažito a chladne. Nakoľko však ostáva v hlave aj s odstupom od času kino-návštevy, myslím, že celková kvalita posolstva prevažuje nad spomenutou nudou, ktorú vyčítajú viacerí užívatelia čsfd a ktorú som miestami pociťoval aj ja. Až do času, kým sa mi to celé v hlave rozležalo a pochopil som, že bývať dlhé dni, týždne a mesiace medzi sračkami a potkanmi v tme musela byť - okrem toálneho nepohodlia - aj úžasná nuda. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No po skončení bijáčku mě pěkně ošplouchla vlna smutku a hořkosti. Říkám si, kolik asi je na světě takových hrdinů z řad naprosto obyčejných lidí jakým byl Leopold Socha. Film moh patřit svým námětem do výkladní skříně nejen polské, ale i světové kinematošky, jenže je naprosto příšerně obrazově zpracován. Nechápu proč scéna, která se odehrává ve tmě je ukončena jasnou bílou, nebo velmi světlým záběrem. Tím chtěl jako tvůrce, aby jsme se víc vcítili do osudu těch židů a připadali si taky jako v kanále ? Další co mě sralo bylo cca 10 minut houpání a otřešů kamery, nerozumím tomu. Kurva proč film, který je především pietní musí navozovat atmsoféru realnosti jako ty největší americký akční komerce a ještě jedna výtka, i ve tmě se můžou dělat přehledný scény. Totální technický fiasko udělalo z pětihvězdičkovýho majstrštyku slabej podprůměr a to jsem ještě na ten film hodnej jak už na žádnej dlouho ne. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TADY TEĎ BUDEME ŽÍT?“.... /// Film velkej příběhem a uvěřitelnejma hereckejma výkonama. Žádná pompézní válečná akce, žádný vydírání lacinejma záběrama a scénama. Samo, že je tu i pár znepokojujících obrázků, ale žádný omýlání 100x viděnýho. ,,Jen“ drama z kanálu a věci s tím související. Drama Židů žijících mezi potkany, drama Poláka, kterej jim pomáhal. A asi nejvíc člověk ocení tu snahu o pravdivou realitu, o nepřikrášlování a nenadržování žádnej straně. (Ne ty vole, ani Němcům....) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu od Roberta Marshalla ,,In the Sewers of Lvov“ číst nebudu. 2.) Schindlerovi židy už znám, teď bych se rád seznámil s těma od Leopolda Sohy. 3.) Jsem vyznavač netradičních sexuálních praktik a vyloženě dobře mi dělaj kanalizační hrátky. 4.) Thx za titule ,,L I B E R“ a ,,pepu“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Galerie (55)

Zajímavosti (16)

  • Robert Wieckiewicz, který ve filmu ztvárnil hlavní roli Leopolda Sochu, byl při natáčení vybaven skutečnými dobovými rekvizitami. Např. jeho těžký kabát do kanálů vážil přes 30 kg. Jeho brašna s nářadím pak obsahovala skutečné dobové nářadí a vážila téměř 40 kg. Robert při natáčení utrpěl několik menších zranění a musel docházet na rehabilitace. (gogos)
  • Film byl natočen podle scénáře Davida F. Shamoona na motivy knihy „In the Sewers of Lvov“ z roku 1990 Roberta Marshalla. Agnieszka Holland ho nejdříve odmítla, pak však po obdržení přibližně sedmé verze a s podmínkou natáčení v originálních jazycích uznala, že "jí je film souzen". (JoranProvenzano)
  • Natáčení bylo rozděleno na dva štáby. První, který natáčel 40 natáčecích dnů, vedla režisérka filmu Agnieszka Holland. Druhý štáb, který pracoval 10 natáčecích dnů, vedla dcera režisérky Kasia Adamik. (gogos)

Reklama

Reklama