poster

Wir sind die Nacht

  • anglický

    We Are the Night

Drama / Fantasy / Horor / Romantický

Německo, 2010, 100 min

Režie:

Dennis Gansel

Kamera:

Torsten Breuer

Hudba:

Heiko Maile

Producenti:

Christian Becker

Střih:

Ueli Christen

Scénografie:

Matthias Müsse
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Stanislaus
    ***

    Wir sind die Nacht je průměrně natočený horor, ve kterém si najdou své i romantické peripetie, nicméně celkem značně mu škodí absence nějakého většího napětí, které bych u filmu podobného žánru očekával. Divák rovněž v průběhu celého snímku nezaznamená žádné lekačky, nebo "bubáky", protože tu prostě nejsou. Avšak musím pochválit herecké obsazení (možná kromě té trhlé upírky Nory) - nejvíce mě zaujaly Nina Hoss (Louise) a Jennifer Ulrich (Charlotte). Zkrátka horor, který bych nazval "lehkým" - je plný akce a má slušnou atmosféru, ale prostě jsem se vůbec nebál (možná jsem až příliš náročný).(7.7.2013)

  • Bloody13
    ****

    Musim uznat, že na německou produkci je tohle až nečekaně dobrá, moderní upířina. Čtveřice sexy upírek si užívá věčného bohémského života, jezdí v luxusních autech, provádí "noční nákupy" a vkrádá se do Tropic Islandu. Samozřejmě za sebou nechávají spoustu mrtvol, což neunikne pozornosti germánských policajtů. Uprostřed toho vyčnívá mladá hrdinka, nejnovější člen krvežíznivé party, která je zasvěcována do tajů a výhod nesmrtelného mládí, s čímž zase souvisí spousta pěkných detailů, jako lezení po stěnách nebo soupeření o to, kdo déle vydrží na slunci. Příběh hezky utíká, speciální efekty jsou fajn a hudba drsně připomíná Temného rytíře, což výjimečně neberu jako mínus. Kvalitní kousek.(7.8.2012)

  • darkrobyk
    *****

    Velmi příjemné překvapení! Kam se hrabou všechna ta americká Stmívání! Výborné drama o tom, že není jednoduché najít místo, kam patříme. Už úvodní scéna, kdy kamera hypnoticky klouže po mracích, nad nimiž letí letadlo, a pak se ponoří dovnitř za hudebního doprovodu Kolacny Brothers and Scala napovídá, že následující příběh bude o životě a smrti, o umírání a neumírání, o nemožnosti si zvolit, a nebo naopak o svobodném rozhodnutí vše ukončit. Z na první pohled módní upířiny, která v první půli duní rytmy a blýská světly půlnoční diskotéky, se postupně vyklube existenciální drama o smyslu života, ztrácení nejbližších a zoufalé snaze zabránit druhým v jejich rozhodnutí. Klipovitý příběh se promění v syrový obraz našeho světa, podtržený uhrančivou hudbou a výtvarnou kamerou. ,,Stýská se mi po slunci." ,,Ach, já měla strach, že budeš chtít něco, co ti nemohu dát..."(11.11.2012)

  • heyda
    ****

    Paráda! Trošičku škoda toho nedokonalého a hlavně otevřeného konce. Jinak ale velké překvapení a po dlouhé době upírský film, který mě oslovil a hlavně bavil. Jak už jsem zmínil, stačilo jen trochu lepší zakončení a možná i trochu lepší triky a byla by z toho naprostá bomba. Takhle je to ale pořád velmi sympatický německý upírský film. Mimo jiné jsem si všiml, že tento režisér natáčel už 2 skvělé filmy Náš vůdce a Napola. Jasný důkaz, že rejža není žádnej amatér. 80%(16.11.2012)

  • JFL
    ***

    Užívané přirovnání "německý Twilight" je veskrze adekvátní, jen se sluší dodat, že místo konzervativních emo holek je "My jsme noc" cílené na emo rebelky (které ovšem jsou také konzervativní). Namísto ctnostné a pannenství adorující romance Belly a Edwarda se zde otevírají motivy lesbické lásky, opojnosti světa upírů a částečně i emancipace. Jenže vyprávění ve výsledku stejně směřuje do tradicionalistických močálů heterosexuality. Po zhlédnutí tohoto filmu a německy rychle zběsilého "Abgefahren" se nelze ubránit otázce: Co mají Němci proti lesbám, potažmo homosexualitě? Až v roce 2004 přišla "Letní bouře" coby první německý mainstreamově zaměřený snímek, který zobrazoval homosexualitu pozitivně. Lesby na podobný milník v tamní kinematografii evidentně stále čekají. Stejně jako v "Abgefahren" se i zde sexuálně zmatená hrdinka dostane do společnosti leseb/upírek, ale posléze cele podlehne okouzlení mužným detektivem a lesby/upírky se ukáží jako zákeřné a nezdravě prostopášné vražedkyně. Na rozdíl od "Abgefahren" není "Wir sind die Nacht" sexistické a je o mnoho řádů řemeslně lepší. Snímek zručně zakrývá svůj nízký rozpočet a šálí publikum vycizelovaným vizuálem a impresivními obrazy nočního života, ale nikdy neukazuje akční sekvence, které probíhají záměrně zmatečným střihem či mimo obraz (což ale může současně být vědomá volba s ohledem na to, že cílovým publikem jsou dívky, které moc akce nezajímá). Nelze však odhlédnout od faktu, že vyprávění v zásadě slouží k usměrnění sexuálně rozháraných děvčat do "správné" heterosexuality, neboť jak uvidí na osudu lesbických postav, čekalo by je v náručí ženy jen kruté podřízení nebo naopak zasloužený trest za případnou frivolnost či přímo dominanci. Ale nutno uznat, že tuto linii film bravurně maskuje lákavým povrchem a dramaturgicky pečlivě stupňovanou dramatičností. Pokud účelem tvůrců bylo natočit dílo nenápadně démonizující lesby, pak nutno uznat, že uspěli. V tomto ohledu totiž "Wir sind die Nacht" představuje konzistentní dílo - včetně přímočarého příběhu o hledání sebe a klíčových sekvencí, kde je vidět, že si hrdinka proměněná v upírku nezadá nejen s vražděním, ale ani se sexem.(9.6.2011)

  • - Scénář k filmu byl napsán podle stejnojmenného románu Wolfganga Hohlbeina. (tzv)

  • - Hlavní postava, kterou ve filmu ztvárnila Karoline Herfurth, se jmenuje Lena. Stejné jméno měla i postava, kterou si zahrála Herfurth v německé komedii Holky to chtěj taky (2001) a v jejím pokračovaní Holky to chtěj taky 2 (2004). (Stanislaus)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace