Reklama

Reklama

Zlé královně (Julia Roberts) se podařilo získat vládu nad královstvím. Uprchlá princezna (Lily Collins) se však svého výsostného práva jen tak snadno nevzdá a rozhodne se jednat. Za pomoci sedmi vynalézavých trpaslíků začíná plánovat odvetu. Sněhurka ožívá v novém dobrodružném příběhu plném lásky, ale i žárlivosti a zrady. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (22)

Trailer 1

Recenze (688)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tahle pohádka byla dost v pohodě. Třeba takové šaty, které si indický režisér pro některé postavy připravil vysloveně neměly chybu. Taková Julie Roberts když přišla na tu svatbu se šaty, které měly alespoň tři metry do šířky, tak jsem vysloveně čuměl. Jenže to by to nebyl Ind, aby to neposral závěrem a nenacpal tam nějaký bollywoodský zvratky a kejdy. Ačkoliv jsem vlastně až do konce měl z filmu dobrý pocit, ten závěr mě vysloveně nasral. Doporučuji tedy, pokud se na tuhle Sněhurku podíváte, vypněte ji v moment, kdy už se to všechno bude chýlit ke konci. Jinak se dočkáte bollywoodských tanečků, ujekaného zpěvu, vysmátých obličejů a snad celého štábu před kamerou, kteří křepčí a tančí a do toho hraje něco úplně netypického a celou tu pohádkovou atmosféru dost nevděčně a brutálně vodstřelí dělem ráží, kterou neměla ani Tlustá Berta, německé obří dělo. ()

predators 

všechny recenze uživatele

Pár úsměvných momentů se najde a jako sebe parodie oné pohádky funguje všechno. Holčiny jsou milé a každá se svou rolí baví. Julia je navíc pěkná mrška, ale taky z ní nesrší zrůda! Občas nuda, ale kdo od toho čekal zázraky?! Zajímavosti: Sean Bean nám tentokrát nakonec nezemřel... 55% ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(Komentář může obsahovat spoilery) Filmy Tarsema Singha vždy pracují se žánrem tak, že konvence s ním spojené ozvláštňují vypravěčskou změnou perspektivy. V psychologickém thrilleru se doslova noříme do mysli sériového vraha, v dramatu z nemocničního prostředí si své příběhy vzájemně ovlivňují jejich dva fabulátoři, v akčním fantasy je na dění nahlíženo z božského pohledu na místo upřednostňování lidského hrdiny. V případě pohádky se pravděpodobně nejzažitější disneyovská verze Sněhurky genderově obrací naruby, a tak se z titulní hrdinky dělá emancipovaná obdoba Robina Hooda, která již není pouze pasivním objektem hrdinových tužeb, ale sama aktivně jedná. (Objektem na pohled se zde naopak stává princ, což je Zlou královnou na mnoha místech glosováno.)_____ Český překlad názvu právě vybízí ke srovnání s "kanonickou" verzí pohádky a nakládáním s jejich charakteristickými prvky (trpaslíci, jablko ad.), ale mnohem podstatnější je originální titul MIRROR, MIRROR. Určuje totiž formální strukturu díla, založenou na "zkreslení odrazu". Vyprávění je zdánlivě filtrováno skrze postavu Zlé královny, která nám po dobu tří čtvrtin podává verzi příběhu ze svého hlediska. Je přitom značně ironická, což je sjednocujícím principem pro většinu scén (ironie založená na rozporu mezi řečeným a myšleným, mezi atmosférou scény a dialogy v rámci ní atd.). Nakonec se ale ukáže, že ústřední protagonistkou nebyla Zlá královna, ačkoliv to film nespolehlivě prezentoval, ale Sněhurka, což s sebou nese i přepnutí do zcela jiného modu - muzikálového. Ten, přestože na něj řada lidí nadává, je opodstatnitelný uvědomělostí úvodů a závěrů ve filmech i filtrací (Královnin "marionetový" prolog, Sněhurčin bollywoodský epilog) a taktéž vyplněním mezery z první čtvrtiny, kdy Sněhurka konstatuje, že za života jejího otce lidé zpívali a tančili._____ I manýrističnost, která je vytýkána s poukazem na okázalost kostýmů, by se dala snadno vyvrátit jejich mnohovýznamovostí a motivovaností ve vyprávění. Kostýmy zde slouží nejen k určení sociálního statutu postav (časté je okradení pánů kmány právě o oblečení, narážky na genderové role s oblečením spojené), ale i jako metafora povahových vlastností (význam svých převleků v bajkách) a jako kompoziční prvek (možnost přestrojení či dokonce "přepravy"). Soustředěním se na formální stránku by se dalo pokračovat v podstatě do nekonečna, protože za rozbor by stála míra vyprázdněnosti/plnosti mizanscény vzhledem k (ne)přítomnosti Sněhurky/Zlé královny, barevná dieferenciace (dominance zlaté u Zlé královny, modré ve scénách s Princeznou) i řada kompozičních návazností při spojování scén mezi sebou._____ Nedošlo by ale na symptomatickou bohatost snímku, kdy se jedná o zjevnou satiru na posedlost krásou a zároveň "sociální" vyjádření se ke způsobům řešení ekonomické krize. Podstatné je ale jedno: MIRROR, MIRROR je formálně neuvěřitelně opojné dílo, jehož ozvláštnění oproti známé předloze spočívá ve změně perspektiv(y) a v rámci filmu samotného pak v sebeuvědomělosti při ironickém komentování použitých formálních strategií (vypravěčských - kdo je hlavní hrdinka? i stylistických - např. kostýmy). () (méně) (více)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Zaujímavo bizarné (počnúc výraznými zmenami oproti predlohe, končiac bollywoodskym záverom) , pôsobivo divadelné a plné vizuálnych nápadov, čo však u Singha nie je prekvapením. Prekvapením je, že pri správnych očakávaniach je nová verzia Snehulienky pomerne premyslenou a vtipnou záležitosťou a so skvelo obsadenou postavou zlej kráľovnej. Ale zároveň treba bez okolkov priznať že plní skôr rolu experimentálneho zážitku, ktorý svojho diváka dôkladne otestuje, ako klasického mainstreamu. U mňa však prekvapivo obstál nad očakávania. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $85miliónovTržby USA $64,935,167Tržby Celosvetovo $167,100,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,214,803 //počet predaných kusov 425,052Tržby za predaj DVD v USA $21,880,002 //počet predaných kusov 1,268,125║ No ako obsadenie Julie Roberts do úlohy "krásnej" kráľovnej trapas roka, nepochopiteľné, za to Lily Collins je roztomilá a ďaleko predčí "suchý" náprotivok roka 2012 Kristen Stewart, Tarsem Singh je verní svojmu uletenému vizuálu a podáva príbeh sebe vlastným štýlom, takže tu máme pekný gýč, ktorý miestami pôsobí otravne a miestami mu to aj vychádza, hlavne výcvik Snehulienky, či niektoré kiksy s trpaslíkmi sú fajn, celkovo len podpriemer. /40%/ ()

Galerie (114)

Zajímavosti (18)

  • Barcelonská secese posloužila jako předloha také kostýmním výtvarníkům - zlaté přilby palácových stráží zjevně kopírují detaily komínů od arch. Antonia Gaudího z činžovního domu La Pedrera. (M-arta)
  • Herec Martin Klebba si nezahrál jednoho ze sedmi trpaslíků poprvé, už v roce 2001 ztvárnil postavu Pátka ve filmu Zimní pohádka (2001). (Aknah)

Související novinky

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Oscars 2013 - výsledky

Oscars 2013 - výsledky

25.02.2013

Letošní udělování cen Akademie máme za sebou. Diváci i přímí účastníci slavnostního večera zřejmě přežili ostrý humor letošního moderátora Setha MacFarlanea. Kromě tradičního vzpomínání na ty, kteří… (více)

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

10.01.2013

Nikoho asi nepřekvapí, že se žádné překvapení nekoná. Letošní nominace na Oscary jsou opět nudně konzervativní a předvídatelné. Emoce opět budí spíš nenominování některých filmů – fanoušci Temný… (více)

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Reklama

Reklama