Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (983)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Problém nie je ani tak v tom, že nejde o nič nové v tomto žánri. Nie je to ani zvolená forma a ani silná epizodičnosť deja. Problém je všetko dokopy. Dokumentárny štýl, ktorý mi subjektívne úplne nesedí je pritom v zásade v poriadku a Ayer stále dokáže prísť s dobre napísanou či vygradovanou scénou. Ale chýba niečo naviac a bezprostredne po skončení dojmy vyprchávajú až príliš rýchlo. Aj kvôli snaživým hercom je to škoda. 70% ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Film, který se vyžívá v ruční kameře natáčející události z podhledu (asi abychom psychologicky cítili respekt k autoritám) a nepřehledných, dokumentaristicky působících záběrech, u kterých vám vždy plně nedojde, cože se vlastně stalo. Objektivně velmi uvěřitelně působící kriminálka, ve které policisté nepůsobí dojmem, že mají titul z Harvardu, a případy nejsou vždy zapeklitou logickou hádankou. Já ji však ze subjektivního úhlu pohledu už znovu vidět nemusím. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jasně, že bych se tady mohl rozčilovat nad tou kamerou a civilností, s jakou je tenhle film natočen. Jenže já věděl do čeho jdu...a hlavně...pořád v přesile byli především herci, na které jsem se hodně těšil. No a tak jsem se do Patroly pustil a ono ejhle, ve skutečnosti se jedná o nádherně upřímný film ze světa náročné práce policajtů v Los Angeles, kteří denně bojují s drogovými kartely. Je to taková studie do tohoto světa a do toho všeho je to neuvěřitelně lidské, přirozené a krásně civilní. Musím se přiznat, že to nedělám každý den, ale tady jsem tu kameru prostě přešel. Sice to s ní nebyla hitparáda ze začátku, ale ten nápad, to zpracování a ti herci mě donutili k tomu, abych to tady ve výsledku pochválil. Patrola možná není filmem pro každého, ale stojí za to mu dát šanci. Třeba dokáže překvapit i ostatní, co rozklepané kamery nesnesou. Ostatně jako já. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Once upon a time in South Central... Výborná policejní bromance, (věrný?) obraz poměrů v drsnější části L.A. kde se to masí mezi členy LAPD, gangy Bloods a "putos" hispánci / zatím jasně nej zářez od Davida Ayera. Formát ruční kamery a dokumentární efekt reality-TV zde má dokonalý smysl, celá stopáž je jedna velká série zásahů při hlídce a vtahující akce, cool záběrů velkoměsta, parťáckých konverzací a střípků z osobního života. Gyllenhaal & Peña jsou skvělí, jejich zásluhou funguje chemie a emoce... Výjimečně portrét složek tamní policie bez korupce, "zlo" je zde vyloženě pouliční neřád. NY Times moralizuje (x) nad exploatací menšin, zločinu a násilí, což bývá spolehlivá známka kvality :) Druhá projekce, zvyšuji na 5*. ♪♫ ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film posledních měsíců!! Hloubka a silný příběh nechť jdou stranou. To, co neměly předešlé snímky Davida Ayera Harsh Times a Street Kings, tedy atmosféru a koule, má End of Watch měrou vrchovatou. V obou předešlých filmech sice nabídl několik skvostných akčních scén, snažil se být za každou cenu ultradrsnej a vulgární, ale moc to nefungovalo. Tentokrát je to jiné. Ayer láká a vnadí natolik, že divák by chtěl ve společnosti policajtů Briana a Mika strávit klidně další hodinku času. Neskutečně adrenalinem nadopované momenty překrývají i fakt, že snímek je závislý na své formě a že pozapomněl příběh. Jeho absence ale Ayerově snímku neškodí. Parťáci prostě tu vynesou děti z hořícího domu, tam zase objeví doupě obchodníků s bílým masem a naneštěstí pro ně píchnou do mexikánského vosího hnízda. Mezitím si stačí netriviálně popovídat o životě, vztazích, jeden se ožení, druhý se dočká potomka. Tenhle kaleidoskop vzrušivých výjezdů se může někomu zajídat, jiní budou pokyvovat, jak tvůrci donutí diváka sledovat dva velmi dobře napsané a zahrané policejní „puberťáky“ s takovým zaujetím. Zkrátka se oba snaží ve čtvrti, kde každý druhý má za pasem bouchačku, přežít a udržovat jakýs takýs pořádek. Heroizace policejní práce mi nevadila, vtažení do akce v ulicích plných feťáků, kurev, násilníků a primitivů mě naopak pohltilo. Tvůrci si pomáhají neobvyklým stylem snímáním (něco jako videohra nebo reality-show), překvapivě nerušivým, a i když nejsem fanda ruční kamery nebo point-of-view snímání, tady dávám oba palce nahoru. Díky tomu je tenhle akční thriller rychlý, neokoukaný, intenzivní a až na americké finále nekompromisní. A Anna Kendrick je opět neuvěřitelně rozkošná!! Jedno z nejlepších policejních dramat vůbec!! ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Slovo "fuck" zaznie počas filmu celkovo 326krát. (tibenskym)
  • Všechny policejní vozy ve filmu jsou Ford Crown Victoria ve verzi Police Interceptor. Jednalo se o vůbec nejrozšířenější policejní vozidlo v celé Severní Americe. (Adrai)
  • Jake Gyllenhaal (Brian Taylor) a Michael Peña (Mike Zavala) dostali v rámci herecké přípravy elektrošoky taserem, které jsou vyžadovány při policejním výcviku. Působení taseru mělo trvat "pouhých" pět vteřin. Nikdo z nich nevydržel do konce. Jake Gyllenhaal na sebe prozradil, že vydržel 1,5 vteřiny. Vedle taseru si mohli vybrat také nastříkání pepřového spreje do očí, ale kvůli délce působení pepřového spreje raději zvolili taser. (smack)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama