Reklama

Reklama

Clona

(seriál)
  • Velká Británie The Lens
Trailer
Česko, 2014, 6 h 8 min (Minutáž: 52–53 min)

Scénář:

Marek Epstein

Kamera:

Jan Cabalka

Hrají:

Kryštof Hádek, Vica Kerekes, Viktor Preiss, David Novotný, Rostislav Novák ml., Taťjana Medvecká, Jan Hartl, Simona Prasková, Jordan Haj, Jenovéfa Boková (více)
(další profese)

Epizody(7)

Obsahy(1)

Clona je příběhem, v jehož středu stojí postava mladého policejního kameramana Romana (Kryštof Hádek). Ten svou práci, kterou mu dohodil jeho otec (Jan Hartl), vnímá jako jednoroční výplň, kterou je nucen absolvovat po neúspěšných přijímacích zkouškách na vysokou školu. Při jedné z prvních akcí se však situace fatálně zvrtne a banálně vyhlížející výjezd se změní v tragédii, při níž pod koly ujíždějícího automobilu umírá Romanův otec. Touha vyřešit otcovu vraždu, napínavá policejní vyšetřování a Romanův vztah k Lence (Vica Kerekes) i vlastní matce (Taťána Medvecká) jsou leitmotivy celého seriálu. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer

Recenze (165)

castor 

všechny recenze uživatele

Novácká Kriminálka Anděl šla úspěšně mimo mě, veřejnoprávní Clonu sice tu a tam sráží nelogičnosti (vyšetřování je občas švanda), ale na to jsme z našich luhů a hájů zvyklí. Jinak tu máme slušnou přehlídku kameramanských kousků (konečně postavy neodříkávají dialogy jen do statické kamery), solidní herce a schopného režiséra, který ctí svěží a moderní rukopis. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Co se to, sakra, stalo ?? Česká krimi se probouzí k životu, když po velmi podařených Případech prvního oddělení přichází Clona, další žánrovka, která překvapivě svého seriálového předchůdce nenapodobuje, jde si svou cestou, moderní, svěží, mladistvou, ostatně Tomáš Řehořek i Marek Epstein, byť druhý jmenovaný již není žádné tele, platí za nadějné mladé tvůrce, rukopis obou je zcela jasně patrný a byť se tedy ta temná manýra až příliš hlásí o slovo, já tleskám vstoje nesmírně originálnímu a odlišnému projektu, který sice jistě v mnohém připomíná Cirkus Bukowski, nicméně se od té jeho cynické zralosti velmi úspěšně diferencuje, stejně jako od věcně realistického Prvního oddělení, což nejlépe dokládá geniální až mysteriózně laděná kamera Jana Cabalky, která i dík střihu a zvuku odsunuje běžnou rutinu naprosto do pozadí, zde neuvidíte běžné činnosti, ty si divák jen domýšlí, i samotný dialog ustupuje fantastické atmosféře, jíž je podřízeno vše.. Matěj Hádek snad ani nemůže zklamat, stejně jako ostatní protagonisté v čele s Viktorem Preissem, moje modlitby byly končeně vyslyšeny, či Taťjanou Medveckou, které s Hádkem tu matku se synem prostě uvěříte, herecky celkem komorní záležitosti v tomto směru nelze takřka nic vytýkat, když navíc nádherná Vica Kerekes dává příslib, nakonec však takový planý, věcem příštím.. Kdybych tedy měl hodnotit po zhlédnutí pilotu, napálím asi pětihvězdí a ani nemrknu, prozatím jen padám na prdel a s otevřenou hubou se nemůžu dočkat další epizody, nicméně však bohužel s přibývajícími epizodami začíná přicházet naprosto fatální rozčarování, které ukazuje, jak moc jsem se mýlil a ty zmiňované Případy prvního oddělení vypadají jako (kr)Kavčí výkřik do tmy !! Ona totiž ta jedinečná vizuální stylizace, nad kterou jsem se tak rozplýval po zhlédnutí první epizody, s každou další stále více a více přestává stačit, tohle totiž jeden ještě spolkne u filmu, nikoliv u seriálu, a začíná dokonale vnímat, jak moc Cloně schází kvalitní scénář, když si Marek Epstein jako vůbec ne špatný tvůrce prostě jen ukrojil příliš velký krajíc chleba a v neznámých žánrových vodách už neplave kraula ani čubičku, on se jednoduše topí !! Některé žánry, obzvláště pak ten detektivní, si prostě z prstu vycucat a vyfantazírovat nelze, zkušenost a zralost scénárista ničím nahradit ani zamaskovat nezvládne, a tak to mé tvrzení, že Epstein už není žádné tele, byť jsem mluvil spíš o počtu jeho scénářů a věku, začíná vyznívat dost ironicky !! Marku, jestli tohle myslíš vážně, pak opravdu už nejsi tele, ale pořádné hovado, tohle ti totiž nikdo nezbaští !! Celý seriál i přes relativně nízký počet epizod s každou další naznačuje, že by mu skutečně spíš slušela filmová podoba, ten dojem rozředěnosti se prostě ne a ne ztratit, navíc v něm dost vyniká skutečnost, že si tvůrci poněkud neví rady s rytmem vyprávění a citem pro atmosféru, která i dík přepjatému soundtracku odosobňuje i pasáže, u nichž je to evidentně na škodu.. Nemůžu si pomoct, ale tohle se nakonec hodně nepovedlo, a tak Tomáš Řehořek, který tu působí, jak v tátových o tři čísla větších botách, ruku v ruce s Epsteinem, jen potvrzuje svoji nezkušenost, která podobné žánrovce sama kope hrob.. () (méně) (více)

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Kriminalni serialy jsou me nejoblibenejsi, Clona je ale hodne spatny pocin. A to predevsim ve scenari, ktery postrada logiku, prirozenost a je maximalne neduveryhodny. Romanovo jednani je uplne mimo misu, uz od jeho prichodu k policii. Kerekes je atraktivni devce, kolik ale ma nas policejni sbor v radach slovensky hovoricich kriminalistu? Herecke vykony nejsou z nejhorsich, nejvice bych vsak ocenil Tatjanu Medveckou v mensi roli. Na technicke strance serialu si dali tvurci zalezet, podle me uz to je ale misty takove predimenzovane a "prirozenejsi" obraz by nebyl na skodu. Nad Rehorkem hul nelamu, ma velky potencial, mel by se vsak zamyslet, jaky scenar zpracovava... ()

type_B 

všechny recenze uživatele

[EDIT] díl 1: Zavání mi to průšvihem. Když auto srazí fotra, aby měl synáček motivaci zůstat u polišů a pustit se do vyšetřování na vlastní pěst, říkám si, jestli se scénárista nevrátil myšlenkově na začátek 90.let do hájemství béčkových krimi akčňáků. Btw. takové ty kamerové triky à la severské detektivky už mně začínají lízt krkem. Logické lapsy v ději nebo vyšetřování by mi tak úplně nevadily, kdyby jednání postav nebylo imbecilní. Palec nahoru za Hartla, je to frajer. Škoda že jeho postava v prvním dílu natáhne bačkory, no. Díl 4: Šmankote panno! Díl 5: Poor craftmanship. Díl poslední: *škoda slov ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Detektivní seriál tentokrát s hlavní postavou mladého kameramana zaznamenávajícího vše, co se kolem případů děje. I když v ruce drží hlavně kameru, i on musí absolvovat tvrdý policejní výcvik, což mu zrovna moc nejde. S kamerou si však výborně rozumí. Všechny epizody jsou uzavřené, takže co díl to případ. Jen určité postavy se přirozeně vyvíjejí. Atmosféra je temná a místy napínavá, což bylo podpořeno i vynikající kamerou. Kryštof Hádek mi však ve své roli onoho kameramana nějak nesedl. Chyběla mu policejní drsnost a vůbec celá policejní nátura. Nepomohlo ani to, že hlavně on s každým případem nejvíce pohnul. Seriál byl celkově pojat zase trochu jinak a ne zrovna špatně. Škoda tak málo dílů. ()

Galerie (251)

Zajímavosti (9)

  • Natáčelo se především v reálném prostředí, například v SaSaZu, vyhlášeném holešovickém nočním klubu, dále na letišti v Roudnici nad Labem a Bubovicích, na Nákladovém nádraží Žižkov i na uzavřeném úseku dálnice R7 či v depu stanice pražského metra Háje. Také na policejní akademii v Modřanech, v Břevnovském klášteře, na Slapské přehradě nebo v budově bývalého Federálního shromáždění, dnes nové budově Národního muzea. (Zdroj: TV mini) (Rodriguez)
  • „Clona je moderní detektivka, kde akce a profesionální týmová spolupráce převažují nad deduktivním způsobem pátrání, přičemž hlavní důraz je kladen na osobní vývoj ústřední figury a její vztahy s ostatními členy týmu,“ řekl k seriálu Jan Lekeš. (SONY_)
  • „Nejedná se o profesní kriminálku, ale spíše o příběh mladého muže, který se řízením osudu ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě,“ prozradil o seriálu Clona kreativní producent ČT Jan Lekeš. (SONY_)

Reklama

Reklama