Režie:
Sidney LumetKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
Paul ChiharaHrají:
Treat Williams, Jerry Orbach, Anthony Page, Bob Balaban, James Tolkan, Kenny Marino, Carmine Caridi, Lindsay Crouse, Don Billett, Lee Richardson, Lane Smith (více)Obsahy(2)
Dramatický příběh z policejního prostředí o korupci, zradě a svědomí. Policajt Daniel Ciello je členem newyorské protidrogové speciální jednotky, jejíž členové jsou kolegy závistivě nazýváni „vládcové města", protože mají zvláštní pravomoce, pracují skrytě a nerušeně se pohybují v newyorském podsvětí. To vše vede k tomu, že se časem jejich metody prakticky neliší od metod používaných kriminálníky: korupce a vydírání je v této jednotce na denním pořádku. Ciello, kterému se tyto metody příčí, stojí před velkým dilematem: buď bude s kolegy držet basu nebo se rozhodne pro spolupráci se zvláštní soudní komisí, která má za úkol potírat kriminalitu uvnitř policie...
Thriller Sidenyho Limeta se zakládá na skutečném příběhu newyorského policisty Roberta Leuciho.
(TV Nova)
Videa (1)
Recenze (19)
Stále mě zaráží, nakolik se Lumetovi, jinak mistrovi filmu, nepodařilo zrežírovat tento film. Lumet už se s námětem z policejního prostředí popral bravurně ve filmu Serpico, ale Pán velkoměsta mu až banálně nevyšel hned na několika frontách. Hlavní hrdina (Treat Williams) podává velmi nedůvěryhodný herecký výkon, a není sám. Williamsovy pokusy o střídání tváře “drsňáka” a citlivého parťáka jsou bohužel úsměvné. Některé scény až tahají za uši svou nepřirozeností a sklouzávají ke klišé (např. během kamarádského srdnatého pokecu policajtů, který je zakončen postupným rozesmátím všech zúčastněných). Střih je taky dost divoký, scény končí jakoby omylem, až to chudáka diváka vytrhne z děje. Možná byl Lumet příliš věrný scénáři, možná to způsobily krátké deadliny pro natočení filmu, každopádně, pokud máte rádi Lumetovy filmy, tak tento raději přeskočte. ()
Do detailu propracovaná podívaná, uzamčená mezi stěny špinavýho sedmdesátkovýho Brooklynu. Zasadit syrovou korupční kriminálku do ulic New Yorku je ostatně vždycky sázka na jistotu. Treat Williams je pěkně pod tlakem a práská víc než původně chce, v neustálém doprovodu ochranky a totálně pod palcem "nadlidí" z vysoký soudní sféry. Až mi z toho bylo chvílema úzko. Tenhle film tlačí na pilu tam, kde už nebyl v Serpicovi prostor. A jde mu to hodně dobře. ()
Velmi zajímavý a svým způsobem i nadčasový snímek, který vlastně poukazuje na to, že nad zločinem nelze vyhrát. Pokud někdo, kdo poukáže na zločin a jeho pachatele je považován za práskače, tak to je konec boje se zločinem. Pokud chtěl autor poukázat na toto, tak by to bylo za pět hvězdiček. Ale jinak je to depresivní a odzbrojující. Prostě pokud zjistíš, že někdo je zločinec, tak drž hubu a krok, nebo se smiř, že budeš práskáč a ten zločinec nakonec bude všem sympatictější, než poctivý "práskač" ()
Oproti předchozímu "Serpicovi", který zpracovával totožné téma, daleko rozsáhlejší a velkolepější (Serpico byl více o soukromém souboji proti korupci). Bohužel také daleko zdlouhavější a Treat Williams nemá Pacinovo charisma. Přesto poutavé zpracování souboje poctivého poldy proti zkorumpovaným kolegům. ()
A mne osobne sa Serpico videlo viacej, bol to vlastne sukromny boj jednotlivca s korupciou.Ono film vyzera dobre na prvy pohlad - newyorski policajti pracuju v skrytosti, mozu si dovolit viac nez bezni kolegovia, nerusene sa pohybuju po newyorskom podsveti. No ale skoda toho pomaleho tempa, dalej mi dost vadil prekombinovany dej a rozporuplne postavy hercov. Znamejsi mi bol len Lance Henriksen, inac bieda, ani som hercov nepoznal a v strede vladla priserna nuda a len vatovo plane plky. S podsvetim a mafiou je boj tazky - su lepsie majetkovo a financne zabezpeceni, maju vyssie prijmy, no a statni policajti maju casto aj zaostalejsie technologie a tak organizovany zlocim je vzdy krok pred nimi : 55 % ()
Galerie (37)
Photo © Orion Pictures
Reklama