Reklama

Reklama

Ledová archa

(seriál)
  • USA Snowpiercer
Trailer 1
USA, (2020–2025), 30 h 58 min (Minutáž: 43–53 min)

Předloha:

Jacques Lob (kniha), Benjamin Legrand (kniha) (více)

Hrají:

Jennifer Connelly, Daveed Diggs, Mickey Sumner, Sheila Vand, Alison Wright, Iddo Goldberg, Lena Hall, Aaron Glenane, Mike O'Malley, Karin Konoval (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(4) / Epizody(40)

Obsahy(1)

Planeta zamrzla a v obřím vlaku, který krouží po zeměkouli, se poslední lidé snaží bok po boku přežít v křehké rovnováze. (Netflix)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (56)

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Snowpiercer je pro mě prozatím seriálové zklamání roku a tak nudnou věc jsme tady už dlouho neměli. Oproti filmové předloze měla na prokreslení postav, zajímavé uvedení do děje a ráznou akci daleko větší stopáž, ale nic z toho se tady nedostavilo a ve výsledku mi to přijde jako promrhaných 400 minut. Za vyzvednutí stojí snad jen pár kreativních nápadů (trest smrti mrazivým vzduchem, zmrazování končetin apod). První půlka seriálu byla vyloženě upovídaná a utahaná Vražda v orient expresu a až ve druhé polovině jsme se začli dobírat k nějaké té vzpouře, ke které měl seriál směřovat už od začátku. Akce je téměř nulová, o vývoji postav se můžeme bavit jen hodně povrchně a výraznější dějové zvraty taky nedostaneme, většinu času jsem se vyloženě nudil a seriál dokoukal spíše z povinnosti. Naopak Jennifer Connelly (Alita, Only the brave) jako nepřijemná mrcha působila slušně, steně tak Daveed Diggs si užil roli hlavního vůdce odboje, okolo kterého se motal celý seriál. Výsledek působí ale bohužel tak nijak a jsem z něj zklamaný, protože postapo vlak ve zmrzlé zemi s rozdělenými vagony podle společenských vrstev je nápad, na kterém se dá dost vyřádit a pro který by režiséři mohli zabíjet. Poslední díl jsem už vyloženě trpěl... ()

Ledkodlaq 

všechny recenze uživatele

Pánové tvůrci vzali zajímavý sci-fi nápad, ten použili jako základ pro sociologické třídní drama a nápad zůstal jen základem, dál už se to neřeší a řeší se jen povětšinou nudné blbiny. Tím to, dle mého názoru, uvrhli do šedého průměru. Druhá část, která seriál zabíjí, jsou technické a fyzikální nedomyšlenosti, které dokáží zabít jakékoliv sci-fi. Podobně jako zpřítomnělí, kde udělají nářezový pilot, ale onen základ se dál vůbec neřeší a zase se řeší jen zmíněné blbiny. Škoda. Chápu, že není populární analyzovat techniku ve filmech/seriálech, ale nedá mi to, všude jsou dveře na čip, každý (kromě lidí z tailu) má svůj nastřelený čip, ale je problem v takto v náznacích moderním vlaku sledovat pohyb lidí? Pak, žádné kamery na chodbách, jen jedna před lokomotivou. Teď k chování lidí, to je velmi nelogické, i ve stresu, tím spíš, že například Melanie čistě a hladce řídí vlak 6 let a pak najednou udělá řadu nesmyslných bot? Přinejmenším divné. A věc poslední, když vlezete do vlaku bez jízdenky, vyhodí vás, tihle jedou načerno a chtějí dělat revoluci, protože se (ti s jízdenkou) v první třídě mají líp? To rozhodně stojí za rozbor na přednášce etiky. ()

Reklama

DeathTheKid 

všechny recenze uživatele

Jsi středoškolačka, zrovna máte hodinu fyziky a učitel vám zadá skupinovou práci. Jsi mimo jiné prototypem dokonalé studentky. Kunda, inteligentní, mezi ostatními máš renomé a talent ti nechybí, každý tě chce osamčit, ale co víc, jsi materiál na vdávání. Tvoje jméno je Jennifer Connelly a ke tvé smůle jsou všichni ostatní členové tvé skupiny naprostý výsměch. Koncept projektu uděláš sama, sepíšeš ho, rozdáš úkoly ostatním, jen abys před odevzdáním všechno to domrdané na poslední chvíli zachraňovala. Bez tebe ve skupině by prakticky vaše výsledná práce nikoho, ale kurva nikoho, nezajímala. Ostatní studenti zřídkakdy něco slušného hodí do pléna, ale vesměs jsou neviditelní, otravní, vylízaní a nikoho jejich existence nezajímá. Po odevzdání práce všichni dostanete za 3. Celá skupina se směje, včetně tebe, bohužel pro tebe to není vtipné, ale jen k smíchu. Seriál Snowpiercer v kostce. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Hodnotenie prvej série: tento seriál by nutne potreboval lepšieho showrunera, pretože scenáre sú jeho najväčšou slabinou. Ono už ten námet o vlaku ako arche je dosť nezmyselný jak z logického hľadiska (to chcú v tom vlaku cestovať stovky rokov, kým sa na zemi neoteplí?), tak aj z technického. Nepovažujem za pravdepodobné, že by taký vlak nejaký dlhší čas vôbec fungoval. Film sa preto asi správne zameral na triedny boj medzi bohatými, ktorí žijú ako prasce v žite a na tých úplne v zadu, ktorí žrali veď viete čo. A popritom nám ponúkol úchvatný vizuál jednotlivých sekcií vlaku. V dravom tempe filmovej stopáži to fungovalo, lebo divák nemal čas premýšľať nad nezmyselnosťou námetu. V seriály je už ale času habadej. Vizuál je na TV pomery solídny, ale sám o sebe neuchváti a filmu sa zďaleka nevyrovná. Ani tomu jak jednotlivé sekcie fungujú sa paradoxne príliš nevenuje. Tvorcov zaujímajú hlavne vzťahy medzi postavami. A tie sa príliš nevydarili. Za všetky spomeniem len dve. Daveed Diggs ako líder odporu zo zadku vlaku je totálne nevýrazný a určite by ho nikto nenasledoval. Scenáristi sa inšpirovali tým, čo som navrhoval v komente filmu. Vďaka tejto postave spoznávame fungovanie vlaku. Len namiesto špióna z neho urobili jediného vyšetrovateľa, ktorý má pomôcť vyriešiť vraždu. Fakt trápna zámienka. Jediná postava, ktorá celkom funguje je šéfka celého vlaku v podaní Jennifer Connelly. Ostatné postavy sú len jednorozmerné čiernobiele figúrky s tým, že všetci čierni alebo gayovia sú dobrí a najviac zdegenerovaní sú heterosexiálni belosi. Fakt ten fašistický liberalizmus až príliš bije do očí. Je to podané tak nasilu, že je to skoro až smiešne. Najprv ma dosť sklamalo, že nie je príliš dobre vymyslená hierarchia v celom vlaku. Boháči síce dali postaviť vlak, ale v momente, keď sa rozbehol, tak už nebol dôvod, aby mali nejakú moc. Stredná vrstva tu je dosť ignorovaná. Chudáci zo zadku vlaku sú zbytoční a nechápem načo ich vôbec držali nažive. Najlepšie je vykreslená tretia trieda, ktorá akotak pôsobí uveriteľne. Ale na vykreslenie postáv napríklad v BSG to nemá ani zďaleka. Chýbal mi tam nejaký cieľ na ktorom by celé osadenstvo spolupracovalo. Ale žiadny tam nebol a vlastne vďaka tomu znázornenie totálnej dekadencie osadenstva naprieč všetkými triedami dávalo zmysel. Nikomu už nešlo o nič viac ako o svoje pohodlie, kým ešte chvíľu žijú. A ako ukázal posledný diel, tak všetci tí negri a gayovia zo zadku vlaku nie sú o nič lepší akonáhle sa dostali k moci, takže všetko to moralizovanie sa nakoniec spláchlo do záchoda. Posledné scény finále mi pripadali WTF jak z Lostu. V tomto seriály o uveriteľné a logické správanie evidentne nepôjde. Namiesto toho sa budú snažiť šokovať jednou väčšou šialenosťou za druhou. A na to teda nemám chuť. 4/10. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Překvapivý a originální počin. V první sérii se rozjíždí nejen třeskuté vztahy lokomotiva / ocas, ale zasahuje do nich třetí a první třída, zprvu je nasazen těžký a povedený kalibr v podobě detektivky, ale končí to nefalšovanou revolucí. Nejednoznačnost mnoha charakterů je velmi příznačná! Tam, kde mesiášským komplexem schvácená Melanie končí v první sérii, tam startuje šarmantní psychopat a egomaniak Wilford v té druhé, a tady už je vcelku jasné, kdo kope za jaký tým! Nutno také podotknout, že oba představitelé těchto charakterů s přehledem a minimálně o řád převyšují zbytek hereckého ansámblu. Uvidíme, co přinese třetí série. 1. série - 90%, 2. série - 70%. ()

Galerie (1 061)

Zajímavosti (18)

  • V epizodě zazní píseň „Life On Mars?“ od Davida Bowieho a „Train For Tomorrow“ od The Electric Prunes. (Duoscop)
  • Seriál vznikl na základě francouzského grafického románu z roku 1982 „Le Transperceneige“, později retušovaného „Snowpiercera“, napsaného Jacquesem Lobem a ilustrovaným Jean-Marcem Rochette. (SONY_)

Reklama

Reklama