Reklama

Reklama

Hlava Medúzy

(seriál)
  • Slovensko Hlava Medúzy
Česko, 2021, 7 h 41 min (Minutáž: 52–60 min)

Režie:

Filip Renč

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Petr Hojda

Hrají:

Jitka Čvančarová, Jiří Dvořák, Michal Isteník, Petra Bučková, Jana Švandová, Jan Vlasák, Karel Heřmánek ml., Pavel Kříž, Gabriela Štefanová, Štěpán Tuček (více)
(další profese)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Zmizelý originál Rubensovy "Hlavy Medúzy" a dva mrtví muži. Tak začíná první epizoda nového seriálu České televize, který natočil Filip Renč. Osm příběhů podle scenáristy Petra Hudského zavede diváky do Brna a jeho okolí. Čtveřici kriminalistů vede precizní a cílevědomá Karin v podání Jitky Čvančarové. Dalších rolí se zhostili Jiří Dvořák, Michal Isteník a Petra Bučková. „Vybrali jsme si podobu Medúzy jako symbol našich kriminálních příběhů. Co jeden jedovatý had v její hlavě, to jeden příběh, jeden zločin, jedno zlo,“ říká režisér Filip Renč a dodává: „Je pro nás velkou výzvou přijít v dnešní bohaté produkci detektivek a kriminálek s originálním realizačním řešením. Jednotlivé příběhy jsou tedy kombinací skutečných kriminálních případů a fikce autorů. Co se týká stylu vyprávění i hudební dramaturgie, rád bych obnovil atmosféru českých kriminálek ze šedesátých let. Jednoduchá, výrazná hudba, napětí, účelné dialogy, tajemná atmosféra a minimální barevnost obrazu. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Peabody k tomuto seriálu (4)

Hlava Medúzy (2021) 

no je pravda, že JČ jako atomová vědkyně byla ještě méně uvěřitelná, ale to neznamená plus pro tento casting. Kdo vyhrál interní soutěž kostymérů o to, jak ji ješšššště hnusněji obléci? (napříč filmovými díly asi Václav Marhoul). Je pravda že i Steven Seagal v posledních filmech běhá málo a bojuje ještě méně, tady bylo vidět proč. místy hrubé chyby v detektivní logice (zuřivé pátrání podle mapy, asi nehrál jako dítě hledání názvů, jinak by si ho přečetl), nelogická práce s hudbou, vykrádačky slavných filmů by mi až tak nevadily, pokud by byly trochu s nadhledem. Petřě Bučkové se ta docela drsná policistka docela věřit dala (jí ano), nelogické zařazení komicky hláškujícího JD mi tady vadilo, jakkoli ho jinak mám rád někdy od Phila Vance. Celkově je to mírný podprůměr, jsou i horší a i FR natočil horší věci, tady se celkem držel na uzdě, nestříhal po 4 vteřinách a necukal tolik divákem. Ano, některé věci neumí (jako je vést herce, držet nějakou jednotu výrazu a natáčet vypjaté okamžiky), ale - jak říkám - tohle je na něho docela slušné. ()

Hlava Medúzy (2021) (E01) 

¨První díl mi pčišel hodně slabý, on scénárista snad detektivku nikdy nepsal a tady se to zdá se učil hodně za pochodu. Takže dva policisté se skroo neobjeví kromě nočního podniku, dva neslezou z plátna, nějaká logika pokulhává. Problém je i v castingu, paní Č mluví v podstatě v jedné hlasové a emoční rovině a navíc místy jí není rozumět, což vyniká zejména v kontrastu s naprosto profesionálním Jiřím Dvoříkem, který vyslovuje zcela čistě. Padouch Jiří Schwarz - co se to s Karlem Hynkem stalo? Ale on nikdy nebyl moc herec. JInak matka opravdu k pohledání, přijde domů pozdě, nedbale políbí dceru, vrátí ji okamžitě chůvě a jde si otevřít flašku vína, se kterým se mazlí asi 3 x déle než s dítětem. Charakterizace postavy? Renčova režie jako obvykle a vedení herců dtto, tedy kdo chce a umí hrát hraje, ostatní si dělají co chtějí, kouzlení s neustálými prostřihy a odlesky je sice o něco lepší, než v jiných jeho pracech, ale pořád zůstává. Podívejte se třeba kolik střihů je než jedna postava projde v galerii dvě místnosti. Docela legrační, podobně zcela nefunkční prostřihy na prosklenou střechu v jiné scéně, jen aby se to hábalo, Mladý Heřmánek hrál psychopata slušně, ale logika toho, že rozbitá a pokrvácená benzínka se nikým neřeší, ačkoli na každé jsou kamery, je tady scénáristický logický ořech. ()

Vykročení do života (2021) (E02) 

o fous lepší než hrozný první díl. Taky proto, že se vlastně hlavně vyšetřuje a odpadly ty jako osobní linky. Na rozdíl od ostatních mne hlas pana Istebníka nevadí, protože vůbec nevím, jak mluvil někde jinde, Zajímala by mne logika jakou "myslí" pan scénárista, tedy že čerstvě znásilněná dívka se vydá k rodičům násilníka, když pochopitelně nemůže vědět, že se tam on nevrátil. To mi hlava nebere. Silná renčovina je scéna ze sprchy (kromě toho, že maturantka asi něco ví o pachových stopách a podobně a tedy že sprcha je důkazně slabší), když po jedné ráně začne oběti výtvarně efektně prýštit krev z konečků prstů???, aby mohly dlouze dramaticky klouzat po průhledné stěně a vykreslovat růžovou linku. UGH. Líbil se mi i ve štěku Mario Kubec, škoda že je tak málo vidět, tohle bylo podle mne přesvědčivé, nepřehrávané. Taky mne bavilo, jak pro středoškolského profesůrka jedou tři auťáky na světla a houkačky, proč, proboha? Jo aby měl pan Renč svá oblíbená světýlka a efekty, pochopil jsem, srry. Ještě že netahali zásahovku. Jsem Pražák, takže mi jazyk hlavních postav, zejména jasnovidky s čepicí až tak nevadí, ovšem, že by to bylo v Brně? Splněna kvóta zmlácených i v base, už jsem myslel, že to schytá ten psíchiatr. Hudba taky dramatycká aby pan režižér dostal svému stylu. . ()

Krev na stříbrném plátně (2021) (E07) 

dost zoufalé, pořád si každý hraje co chce a neladí to dohromady (Dvořák vtipkuje (ale ten vtip že Strach nic nenatočil je pěkný, ano), hlavní hrdinka se snaží každou větu vyslovit bez jakékoli intonace, natož emoce a dost se jí to daří, Strach skoro neexistuje, což je škoda, protože je i herec Světlana Nálepková vystupuje v roli velké herečky (což je asi vtip, hrát nikdy neuměla)). Navíc tentokrát nejen že šéfové narazili tu hučku, ale zjevně kostyméři soutěžili i o titul DO JAKYCH PRISERNYCH HADRU BYCHOM JI JESTE NAVLIKLI?. Hlavní zápletka sice není zcela nemožná, ale zato je tak nějak podružná, jistě vraha nelze odhalit hned na začátku, jak si zde někteří libují, ale osobně v tom nevidím až takové plus. ()

Reklama

Reklama