poster

Noc oživlých mrtvol

  • Česko

    Noc žijících mrtvých

  • USA

    Night of the Living Dead

  • anglický

    George A. Romero's Night of the Living Dead

  • USA

    Night of Anubis

    (pracovní název)
  • USA

    Night of the Flesh Eaters

    (pracovní název)
  • USA

    Monster Flick

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Noc živých mŕtvych

  • Nový Zéland

    Night of the Living Dead

  • Austrálie

    Night of the Living Dead

  • Kanada

    Night of the Living Dead

  • Velká Británie

    Night of the Living Dead

Horor

USA, 1968, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MIMIC
    *****

    Presvedčivosť príbehu vyplýva z absencie humoru. Ak sa Peter Jackson diví, prečo sa toľko hororov berie vážne ("robiť tak Hellraisera, Pinheada by som otrepal o múr, až by sa mu tie ihly zapichli do hlavy celé"), odpoveď je prostá - najúčinnejšie je sebarešpektovanie. Čierny humor je síce fajn, no len čo vstúpi na scénu, podráža nohy tomu, čomu má slúžiť. A "Noc živých mŕtvol" je legendou práve preto, lebo sa rozumne vyhýba jacksonovským "zapichovačkám". Ja netúžim vidieť zombi, ktorá obeti najprv predloží menu vo francúzštine a zacituje z neho. Chcem vidieť to, čo Romero ponúka v prvých cca 13-tich minútach (mimochodom, geniálny tieň, ktorý sa objaví na skle predtým, než Barbara vystúpi z auta akoby dával na známosť, že tu nebudeme mať do činenia len s hrôzou, ale i ozajstnou filmárčinou). Film má kultové parametre i z iného dôvodu. Povedal by som, že medzi "Nosferatu" a "Night" nebol žiadny skutočný horor. Najprv Nosferatu, potom dlho nič, resp. roztomilé opusy štúdií Universal a Hammer a odrazu... Ak si po spomínanej úvodnej 13-minútovke neučešete vlasy, zostanú vám stáť na hlave až dovtedy, kým vás na to neupozorní kolega v práci alebo sluha menom Igor. Hudba, anticipujúca Carpenterove tóny Halloweenu a Hmly (videl som verziu na DVD od firmy Oracle z roku 2002) je príliš skľučujúca než aby sa dalo na film pozerať častejšie, ale to je v podstate kompliment, však. Niektoré zábery evokujúce fašistický alebo vietnamský (b je správne) holocaust by pre určitých ľudí mali byť znamením toho, že horor zrejme nebude tak obsahovo vyprázdnená záležitosť. Vďaka Romerovi tu teda máme tzv. absolútny horor, ktorý odnaučí slušnému zvyku chodiť na pohreby. Éra kvetinových detí tu končí a začína éra detí voňajúcich fialky odspodu. Ak po zhliadnutí tohto filmu nebudete mať nočnú moru, potom ste Jack Rozparovač, George A. Romero alebo zombi. PS: Predtým, než sa rozhodnete pozrieť si farebnú verziu, uvážte, že čiernobiely look sa na konečnom sugestívnom pôsobení diela podieľa cca 40 percentami. Film je totiž aj nezastieranou poctou nemému filmu.(1.4.2005)

  • Divočák
    *****

    Jeden ze skvostů kinematografie. Skvělá klaustrofobická "Hitchcockovská" atmosféra, která nepotřebuje žádné propracované zombie masky, aby dokázala vystrašit. Mezi hrdiny navíc funguje pravá lidská chemie, hlavní černý;) hrdina je správný muž činu a tomu plešounovi, co je celou dobu zavřený ve sklepě, bych nejradši ještě teď nakopal do zadku. A takové pocity ve vás jen tak nějaký film nevyvolá. Jeden z nejlepších, jestli ne nejlepší, zombie film vůbec.(2.3.2006)

  • Němi
    *****

    Hororová klasika nejklasičtější... Legenda, která odstartovala mnou velmi oblíbený žánr zombie hororů... A dnes místy neskutečně zdlouhavý a nudný film. Ale jen místy! Romero věděl kudy se vydat a tak je film víc než slasherem psychologickým terorem. Namísto bezmyšlenkové krutosti zombies používá jako prvek strachu především lidi, kteří dokáží být v mezních situacích jen sobecky smýšlející zvěří, která se řídí hlavně pudem vlastní sebezáchovy. Živé mrtvé si můžeme nahradit jakoukoliv jinou hrozbou, v první řadě tu jde o skupinu rozdilných lidí zavřených na malém prostoru. Romero vytvořil hraniční situaci, která je dodnes nejpoužívanější hororová berlička a která se používá i mimo filmové médium samotné - VyVolení, Big brother... Děj je tedy velmi prostý, o to ale co se týká "vcítění se" účinnější. Každý někdy přemýšlel nad tím, co by dělal kdyby... a jistě to nebyly příjemné myšlenky. Romero dokáže zabrnkat na ty nejniternější nitky strachu a za to si film, i přes své zestárnutí, občasnou nudu a nijak vyjímečně napsané postavy zaslouží maximální hodnocení. - - - [Doporučuji shlédnout raději černobílou verzi, než kolorovanou] - - - They're coming to get you, Barbara!(26.6.2008)

  • Jordan
    ****

    Sú pomalé a dezorientované, no o to viac vytrvalé a krvilačnejšie! Prvý film - tak toto odštartovalo zombícku tému - jednu z mojich najobľúbenejších - skôr či neskôr vás dostanú . . . hahahahahaha Romero vniesol a svojim debztom zadefinoval pojem ZOMBIE v populárnej kultúre a podobne ako stoker oživil a "vymyslel" Draculu, Romer to isté urobil so zombiami - a za to mu ďakujem(23.7.2005)

  • troufalka
    **

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire? Možná, ale já bych se obešla i bez něj. Horor není můj oblíbený žánr, tohle mi připadalo spíš jako fraška. Hudba, která by měla stupňovat napětí spíš ruší, je příliš hlučná a jednotvárná, chybí momenty ticha, které napětí mnohem víc vygraduje. Asi nejsem nejotrleší divák - nic mě nešokovalo ani nevyděsilo. Ale mi líto, podle mne zbytečně natočený film.(8.7.2014)

  • - Marilyn Eastman si kromě role Helen Cooperové, zahrála i jednu ze zombie. Díky jejímu vlastnoručně připravenému a nanesenému make-upu, není vůbec poznat, že je to ona. (WalterIK7)

  • - Během scény, kdy zombie ničí dráty elektrického vedení, je den. Když se ale Barbara (Judith O'Dea) dívá z okna a zatahuje, je najednou noc. (Kroup4)

  • - V pôvodnom scenári Ben prežije. (MetalMesiah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace