Režie:
Hynek BočanScénář:
Ivo PelantKamera:
Ivan ŠlapetaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Josef Abrhám, Vladimír Kratina, Naďa Konvalinková, Ivana Chýlková, Jiřina Bohdalová, Miloslav Štibich, Marek Vašut, Veronika Žilková, Stella Zázvorková, Alice Chrtková, Věra Kubánková (více)Epizody(13)
-
Telecí léta (E01)
-
Seno a stáj (E02)
-
Rekreační středisko pro krávy (E03)
-
Mražené telecí (E04)
-
Oči na kolotoči (E05)
-
Konec konců v koncích (E06)
-
A byla svatba veliká (E07)
-
Osmistá první kráva (E08)
-
Teskně hučí Niagára (E09)
-
Digitální dojnice (E10)
-
Boby a bobky (E11)
-
Na koho to slovo padne (E12)
-
Buď a nebo (E13)
Obsahy(3)
Seriál z prostředí české vesnice. Tvůrci v něm zobrazili osudy a příběhy lidí, pracujících v zemědělství v 70. letech. Hlavní postavou je veterinář Ing. Jiří Vydra, který opouští své klidné místo na fakultě vysoké školy zemědělské, nevěrnou ženu i Prahu. Odchází na vesnici, kde přijímá místo zootechnika v nově otevíraném teletníku. Problém je v tom, že on téhle supermoderní veletovárně na telata nevěří. (Česká televize)
(více)Recenze (144)
Takhle příšernou věc samozřejmě nikdo z autorů nechtěl vytvořit úmyslně. Jednoduše šlo o objednávku strany na čistě propagandistický seriál. Kdo by se jí jakkoliv postavil, toho by zničili - v 50. letech fyzicky, v 80. letech profesně. Tihle herci, režiséři, scenáristé, kameramani, střihači, osvětlovači a další prostě neměli na výběr a museli to natočit. Barrandov, Kavčí Hory nebo Koliba zapískali a oni jen přiběhli jako cvičení pejsci. Nic víc, nic míň. A navíc to všichni dostali velice slušně zaplaceno. ()
Dát něčemu odpad jenom proto, že je to módní, je úžasně jednoduchý. Kdyby si každý z vás, kdo si poprvé zobrazil stránku s tímhle seriálem, nevšiml šedé barvy a 26 %, a nenechal se tak dopředu ovlivnit.... Seriál není žádná modla, Abrhám očividně trochu trpí, ale jinak to zase taková slátanina není. Vydržel jsem naprosto bez problémů až do konce a to i proto, že Kratina, Husák, Štibich nebo dvojice Dlouhý-Svobodová jsou tak trochu nepřehlédnutelní. PS: Vašutova největší svině je v díle Portrét duše v Dobrodužství kriminalistiky. ()
Přehlídka hereckých hvězd v totálně komunistickém a do kravína zasazeném seriálu, který jakoby vypadl čemukoli ze 70. let. Abrhám tradiční, Konvalinková neuvěřitelně infantilní s krásným prsem ve druhém díle:-) a zbytek tuctový. Prostě i takové seriály se točily a dnešní mládeži by měly připomenout, co to vlastně byl kravín. Takže z výchovného hlediska 40% jak vyšitých. PS: po šestém díle musím konstatovat, že zvedám laťku na 50%, protože problémy, které jsou v seriálu řešeny, odpovídají často realitě rodinného života (vztah Žilková - Vašut, Konvalinková - Kratina). ()
Bezkonkurenčně jeden z nejhorších českých seriálů, co jsem kdy viděla. Člověk by si určitě nedomyslel, že vznikl v roce 89. Ještěže přišla revoluce, nedovedu si představit, kam až by chtěli televizní tvůrci zajít. Hrůzná představa. A natočil to pan Bočan, kterému se tak povedla pohádka S čerty nejsou žerty nebo to komoušům tak nandal v Zdivočelé zemi. ()
Sledoval jsem první díl, ale spíše jen jako podkres při práci na compu. Povím vám, nešlo se nad replikami potutelně nesmát. A to se v hlavních rolích představili dobří herci, ale nespláchli špatný dojem. Pořádně jsem nevěděl, o co v tom prvním díle šlo, ale současně sledovat další díl nehodlám. Nej scéna byla, kdy švihák Klem tančil v nějakém baru s Chýlkovou. To jsem se zasmál s chutí. Jinak si z toho dílu pamatuji ještě Kratinu, ale co tam hrál, to vám nepovím, asi kolchozníka. Jinak pokud chcete trávit s modními výstřelky osmdesátých let večery, pak je tohle váš seriál. Za taneční Klemovu kreaci dávám hvězdičku. 10% ()
Galerie (10)
Zajímavosti (16)
- Rodina Šesterova jezdí v seriálu vozem Moskvič 2137 bílé barvy, který v detailních záběrech řídí převážně paní Šesterová (Jana Hlaváčová). Bylo to z toho důvodu, že v reálném životě měla Jana Hlaváčová, narozdíl od Petra Čepka, řidičský průkaz. (cundak)
- Když Stehnová (Veronika Žilková) nakládá křišťálový lustr do auta, je vidět, že jsou z něj sundané všechny přívěsky. Když je záběr na lustr v autě po nehodě, je kompletně osazen všechny přívěsky. (KM Phoenix)
- Režisér Hynek Bočan hraje v úvodu 10. dílu (Digitální dojnice). Postává v hloučku přihlížejících u automobilové havárie. (triatlet)
Reklama