Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sára Deeverová je krásná, temperamentní žena se svérázným přístupem k životu. Každý měsíc začíná nový milostný vztah s problematickým mužem, kterému pomáhá změnit se k lepšímu. Přestože zůstává k bývalým partnerům laskavá a přátelská, ještě nikdy pravidlo jednoho měsíce neporušila. Listopadovým kandidátem se stává Nelson Moss, který žije jen pro práci a nedokáže si představit, že by tomu mohlo být jinak. Má v San Franciscu luxusní byt, luxusní přítelkyni, o kterou ovšem příliš nedbá. Jednoho dne je nucen strávit na dopravním inspektorátu několik hodin čekáním na nový řidičský průkaz. Náhodou tam čeká i Sára, která kvůli jeho chybě neudělá test. Nemůže proto získat řidičský průkaz dřív než za měsíc, a tak Nelsona přiměje, aby svou chybu odčinil. Přestože je svými názory Nelsonovi protivná, podaří se jí nemožné, když ho donutí, aby jí věnoval měsíc života. Její byt mu připadá stejně odpudivý jako její přesvědčení, že on je ten, kdo má problém a kdo potřebuje na chvíli vysadit. A nakonec je to Nelson, kdo se hluboce zamiluje a doufá, že se mu podaří zlomit kletbu jednoho měsíce a zůstat se Sárou navždy. Netuší totiž, jaké tragické tajemství se skrývá za posedlostí jednoměsíčních známostí. (TV Nova)

(více)

Recenze (210)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Romance, od které si dlouho udržujete odstup. Kdykoli se uvolíte vzít ji na milost, provede se sebou něco, čím vás odradí - a tak jí nechcete naletět. Ale nakonec stejně podlehnete. Jako každá ženská je nadprůměrně rafinovaná: Přesně vystihne okamžik, kdy už od ní nic zásadního ani překvapivého nečekáte - a uštědří vám tvrdou a nesmlouvavou ránu pod pás. Na 4* to sice nestačí, ale může ve vás zanechat svůj otisk ... spolu s trochu nahořklou pachutí. Neboť nejenom život, ale ani scénáristé a režiséři nehrají vždycky fér. P.S.: Ne že by milému Keanu Reevesovi neslušely romantické role - kupříkladu proti architektovi Alexi Wylerovi z "Domu u jezera" (2006) nemůžu namítat ani to nejmenší - ale jako téměř nenapravitelný workoholik mě tentokrát tak docela nepřesvědčil. ()

Ulrich 

všechny recenze uživatele

Možná je mé srdce už zatvrdlé. Anebo možná je tohleto ten nejbanálnější příběh pod sluncem. Akorát jen střelivo pro lidi, pohrdající hollywoodem k obhájeních svých inteligentních evropských mlčecích dramat. Protože, jak se dá obhájit existence tohoto 100X a častokrát i lépe natočeného příběhu... Jedna hvězda za Isaacse v zeleném tu-tu. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Dharma A Greg, Lester Burnham a s nimi ještě strašák děsivější než Voldemort. Že to nejde dohromady? No, něco na tom je. Je to zkrátka divně rozpolcená a přeplácaná story o melancholickém hledání skutečných hodnot, lásky a štěstí (protože to spolu souvisí) a o temnotě, která to všechno obestírá. Zkrátka a dobře, ústřední dvojice má na mnohem víc než na tenhle dortík od pejska a kočičky, který sem tam velkoryse ignoruje logiku a izoluje se od reality a ze kterého si zapamatujete leda tak to, že Jasonu Isaacsovi zelená fakt sekne, že Enya se opravdu nedá použít do každé ptákoviny, a že Charlize je vážně zlatíčko. A tak se nějak stane, že se vydržíte dívat až do konce...a pak vás začnou napadat myšlenky a vybaví se vám tvář...úsměv rtů a hlavně očí, tak krásných a hlubokých, že to až vžene slzy do vašich vlastních očí...opravdu bych pro ni udělal cokoliv? TOHLE cokoliv? Myslet na tyhle věci docela bolí...tohle bude dlouhá noc... ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Moje oblíbená záležitost, kterou si rád obhajuji proti všem. Romantika se smutných nádechem je prostě mou slabinou a dojemný příběh dívky, která se z více či méně závažných důvodů bojí závazků a muže, který ve svém workoholismu vidí jen sebe a kteří se hledali, až se našli, proto nedokážu jakkoli odsoudit. Kam se hrabe Podzim v New Yorku, Listopadovou romanci si vždycky rád prožiju znovu. ()

Terzeus 

všechny recenze uživatele

Prvotný dojem bol značne lepší než ten druhotný. Bohužiaľ je ale druhotný značne vyzretejší a objektívnejší. Režisér O´Connor sa tak húževnate snaží zapôsobiť osvedčenými žánrovými metódami až mu to funguje. Ale celé je to tak strojené, že napriek emotívnemu záveru a pointe nejde skočiť na lep. Miestami až rozprávková logika (odísť v pyžame z domu akoby sa nechumelilo) po dôkladnom zvážení skôr vyzýva k úsmevu ako vážnosti. Po premyslení už scenár pôsobí ako samým sebou vykalkulovaný kaleidoskop známych fráz a nútených twistov. Napriek týmto nedostatkom je obdivuhodné, že celé to drží pevne, najmä kvôli výborne zvládnutému duu Reeves/Theronová. Po zamyslení tiež vyvstávajú na povrch isté ozvláštňujúce režijné a príbehové faktory (snaha meniť život až za hranicu obťažovania, gay rodinka), ktoré Sweet November držia v hladine žánrového nadpriemeru. Pre milovníkov romantiky sa to na prvý pohľad bude zdať skvelé ale pri pozornejšom nadhľade pri tomto snímku vyvstáva príliš veľa bežnosti zakrytej malými zvláštnosťami a takisto veľa emocionálneho patosu, ktorý sám o sebe nie je zlý ak by nebol od diváka umelo vynútený. Tiež sa tu trochu prestrelila dĺžka. Jadro celej dvojhodinovky dosť pokrivkáva s nastoleným tempom a vyvrcholenie samotné je naťahované. Osobne by som udelil 75% ale v rámci objektívnosti klesnem na zaslúžených 60%. Je to príjemná nadpriemerná žánrovka. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (5)

Reklama

Reklama