Režie:
Marcus NispelKamera:
Thomas KlossHudba:
Tyler BatesHrají:
Jason Momoa, Stephen Lang, Rachel Nichols, Ron Perlman, Rose McGowan, Bob Sapp, Leo Howard, Steven O'Donnell, Nonso Anozie, Laila Rouass, Saïd Taghmaoui (více)Obsahy(2)
Legendární Barbar Conan je zpátky! Z kultovní komixové postavy se Conan vypracoval na ikonu stříbrného plátna, nové nadupané zpracování navíc uvidíme v kvalitním plnohodnotném 3D. Conanova touha po pomstě za smrt jeho rodičů se záhy změní v krutý boj za záchranu národů Hyborie před mocnými silami zla, ve kterém se bitvy s nelítostnými nepřáteli proplétají se souboji s odpornými monstry. Jedinou nadějí na vysvobození Hyborie ze spárů zla je Conan a jeho síla a odvaha. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 080)
Možno som jediný, no Conan z Jasonom Momoamom sa mi páčil omnoho viac ako starý Conan z Arnoldom. Nebudem to do kosti porovnávať, ale audio-vizualizácia a obľúbenosť hercov bude u mňa vždy viac. Aj napriek takmer dvojhodinovej stopáži mi film prišiel nejaký krátky, ale vôbec sa tomu nedivím keďže som sa vôbec nenudil. ()
Nový Conan síce nemá Arnolda s obrovskou charizmou ani neprekonateľný OST od Basila Poledourisa, a ani sa mu nijako nesnaží konkurovať či podobať, preto označenie remake nie je na mieste. Je to úplne iný Conan ako ten Miliusov. Pôvodný film prekonáva zábavnosťou, prostredím, efektami, záporákmi a samozrejme hereckým obsadením. Škoda že je pojatý viac teen a krvavé jatky pôsobia umelo. Conan v podaní Momoi je viac atletický a dokáže to, čo Schwarzenegger kvôli svojej muskulatúre dokázať nemohol, Stephen Lang je už Avatarom odskúšaný záporák, Nathan Jones je tu na nepoznanie a Rachel Nichols bola jednoznačne skvelou voľnou a scenár ju pekne viedol ku Conanovej družke, za všetko scéna po vyhranej bitke na lodi, a je pekne bojovná čo si užije s rovnako skvelou Rose McGowan. Čo je však najväčším prekvapením, je réžia Marcusa Nispela v ktorého som po hroznom Pathfinderovi ani nedúfal ale po The Texas Chainsaw Massacre je Conan the Barbarian jeho najpodarenejším filmom. ()
Vskutku zábavná a brutálne nakrútená jednohubka, ktorá pripomína viac epizódku z nejakého fantasy seriálu ako celovečerný film. To, že sa ujal režisérskeho postu práve sám Nispel je jasné už od úvodných minút, ako hororový režisér si dáva nesmierne záležať na brutálnych scénach, a dokonca aj tam kde nemajú nijaký význam (vyslýchanie mníchov, kde hlavný záporák doslova otrieska hlavu o betón jednému z nich, mladý Conan lačný po krvi ešte predtým ako mu zabili otca - dokonalý nezmysel, rovnako ako keď chlapec, ktorý ešte nikdy nebojoval zabije pol tucta po zuby ozbrojených lovcov). Práve tieto scény mi prídu úplne abstraktné a hoci ide o fantasy, mám pocit, že Nispel okrem akcie nezvládol doslova nič. Taktiež je hlúpe z hľadiska brutality porovnávať s inými historickými filmami (nechcem uraziť Scotta, Petersena alebo Mela Gibsona), kde režiséri chceli divákom ukázať surovosť doby a autenticitu. V tomto filme však akoby všetko to násilie Nispel doslova oslavoval, dejová lína sa prestriháva neustálou akciou, tá je vskutku výborná, či už choreografia a pod. ale na druhej strane to v kontexte pôsobí oveľa fádnejšie. Ostatné aspekty, výprava, efekty celkom slušné, Hybória sa mi páčila, Jason Momoa ako Conan slušný a hlavného záporáka v podobe Stephena Langa ani nemá význam komentovať. Z celkového hľadiska komerčný prepad chápem, toto nie je film pre každého a s pôvodným filmom toto nemá cenu ani zrovnávať. Rovnaký púser ako remake Clash of the Titans. ()
Aktualizace osmdesátkových béčkových fantasy se v zásadě povedla, ale bohužel nikoli v podobě průlomového Miliusova "Barbara Conana", nýbrž v degradované podobě směšných béček typu "Rudá Sonja" či nespočtu americko-argentinských či americko-evropských produkcí. Nový Conan výrazně staví na fandovském mýtu ratingové kategorie R, tedy předpokladu, že pouhý příslib násilí garantuje podívanou adekvátní kořenům série či žánrové kategorie. Zde ale násilí postrádá blockbusterovou grácii či béčkově rochnivou exploatačnost a je pouze samoúčelným nedramatickým prvkem (s výjimkou úvodní sekvence s dospívajícím hrdinou). Ryzím výsměchem je přítomnost nahoty jmenovitě ve dvou záběrech. Ve srovnání s bezprostřední nahotou původního "Barbara Conana", která tam skvěle dokreslovala atmosféru barbarského věku, ta zdejší působí upjatě a především to odhaluje paradoxní bezpohlavnost chlapácky vystupujícího hrdiny i všech ostatních postav. Conan o sobě prohlašuje, že žije, miluje a zabíjí, ale v kontextu filmu to působí spíš jako prázdný reklamní slogan. Z přízemního živelného požitkáře Conana se totiž stal povrchně efektní fantasy James Bond, čemuž odpovídá i absurdní prostorová anti-logika díla. Namísto kontinuálních přechodů Nispel bondovsky skáče napříč conanovským světem, což ve světě bez aut a letadel vyvolává výsměch. Co pak naplat, že herci jsou dobře vybraní a výprava je vynikající, když divácký požitek narušuje nesmyslné vyprávění? A co se týče Conanovy mužnosti, na jednu stranu se sice nabízí osvaleného geroje peskujícího pohlednou hrdinku vidět jako návrat do kýžených vod osmedesátkově neohroženého machismu, ale současně zarazí, že Conan má potřebu své postoje ventilovat víc slovy než činy, To naopak poukazuje na prázdnou siláckost po vzoru lifestylových plátků typu FHM či Maxim. Klukovsky rozverný Conan není nespoutaný aktivní živel, nýbrž v zásadě objekt posměchu a podmaňujícího voyeuristického pohledu (Momoa evidentně roli dostal hlavně kvůli svému skvěle tvarovanému zadku, který předvede v zásadním moneyshotu filmu). Cílovým publikem vlastně nejsou heterosexuální muži (stejně jako zmíněné časopisy počítají s tím, že je čtou ženy). 5/10 ()
V momentě kdy Momoa na závěr řekne "Já se vrátím" jsem chtěl vyskočit ze sedačky a toho debila naporcovat! Všichni víme čí je tento hláškový klenot trademarkem. A co víc z představy že by vzniknul ještě další díl mi není zrovna moc příjemně. Za zhruba 105 minut se ve filmu vystřídá bezpočet míst a Conan cestuje jako divej. Nemá to vlastně hlavu ani patu. Proč vlastně potřeboval toho zloděje? Docela mě pobavil jistý myšlenkový pochod díky kterému sbalil tu kněžku "Věřím, že člověk může dělat cokoliv. Žiju, miluju, zabíjím a jsem spokojený." Tenhle blábol se chtě nechtě nevyhne srovnání. A to hlavně s remakem Souboje Titánů, ze kterého vychází jako jasný poražený. V novém Conanovi rozhodně nechybí akce, ale je jedním slovem většinou zbytečná. Prostě se bojuje pořád a kvůli čemukoliv. Srovnávat s originálem se jeví jako naprosté šílenství. Atmosféra původního Conana je zcela někde jinde. Původní Conan byl založen na hypnotické hudbě, charismatu Arnolda a neskutečné mystičnosti Thulsy Dooma. Samozřejmě před plánovanou projekcí novinky jsem si nedělal žádné velké iluze. A copak se ve filmu povedlo? Určitě není špatný začátek, přestože porod uprostřed bitvy je dost over the top. A taky se mi líbili píseční bojovníci. Je to s filmem asi tak jak jsem již zde někde četl. Nispel si prostě půjčoval z jiných žánrů co se mu kde líbilo. Dokonce bych snad i nového Conana označil za jeden z jeho lepších filmů. Zní to neuvěřitelně, i přes tu bídu, tomu tak bude. 30% ()
Galerie (103)
Zajímavosti (21)
- Odkaz na kuse látky, ktorú poslal Conan v ústach katapultovaného zlosyna, je napísaný v runovom písme. (Danny88)
- Roli Corina (Ron Perlman) měl původně hrát Mickey Rourke, ale nakonec dal přednost Válce Bohů (2011). Také se uvažovalo o Dolphu Lundgrenovi. (Zdroj: vulture.com) (oje)
- Rozprávačom príbehu je legendárny Morgan Freeman. (Macejko)
Reklama