Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 479)
Tento film mi přišel docela zajímavý; ne v ději, protože tématika "něco útočí na město" tu byla již mnohokrát. Zajímavý v tom, jak byl natočen, a vůbec jak byl celkově pojat. Dávalo to filmu jistou autentičnost. Takový film jsem, co se pamatuju, ještě nikdy neviděla, a pokud měl být film Monstrum prvním, jsem docela ráda, protože jde o zajímavý a vcelku vydařený kousek. Trochu mi to připomínalo film "The Mist". Jen mně ještě napadá, jak by tento film asi vypadal, kdyby byl natočen "standartním" postupem... ()
"Za zástavbou hustou tak, že by se dala krájet a dost možná ještě dál, je ostrůvek Manhattan. Ve dne je docela obyčejný, ale sotva ho večer přikryje černočerná tma, začnou se tam dít podivuhodné věci. Nejdříve to ve vodě zafuní, pod mostem zaduní, v mrakodrapu lupne, v Soše svobody hrkne a teprve potom se objeví Monstrum." Tak trochu jsem si zaparafrázoval Rákosníčka, no co... :-P Monstrum je thriller hustý a černý jako asfalt, naštěstí "neteče" tak pomalu, ale celkem svižně se dobere od úvodní párty k monstrózní akci, snímané "live" ve stylu Blair Witch (jak už jste si mohli ostatně všichni přečíst v jiných komentech). Nikdo z tvůrců diváka nezdržuje rozjímáním "co to je, proč zrovna v New Yorku"... Úkol je prostý - přepravit kameru a tým okolo ní z bodu A do bodu B za účelem záchrany oslavencovy přítulkyně (ano, čtete dobře) a pak do bodu C za účelem záchrany svých zadků. V cestě jsou ale překážky a je na hrdinech, aby se s nimi náležitě popasovali a přitom nezapomněli vypnout kameru na (maximálně) pár vteřinosekund. A jak to celé dopadlo? Milé děti, tak se na to zkuste kouknout. ;-) Rozhodně to stojí za to! ()
Scénář: Drew Goddard .. I had a good day. Bestiálně dobré!! Jedno z nejklasičtějších filmových témat - monster thriller - v jedné z nejlepších variací. Moderní digitální kabát, trendy a módní důraz na autentičnost zkrátka celému projektu sedí jako ulité. Cloverfield je snímek působivý a zatraceně intenzivní. Děj má strhující tempo, vždy chvilku klidu rychle vystřídá něco výtečného, v rámci dění zcela uvěřitelného. Takhle se na Monster film musí - když si vzpomenu na Goemul, kde armáda dostala dovolenou, ještě jednou se musím zasmát. Matt Reeves režíruje výborně, za málo peněz jsou triky skutečně super, zvuk excelentní a pro poničený New York mám skutečně slabost (neasociovat s 9/11/01!). J.J. Abrams má můj upřímný "klobouk dolů." ___ Pindání nad tím, že uvidíme monstrum jen několikrát a vždy poměrně krátce jsou zcela irelevantní, protože tito kritici jaksi pozapomínají na zvolenou formu celého filmu a to co vidíme, je skutečně dostačující. ___ Stoprocentně film pro VELKÉ plátno, takže nebuďte hlupáky a běžte do kina. Osobně si nedovedu představit, jak už tak "špatně" natočené materiál vypadá v kinorip verzi - a ani nechci. Těm rozumnějším radím vydržet v sedačce i přes celé závěrečné titulky - doprovodný hudební motiv "Roar! (Cloverfield Overture)" prostě nemá chybu!! 85%. ()
„Tunely už radšej nie.“ Ja sa priznám, že ma to nechalo chladným. Ak necháme drobnosti, ako sú scény s „malými Godzillami“ (čo to vlastne bolo?) alebo záverečné pôsobivé „stretnutie“ na trávniku. Mám rád „štýl“ J.J. Abramsa (ktorý CLOVERFIELD produkoval), ale hoci je film príjemne kratučký, ubehne i kvôli pomalému rozjazdu (to najhoršie z „Melroce Place“) pomaly. Dokonca, i keď už sa konečne „začnú diať veci“, zriedka chytí dych/tempo. Snímka je zaujímavá jednak dráždivou absenciou odpovedí (SPOILER na konci záverečných titulkov údajne zaznie veta „stále to žije“ SPOILER) a tým, že „klasický“ godzillovský útok nezachytáva očami ústredného hrdinu, ktorý monštrum zneškodní (vedca, vojaka, prezidenta USA), ale anonymného davu, ktorý chvíľu uteká, ale skôr či neskôr musí padnúť. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org. ()
Jestli jsem u Blair witch nadával, že mě ta roztřesená kamera srala, tak tady mě doslova přiváděla k šílenství. Ten kameraman snad musel bejt nějakej těžce drogově závislej člověk s absťákem a navíc asi trpěl Parkinsonovou chorobou. Občas jsem měl pocit, že se tu kameru snad schválně snaží rozbít a to i v úvodní části filmu, kdy se vůbec nic neděje a tudíž nemá důvod kamerou mávat při útěku před nebezpečim. Ten nudnej úvod jsem teda přetrpěl a najednou rána a konečně se to začalo rozjíždět. Lidi křičej, zdrhaj, nikdo moc nechápe, co se děje. Prostě chaos a panika. Tahle část mi dokonce připadala celkem dobrá. Jenže potom už to šlo jenom z kopce. Nebudu řešit naprosto idiotský počínání hlavních postav, ale doufal jsem, že uvidim aspoň nějakou akci a místo toho film nabídne akorát tak záběr na schody, záběr na zeď, pak něco bouchne, chvíli je tma, potom někdo začne něco žvanit, pak následuje záběr na jinou zeď, pak na nebe, pak na nějakej barák, pak na vojáky, který střílej všim, co maj po ruce a občas se tam ukáže i ta lochneska. Jinak mě pobavilo, že nejlepší armáda světa si s tou lochneskou nějak nevěděla moc rady. Měli na ní radši poslat Chucka Norrise. Možná jsem to měl vypnout už ve chvíli, když někdy na začátku zazněla ta příšerná sračka od Seana Kingstona. To bylo první varování, který jsem ignoroval... Jedna hvězdička snad jenom za to, že film neobsahuje na konci žádnej proslov prezidenta pod americkou vlajkou. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (56)
- Krysy, použité v tunelu metra, byly speciálně trénované a natřené zvláštní směsí, aby vypadaly dostatečně přirozeně. (HellFire)
- Matt Reeves popísal scénu, kde okoloidúci ľudia fotia mobilom hlavu Sochy Slobody, ako odraz súčasného obdobia. Je to reakcia na to, že ľudia majú potrebu dokumentovať všetku svoju činnosť a dávať ju na internet. (Greenpeacak)
- Tajemný hlas z vysílačky na konci titulků patří režisérovi Mattu Reevesovi. (HellFire)
Reklama